Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste Forum gebruikers, Over 2 maanden ga ik een Niro PHEV rijden. Ben dan ook op dit forum wat ervaringen aan het lezen en hoe om te gaan met een plug-in hybrid. Echter de antwoorden en reacties lopen van de 3 diverse modellen door elkaar op specifieke items. Voor algemene items prima, maar raak de weg kwijt als specifieke modellen aan bod komen, omdat een ieder hierop reageert, die niet dezelfde uitvoering heeft. Mag ik er dan ook vanuit gaan dat een HEV of PHEV of E anders gebruikt zal worden in de praktijk. Misschien handig om splitsingen aan te brengen in dit forum en iets meer structuur. Auto is overigens eind september besteld en wordt pas …
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 9 antwoorden
- 4k weergaven
Hoi allemaal, Weer een klein probleempje met mijn Ceed sportywagon, ditmaal water in mijn interieur. Sinds een paar weken merk ik dat er links van de pedalen (op het plaatje waar je linkervoet op rust) wat druppels water liggen na een regenbui. Ik ben vandaag maar eens goed gaan kijken aangezien het vannacht geregend heeft. Nu lag er weer wat water en ik voelde ook dat de kabelboom (ik denk van hoofdzekeringkast in motorruimte naar zekeringkast binnen) een beetje vochtig was. Ik verdenk de parafan maar ik kon hier niet goed bij aangezien ik geen gereedschap heb op mijn ruitenwissers van de schroefdraad te trekken. Vervolgens heb ik de wielkast losgemaak…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik ben al en jaar aan het stoeien waar ik de documentatiemap opberg. Het dasboardkastje is meteen vol, het bagagenet achter de voorstoel rekt verschrikkelijk uit, de deuren bieden alleen maar ruimte aan flessen, de middenconsole is ook geen optie als je daar een tussenconsole in hebt. Dan maar in de bagageruimte een plek. En dan maar niet te praten over het krankzinnig grote navigatieboek. Toevallig vond ik nu een plek naast mijn voorstoel. De map past precies daartussen. Alsof het voor gemaakt is!
Laatste antwoord door josb, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo. ik hoop dat ik deze nieuwe topic goed uit breng. de verlichting in het deurpaneel voor oa. Raam etc. Laat naar mijn inzien zeer te wensen over. Iemand die soortgelijk probleem heeft opgelost misschien ? Zo ja ik hoor graag wat en vooral hoe je dit aangepast hebt mvg. h.v.n
Laatste antwoord door .nl, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste forummers, Graag weer eens het advies van het collectieve geheugen... Onlangs viel me op dat de voorruit kit rand er vreemd uitzag. Bij de beurt later nog navraag gedaan of dit geen kwaad kon. Zolang het niet lekt is het goed.... (aldus de dealer) Echter vandaag zat ik in de auto en scheen de zon van achteren precies tussen voorruit en dashboard. En wat valt me op: er is schuim zichtbaar tussen voorruit en dashboard... Die foto van de kit rand wilde ik al eerder delen, het ander viel me vandaag op. Voor mijn gevoel is beide niet goed. Echter niet dat door vocht? het schuim ook is gaan werken. Zie foto's en graag jullie meningen en adviezen. …
Laatste antwoord door patten, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi allen, Ik weet niet of dit al op het forum staat maar wil graag mijn ervervaring delen, zodat dit jou hopelijk kan helpen. Als je zover bent dat je de remklauw aan de kant hebt gehangen, de houder van de remblokken hebt verwijderd, en de 2 schroefjes uit de schijf hebt gedraaid (eventueel met slagmoer schroevendraaier, na wat wd40 erop te hebben gespoten, ze kunnen goed vast zitten) dan moet je even bedenken hoe lang die schijf er al ongemoeid op zit. Hij steekt over de naaf en handremschoentjes heen. Er kan best wat roest aanwezig zijn. Vastgeroest is het toch al gauw. Spuit eerst maar eens wat wd 40 waar de schijf om de naaf zit, maar ook via de openi…
Laatste antwoord door spostma85, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Het viel me afgelopen weekend op dat de auto niet automatisch naar wintertijd is gegaan. Dit stond wel zo ingesteld (gps). Nu heb ik de tijd handmatig goed gezet. Nu valt me ook op dat bij een ingesteld tijdsvak voor laden (daluren) de auto toch een uur eerder gaat laden (ofwel conform zomertijd). Nergens zie ik deze tijd in de auto terugkomen. Wat zijn jullie ervaringen?
