Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Vraagje aan de nieuw model pro)ceed rijders; De ruitenwissers van mijn nieuwe Proceed slaan op de automatische interval stand al heel snel op hol. Waar langzame interval al voldoende zou zijn gaat ie al snel over naar continue blijven wissen en bij beetje constante regen al heel snel over in de snelste wis stand. De schakelaar voor de gevoeligheid / snelheid staat al op laagste stand. Is eigenlijk geheel zinloos zo, knap irritant. Handmatig naar beneden tikken dus maar om af en toe te wissen... Bij mijn eerdere ervaringen met Rio, vorige Proceed en Niro werkt(e) het geheel prima.. meer mensen die dit ook zo ervaren? Weet iemand of dit i…
Laatste antwoord door RickBBBB, -
- 15 antwoorden
- 7,8k weergaven
Goedenavond, Sinds een week ben ik een trotse eigenaar van een E-Niro. Binnenkort wil ik mijn auto gaan wassen. Normaal doe ik dit in de wasstraat. Nu heb ik vaak verhalen gehoord over I-Pace rijders die in de wasstraat zaten en dat plotseling de handrem er op schoot. Gebeurt dit ook bij de E-Niro? Zijn er nog andere punten waar ik rekening mee moet houden? Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie je Niro wassen... Groet
Laatste antwoord door JaapW, -
Navigatie
door Gast Boanvdv- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
In het navigatiescherm verschijnen telkens rood omrande gele bolletjes. Eerst dacht ik dat het de aanduiding was voor de hectometerpaaltjes, maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik kan, in de summiere, handleiding niets vinden over de functie van de bolletjes of hoe ik dit kan uitschakelen. Heeft iemand een idee van de betekenis van deze bolletjes? Verder valt mij op dat het spraakgestuurde systeem erg slecht reageert op commando's. Navigeren middels gesproken opdrachten, is dramatisch. Het meeste wordt niet begrepen, niet in het Twents en niet in het Hooghaarlemmerdijks
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 0 antwoorden
- 978 weergaven
Heb kort geleden mijn voorlampen voorzien van ledstrips (knipperlicht, drl). Ziet er best grappig uit. Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe die ledstrips eruit zouden zien op de knipperlichten achter. Vooral knipperend. Vraag me mn even af hoe dit eruit ziet vanwege de vorm van die lampen. Ik weet niet of je er gelukkig van wordt als dit omhoog loopt ipv horizontaal. Heeft iemand toevallig op een Picanto TA een knipperlichtledstrip achter zitten? Eventueel een filmpje?
Laatste antwoord door Machlo, -
- 42 antwoorden
- 5,4k weergaven
Er ontstaan in het e-Niro deel van het forum steeds meldingen van zuinig, zuiniger, zuinigst... Maar wat is nou eigenlijk zuinig rijden en wat verbruik je daadwerkelijk? Zuinig rijden betekent niet 30 kilometer achter een vrachtwagen hypermilen om daarna te claimen dat je 8kWh per 100km gereden hebt, je registreert je verbruik over een langer stuk van tenminste een tanklading vol oftewel +- 64kWh. Dit is om real-world cijfers te krijgen. Hiermee heb je immers de heen- en terugweg gedekt en moet je er ook echt moeite voor doen en vooruit plannen. Als je een mooie score behaald hebt op kortere stukken zet het vooral neer, de winnaar is degene die op het eind van het jaar…
Laatste antwoord door Janwillem, -
Startkabels
door Janwillem- 4 antwoorden
- 4k weergaven
Ik kwam vandaag een auto(diesel) achterop die niet meer kon starten. Hij vroeg mij om de auto te gebruiken met startkabels om zijn auto te starten. Kan dat? Of is de capaciteit van de kleine accu hiervoor niet voldoende?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Android Carplay
door HJH- 10 antwoorden
- 8,8k weergaven
Ik kreeg onderstaande mail terug van mijn dealer na update van de navi en info over Android Carplay. Klopt dit en zijn er alternatieven.. Naar aanleiding van onze mail correspondentie heb ik contact opgenomen met Kia Nederland om te vragen wat er op dit moment wel of niet mogelijk is. Helaas moet ik u teleurstellen, Apple Carplay en Android auto zijn, en komen niet beschikbaar voor de Kia Cee’d welke geproduceerd zijn tot 2017. Omdat uw auto is geproduceerd in 2016 (op naam gezet in februari 2017) zit hier een ander navigatie unit in, welke Apple Carplay en Android auto niet ondersteunen.
Laatste antwoord door Proceedje, -
- 10 antwoorden
- 4k weergaven
Ik heb bij mijn Niro een set kunstleren stoelhoezen besteld. Zijn erg mooi, kan niet anders zeggen. Bedoeling is de bekleding mooi te houden (kind kan een partij rotzooi maken...).. De voorstoelen was vrij eenvoudig om de hoezen te monteren (en ja, geschikt voor airbags) alleen heb ik een probleem met de zitting van de achterbank. Ik krijg die hoes er niet mooi strak omheen. Heeft iemand een idee hoe je die zitting van de achterbank omhoog kunt halen zodat ik die hoes mooi kan monteren? Ik kan het niet vinden. Alle hulp is welkom.
