Kia Modellen
-
doorzakken
door ede- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
heb sinds kort nieuwe kia wagon ceed diesel automaat 2019, als ik mij houdt aan de kogeldruk, zakt auto vreselijk door, dusdanig dat het span drempels raakt ben opzoek naar mensen met dezelfde auto en hun ervaring ben ook met dealer in discussie als beloofd wordt 75 kilo kogeldruk en 1500 kilo trekvermogen vindt vindt ik ook dat dit moet kunnen het is heel makkelijk om te roept moeten er hulpveren onderwie heeft hier ook ervaring mee en zit de oplossing in hulpveren zo ja welke, heb evt foto's voorhanden
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
Lucht massa meter
door Johnnie- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Wie weet waar de lucht massa meter zit bij mijn Ceed uit 2013 Benzine uitvoering 1600 cc. Of is die er niet ???
Laatste antwoord door Johnnie, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Over enkele weken ruil ik mijn huidige Niro Dynamicline in voor een nieuwere model (ook Dynamicline) en kwam er achter dat er geen led koplampen meer aanwezig zijn. Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? En zijn de led koplampen beschikbaar vanaf de dynamic plus line of moet je executive hebben? Het is wel een enorme gemis dat er standaard geen leds meer aanwezig zijn bij de koplampen.
Laatste antwoord door Alpie, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Wi kan mij helpen... Ik ben op zoek in de Venga voor een geschakelde plus. Ik heb een andere stoel gemonteerd die elektrisch te verstellen is en tevens stoelverwarming heeft. Nu zoek ik een geschakelde plus in de auto waar ik van kan aftakken. Weet iemand hier waar ik deze kan vinden ? Heb al gekeken voorin bij de sigarettenaansteker maar die draad is zo dun dat hem dat al niet ging worden.
Laatste antwoord door Herr Flick, -
- 20 antwoorden
- 14,3k weergaven
Is er hier iemand die de front & back skid plates en eventueel sidesteps op zijn sportage heeft staan ?? Graag had ik daar eens een foto van gezien ...Want ik zit er sterk aan te twijfelen om deze bij te bestellen . Kunnen deze trouwens later bijgeinstalleerd worden denken jullie ? Of moet dit wanneer je de wagen besteld ? Ik heb deze op de car configurator (kia-site) eens opgezet en vondt het wel heel bruut staan .....maar ja hoe is het in het echt ? Meningen ? ervaringen ? grts tom
Laatste antwoord door Stefan91, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
beste mensen, Ik rij met een kia sorento 2017 en ben aan het proberen third party apps te installeren op mijn navigatiesysteem. hiervoor moet ik eerst in de engineering mode raken maar dit lukt me niet. Ik heb die al op andere modellen gedaan zoals sportage QL en picanto. dit is zeer simpel. naar instellingen gaan -> screensaver -> 7 keer op een bepaald punt klikken op het scherm, huidige tijd ingeven en je bent vertrokken. ook heb ik al op het internet gezien dat mensen naar instellingen gaan -> in het scherm van de softwareversie met 2 vingers dikwijls drukken op het scherm en dan krijgen ze ook een nieuw venster waar je de huidige tijd kan ingeven en klaa…
Laatste antwoord door Moo, -
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Ik kon dit niet vinden in het forum, maar wellicht herkennen jullie dit. Ik heb een Kia Niro Dynamic line 2008. Als ik accelereer, van 50 naar 70 km/p.u. hoor ik links achter mij het geluid van elektriciteit. Heel zachtjes. Hetzelfde gebeurd als ik rem. Het lijkt erop dat het geluid ergens vandaan komt waar de gordel uit het chassis komt. Het geluid laat zich het beste omschrijven als het geluid van electriciteitspaal. Of misschien van een kapot elektrisch apparaatje (radiootje of oplader) waar heel zacht geluid uit komt als de stekker in het stopcontact zit. De Kia garage weet niet wat het is en kon het tot twee maal toe niet vinden bij de eerste beurt. De Peu…
Laatste antwoord door Johan64, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Bij het vervangen van zomerbanden door winterbanden is 1 tpms waarschijnlijk kapot gegaan, 'men' heeft het gerepareerd, maar na een ritje Nijmegen - Amsterdam ging het controlelampje van de tpms aan. Er zit genoeg spanning op de banden, dus ga ik er van uit dat de 'gerepareerde' tpms losgeraakt is. Kan ik gewoon doorrijden (ik hoor geen geratel in de band) en kan ik ook één tpms ventiel vervangen?? Bedankt alvast voor de tips! Louis
Laatste antwoord door olympus, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Goeden avond, Vanavond ging het alarm af van mijn kia 2006 wist niet eens dat ik t had. Maar hoe zet ik t alarm aan ??
