Kia Modellen
-
EPS storing pro'ceed 1 2 3
door Gast Jantje- 72 antwoorden
- 36,5k weergaven
wil ik vandaag van me werk (hilversum) naar groningen rijden voor een weekendje weg. Gaat als ik net op de snelweg zit me EPS lampje branden. Dus ik stop bij de benzinepomp en bel mijn kia dealer: dan moet u uw stuurolie bijvullen en anders maar even de kia wegenwacht service bellen. Dus ik zoeken, nergens een oliereservoir te vinden voor de stuur bekrachtiging. Kia wegenwacht service gebeld met de vraag of ik gewoon door kon rijden of niet. Ze zou zo terug bellen over of dat kon of dat de dichts bijzijnde dealer langs zou komen. Bellen ze na 3 kwartier!! eindelijk is terug met de boodschap dat ik even mijn plusklem van me accu moet demonteren, 5 minuten eraf moet lat…
Laatste antwoord door Moto Morini, -
- 2 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo, Ik ben aan het orienteren om de standaard radio te vervangen voor een met Apple Carplay ondersteuning. Maar ik wil wel graag dat alle knoppen op het stuur blijven functioneren zoals de telefoonknoppen evenals de volume, media, etc etc. (zie foto voor knopjes) Ik ziet dat er al diverse topics bestaan maar vele hiervan zijn nogal oud vandaar een nieuw topic. Wie weet of dit werkend te krijgen is en of er nog nadelen zijn bij het monteren van een aftermarket radio? Ik heb wel gelezen dat de microfoon in de hemel niet meer functioneert, ook de usb en jack aansluiting zouden niet meer werken. Ik zat zelf te denken aan de Pioneer SPH-EVO62DAB. …
Laatste antwoord door xtra40, -
- 15 antwoorden
- 7,3k weergaven
Vandaag 20 inch velgen onder de Niro laten zetten. Was wel bang dat de lage en brede band 245/30/20 meer geluid zou produceren , maar totaal geen last van. En zien er ook gelikt uit......
Laatste antwoord door JeroenV, -
Hoofdsteun
door jay-are- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb een probleem met mijn hoofdsteun. Ik ben bijna 2 meter lang en de steun kan voor mij niet hoog genoeg. De onderkant van de hoofdsteun drukt zelfs vervelend op de bovenkant van mijn rug, waardoor ik niet lekker zit. Zijn er hoofdsteunen te koop die een stuk hoger ingesteld kunnen worden? Ik kan er amper iets over vinden. Hebben jullie ideeën?
Laatste antwoord door jay-are, -
- 8 antwoorden
- 6,9k weergaven
Hallo , Sinds enige tijd wordt onze locatie in het navigatiesysteem niet meer goed weergegeven. Heb alle software up to date dus nu denk ik dat het aan de GPS antenne ligt. Weet iemand waar de gps antenne zich bevindt?? Overigens bemerkte ik dat er een scheurtje zit in het kunststof kapje waar de radio antenne ingedraaid moet worden?? Wellicht zit daar vocht bij...maar ik heb geen idee of daar zich ook de gps antenne bevindt? Ik hoor het graag.....
Laatste antwoord door Enrico Kaul, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Heeft iemand hier ervaring mee? Maar 140 euro bij aliexpress
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, rij met kia picanto bj2013... met het warme weer laaste tijd al is een tijd aan het rijden ben en airco staat aan zou hij soms water lekken ....op de vloer ??? Hoe kan dat filer vervangen? Best eens langs de garage gaan? Mvg kevin
Laatste antwoord door Derrek, -
- 2 antwoorden
- 4,8k weergaven
De Anwb heeft een rijimpressie gedaan over de Niro als Caravantrekker. Conclusie is dat een Hybride uitstekend is voor dit doel. Anwb test Niro als caravantrekker
Laatste antwoord door pjong, -
- 6 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, Ik zit erover te denken om mijn auto in te ruilen voor de ceed dynamicsplus met automaat. Wat zijn jullie ervaringen met de lfa en adaptive cruise control?
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
Hi all Kan iemand iets geks zien aan de stekker van de Home Advanced laadpaal en/of het contact in de auto anderzijds? Hij wil niet laden.