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
Nieuwe grill
door corjan60- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
https://imgur.com/1sBxPql Pakketje uit Korea grill voor een sportage type R
Laatste antwoord door corjan60, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste mensen wie kan mij helpen , mijn achterruitverwarming van mijn Picanto ( uit 2015 , 1 l motor , 51kw ) doet het niet meer ?? Als ik de koop aanzet hoor ik relais (klik) maar het lampje op de knop wordt niet oranje en achterruit wordt niet warm . Heeft iemand een elektrische schema van deze module ??? Bedankt Gryg
Laatste antwoord door Gryg, -
doorzakken
door ede- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
heb sinds kort nieuwe kia wagon ceed diesel automaat 2019, als ik mij houdt aan de kogeldruk, zakt auto vreselijk door, dusdanig dat het span drempels raakt ben opzoek naar mensen met dezelfde auto en hun ervaring ben ook met dealer in discussie als beloofd wordt 75 kilo kogeldruk en 1500 kilo trekvermogen vindt vindt ik ook dat dit moet kunnen het is heel makkelijk om te roept moeten er hulpveren onderwie heeft hier ook ervaring mee en zit de oplossing in hulpveren zo ja welke, heb evt foto's voorhanden
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
Lucht massa meter
door Johnnie- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Wie weet waar de lucht massa meter zit bij mijn Ceed uit 2013 Benzine uitvoering 1600 cc. Of is die er niet ???
Laatste antwoord door Johnnie, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Over enkele weken ruil ik mijn huidige Niro Dynamicline in voor een nieuwere model (ook Dynamicline) en kwam er achter dat er geen led koplampen meer aanwezig zijn. Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? En zijn de led koplampen beschikbaar vanaf de dynamic plus line of moet je executive hebben? Het is wel een enorme gemis dat er standaard geen leds meer aanwezig zijn bij de koplampen.
Laatste antwoord door Alpie, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Wi kan mij helpen... Ik ben op zoek in de Venga voor een geschakelde plus. Ik heb een andere stoel gemonteerd die elektrisch te verstellen is en tevens stoelverwarming heeft. Nu zoek ik een geschakelde plus in de auto waar ik van kan aftakken. Weet iemand hier waar ik deze kan vinden ? Heb al gekeken voorin bij de sigarettenaansteker maar die draad is zo dun dat hem dat al niet ging worden.
Laatste antwoord door Herr Flick, -
- 20 antwoorden
- 14k weergaven
Is er hier iemand die de front & back skid plates en eventueel sidesteps op zijn sportage heeft staan ?? Graag had ik daar eens een foto van gezien ...Want ik zit er sterk aan te twijfelen om deze bij te bestellen . Kunnen deze trouwens later bijgeinstalleerd worden denken jullie ? Of moet dit wanneer je de wagen besteld ? Ik heb deze op de car configurator (kia-site) eens opgezet en vondt het wel heel bruut staan .....maar ja hoe is het in het echt ? Meningen ? ervaringen ? grts tom
Laatste antwoord door Stefan91, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
beste mensen, Ik rij met een kia sorento 2017 en ben aan het proberen third party apps te installeren op mijn navigatiesysteem. hiervoor moet ik eerst in de engineering mode raken maar dit lukt me niet. Ik heb die al op andere modellen gedaan zoals sportage QL en picanto. dit is zeer simpel. naar instellingen gaan -> screensaver -> 7 keer op een bepaald punt klikken op het scherm, huidige tijd ingeven en je bent vertrokken. ook heb ik al op het internet gezien dat mensen naar instellingen gaan -> in het scherm van de softwareversie met 2 vingers dikwijls drukken op het scherm en dan krijgen ze ook een nieuw venster waar je de huidige tijd kan ingeven en klaa…
Laatste antwoord door Moo, -
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik kon dit niet vinden in het forum, maar wellicht herkennen jullie dit. Ik heb een Kia Niro Dynamic line 2008. Als ik accelereer, van 50 naar 70 km/p.u. hoor ik links achter mij het geluid van elektriciteit. Heel zachtjes. Hetzelfde gebeurd als ik rem. Het lijkt erop dat het geluid ergens vandaan komt waar de gordel uit het chassis komt. Het geluid laat zich het beste omschrijven als het geluid van electriciteitspaal. Of misschien van een kapot elektrisch apparaatje (radiootje of oplader) waar heel zacht geluid uit komt als de stekker in het stopcontact zit. De Kia garage weet niet wat het is en kon het tot twee maal toe niet vinden bij de eerste beurt. De Peu…
Laatste antwoord door Johan64, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Bij het vervangen van zomerbanden door winterbanden is 1 tpms waarschijnlijk kapot gegaan, 'men' heeft het gerepareerd, maar na een ritje Nijmegen - Amsterdam ging het controlelampje van de tpms aan. Er zit genoeg spanning op de banden, dus ga ik er van uit dat de 'gerepareerde' tpms losgeraakt is. Kan ik gewoon doorrijden (ik hoor geen geratel in de band) en kan ik ook één tpms ventiel vervangen?? Bedankt alvast voor de tips! Louis
Laatste antwoord door olympus, -
- 1 antwoord
- 955 weergaven
Goeden avond, Vanavond ging het alarm af van mijn kia 2006 wist niet eens dat ik t had. Maar hoe zet ik t alarm aan ??
