Kia Modellen
-
Dakdragers Proceed
door Wutroe- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren op een nieuwe (lease)auto, de Proceed is daarbij een zeer serieuze optie. Ik heb vandaag met de auto gereden en werd alleen maar enthousiaster :-) Mooi afgewerkt, goed rijdend, schitterend ontwerp. Precies wat ik zoek. Nu vraag ik mij af of op een Proceed dakdragers gemonteerd kunnen worden, niet in de laatste plaats vanwege het schuif/kanteldak. Ik zie geen vinkje in de accessoireprijslijst staan bij de Proceed als het om dakdragers gaat, maar wie weet is er wel iets mogelijk via aftermarket o.i.d.?
Laatste antwoord door Vibravis, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Weet iemand hoe ik de pookhoes kan vervangen bij een Rio uit 2004 ? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Bobby100, -
Kofferbak lampje
door Bobby100- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi allemaal, Ik sinds een aantal dagen een Kia Rio stationcar uit 2004. Alles werkt zoals het hoort, alleen het kofferbak lampje werk niet. Nieuw lampje erin, zekering gecontroleerd...maar hij doet nog steeds niets. Ik kan ook in de achterklep geen sensor vinden die er voor zorgt dat het lampje gaat branden als de klep word geopend. Iemand een idee? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Bobby100, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Antraciet velg picanto wie weet ral nummer gr rik
Laatste antwoord door rikkerthopman, -
- 13 antwoorden
- 2,2k weergaven
Zodra het rijden wordt vergemakkelijkt met CC dan zou ik graag willen zien op welke snelheid het dan wordt ge-set. Tijdens het rijden met de CC schommelt de snelheid nogal tussen een aantal waarden en dan ben je wel het overzicht kwijt. Vreemd genoeg gebeurd dit wel bij de snelheid begrenzer. Het gaat hierbij om een DynamicLine uitvoering.
Laatste antwoord door Michel_1970, -
Na 3 maanden en 6000 km met de Niro BusinessLine mis ik toch een aantal zaken op de navigatie. vragen bij de dealer en kia geeft geen gedegen antwoord. - Bij verkeersinformatie zie ik alleen het verkeer op mijn route. ik kan dus geen totaal overview zien van alle files. Wel als ik de kaart uitzoom zie ik files staan.. - De route wordt opgebouwd met inbegrip van de verkeersinfo (zo ingesteld via routevoorkeuren). Maar ik zou meerdere routes aangeboden willen hebben om zelf de optimale te pakken aan de hand van files. Nu kan ik geen alternatieven berekenen of bekijken. - Route zelf opmaken op de pc en dan importeren kan niet (zie eerder bericht hier op het fo…
Laatste antwoord door Girdi, -
Handleiding ceed 3
door Ysie- 10 antwoorden
- 8,6k weergaven
Ik heb nu sedert een dikke maand een ceed 3. M mijn vorige wagen was een sportage. Ik had daar van de gebruikershandleiding digitaal in mijn gsm zitten. Nu zou ik het handig vinden om deze handleiding van mijn nieuwe ceed ook digitaal te hebben. Als ik eens ergens ben en ik moet wat opzoeken ik het altijd bij mij heb. Ik kzn deze echter niet vinden. Is er iemand die me daar aan zou kunnen aan helpen? Zou het echt appreciëren. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Laatste antwoord door LC88, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi! Ik schrijf dit vanaf de zonnige camping, voor mijn mooie opgeleukte Kipje. Hier komen was nog wel een dingetje met de Cee'd. Eerste, tweede, derde en vierde versnelling ging op zich oké (niet snel, maar dat verwachtte ik ook niet). Zodra ik naar vijf schakelde, of dat nu bij 85, 90 of 100 km/u was (dat laatste alleen om uit te proberen, ondergetekende is een brave burger), zakte de auto terug in snelheid en toeren, ook al had ik het gaspedaal tot op de bodem (en dan dat stukje extra) ingedrukt. Is dit normaal? Ik heb altijd met een Outlander (2.4) voor de caravan gereden en dat was een eitje. Ik heb dus geen ervaring met minder sterke motoren en als dit een pro…