Laatste antwoord door jwv, -
Terugroepactie
door stino- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
3 de terugroepactie op 2 jaar tijd is dit normaal?
Laatste antwoord door Wil002, -
Trilling in koppelingspedaal bij intrappen
door Gast CeedDriver- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo beste Feed rijders. Ik heb sinds zo'n 8 weken een nieuw model Kia Ceed 1.0 T-GDI (120pk). Wat mij sinds kort opviel is dat als ik het koppelingspedaal intrap bij rijden er een trilling in het pedaal zit als het pedaal op de bodem is. (dus helemaal ingetrapt.) Bij het op laten komen van het pedaal voel je niets. Ook niet als je stil staat en het pedaal helemaal hebt ingetrapt. Alleen als je rijd en je trapt het pedaal in, dan voel je een trilling in het pedaal als je heb op de bodem hebt. Voor de rest schakelt de auto prima en loopt de motor netjes. Zijn er meer van jullie die dit ook hebben met hun 3 cilinder 1.0 T-GDI 120pk versie of herkennen jullie dit …
-
- 13 antwoorden
- 8,4k weergaven
Iemand bekend met het volgende: Mijn Kia rio uit augustus 2011 start sinds pasen 2019 niet meer. Er staat ongeveer 71900km op de teller, accu is vlak na Pasen in april 2019 vervangen voor een nieuwe omdat de anwb dacht dat het daaraan lag. Ik moet mijn auto starten met een startknop op het dashboard, dus niet met een sleutel. Ik start mijn auto nu met een kabel die ik aan de ene kant op de accu houd en aan de andere kant op de startmotor. De auto start dan wel meteen zonder moeite. De dynamo en startmotor schijnen het ook niet te zijn zeiden ze bij de garage en dit kwam ook bij de anwb niet naar voren. Als ik mijn auto tijdens het rijden/ op…
Laatste antwoord door Cindy Embregts, -
Mijn kia niro juni 2017 26000 km gereden heeft een vreemd probleem waar niemand raad mee weet ook kia nederland niet, er komen steeds een soort bolletjes lijm in mijn koelwater de de koeling kan laten verstoppen auto al twee keer 3 dagen in de garage gestaan staat nu weer in de garage ingepland 2 weken, wat zijn mijn rechten als het niet verholpen wordt.
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
- 8 antwoorden
- 8,9k weergaven
Hoi, Als ik rij hoor ik een piepend/schurend geluid dat bij mijn remmen vandaan lijkt te komen (rechter kant). Zodra ik rem, is het geluid weg. De garage heeft gisteren de remmen opgeschoond, maar dat heeft het probleem niet verholpen.T oen ik terugkeerde naar de garage om te melden dat het niet opgelost was, kreeg ik volgende uitleg van de garagist: "Het kan dat uw remblokjes ietwat in de remschijf hebben ingesleten waardoor eer een soort reliëfje in de schijven op te merken is. Dat schuurt dan, maar zodra je remt is het weg. Oplossing kan zijn de remblokjes een klein beetje schuin af te werken of de schijven ietwat af te draaien. Zo hoef je geen nieuwe schijve…
Laatste antwoord door MrMaster, -
Dakdragers Proceed
door Wutroe- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren op een nieuwe (lease)auto, de Proceed is daarbij een zeer serieuze optie. Ik heb vandaag met de auto gereden en werd alleen maar enthousiaster :-) Mooi afgewerkt, goed rijdend, schitterend ontwerp. Precies wat ik zoek. Nu vraag ik mij af of op een Proceed dakdragers gemonteerd kunnen worden, niet in de laatste plaats vanwege het schuif/kanteldak. Ik zie geen vinkje in de accessoireprijslijst staan bij de Proceed als het om dakdragers gaat, maar wie weet is er wel iets mogelijk via aftermarket o.i.d.?
