Kia Modellen
-
18 inch velg Proceed
door Tw75- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hi Binnenkort weer winterbanden tijd. Ik heb bewust de standaard 17 inch eronder gelaten en daar gaan de winterbanden op. Ik vond de 18 inch Kimhae volledige set met banden nogal prijzig bij Kia. Wel hele mooie velg. Heeft iemand een mooi alternatief 18 inch? Of de in Kimhae in de aanbieding? Hoor graag jullie reacties?
Laatste antwoord door pdakkerman, -
- 1 antwoord
- 949 weergaven
Goedenavond, ben benieuwd naar ervaring met chiptuning voor een kia sorento 2.5 170pk. Dit om het koppel onderin wat te verbeteren en het verbruik te reduceren. Ben benieuwd naar de ervaringen/adviezen. Ben zelf een rustige rijder, maar meer vermogen + beloofde efficiency met tuning is altijd welkom.. Gr, tom
Laatste antwoord door spostma85, -
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Weet iemand wanneer het navigatie begint als je tank leeg is... gister mij eerste tank leeg gereden.. Rij bereik nog 30km.. maar niets gezien... was wel op navigatie onderweg in Duitsland.
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Bij het op contact zetten van de Kia Picanto 1 uit 2006 lichten de lampjes van de ABS en airbag niet op. Nu weet ik dat de ABS ook echt niet functioneerd. Van de airbag weet ik dit gelukkig niet. Hij is hiermee al 2x door de apk gekomen maar wil dit toch graag oplossen. Alle zekeringen zitten erin en zijn heel. Lampjes kapot in het dashboard dat zou kunnen maar dat vind ik wel erg toevallig dat dat die 2 lampjes allebei zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat dit zou kunnen zijn. Heb al veel gezocht maar kan alleen vinden dat het lampje aanblijft. Bij mij gaat hij dus helemaal niet aan.
Laatste antwoord door PicantoEJ, -
Aanjager wekt af en toe niet ,soms dagen wel en dan plotseling gaat hij niet aan. Als ik de auto uit zet en na een tijdje weer start doet hij het weer
Laatste antwoord door olympus, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Als ik via de BlueTooth met mensen bel ,hebben zij het idee dat ik door een oorlogsgebied aan het reizen bven. Er komen constant knallen tussen het ffesorek door aan de ontvangers zijde. Kia Staat voor een raadsel. Heeben nneer mensen daar last van?
Laatste antwoord door KiaCarl, -
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Heb toch maar weer het 1 en ander veranderd. Grijs van de wieldoppen zwart. Alle kunstof delen,wielkastlijsten,onderkanten van de bumpers hoogglans zwart. Sierlijsten op de portieren en spiegels grijs. Dak en stijlen gewrapt. Donkere achterlichten. Brenthon emblemen.
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
UVO connect
door B0rn- 7 antwoorden
- 5k weergaven
Hey allemaal, In december gaan we onze Kia Ceed SW bestellen, deze zou UVO connect aan boord hebben. Het is me niet volledig duidelijk wat ik met dit systeem kan doen... Kan ik hier bijvoorbeeld mee mijn auto reeds opwarmen als deze op de oprit staat via smartphone? Kunnen jullie me wat meer uitleg verschaffen? Thanks!
Laatste antwoord door Maximiliaan71, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Ik heb een origineel stuurwiel incl klokspring met stuurverwarming. En de originele schakelaar om de verwarming te bedienen. Kan iemand mijn helpen aan het schema. Of een chassis nummer van een Nederlandse picanto waar hij standaard in zit. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Sorento06, -
Bagagerails ProCeed
door LC88- 16 antwoorden
- 3,2k weergaven
Heeft iemand enig idee bij welke uitvoering je deze 'rails' kunt krijgen? Of is het een accessoire?
Laatste antwoord door Kayu, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Is er interesse om een koopcontract over te nemen? Vanwege een aantal zakelijke besluiten wil ik afzien van de koop van de e-Niro. Volgens de laatste planning wordt deze in augustus geleverd (Tilburg). Het gaat om een zwarte ExecutiveLine, kleur is niet meer wijzigbaar. Voor alle duidelijkheid: het is een zakelijke aankoop, niet via een lease-maatschappij. Graag reactie via PM.
Laatste antwoord door Ruben Mulder, -
Vampire drain?
door 8.3- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
Vanochtend wilde de auto niet aangaan. Sleutel werd niet herkend. Op een gegeven moment viel alles uit. Ik heb daarna de 12V accu nagemeten en die spanning was flink gezakt. Even los gekoppeld en toen was de spanning wel goed. Ook na het weer terug aansluiten. Met mijn OVMS is te zien dat de 12V plotseling flink gezakt was. Voor de zekerheid voortaan maar gereedschap meenemen voor onderweg.
Laatste antwoord door 8.3, -
Verwarming/Airco
door R.J.- 15 antwoorden
- 5,5k weergaven
Ik heb nu al diverse keren meegemaakt, dat als ik de temperatuur op 22 zet, dat er dan diverse keren, opeens een koude wind door de auto blaast. Het lampje van de airco gaat niet aan, maar het lijkt er wel op dat hij opeens aanslaat. Uitermate irritant en ik weet niet wat ik eraan kan doen. Ervaren jullie dit ook?
