Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb zelf een picanto 2013 en heb naar allerlei mogelijkheden gekeken om mijn mountainbike voor 30-60min te vervoeren aan de picanto. Een trekhaak wordt lastig i.v.m. gewicht montagekosten etcetc. Een dakdrager met alle accesoires zou ook redelijk aan de prijs worden en dan zijn er nog de dragers voor aan de kofferklep maar die blokkeren mogelijk de kentekenplaat en/of de verlichting. Nu heb ik zelf van de week een rockbros dakdrager gekocht met zuignappen voor op het dak. Het werkt goed, het zit muurvast op het dak. Ik heb het achterwiel redelijk aan de zijkant moeten plaatsen aangezien het metaal van het dak nogal wat speling heeft wat meer in het midden. Al met…
Laatste antwoord door timmert26, -
Even voorstellen !!
door Rito- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, ik ben Ton en na vele proefritten met diverse merken heb ik mijn keuze laten vallen op de Kia Niro Dynamicplus 2019. Wat een geweldige ruime en stille auto. Binnenkort ophalen en daarna genieten !!
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
Balen ! Gisteren steen op de voorruit. 1,5 maand oud Net op de verkeerde plek uiteraard. Wordt vrijdag vervangen. Ruit komt nog via KIA omdat de Aftermarket ruiten er nog niet zijn. Misschien maar beter ook dan.
Laatste antwoord door JaapW, -
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste leden, Eerder al een bericht geplaatst over een onderzoek onder E-niro rijders. Ik ben voor hetzelfde onderzoek van onderzoeksbureau Ferro Explore op zoek naar potentieel E-niro rijders. Mensen die binnen een jaar van plan zijn om (waarschijnlijk) een E-niro aan te schaffen/te leasen. Hieronder de specificaties van dit onderzoek, wat knip en plakwerk uit het vorige bericht. De eindklant is een automerk wat een markt zoekt in Europa. Ik mag de naam verder niet noemen om 'vooroordelen' te voorkomen. Zij willen via onafhankelijk onderzoek de markt verkennen en vooral weten welke wensen en behoeften er zijn bij potentieel elektrisch rijders. Het gaat om …
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Op de website Motor-talk.de staat in het topic "Proceed Mj2020 ? erste infos?" de vernieuwde Proceed folder. Ik vind het nieuwe instrumentarium er mooi uitzien, en ben benieuwd naar alle mogelijkheden van de UVO APP. 772191-kia-germany-proceed-brochure.pdf
Laatste antwoord door Nick de dycker, -
- 9 antwoorden
- 3k weergaven
Hoi Ik ben geinteresseerd in de mooie nieuwe proceed. In zijn klasse echt wel een van de leukere auto’s Na maken proefrit wat uitstekend beviel, wel een zwaar wegend punt; het glazen dak. Mooi maar hoofdruimte wordt daardoor echt te laag. Nee ik ben geen reus....1.87 nu hoor ik tegenstrijdige berichten van oa dealer of die proceed nu ook zonder dat dak te bestellen is. Internet kia gaf mij ook geen uitkomst. In andere landen is die versie er wel geloof ik. iemand hier goede informatie over
Laatste antwoord door Bliss-Stick, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste leden, Van Jheroen toestemming gekregen om mijn uitnodiging te plaatsen. Mijn naam is Olaf Verboon, ik werk voor Bee Keen, wij zijn een wervings- en selectiebureau voor (markt)onderzoek. Nu zoeken wij voor een onderzoek van onderzoeksbureau Ferro Explore Kia e-Niro rijders. De eindklant is een automerk wat een markt zoekt in Europa. Ik mag de naam verder niet noemen om 'vooroordelen' te voorkomen. Zij willen via onafhankelijk onderzoek de markt verkennen en vooral weten welke wensen en behoeften er zijn bij elektrisch rijders. Zij hebben wel expliciet om Kia E-niro rijders (en Hyundai Kona rijders) gevraagd. Het gaat om een groepsgesprek in Amst…
Laatste antwoord door Terp1234, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi, vandaag heb ik geconstateerd dat er uit de ventilatieroosters links en rechts in het dashboard, links warme lucht en rechts koude lauwe lucht uitkomt. Ik heb verschillende standen uitgebrobeerd door de luchtstroom te veranderen van de voeten tot ontwasemen, maar de koude, lauwe lucht blijf er rechts uitkomen. Heeft hier iemand ervaring mee? Ik hoor het graag.