Laatste antwoord door Dorus32, -
Cruise control
door mcl- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Ik krijg binnenkort mijn nieuwe KIA Picanto. Wat is het verschil tussen snelheidsbegrenzer en cruise control? Groet, Martin
Laatste antwoord door mcl, -
- 52 antwoorden
- 19k weergaven
Hallo allemaal, 2 juni heb ik mijn proceed kunnen ophalen, wachttijd was eigenlijk maar een weekje in deze deluxe white 1.4 uitvoering dus dat was uniek blijkbaar bij dit merk. Nu maakte het voor mij nou niet echt uit hoe lang ik er op moet wachten want de tijd vliegt toch wel snel. Na 2 jaar in mijn vorige Toyota C-HR 1.2-T te hebben gereden en 46.000 km was voor mij een omslagpunt om misschien al over te stappen op een andere auto. Had zelf nooit verwacht dat het een Kia zou gaan worden, de nieuwste modellen spreken mij en mijn vriendin erg goed aan bovendien rijd het nog eens fantastisch ook! Met het uiterlijk van een Panamera en verbruik van een …
Laatste antwoord door Vibravis, -
Kapotte trekband
door Jaapk- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Kia CARENS 2005: achterbank werkt nier en trekriemen kapot Hoe kan ik het repareren ?? Mvrg jaap, almere
Laatste antwoord door Jaapk, -
Beste Allen, De titel is wellicht beetje vaag maar ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Sinds een paar dagen in het trotse bezit van de Kia Niro en ik probeer er achter te komen in welke situatie er op de accu gereden word en wanneer de benzine motor gebruikt word. Ik kan het prima zien wanneer de ene of de andere aandrijving gebruikt wordt maar het is mij niet duidelijk waarom er op dat moment voor die aandrijving gekozen word. een voorbeeld: Ik rij weg na een dag werken. Ik werk in Hilversum dus dat is lekker file rijden naar de snelweg toe.. Bijna het gehele stuk op de accu gereden. Zelfs op de 80KM weg op de accu gereden …
Laatste antwoord door Dragao, -
Connectbox
door 8.3- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Is er een manier om de KIA connectbox softwarematig uit te schakelen? Reden ik gebruik het niet, want ik heb OVMS (Open-Vehicle-Monitoring-System-3). Verder het stoort op de speakers, het bekend (gsm stoordeuntje) en onnodig energie verbruik.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 3 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik ben aan het twijfelen of ik voor proceed gt ga of stringer gt 2020. Ik heb juist een review en een video gezien op De Nieuwste Auto's van nieuwe stinger gt 2020 ik vind het veel moeier dan proceed wat is jullie mening:
Laatste antwoord door JaapW, -
- 13 antwoorden
- 5,3k weergaven
Kia Dynamicline nieuw model met 1100 km op de teller.. Gisteravond kwamen we vanaf het zuiden richting Groningen en net de voor afslag Hoogeveen zat er iemand achter me te seinen met zijn lichten, toen ik op het dashboard nog net iets kon lezen van een "check ???" en daar achteraan de melding : "check hybrid system stop vehicle and turn off engine" in een groot geel warning vlak.. auto aan de kant gezet en Kia helpdienst gebeld.. Ben benieuwd wat die bestuurder achter mij heeft gezien dat ie mij waarschuwde/seinde... 3 Kwartier later kwam er een afsleep wagen die de Niro er op trok en bij MC Donald op de parkeerplaats ging de man aan de slag.. Kon hem …
Laatste antwoord door ehombie,