Laatste antwoord door m van der pot, -
- 37 antwoorden
- 7k weergaven
Er is in verleden veel over geschreven maar het kwam meestal neer op "ik durf mijn transmissie niet te vernielen met de verkeerde olie" omdat Kia enkel Red-1 transmissievloeistof voorschrijft voor de A5SR1 trasnsmissie. ( 5 speed automaat/tiptronic ) En het schijnt vaak misgegaan te zijn omdat nogal wat dealers er gewoon dexron III in hebben gedaan wat op een gegeven moment tot defecte transmissies heeft geleid. Maar een aantal ( buitenlandse ) kia bezitters hebben het er niet bij laten zitten. Die hebben gezocht waar die transmissie nou eigenlijk vandaan komt. En bij de oude Sorento's zijn vrijwel de meeste onderdelen of in licentie geproduceerd ( dus ontwerp van…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste Clubleden, ik heb onlangs bij onze Alie een nw mulitimedia autoradio besteld en tevens ook speakers en achteruitrijcamera, ben alleen niet zo technisch om dit zelf allemaal in te bouwen en aan te sluiten. mijn vraag is wie kan en wil dit voor mij doen, of weet waar ik dit kan laten doen, hoor het graag
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Sinds twee weken mag ik rond rijden in een Kia Proceed GT-PlusLine automaat. Ik heb deze auto als nieuwe lease wagen besteld en na 6 weken wachten was het zover ik mocht hem ophalen. Nu vraag ik mij af hoe poetsen jullie de piano lak dashboard delen? Ik had namelijk na de eerste keer poetsen met een vochtige microvezel doek al krassen...
Laatste antwoord door JaapW, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik ben op zoek naar een werkplaats handboek en een onderdelenlijst van rio 2013 ub model. wie kan mij hier aan helpen?
Laatste antwoord door ewijk, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoe verwijder je de middenconsole van een Rio 2012? Het rijbewijspasje van onze zoon is in de gleuf boven de USB/12 volt aansluiting gegleden en ligt nu achter de console middenonder. Ik zie alleen aan beide kanten 2 schroeven bij de voeten, maar ik krijg deze niet losgedraaid. Hoe kan ik erachter geraken?
Laatste antwoord door ewijk, -
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, Sinds vandaag trotse eigenaar van een kia carens 2014 premium pack. Over 2 weken gaan wij op vakantie en met 2 kleine kids nemen we nogal wat spulletjes mee, in het kofferbak en dakkoffer. Nu is het kofferbak aan de kleinere kant. Weet iemand hoe ik de kofferbak stoelen kan verwijderen tijdelijk? Bedankt alvast. Groetjes
Laatste antwoord door Karel Carens, -
Achteruirijcamera
door RonL- 0 antwoorden
- 789 weergaven
Kan iemand mij vertellen/uitleggen of de achteruirijcamera schoon te maken is? Deze geeft wazig beeld en is reeds aan de buitenkant schoongemaakt.
Laatste antwoord door RonL, -
- 5 antwoorden
- 5,1k weergaven
Ik heb zo’n tolbadge voor de Franse tolwegen. Nu schijnt het zo te zijn dat het signaal niet goed door de warmtewerende voorruiten van de huidige auto’s komt. Daarom moet je hem dus plakken op het zwart gestippelde gedeelte bij de binnenspiegel, waar het signaal wel doorheen gaat. Zo had ik hem ook bij mijn vorige auto zitten, maar bij de Ceed zit niet zo’n gestippeld stukje bij de voorruit. Heeft er iemand al ervaring of het ook gewoon op de voorruit geplakt kan worden of moet ik straks elke keer mn raampje open doen en ermee buiten zwaaien? [emoji6][emoji23]
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 11 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hoi, Heeft een SP III met 2.0 CRDI van 2013 met 184pk (automaat) volgens jullie een StartStop systeem of niet? De uitvoering is een Sense+ (Belgiche wagen). Toen ik de wagen 2e hands kocht zei de verkoper dat deze dat wel had (na 1 jaar te rijden met het knopje ECO aan) heeft de auto echter nooit StartStop techniek gebruikt. Dat boeide me eerlijk gezegd verder ook niet veel. Op de optielijst van KIA zie ik echter niet staan dat deze optie ooit bestaan heeft op deze uitvoering (enkel als optie op de 1.6 benzine en 1.7 CRDI). Echter toen vandaag mjin auto niet startte omwille van een versleten batterij en ik de garage belde met de vraag of ze een vervangbatte…
Laatste antwoord door wimme, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
De titel vermeld het al een beetje, weten jullie of er een mogelijkheid is de standaard beltoon van de carkit te wijzigen/zachter te zetten? De reden van de vraag is dat wij een zoontje van 3 hebben die nog wel eens in slaap valt achterin, de eerste keer dat ik gebeld werd kon ik hem meteen weer wegdrukken aangezien die kleine schurk zo schrok van het concert dat de auto produceert dat hij de rest van de rit heeft zitten huilen!