Laatste antwoord door meeder, -
- 8 antwoorden
- 5,5k weergaven
Beste leden, Vanmiddag heb ik mijn Kia Rio uit 2015 opgehaald, de Dream Team Edition. Nu heb ik in principe alle opties, behalve cruise control!? Ik heb al wat research gedaan op het forum en ik heb gezien dat er complete cruise control sets worden aangebofen op eBay, rechtstreeks uit Korea met de originele nummers en onderdelen. Het inbouwen is echter geen probleem voor mij! Als ik deze set koop, moet ik na het monteren nog softwarematig iets laten activeren?? Ik verneem graag wat van jullie. Bij voorbaat dank! Met vriendelijke groet, Tim
Laatste antwoord door xtra40, -
- 8 antwoorden
- 18,7k weergaven
mijn kia picanto 2007 zijn lampje op de dashbord brand vrij geregeld. is er dan een sensor stuk?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Beste Kia leden, Hierbij wil ik vragen of iemand mij kan helpen ? Ik wil binnenkort mijn remschijven (voor en achter) vervangen en er staan verschillende diameters en remschijfdikte's. Wat is het beste Masief, of geventileerd? Welke kan ik het beste bestellen. Het gaat om een Kia CEED (JD) 2013 met kenteken 06-ZXP-6
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Naar aanleiding van de mail van Kia Nederland via mijn Kia afspraak gemaakt voor deze actie. In de mail staat expliciet gratis voor rijders met een geldige Family Card, maar tijdens het plannen voor een afspraak via mijn Kia staat er opeens € 15,-!!!??
Laatste antwoord door surfingjohn, -
- 40 antwoorden
- 9,2k weergaven
Beste Forumgenoten, Even een waarschuwing, wil je met vorst op de ramen voor het ijskrabben alvast je motor aan zetten, zet dan van te voren je stand automatisch wissen uit !, want start je van te voren eerst je motor om alvast te ontdooien dan gaan geheid met nog een laag ijs op je ramen je wissers aan ! en ze zullen maar vastgevroren zitten of aangaan terwijl je aan het krabben ben. Let er op dus.!
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wie van de Zappi gebruikers heeft ook de hub ? Ik krijg de mijne niet werkend. Hij heeft een LAN IP gekregen, is gepaired met de Zappi, maar maakt geen verbinding met de server. Lampje blijft rood, en op de Zappi heeft hij ook geen cloud ip en local ip aan. Heb de hub ook al in DMZ geplaatst als test, en getest zonder enige vorm van firewalling oid. Status lampje blijft rood. Ook de App krijg ik dus niet actief, want die vraagt om een registration code die ik uit de zappi moet halen, Maar de instructie heeft het over 4 informational pagina's in dat menu, maar ik heb er maar 3.
Laatste antwoord door stevedem, -
- 12 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo met Martin een vraagje over picanto uit 2007. De verlichting in de schakelaars van mist/voor en achter en achterruitverwarming doen het niet nu heb ik na veel zoeken een paar led-lampen t3 besteld maar die passen niet krijgt zo niet aangedraaid.Deze heb ik besteld iemand een goede link waar ik de juiste kan bestellen
Laatste antwoord door mannekkepis, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Wie weet wat de nieuwste navigatie versie en systeem versie is voor een ceed van 2012.
Laatste antwoord door Jeroen Hermes, -
- 0 antwoorden
- 4,8k weergaven
Mijn Magentis rijdt top ,eentje uit 2004 ,2 ltr,het malle doet zich echter voor : elk jaar nieuwe nokkenaspositiesensor nodig.Vaak van tevoren even wat minder lopend en dan geen leven meer bij starten.Nieuwe sensor erin en weg probleem . jaar erop weer hetzelfde. Wat kan zoiets veroorzaken ? Ik rijdt weinig ,relatief veel korte stukken.