Laatste antwoord door spostma85, -
Kaartupdates voor de Niro 1 2 3 4 14
door BarneyRubble- 339 antwoorden
- 68,1k weergaven
Heb afgelopen woensdagmiddag een Donker blauwe Design Edition besteld. Hoe zit het tegenwoordig met de kaartupdates van de Navigatie ? In de Brochure die ik net gedownload heb staat dat als je een standaard ingebouwde LG navigatie hebt dat je dan Live updates krijgt. ( levenslang gratis dus ). Heeft de Design Edition dit ook ? Ben benieuwd !
Laatste antwoord door Fred W, -
- 0 antwoorden
- 7,2k weergaven
De Kia Telluride 2019 (2020) voegt zich bij de groeiende lijst van drie-rijige familie cross-overs, waardoor een robuuster gevoel wordt toegevoegd aan wat een vrij gevoelig schoensegment is geworden. Zijn slanke stijl en strakke lijnen betekenen zeker dat deze grote SUV vuil kan worden, hoewel het all-pedestrian vierwielaandrijvingssysteem en de gemiddelde bodemvrijheid erop zouden wijzen dat het vooral voor de show is. Of in ieder geval een grote sneeuwstortplaats. Het maakt niet uit, mensen dragen Mountain Hardwear bovenkleding en bezoeken zelden de bergen. We zijn onder de indruk van de ruime cabine van de nieuwe Telluride, de indrukwekkende lijst van kenmer…
Laatste antwoord door momoz, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
2019 Kia Optima Review: De Kia Optima 2019 staat in de bovenste helft van onze tussenklassementen. Hij heeft een van de beste interieurs van alle auto’s in deze klasse, maar blijft achter bij sommige van zijn concurrenten op het gebied van prestaties. Het is een prachtige auto die alles heeft, inclusief zeven jaar garantie, een strak interieur en royale serie specificaties. Er zijn echter concurrenten die beter en geraffineerder kunnen rijden en de relatief hoge CO2-uitstoot van Optima-diesel heeft ook een positief effect. Er is maar één dieselmotor: een 1,7 liter. Er is genoeg down-and-downtractie in de stad, maar het wordt te luidruchtig en grof als …
Laatste antwoord door momoz, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik wil een Venga aanschaffen voor mijn vader. ik heb een 2013 model op het oog. Wie kan mij vertellen waar op te letten en wat zijn de aandachtspunten?
Laatste antwoord door @Mike, -
Ervaringen TomTom navigatie
door Gast Elektrowhite- 18 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik gebruik meestal Google Maps of Waze via Android Auto. Het eigen navigatiesysteem van TomTom heeft me namelijk al meerdere malen teleurgesteld, deze kiest toch niet de beste routes (met name niet rekening houdende met forse files of omleidingen). Ik heb uiteraard de navi gekoppeld aan mijn telefoon t.b.v. actuele verkeersinformatie (via Kia Hotspot App). Mijn vragen in dit topic: - Wat zijn jullie ervaringen met dit navigatiesysteem? - Wat verbruikt meer data, TomTom icm Kia Hotspot of een Navi app op je tel (ik zou zeggen de navi app)?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
productiestop kia ceed 1 2 3 4 5
door tijdjes123- 111 antwoorden
- 27,4k weergaven
Hallo, Volgens verschillende dealers is er een productiestop in augustus in de fabriek waar kia de ceeds produceert. Sommige zeggen dat dit elk jaar het geval is andere zeggen weer dat het interieur van de huidige ceed gaat veranderen. Weet iemand dit? Ik wil namelijk de auto gaan bestellen maar als er een ander interieur gaat komen dan wacht ik nog wel even tot na de productiestop.
Laatste antwoord door DeluxZ, -
Weet iemand waar de map sensor zit bij een kia sportage 1.7 crdi 2010
Laatste antwoord door Ppatrick, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wat voor handleiding hebben jullie geleverd gekregen voor de navigatie? Ik alleen een 'eenvoudige handleiding'. In de algemene gebruikershandleiding (dikke boek) wordt de touchscreen radio/navigatie-unit helemaal niet beschreven.
