Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
https://www.kia.com/be/nl/kopen/car-configurator/?gclid=CjwKCAjwtajrBRBVEiwA8w2Q8KVGUXwQmTbeehGPo-RjQW1ywxrtOiv4u-a4u3xzREuqiW-PAfstNxoCgwQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#/versie
Laatste antwoord door Wouter Claes, -
- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste Allen, Ik sta op het punt om volgende week mijn nieuwe bedrijfswagen te bestellen. Het moet absoluut een automaat zijn met voldoende ruimte voor eventuele gezinsuitbreiding. Er zijn 2 wagens waar ik heb tussen getwijfeld, beiden zijn -op een paar euro's- even "duur": 1) Kia Ceed SW more 1,6 CRDI 115 DCT ISG = prachtige sportieve looks, recent model en iets meer opties zoals elektr. kofferklep en full led. 2) Renault Megane grandtour bose edition diesel met DCT = Heeft zetelverwarming en zitting stoelen is echt goed. Maar ik ben minder te vinden voor de looks en bediening infotainment is stukken minder (bijna/geen fysieke shortcut knoppen). …
Laatste antwoord door Starry, -
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allemaal. Telkens ik mijn Proceed start, dien ik steeds een melding te bevestigen op het infotainment scherm. Dit omdat hij altijd opstart met een gedeeld scherm navigatie en radio. De melding gaat over het voorzichtig zijn tijdens het rijden en dergelijke... Bij mijn vrouw haar Rio heb ik dit kunnen aanpassen door het radio scherm als standaard te nemen, zodoende verschijnt die melding dan enkel wanneer je naar navigatie gaat. Nu heb ik (denk ik) elke setting die kan worden aangepast geprobeerd, maar het wil mij niet lukken... Iemand een gouden raad ? Alvast bedankt
Laatste antwoord door LC88, -
- 0 antwoorden
- 830 weergaven
Beste, Ik heb onlangs de volgende trekhaak laten monteren. Nu is alle conform de bijgeleverd handleiding aangesloten. Echter werken de lichten niet zoals het zou moeten. Weet iemand of er nog iets geprogrammeerd moet/kan worden? De gemonteerde trekhaak is A2621ADE00CP. Alvast dank voor de moeite. Groet, Marco
Laatste antwoord door Marco van Woudenberg, -
- 14 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ben mij aan het oriënteren.. Heeft de Kia Niro verlichting als je in het donker op de AB drukt? En zo ook even als je de auto sluit? Vindt dat best handig voor mijn vrouw.. klein stukje veiligheid... in het donker. En heeft de Niro verlichting in de deurhendels buiten? Vindt het jammer dat de Niro bij de facelift nu wel andere vorm koplampen gekregen heeft maar geen Led... verlichting voor. Alvast thxx Arnold.
Laatste antwoord door Selandus, -
lampen stonic 1 2
door agaatsz- 38 antwoorden
- 12,2k weergaven
Vandaag eigenaar geworden van de stonic... zeer tevreden... alleen jammer dat de lampen ( los van het led gedeelte ) dat saaie huiskamer lamp kleur heeft. weet iemand of je xenon hier in kan bouwen? dat blauwe/ wit licht staat veel mooier bij zo'n auto en of er geen storingen komen? en wat voor lamp type heeft de stonic? mischien dat ik ook eventueel voor een LED versie ga... want in dat geval hoef ik alleen de lamp te vervangen... groeten
Laatste antwoord door Moo, -
- 7 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo Wij zijn van plan om een ander auto te kopen, betreft een Sportage 1.6 GDI uit 2012 met 135PK. Voornamelijk wordt er in de binnenstad gereden, met vaak 80km weg en af en toe een snelweg. Prima voor een 1.6 motor dus. Maar wij willen met deze auto ook komend zomer naar Turkije op vakantie, dus nogal een rit. Wij hebben 2 kinderen van 6 en 14 jaartjes. Gezien er nog wat bagage in moet vroegen wij ons af of deze auto ons probleemloos kon rijden naar Turkije ? Er is ook een mogelijkheid om een 2.0 motor te nemen maar gezien de auto het gehele jaar veel korte ritjes gaat maken leek ons dat niet echt een goede keus. Wat denken jullie hier o…
Laatste antwoord door Damper, -
Waarom laad de e-niro niet verder op dan 410-420 km mogelijkheid? Alle extra’s, mn airo ect UIT.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, Aangezien ik niet veel verstand van autos heb wil ik graag vragen of deze blow off valve op mijn Kia Picanto uit 2012 kan. Zie afbeelding. Met vriendelijke groet, Dyon
Laatste antwoord door Mensing, -
- 16 antwoorden
- 3k weergaven
Laatste antwoord door floyd, -
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Wij hebben bij onze nieuwe Kia ceed sw meteen parkeersensoren voor in laten bouwen. Echter nu hoor je een heel hard geluid, maar niets op t beeldscherm (streepjes of zo. Dat heb je wel bijv bij de volkswagen) Hoe ervaren jullie de parkeersensoren voor?