Laatste antwoord door G123, -
- 11 antwoorden
- 4,3k weergaven
Zaterdag mijn nieuwe e-Niro opgehaald, zondag (+ maandag) rustig naar Stockholm gereden. Erg blij met de Niro, maar ... het gebrek aan live file informatie was wel heel vervelend. ik krijg de volgende foutmelding: ”Initialiseren van de service mislukt. Neem contact op met uw dealer.” dealer weet echter zo niet 1-2-3 wat het probleem is. Zowel vast WiFi als mobiele hotspot via telefoon geprobeerd. Op een Engels forum word gesuggereerd dat de dealer de activatie bij TomTom opnieuw moet laten uitvoeren: https://www.speakev.com/threads/e-niro-connected-services.137848/page-20 iemand ervaring of ideeën???
Laatste antwoord door Fralamjo, -
- 18 antwoorden
- 4,8k weergaven
De laadsnelheid is mede afhankelijk van de accu temperatuur. Weet iemand of- en waar je die kan aflezen? Hoe lang duurt het(na hoeveel km rijden) voor de accu op de goede laad temperatuur is? Dank voor jullie reacties.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
Terugroepactie
door Toonvkr- 2 antwoorden
- 3,5k weergaven
Brief Kia gekregen met de tekst; "In enkele gevallen is gebleken dat de klemkracht van de aansluiting tussen de bekabeling van het hybride aandrijfsysteem en het hoofdrelais onder de achterbank onvoldoende is. Onvoldoende klemkracht kan tot storingen of kortsluiting en in het uiterste geval tot brandschade leiden. Dit betekent dat Kia overgaat tot een preventieve vervanging van het hoofdrelais of indien nodig tot vervanging van de gehele relais module, met als doel mogelijke storingen te voorkomen." Mijn Kia is van 1 januari 2018.
Laatste antwoord door Toonvkr, -
Dashboard & Radio
door J P- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Nog even mijn twee vragen/opmerking uit mijn voorstel topic. Iemand meer info? "" Het is voor mij wel de eerste auto waar je de intensiteit van de dashboard verlichting niet kunt instellen? Ook de handleiding van de radio cd speler (Hyundai Mobis 961001G892AMXI) is nergens te downloaden? ""
Laatste antwoord door J P, -
Kia Ceed Tourer?
door ccc- 1 antwoord
- 926 weergaven
Ik kwam onderstaand filmpje tegen over de Kia Ceed Tourer. Voor de rest helemaal niks te vinden als ik op Tourer zoek op google. Iemand die meer info heeft?
Laatste antwoord door Wutroe, -
- 5 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik ben nu bezig om alle gloeilampen voor led te vervangen, alleen de achterste knipperlichten wil niet echt lukken. ik krijg het achterste deel waar het knipperlicht zit niet los, het klepje wat over de schroeven zit, heb eindelijk los maar na dat ik die schroeven heb verwijdert, krijg ik het niet los van de auto. moet dit met brute kracht of zie ik wat over het hoofd er staat verder niks in het boekje of internet
Laatste antwoord door Syrrah, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hoi, Volgens mij zit er achter de tekst Passenger Airbag ook altijd een lampje, volgens mij knipperde deze van de week en brande daarna niet meer. Bij de dealer geweest die gaf aan dat er geen lampje achter zit? Hier twijfel ik nu aan daar ik zeker weet dat er verlichting achter zat. Heeft iemand dit probleem ook ?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
Na een update van ook navigatie etc twee weken geleden bij mijn Kia Niro is mij opgevallen indien je gebeld wordt dat de naam van beller die als contact persoon in systeem staat niet op scherm verschijnt meer Min mobiel is een samsung a8 2018 en daar zijn geen veranderen in geweest Met dealer contact gehad en nog geen melding van geweest dus onbekend Heeft iemand helaas dezelfde issue
Laatste antwoord door MetBril,