Kia Modellen
-
Koelvloeistof
door Machlo- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Bij het opruimen van de schuur kwam ik nog 3 flessen rode/roze G12 koelvloeistof tegen van mijn vorige auto (skoda fabia). Wilde ze weggooien maar bedacht me toen dat ik ze misschien wel voor mijn picanto TA kon gebruiken. Daar zit vlg mij een ander soort in. Handboekje er maar bij gepakt. Of ik lees er keihard overheen of het staat er gewoon niet specifiek in. Weet iemand welke er precies in moet? Thnx alvast......
Laatste antwoord door Machlo, -
- 240 antwoorden
- 43,6k weergaven
Dit is een centrale plek voor vragen, ervaringen, wensen en natuurlijk ook antwoorden voor zaken waar geen speciaal topic voor is.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb een Kia Rio 3 1.4CRDI van januari 2014, intussen bijna 180.000km op de teller. De auto heeft altijd al wat geluid gemaakt tussen de 1500-1800 toeren zoals volgens mij alle RIO diesels. Echter in 1x is dit geluid vele malen erger geworden. Ik wilde met een relatief koude motor bij een rotonde weg trekken in zijn 2 en vanaf dat moment is het spreekwoordelijk mis. Elke keer als ik nu met redelijk wat gas optrek in elke versnelling dan hoor ik een raar ronkend ( resonerend? ) geluid onder de motorkap weg komen. Het moment dat ik boven de 1800 toeren kom is het weg. Als ik zachtjes optrek tot boven de 1800 toeren en dan vol gas geef hoor ik niets en zolang ik bij…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik ben dit weekend voor het eerst naar Frankrijk gereisd met de e-Niro en moest een paar keer snelladen. Wat me opviel is dat een paar keer de laadsessie stopte. 1 keer rond de 76% en een keer bij 89%. Bij de tweede keer is het mogelijk dat iemand de sessie heeft gestopt (was gratis laden: https://goo.gl/maps/obphK7vCzhpVApxd6) Dus ik ben erg benieuwd wat de ervaring van jullie is...!
Laatste antwoord door Henk Jan Baard, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi ik zoek een werkplaats boek voor een schema van de zekeringen er relais en andere dingen ik ben maar een amateur en kan de zekering of relais niet vinden van de ruitenwisser motor deze is kapot denk ik.mvg
Laatste antwoord door Rene Groos, -
Ik neem afscheidt, maar blijf binnen de familie!
door Gast CeedDriver- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste Niro rijders, Na nu bijna 2 jaar in mijn Niro te hebben gereden, en niets anders dan problemen te hebben gehad, ga ik a.s. vrijdag afscheid nemen van mijn Niro. Ik ben na het zoveelste defect met mijn dealer rond de tafel gaan zitten en deze heeft mij, aangezien ik al zo veel problemen heb gehad met mijn Niro, aangeboden de Niro terug te nemen en mij een andere auto te geven. Dit is een nieuw Model Kia Ceed uit 2018 geworden met nog maar 4800km op de teller. Ik ben hier heel erg tevreden mee en ben akkoord gegaan met hun voorstel. Deze wissel kan ik kosteloos doen, ik hoef hier niets voor bij te betalen. Onlangs dat mijn Niro ouder is, meer gelopen heeft…
Laatste antwoord door bert111bel, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Tijdens wat rondzoeken kwam ik 2 Ceed SW's tegen met mooie velgen. Deze zie ik niet in de accessoirefolder, of in de Kia webshop. Weet iemand welke modellen velgen dit zijn?
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 1 antwoord
- 2,7k weergaven
Laatste antwoord door exutive, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
hallo heb zelf net picanto van 2015 gekocht ben hem een beetje aan het op pimpen (leve alie expres) Mijn vraag is er al iemand die met dagverlichting rijdt en waar ook de achtelichten mee gaan branden denk doorlussing of een brug bij je zekering kast
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Als ik in de Niro (gewone hybride 2019) de schaal van de navigatie wil aanpassen, hoe moet dat dan? Hij staat op 200m/auto. Als ik er dan op klik, verdwijnt ‘auto’ wel, maar kan ik de schaal niet aanpassen, bijv. voor wat meer overzicht over de omgeving/route. Wie heeft een idee?
Laatste antwoord door Ysie, -
Voor de mensen die het nog niet weten.. Er zit standaard een alarm in gebouwd klasse 3 volgens mij Staat ook in gebruikers boekje.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Hallo beste leden. Als nieuw lid wil ik mij even voorstellen aan jullie. Ik rij al enkele jaren met een Kia Sportage 1.7 CRDi handgeschakeld. De auto voldoet aan mijn verwachtingen en echte kosten heb ik nog niet gehad aan deze wagen En ,ja, het is een diesel, maar de volgende zal wellicht een hybride worden.(Beetje aan het milieu denken hé) Momenteel heb ik een rare fout gezien op mijn dashboard Er is namelijk en schakelaar voorzien om de down hill assist in te schakelen. Iets wat ik nooit gebruik. Druk je op deze knop dan brand er een groen lampje met het symbool ban een auto die bergafwaarts rijd. Tot zover alles OK. Nu plots is…
Laatste antwoord door meeder, -
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
Als ik op de duitse Kia site kijk is de Niro Hybride niet meer te vinden.. Kia.de
Laatste antwoord door HenkM, -
Climate control
door Dave1972- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
Goedemiddag, deze week maar eens de climate control gebruikt van mn Kia Picanto GT. Ik vind dat hij de auto niet koel krijgt, er komt niet echt koude lucht naar binnen. Hiervoor had ik een Opel met climate control en deze werd toch echt direct koud? Mag aannemen dat dit niet zo hoort ? Anders wordt 't een ritje naar de dealer.