Laatste antwoord door LC88, -
claxon / Relais
door eduke- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste Kia club, Ik ben Eduard en nieuw op dit forum. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. ik heb een kia picanto 2012 Mijn claxon werkt niet.(wel als alarm afgaat) Ik heb alle zekeringen nagekeken en de slaapring in het stuur vervangen maar geen resultaat. Nu zoek ik het claxon relais maar krijg deze niet gevonden. Weet er iemand waar deze zit? of waar het probleem kan zitten Groetjes Eduard
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
vandaag een radio ingebouwd met navigatie en dvd, gekocht bij alie express, dit systeem draait op android 9, na aansluiting werkte alles perfect, echt na 15 min, viel de radio uit en kreeg deze niet meer aan, ook via het knopje rst lukte het niet, na 10 sec te hebben ingedrukt, zie je voor 3 sec rood licht maar daarna niets meer, wie heeft hier ook ervaring mee of misschien een oplossing
Laatste antwoord door Viper1967, -
- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Goedendag allemaal, sinds woensdag in bezit van een 2019 kia cee'd 1.0 T-GDI Nu wil ik voor wat meer turbo geluid een open luchtfilter monteren, ik kan die nergens echter nog vinden, iemand een idee waar deze te koop zijn voor de nieuwe Gen cee'd? Daarnaast zijn er ervaringen met het remappen van deze kleine blokjes? Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Laatste antwoord door Damian, -
- 22 antwoorden
- 9,9k weergaven
Goededag, Is het mogelijk om een trekhaak (achteraf) te laten plaatsen op de Kia Niro. Zijn er al mensen met ervaring?
Laatste antwoord door dropje, -
Hoe vinden jullie de lkas. Ik gebruik hem niet meer. Je gaat van de ene naar de andere kant tussen de lijntjes. Erg onrustig. En soms kom je toch erg dichtbij andere auto’s die je inhaalt. op zich een mooi systeem, maar voor de Niro zou het verder geperfectioneerd moeten worden.
Laatste antwoord door dropje, -
- 11 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ik heb zojuist eindelijk mijn review kunnen maken over de eerste ervaringen met mijn Proceed. Review even klikken op de link: http://www.autoweek.nl/reviews/artikel/kia-proceed-1-4-t-gdi-gt-line-2019-2/ Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Nick de dycker, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Laatst ledstrips als extra led/knipperlicht aangebracht. Begrijp nu dat een extra DRL voor apk een afkeur is. Tegen die tijd maar even loskoppelen dus. Maar nu heb ik bij ABC-led 2 ledjes gekocht (geen e-keur) die ik in de plaats van de huidige lamp wil plaatsen in de DRL. Weet iemand of dit ook APK afkeur wordt. Dacht dat de enige eisen waren: - geen dubbele set DRL - wit licht - niet verblinden
Laatste antwoord door Vibravis, -
- 2 antwoorden
- 4,6k weergaven
Ik heb het volgende proleem met mijn Kia Picanto uit 2016: Laatst reed ik op een 80km weg (cruise control) en uit het niets viel de auto uit. Vervolgens kon ik bij stilstand de auto gewoon weer starten zonder problemen(geen haperende motor). Vervolgens is dit probleem weken niet meer voorgekomen en begon ik te twijfelen of ik niet per ongeluk iets raars had gedaan waardoor het gebeurde, maar de laatste paar weken is het weer 3x voorgekomen. Wat me nu opgevallen is, is dat het wel altijd gebeurt als ik een vaste snelheid aanhoudt (cruise control). Ik weet niet of dit van belang is, maar het probleem heeft zich nu al een aantal keer voorgedaan en de garage heeft met h…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Heb een picanto bj 2005 met banden 175-50-15.nu wil het dat deze maat in all season uitvoering niet te krijgen /niet de gewenste kwaliteit /prijs te verkrijgen is Welke maat is hiervoor een passend alternatief, bijv 175-65-15
Laatste antwoord door ewijk, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Goedemorgen, Ik ben sinds ruim een week de trotse bezitter van een Kia ProCeed 1.4 T-GDI DCT7 GT-Plusline. Nu is het mij opgevallen, dat ik vanaf de bovenkant (buitenkant) van de auto de dakbekleding zie zitten via het panoramische dak (zie foto). Mij lijkt me dit niet helemaal de juiste afwerking en ik vroeg mij af of mede-forumleden met een Kia (Pro)Ceed met panoramisch dak dit ook hebben? Alvast bedankt voor de reactie(s).
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
- 7 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hoi allen, Voor de geinteresseerde en diegenen die zware lasten trekken met hun sorento kon dit wel eens interessant zijn, om de levensduur van je (automatische) transmissie te verlengen. https://www.amazon.com/HAYDEN-TRANSAVER-TRANS-COOLER-OC-1405-EXTRA/dp/B009TACG54 Groet, Sander
Laatste antwoord door spostma85, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo iedereen, Heeft er iemand al meer weet wat de facelift van de Ceed SW voor de Belgische markt juist inhoudt? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door B0rn, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi, Zijn er nog mensen met dit model actief hier (kia cerato 2006)? Ik heb al jaren het probleem dat mijn centrale deurvergrendeling altijd vanzelf op slot gaat. Ik en meerdere garages hebben nooit wat kunnen vinden. Komt dit vaker voor bij dit model? Vroeger was dit alleen in de winter (kou), later gebeurde dit steeds vaker. Bijvoorbeeld wanneer het regende. In de loop van de jaren werd dit alleen maar erger. Nu moet ik snel mijn deur open doen als ik hem van het slot afhaal, soms blijft hij open, maar vaak gaat hij dicht. Het valt mij op als ik een tik tegen de passagiersdeur geef, dat hij dan vaak op slot springt. Ditzelfde gebeurt ook als de deur …
Laatste antwoord door Brugg, -
Waxoyl en wassen 1 2 3 4
door Marcello75- 95 antwoorden
- 15,6k weergaven
Mijn e-Niro is afgeleverd met een Waxoyl 100 plus garantie. Nu staat er op de kaart dat ik regelmatig de auto moet wassen Natuurlijk doe ik dat maar al te graag, aangezien hij nu al lekker stoffig is. Maar iemand enige idee of ik hem al mag wassen? De verkoper wist het niet
Laatste antwoord door JaapW,