Laatste antwoord door Ovide, -
- 9 antwoorden
- 5,9k weergaven
Ik krijg eind juni mijn Niro. Stel ik rijd op de autoroute in Frankrijk en ga helling af... Laadt de accu bij gas los dan ook bij, of moet je perse remmen?
Laatste antwoord door olympus, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Sinds een week branden de lampjes van de airbag (rood) en het anti slip systeem (oranje). De garage heeft de auto uitgelezen en kan niks vinden. De lampjes waren daarna weer kort even uit, maar na 50km alweer aan. Het gaat om een Kia Picanto uit 2018, de ComfortPlusLine. Heeft iemand een idee waarmee ik de dealer kan helpen?
Laatste antwoord door Cozy, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Vandaag mijn ceed opgehaald. Het gaat om een kia ceed dynamicplusline DCT. Nu vallen mij een paar dingen op: als je de auto aanzet staat cruise control niet standaard aan. Je moet dan altijd op mode drukken voordat die naar cruise gaat kan je dit aanpassen? het leer lijkt redelijk snel vies/wit te worden. Soms kan ik het eraf vegen en soms blijf je het wel een beetje zien is dit normaal? aan de onderkanten links en rechts lijkt het net alsof iemand gestuukt heeft. De verf is daar niet vlak maar heel erg bobbelig? Er zit bij mij een streep op het zwart van de buitenkant van de deur. Schoonmaken met water heeft geen zin. Hoe kan je dit …
Laatste antwoord door Renzo4000, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Heeft iemand het al voor elkaar in de ceed 3 om de rechterbuitenspiegel naar beneden te laten bewegen als de auto in zijn achteruit gezet wordt?
Laatste antwoord door pdakkerman, -
- 6 antwoorden
- 3,7k weergaven
Vandaag de (afneembare) trekhaak laten monteren op de Proceed. Is inmiddels dus leverbaar. (En heeft de garage als compensatie voor het hiervoor terug moeten komen de kabel van mijn dashcam netjes weggewerkt ) Zit er keurig onder, geen geboor en geslijp in de diffuser. Bovenkant kogel zit 6 cm hoger dan bij de Niro. Fijn voor de drempels Oow ja... geen gepiep vanwege de parkeersensoren bij het achteruit rijden... voor wie weten hoe het er uit ziet bij deze ook wat foto’s.
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
- 37 antwoorden
- 9,7k weergaven
Graag wilde ik ervaringen delen met andere E-Niro rijders over onze vakantie naar Italië afgelopen mei/juni. Reisbestemming is een agriturismo in Umbrie en Toscane, ongeveer 1500km bij ons vandaan. De voorbereidingen die wij getroffen hebben: -internet: op reis met elektrische auto in Europa -plugsurfing app/sleutel geactiveerd -new motion laadpas in bezit -apps ‘opencharge’, ‘chargemap’ en ‘new motion’ gedownload -route uitgestippeld mbv verschillende sites/apps (goingelectric.de is zeer overzichtelijk en in te stellen op DC-laden, stekkertype, autotype etc.), stations opgeslagen in Mijn Kaarten en Google …
Laatste antwoord door Niro79, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben Erik en rij al 5 jaar een Kia. ik heb een vraagje over het aansluiten van een electrisch raammechansme linksvoor van een Kia Picanto TA 5 deurs uit 2014. Het huidige defecte mechanisme heeft een 6 polige aansluiting (o.a. vanwege comfort functie), echter het mechanisme dat ik heb ontvangen heeft een 2 polige aansluiting. Weet iemand toevallig welke draden ik moet aansluiten op de 2 polige motor? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Needle sweep
door Marcel20vt- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Kan needle sweep in rio 4 we hadden het wel een de rio 3 kan je dat instellen via de dealer
Laatste antwoord door Marcel20vt, -
- 14 antwoorden
- 16,1k weergaven
Hoi, de verwarming van mijn KIA-Sorento (model 2002-2009) doet het plots niet meer. Heeft nooit gehapert of iets dergelijks en even naar de winkel, terug starten en de hele zooi doet het niet meer. Geen verwarming, zetelverwarming geen airco geen ventilatie en ook de display is helemaal dood. Nu hoor ik net dat dit een gekend probleem is, WEET IEMAND RAAD? ook nog even zeggen dat ik alle zekeringen heb nagekeken, zowel onder de motorkap als onder het dashboard, daar zie ikniks abnormaal. grtz alvast bedankt
Laatste antwoord door martinsc,