Laatste antwoord door JDsigns, -
ACC, A uitzetten.
door R.J.- 5 antwoorden
- 7k weergaven
Ik rij erg veel op de cruise control. De A van de CC kan daarbij lastig zijn als het druk is. Steeds remmen e.d. Nu is mijn vraag of je de A ook uit kunt zetten. Ik weet dat je de afstand tot je voorganger kan instellen, maar soms zet ik de A liever helemaal uit. kan het nergens vinden.
Laatste antwoord door JeroenV, -
- 10 antwoorden
- 5,2k weergaven
Ik heb een Pica 1.2 uit 2012. Ik wil hier een trekhaak onderzetter om elektrische fietsen te vervoeren. De kogeldruk zou dan 75 kg moeten zijn ( fietsen+drager zijn 65kg). Kan dit wel? Volgens mij is de maximaal toegestane kogeldruk voor deze auto's 28 kg...
- 8 antwoorden
- 5,4k weergaven
Op dit moment ben ik in een vergevorderd stadium om mijn Audi A3 te vervangen, en een Kia Proceed te gaan rijden. Ik vind het een geweldig mooie auto, en kan haast geen punten in het ontwerp benoemen die mij storen. Op 1 ding na... De 'uitlaten' op de non-GT uitvoeringen die nep zijn storen mij enorm. Op de GT komt de uitlaat er netjes in uit, maar bij de GT-Line zal de einddemper ergens los achter de bumper uitkomen, compleet losstaand van de uitlaatopeningen. Aan dit soort designfratsen, niet uniek bij Kia, stoor ik mij enorm. Heeft iemand een idee wat de mooiste manier is om de openingen minder zichtbaar te maken? Ik zat zelf te denken een hoogglans zwarte wrap of…
Laatste antwoord door Wutroe, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Wellicht wat tips van iemand.....?? Heb vandaag 2 ledstrips binnen gekregen die ik wil gaan aansluiten op het knipperlicht en de DRL. @xtra40 heeft deze upgrade ook op zijn auto toegepast. Ziet er erg leuk uit.... Nu ben ik al op zoek gegaan naar de juiste draden, maar de koplampen van nu zijn niet meer de units van "vroegah". Alle draden komen centraal binnen en worden binnen in de koplampunit verdeeld. Er gaat niks appart naar het knipperlicht toe bv. Heeft er al eens iemand met de verlichting zitten stoeien en kan mij misschien vertellen welke kleur draden voor de knipperlichten zijn? En weet er iemand of de draden naar de DRL ook wat hoger in de m…
Nieuwe banden
door Stefan1- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo, Het zoveelste topic voor nieuwe banden. Momenteel heb ik al 2 jaar een Kia Picanto uit 2012. De bandenmaat die er momenteel onder ligt is: 195 45 R15. Ik heb weinig ervaring met het aanschaffen van banden. Nu begrijp ik wel dat deze maat eigenlijk niet de standaard maat is. Dit is, volgens mij, 175 50 R15. Een brede band oogt sportiever maar zorgt denk ik ook voor een hoger verbruik. Denken jullie dat een smallere band kiezen voordelen heeft? Vredestein komt altijd goed uit de laatste tests echter is deze ook bij veel bedrijven, kwikfit profile momenteel niet leverbaar, iemand een idee hoe dit komt? Ik wil gerust banden online bestellen, onderstaande…
Laatste antwoord door Stefan1, -
Ongelukje met band
door Machlo- 5 antwoorden
- 4,3k weergaven
Op de terugweg vanuit de Ardennen ergens in een dorpje een stoeprand geraakt met mijn band. Op het eerste zicht dáár leek er niks aan de hand, vandaag ontdekte ik toch dat er een stukje band af is gesleten.... Op de foto's kun je de beschadiging zien. Het is echt niet veel, maar wel wat meer dan een schuurplek. Wat denken jullie, de bandenboer er maar naar laten kijken? Karkas is niet zichtbaar.
- 0 antwoorden
- 777 weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Sportage 2.0 benzine uit 2012. Nu ben ik op zoek naar nieuwe einddemper. Helaas kan ik alleen maar een demper van "Polmo" vinden. De kwaliteit hiervan wordt als "twijfelachtig" beschreven. Weet iemand waar ik een goede nieuwe einddemper kan vinden? Bij Kia kost deze EUR 750,- (incl. montage) Eigenlijk zou ik wel een wat dieper geluid willen. Eventueel een tip voor een sportdemper? Er zit namelijk een rammel in de demper. Begreep dat dit te maken heeft met een "schotje" in de demper wat los zit. Of weet iemand hoe je dit makkelijk zelf kan repareren??? BVD!
Laatste antwoord door Frank77,