Laatste antwoord door Dorus32, -
Cruise control
door mcl- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Ik krijg binnenkort mijn nieuwe KIA Picanto. Wat is het verschil tussen snelheidsbegrenzer en cruise control? Groet, Martin
Laatste antwoord door mcl, -
- 52 antwoorden
- 19,8k weergaven
Hallo allemaal, 2 juni heb ik mijn proceed kunnen ophalen, wachttijd was eigenlijk maar een weekje in deze deluxe white 1.4 uitvoering dus dat was uniek blijkbaar bij dit merk. Nu maakte het voor mij nou niet echt uit hoe lang ik er op moet wachten want de tijd vliegt toch wel snel. Na 2 jaar in mijn vorige Toyota C-HR 1.2-T te hebben gereden en 46.000 km was voor mij een omslagpunt om misschien al over te stappen op een andere auto. Had zelf nooit verwacht dat het een Kia zou gaan worden, de nieuwste modellen spreken mij en mijn vriendin erg goed aan bovendien rijd het nog eens fantastisch ook! Met het uiterlijk van een Panamera en verbruik van een …
Laatste antwoord door Vibravis, -
Kapotte trekband
door Jaapk- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Kia CARENS 2005: achterbank werkt nier en trekriemen kapot Hoe kan ik het repareren ?? Mvrg jaap, almere
Laatste antwoord door Jaapk, -
Beste Allen, De titel is wellicht beetje vaag maar ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Sinds een paar dagen in het trotse bezit van de Kia Niro en ik probeer er achter te komen in welke situatie er op de accu gereden word en wanneer de benzine motor gebruikt word. Ik kan het prima zien wanneer de ene of de andere aandrijving gebruikt wordt maar het is mij niet duidelijk waarom er op dat moment voor die aandrijving gekozen word. een voorbeeld: Ik rij weg na een dag werken. Ik werk in Hilversum dus dat is lekker file rijden naar de snelweg toe.. Bijna het gehele stuk op de accu gereden. Zelfs op de 80KM weg op de accu gereden …
Laatste antwoord door Dragao, -
Connectbox
door 8.3- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Is er een manier om de KIA connectbox softwarematig uit te schakelen? Reden ik gebruik het niet, want ik heb OVMS (Open-Vehicle-Monitoring-System-3). Verder het stoort op de speakers, het bekend (gsm stoordeuntje) en onnodig energie verbruik.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Ik ben aan het twijfelen of ik voor proceed gt ga of stringer gt 2020. Ik heb juist een review en een video gezien op De Nieuwste Auto's van nieuwe stinger gt 2020 ik vind het veel moeier dan proceed wat is jullie mening:
Laatste antwoord door JaapW, -
- 13 antwoorden
- 5,5k weergaven
Kia Dynamicline nieuw model met 1100 km op de teller.. Gisteravond kwamen we vanaf het zuiden richting Groningen en net de voor afslag Hoogeveen zat er iemand achter me te seinen met zijn lichten, toen ik op het dashboard nog net iets kon lezen van een "check ???" en daar achteraan de melding : "check hybrid system stop vehicle and turn off engine" in een groot geel warning vlak.. auto aan de kant gezet en Kia helpdienst gebeld.. Ben benieuwd wat die bestuurder achter mij heeft gezien dat ie mij waarschuwde/seinde... 3 Kwartier later kwam er een afsleep wagen die de Niro er op trok en bij MC Donald op de parkeerplaats ging de man aan de slag.. Kon hem …
Laatste antwoord door ehombie, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hey vrienden ,daar ik zelf zeer tevreden ben over mijn Sportage 2 iTouch 17cdri,zijn we op zoek naar een tweedehands Pro_ceed voor mijn zoon,bouwjaar vanaf 2008,km tussen de 100000 km en 200.000km,budget 5000€ Wat te nemen diesel of benzine,gemiddeld 60km/dag waar moeten we vooral op letten ?wat zijn de problemen bij deze wagens? wat is het verschil tussen de pro-ceed en de ceed? Levensduur.... we horen het graag van de experts, groetjes mike & robin
Laatste antwoord door Iva, -
Zijwindschermen 1 2
door R.J.- 26 antwoorden
- 6k weergaven
Heeft er iemand ervaring met de zijwindschermen voor en achter? Ik zou graag willen dat het windgeruis afneemt. Zijwindschermen voor de voorzijde zijn overal te koop, maar voor de achterzijde moet je dan weer een ander merk nemen. Ook wil ik geen klemmetjes, maar gewoon in de gleuf van het raam kunnen spannen. wat zijn de ervaringen hiermee?