Laatste antwoord door wimkia, -
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
Van mijn 2009 sportage II is de laatste tijd regelmatig bij het starten de radio uit en is het geheugen leeg. Is dit een bekend probleem? Of is daar wat aan te doen.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Dag iedereen Heb een Picanto uit 2009 die vrij weinig kilometers had bij aankoop. Doet het wel goed (wel beschamend om bergop te rijden) maar na ongeveer een jaar mee te rijden zit ik met drie problemen. 1) Gerammel: Vooral wanneer ik op kasseien rij hoor ik een verschrikkelijk gerammel en geschud vooraan waardoor je zou denken dat er op ieder moment belangrijke onderdelen zouden afvallen ofzo... 2) Gekraak: Als ik van 1ste naar 2de ga hoor ik precies een soort rekkend/krakend geluid alsof de auto ieder moment uit elkaar kan scheuren, het is het duidelijkst te horen op hellende wegen. 3) Ratelen: Wanneer ik de auto start hoor ik een soort van ratelend ge…
Laatste antwoord door Ish, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Klepje voor bijladen batterij opende niet! (Niro PHEV MY 2020 met "smart"-key) Het klepje staat naast deur bestuurder. Gisteren had ik problemen toen ik wou bijladen. Openen lukte niet en de KIA garage (18:39 u op zaterdag) nam niet op. Dan maar de lijvige handleiding geraadpleegd. Na wat zoekwerk helemaal vooraan op p 1-11 gezien: "De laadklep opent niet wanneer het antidiefstalsysteem is ingeschakeld". Ik terug naar de auto, alle deuren konden geopend worden maar toch met knopje op de handgreep op slot gedaan en terug geopend en ja, het laadklepje kon geopend worden. Het was die namiddag 6°C en de auto was op straat geparkeerd. Bij terugkomst n…
Laatste antwoord door GejeM, -
Kia Rio DC22 2003
door Roshen- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Beste Forum'ers, Graag wil ik de dynamo vervangen van mijn Kia Rio 2003 DC22 en ik ben zoekende naar een handleiding/manual. Heeft er iemand tips ? Vriendelijk bedankt alvast.
Laatste antwoord door Roshen, -
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Goede dag, De linkerschterdeur van mijn kia sportage uit 2008 gaat niet meer open zowel van binnen als van buiten. Als ik de deur vergrendeld is en ik deze met de afstandsbediening open maak dan beweegt de knop wil. Als ik deze dicht doet dan gebeurt er niks, maar blijft wel opsloot zitten. Iemand een idee om dit op te lossen???
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste leden, bij mijn vorige auto was ik in het bezit ( dit was een standaard acc. onderdeel ) van een 12V luchtcompressor. Reuze handig als je tussentijds de banden van extra lucht wilt voorzien. Wie heeft hier ervaring mee en doet een goed voorstel tot aanschaf.
Laatste antwoord door Michel_1970, -
- 27 antwoorden
- 17,7k weergaven
Ik heb juist mijn groot onderhoud gehad en vroeg me af of deze prijs correct is. Is niet klagen dat ik doe maar wil toch eens jullie mening en ervaringen horen. Totaal bedrag met btw is 538,69€.
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 7 antwoorden
- 4,6k weergaven
Ik wil een nieuwe auto kopen maar ik ben aan het twijfelen tussen nieuwe Kia Xceed en de ceed 2019. Ik heb de review van de kia Xceed 2019 op de https://denieuwsteautos.be en ik denk dat ik voor de Xceed ga. Help mij kiezen en wat zijn de nadelen en de voordelen,
Laatste antwoord door arnold.klokman, -
How to 1 2 3
door 2011-sportage- 56 antwoorden
- 24k weergaven
hier al de handleidingen die gemaakt zijn door leden. Heb je zelf ook een aantal plaats ze dan hier AUB 1. http://www.kiaclub.n...enon-in-de-sp3/ (Xenon inbouw sportage 3 ) met dank aan elmerblues 2. http://www.kiaclub.n...ak/page__st__20 (panoramadakafstelling) met dank aan elmerblues
Laatste antwoord door Firos Guneri, -
navigatie update
door intro- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hi all, Ik heb een Witson W2-RD5353 in mijn kia picanto zitten, nu kan ik geen eu map selecteren maar alleen NL of ik doe iets verkeerds xD. Nu is mijn vraag of iemand mij kan helpen met het update van mijn navigatie system, en of het mogelijk is om ook EU map erop te zetten?
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
ja en dan na lang wachten is het zo ver de oude rio is ingeruild en na lang wachten heb ik de nieuwe Rio GT-line opgehaald hier wat fotos van de levering ook ga ik hier wat fotos plaatsen van alle modificaties die er aanw worden uitgevoerd (en dat zijn er nu al wat )
Laatste antwoord door xtra40, -
- 14 antwoorden
- 3,4k weergaven
Goedendag , Sinds een twee maanden de eigenaar van een ProCeed (1,0 is genoeg voor mij). Mooie auto die fantastisch stuurt met een goede wegligging. Wat mij opvalt en een beetje irreteerd is dat vaak de auto stand van het ventilatiesysteem niet juist werkt. Er wordt regelmatig te koude lucht te hard het interieur in geblazen, ook wanneer de zon niet schijnt. Natuurlijk kan je deze ook van auto afhalen, maar dat is in mijn optiek niet de bedoeling. Hebben hier meer mensen last van? Verder zoals vaker besproken is het afrolgeluid te hoog. Weet iemand ook of de topsnelheid in 5 of 6 wordt gehaald? Er staan inmiddels voldoende km op om te proberen. In 6 k…
Laatste antwoord door Sanderw1974,