- 13 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik heb het plan een Kia Picanto Design 2018 te kopen en vroeg me af of bij de ingebouwde navigatie geluid zit zodat de aanwijzingen behalve in beeld ook worden uitgesproken, zoals bij de externe navigatie van TomTom? Ik verneem gaarne van jullie.
Laatste antwoord door oude, -
navigatie klopt niet
door Gast viper1967- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Pas een nieuwe update gekregen bij de dealer maar de navigatie klopt niks van ( voor de update ook al niet) Een voorbeeld: moet van Amsterdam naar Terneuzen (navigatie staat aangevinkt op tolwegen omdat ik door de Westerscheldetunnel moet) nadat ik Bergen op Zoom ben gepasseerd verwijst de navigatie mij om de snelweg naar Antwerpen te nemen? Of bij Waalwijk word ik de snelweg weer opgestuurd richting Rotterdam terwijl ik richting Etten-Leur, Roosendaal moet. Dus geeft de verkeerde afslag aan. Zoiets ook al gehad voor de update. Hebben meer mensen hier last van , dan kan ik dit eens aankaarten voordat ik naar de dealer terug ga.
-
velgrand beschermers
door oude- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
Gezien bij bolcom velgrandbeschermers, moeten geplakt worden. Is er iemand die ervaring heeft met deze dingen ? Of kan ik het beter laten doen? Oude.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Kan iemand mij helpen aan de onderhouds intervallen en prijzen van een Venga 1.4 van 2013? Mijn vader overweegt om deze aan te schaffen.
Laatste antwoord door Jeroen Hermes, -
- 3 antwoorden
- 3,5k weergaven
Geachte dames en heren, Ik plugde in bij een FastNed en zag dat mijn niet sneller laden dan ca. 50 kW. 175 kW (3 fase) Bij het laden met 175 kW/uur (FastNed CCS aansluiting) haalt hij maar 50 kW/uur. Dit zou to ca 77 kW moeten kunnen zijn ? Waar zou dit aan kunnen liggen ? Bj voorbaat dank voor jullie reacties, Ralph van Nijnatten
Laatste antwoord door Prlwytzkofsky, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Goedendag ik wil binnenkort speaker update doen Wie weet hoe dat morel klink met een Pioneer mini versterker dab dubbel din van Pioneer en wat voor type van morel ik wil die van achter ook dan veranderen Ik weet dat smaken verschillend zijn
Laatste antwoord door Marcel20vt, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik kan nergens in de handleiding vinden hoe ik de ingestelde scherm-voorkeuzetoets welke rechts naast de alarmlichtenknop zit opnieuw kan toewijzen aan een ander scherm. Toen ik deze knop voor de eerste keer indrukte was er een mogelijkheid te kiezen uit meerdere opties. Hij is nu zo ingesteld dat de datum en tijd in het scherm verschijnt maar dit wil ik dus wijzigen.
Laatste antwoord door hybridefreak, -
- 18 antwoorden
- 13k weergaven
Ik heb een Kia Picanto 2 met een achterklep die op slot blijft en de slot niet open en dicht gaat. Alle 4 deuren gaan wel open en dicht met Centrale deurvergrendeling. Ik heb de afstandsbediening op CV zelf aangesloten maar de achterklep functioneert niet. Hoe ik dit moet oplossen geen idee? wellicht heeft iemand hier een tip?
Laatste antwoord door Marc1981, -
- 3 antwoorden
- 3,7k weergaven
Het is mij vanmiddag gelukt om Android Auto op mijn mobiel (Huawei Mate 10 Lite met Android 8.0) te installeren en contact te maken met de radio/navigatie van de Kia Optima. Ondanks het feit dat Android Auto in Nederland (nog) niet officieel te downloaden is via de Play Store van Google, kun je wel de zgn. APK-file downloaden (zeg maar een soort .exe of .zip bestand) en installeren op je mobiele telefoon. En het werkt perfect en zelfs in het Nederlands!!! Je kunt het bestand hier downloaden: Android Auto versie 4.0.5904 Deze versie werkt perfect op mijn Huawei Mate 10 Lite. Heb jezelf een andere telefoon en twijfel je? Kijk dan eerst op de site voor meer in…
Laatste antwoord door Ysie, -
- 5 antwoorden
- 4,5k weergaven
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Kia Picanto uit 2014, ecodynamics. Ik heb het boekje doorgekeken en veel kunnen vinden maar wat me vanmorgen opviel is dat er geen geluidje klinkt wanneer ik mijn verlichting aan laat staan bij het verlaten van mijn auto. Er zit geen 'auto' stand op voor verlichting dus ik verwacht niet dat de verlichting automatisch uitgaat. Zit de waarschuwing er niet op, is het stuk, of is het niet nodig en gaat de verlichting vanzelf uit? Wie kan me helpen?
Laatste antwoord door PSvanLot, -
Momenteel zie al accessoires komen voor de nieuwe Kia Sportage. In het album op dit forum bij Sportage zie je hier al een aantal voorbeelden van. Zijn komen uit de bekende Cobra-hoed.
Laatste antwoord door meeder,