Laatste antwoord door casper, -
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik heb sinds een maand een Kia Ceed 1.6 crdi eco van 2010 met 155000 km. Bij het optrekken en gasgeven treed er een resonantie op tussen 1500-2000 toeren, vooral als je een heuvel op gaat, ook wordt het erger als er meerdere personen in de auto zitten. De garage kan het probleem niet vinden, Het lijkt ook buiten temperatuur afhankelijk te zijn... m.vr.gr. Robert
Laatste antwoord door RobZweden, -
Zware koppeling Picanto 2005
door Gast rodirida- 9 antwoorden
- 17,8k weergaven
Hallo allemaal. Ben nieuw lid en heb onlangs 2e hands Picanto uit mei 2005 gekocht voor ega. Zij klaagt over 'zware' koppelingspedaal bij indrukken, moet veel kracht zetten. Verder geen klachten over het ont-/koppelen zelf. Bij dealer langs geweest en deze heeft kabel gesmeerd; zonder merkbare verbetering. Las onlangs ergens dat koppelingskabel en/of 'katrol' problemen kan geven en deze dan te vervangen.. ; ook in het blad AutoBild 'gebrauchwagen' een opmerking hierover, het zou daarbij liggen aan "klemmende umlenkmechanik des kupplungsseils". Kan iemand misschien melden of hij/zij ervaring heeft met deze klacht en/of oplossing bekend/uitgevoerd is? Tevens i…
Laatste antwoord door Heesemans, -
- 12 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo, Mij net geregistreerd en voorgesteld, ik zal dat hier even herhalen, misschien wel net zo handig. Brutus is dus de naam, ik ben van ‘60 en nog effentjes en dan ben ik dat ook. Op dit moment eigenlijk tijdelijk eigenaar van twee auto’s, een Tuc uit 2008 en een Niro uit 2017. Verleden week de Tuc ingeruild voor de Niro, alleen is het afwachten of de koop doorgaat. Morgen zouden we de Niro ophalen, maar er dreigt een kink in de kabel te komen. We hebben het autobedrijf gevraagd een trekhaak te monteren en dit was geen probleem. Thuis toch maar eens op internet gekeken hoe dit er dan uit komt te zien. Eerst schrok ik van de uitsparingen die dan gemaakt zo…
Laatste antwoord door Fred W, -
Niro was dood
door olympus- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Donderdag de nieuwe niro gehaald, toch wel heel wat anders van binnen dan het vorige model. Vrijdag wilde ik met de auto weg, en de deuren gingen niet open. Met de sleutel de deur geopend wilde starten maar er gebeurde niks. Er kwam in het display sleutel niet herkend en tegelijk ging het alarm af, wat na enige tijd weer stopte. Op de accuknop gedrukt maar ook dat hielp niet, de auto startte niet en weer het alarm. De dealer gebeld en die kwamen vrij snel, monteur van alles nagekeken maar kon niks vinden, zette zijn starthulp erop en de niro starte gelijk. Vreemd zei de monteur en even aankijken anders gaan ze hem in de garage nakijken. Vandaag gingen de de…
Laatste antwoord door olympus, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goedenavond, Heeft iemand enig idee hoe/of je de mistlamp units los kan maken, dus niet alleen de lamp maar dat hele gedeelte. Het doel is om de chrome lijst die daar zit zwart te maken, doordat de mistlamp tegen die lijst zit kan de wrapper daar niet goed bij. Die chromestrips lijken gelijmd te zitten, daardoor durven wij er geen kracht op te zetten. Iemand een idee, spuiten is geen optie. Thnx, Sander
Laatste antwoord door its GriffX, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Goedemorgen, Ik ben nieuw hier en heb me al voorgesteld in een ander topic. Ik heb een probleem met mijn Sportage 3 . Het slot van de achterklep wil niet meer van buitenaf open. Nu heb ik aan de binnenkant de bekleding al los gehaald en alle draden visueel bekeken en die lijken in orde. Het slot zelf heb ik uitgewisseld met een ander slot en ook dan werkt het niet dus het slot is ook in orde. Alle zekeringen zijn ook heel.. ik ben ten einde raad, weet iemand hier nog raad op? Ik heb de auto net een paar weken en nu al niet anders als ellende gehad helaas. Volgende week moet hij weg om de bak te laten reviseren (a900 euro) en het scherm van de radio is sind…
Laatste antwoord door Stefan91, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hi, ik zoek een nieuwe ab met elektronica voor mijn sportage uit 2007. De hond heeft de sleutel even uitgeprobeerd zeg maar. iemand een tip waar en hoeveel de kosten hiervan zouden zijn? Woon in Den Haag. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Randalldenhaag,