Laatste antwoord door Vibravis, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Weet iemand hoe ik de pookhoes kan vervangen bij een Rio uit 2004 ? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Bobby100, -
Kofferbak lampje
door Bobby100- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi allemaal, Ik sinds een aantal dagen een Kia Rio stationcar uit 2004. Alles werkt zoals het hoort, alleen het kofferbak lampje werk niet. Nieuw lampje erin, zekering gecontroleerd...maar hij doet nog steeds niets. Ik kan ook in de achterklep geen sensor vinden die er voor zorgt dat het lampje gaat branden als de klep word geopend. Iemand een idee? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Bobby100, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Antraciet velg picanto wie weet ral nummer gr rik
Laatste antwoord door rikkerthopman, -
- 13 antwoorden
- 2,4k weergaven
Zodra het rijden wordt vergemakkelijkt met CC dan zou ik graag willen zien op welke snelheid het dan wordt ge-set. Tijdens het rijden met de CC schommelt de snelheid nogal tussen een aantal waarden en dan ben je wel het overzicht kwijt. Vreemd genoeg gebeurd dit wel bij de snelheid begrenzer. Het gaat hierbij om een DynamicLine uitvoering.
Laatste antwoord door Michel_1970, -
Na 3 maanden en 6000 km met de Niro BusinessLine mis ik toch een aantal zaken op de navigatie. vragen bij de dealer en kia geeft geen gedegen antwoord. - Bij verkeersinformatie zie ik alleen het verkeer op mijn route. ik kan dus geen totaal overview zien van alle files. Wel als ik de kaart uitzoom zie ik files staan.. - De route wordt opgebouwd met inbegrip van de verkeersinfo (zo ingesteld via routevoorkeuren). Maar ik zou meerdere routes aangeboden willen hebben om zelf de optimale te pakken aan de hand van files. Nu kan ik geen alternatieven berekenen of bekijken. - Route zelf opmaken op de pc en dan importeren kan niet (zie eerder bericht hier op het fo…
Laatste antwoord door Girdi, -
Handleiding ceed 3
door Ysie- 10 antwoorden
- 8,7k weergaven
Ik heb nu sedert een dikke maand een ceed 3. M mijn vorige wagen was een sportage. Ik had daar van de gebruikershandleiding digitaal in mijn gsm zitten. Nu zou ik het handig vinden om deze handleiding van mijn nieuwe ceed ook digitaal te hebben. Als ik eens ergens ben en ik moet wat opzoeken ik het altijd bij mij heb. Ik kzn deze echter niet vinden. Is er iemand die me daar aan zou kunnen aan helpen? Zou het echt appreciëren. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Laatste antwoord door LC88, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi! Ik schrijf dit vanaf de zonnige camping, voor mijn mooie opgeleukte Kipje. Hier komen was nog wel een dingetje met de Cee'd. Eerste, tweede, derde en vierde versnelling ging op zich oké (niet snel, maar dat verwachtte ik ook niet). Zodra ik naar vijf schakelde, of dat nu bij 85, 90 of 100 km/u was (dat laatste alleen om uit te proberen, ondergetekende is een brave burger), zakte de auto terug in snelheid en toeren, ook al had ik het gaspedaal tot op de bodem (en dan dat stukje extra) ingedrukt. Is dit normaal? Ik heb altijd met een Outlander (2.4) voor de caravan gereden en dat was een eitje. Ik heb dus geen ervaring met minder sterke motoren en als dit een pro…
Laatste antwoord door meeder, -
- 8 antwoorden
- 5,6k weergaven
Beste leden, Vanmiddag heb ik mijn Kia Rio uit 2015 opgehaald, de Dream Team Edition. Nu heb ik in principe alle opties, behalve cruise control!? Ik heb al wat research gedaan op het forum en ik heb gezien dat er complete cruise control sets worden aangebofen op eBay, rechtstreeks uit Korea met de originele nummers en onderdelen. Het inbouwen is echter geen probleem voor mij! Als ik deze set koop, moet ik na het monteren nog softwarematig iets laten activeren?? Ik verneem graag wat van jullie. Bij voorbaat dank! Met vriendelijke groet, Tim
Laatste antwoord door xtra40, -
- 8 antwoorden
- 18,9k weergaven
mijn kia picanto 2007 zijn lampje op de dashbord brand vrij geregeld. is er dan een sensor stuk?
Laatste antwoord door Murcielaygo,