Kia Modellen
-
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste Forumleden, Sinds een maand ben ik in het bezit van een Sportage 4 van maart 2016. Ik heb een vraag met betrekking tot de verlichting. Ik heb geen xenon, maar gewoon halogeen. Nu weet ik het niet zeker, maar mijn koplampen draaien niet mee in de bocht. Is dit alleen bij koplampen met xenon? Highbeam assist zit er wel op. alvast bedankt voor de hulp.
Laatste antwoord door Wero, -
Boordcomputer geeft aan met een volle tank dat ik 450 km kan rijden. dit is toch te weinig/ 1 2
door waggie- 32 antwoorden
- 18,9k weergaven
Hoi Allemaal, Ik heb vandaag mijn picanto volgegoooid en mijn boordcomputer geeft aan dat ik maar 450 km kan rijden met een volle tank. Ik weet dat toen ik hem de vorige keer volgooide dit wel weer was (geloof 600 ongeveer). Na een stukje te reden te hebben bleef hij bij 450 - de aantal gereden km. Weet iemand waar dit opgebasseerd word? Vind dit erg weinig op een volle tank.
Laatste antwoord door bigmac, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste Kia rijders, Heeft iemand ervaring met het volgende probleem? Mijn rechterparkeersensor blijft constant een pieptoon geven als ik de auto in zijn achteruit zet. Er ligt of staat dan verder niks in de weg ligt. Ik denk zelf dat de sensor stuk is. Iemand enig idee of ik deze gemakkelijk zelf kan vervangen? Zoja, waar kan ik los een sensor aanschaffen? Alvast bedankt. Groet, Moker
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 17 antwoorden
- 5,8k weergaven
Bij deze de eerste verbruikcijfers van mijn Niro Phev over de eerste 1350 km heb ik een gemiddeld verbruik van 1.1liter de 100 km . En van de week ook een lang stuk gereden en dan rij ik gemiddeld 3.8l/100km . Dan hou ik me aan de aangeven snelheid die mag. Het woonwerk verkeer rij ik grotendeels electrisch . Verbruik alleen af en toe op het laatste stukje benzine en met de eerste km wil hij wel eens aanslaan. dus elektrisch verbruik met alleen snelweg is rond de 45/50 km
Laatste antwoord door dropje, -
Hemeltje laat los
door Pekela- 2 antwoorden
- 4,3k weergaven
Goedemorgen Kia liefhebbers, Had mijn vraag gisteren onder de verkeerde topic geplaatst. Ik heb een probleem. Het hemeltje van mij Picanto 1.1 LX uit 2007 laat los, het stof dan. Zit het stof aan een plaat bevestigd en is deze makkelijk los te halen zodat ik het stof weer op de plaat kan plakken? Waar kan ik het stof het beste mee plakken? Vr. groet, Oscar
Laatste antwoord door onno1969, -
stuur bediening (telefoon) inbouwen
door Gast Norbert de Rooy- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik zit erover te denken om stuur bediening in te bouwen, maar dan alleen voor de telefoon, is dat iets wat makkelijk kan, zit de intelligentie al in de auto en mist alleen de verbinding naar de gebruiker of is het een veel grotere klus? Als het een grotere klus is heeft iemand een idee wat het ongeveer zou kosten bij de dealer?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 14 antwoorden
- 7,8k weergaven
Heb nu sinds de aankoop in augustus al bijna elke week de melding op het dashboard gekregen dat de bandenspanning niet goed is , banden gecontroleerd , niets aan de hand , weer gereset , en dan ca een week later weer de melding , heeft iemand dit ook al meegemaakt?
Laatste antwoord door biancaa, -
Model auto Soul
door cdehaas- 8 antwoorden
- 10k weergaven
Voor €6,50 p.s. heb ik een model auto van de Kia Soul te koop. Kleur: creme of grafiet Nieuw, in doos. Schaal 1/38 --> 11 cm Eventuele verzending al vanaf 4 euro. Stuur maar een persoonlijk bericht.
Laatste antwoord door maggieblokkie, -
carplay sorento
door iyyna- 6 antwoorden
- 3k weergaven
heeft er iemand ervaring met carplay in fe kia sorento zo ja hier in belgie is de update niet te verkrijgen zelf heb ik een sorento model 2017 sens 7 zitter full option maar nu blijkt dat ik geen carplay hebben vind ik jammer want op de sportage en niro optima zit het wel wel jammer
Laatste antwoord door Toby, -
- 1 antwoord
- 4,6k weergaven
De Kia Sorento heeft een "automatic ECO" knop in geval van een automatische versnellingsbak.. De beschrijving van zijn functies is summier (minder verbruik, beperking van het koppel, andere instelling airconditioning, mogelijk meer trillingen), en de meeste reviews en buitenlandse fora melden dat de belangrijkste actie van de knop is het doen branden van de groene ECO tekst op de centrale display. De handleiding vermeldt ook een ganse resem van gevallen waarbij de werking van ECO wordt beperkt/limited. De meeste forumleden melden geen merkbaar verbruiksverschil. Wat doet dat ding dan? Na 10.000km opvolgen zijn dit mijn ervaringen: - pas op voor de uitzonderingen. Er …
Laatste antwoord door Eindelijk, -
Eco stand......?
door Nicelmar- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Goedemiddag, Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Rio uit 2012 (super pack) Nu lees ik dagelijks het forum van deze club. Ik lees regelmatig over een Eco stand, mijn vraag is nu zit dit ook op mijn super pack en hoe moet ik dit activeren. Heb gezocht op YouTube maar kan hier niks over vinden. Alvast bedankt, Groet elmar
Laatste antwoord door ehombie, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo iedereen, Ik kocht dus bijna een jaar geleden een wagen waar een aftermarket radio in zat met achteruitrijcamera en navigatie. Echter begon de radio wat vreemd te doen en vergat hij iedere keer de functies van de knoppen. Op een forum kreeg ik advies de radio te updaten met firmware. Maar daardoor wiste ik per ongeluk de sd kaart met navigatie op. Is deze ergens te verkrijgen?
- 8 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo iedereen, de rechter richtingaanwijzer werkte een tijdje niet, toen een tijdje weer wel en daarna opnieuw niet meer. Ik heb de lamp al vervangen met een nieuwe maar dat had geen effect. Daarna heb ik de lamp, en dat stukje waar die in zit en die je uit de wagen haalt bij vervanging, verwisselt met die van de linkerkant (die wel werkt als die links zit) en toen werkte het nog niet. Het probleem is dus niet het lampje , en ook niet dat klein rond stukje die de lamp vast houdt; Het moet dus iets anders zijn. Ik zie ook niet bij de contacten waar je die kleine lampenhouder indraait, geen corrosie.... Is er misschien een zekering enkel en alleen voor die rech…
Wie herkent dit probleem? 1 2
door Jan58- 43 antwoorden
- 13,6k weergaven
http://http://www.kianiroforum.com/forum/226-kia-niro-issues-problems-complaints/3266-stutter-jerk-problem. html/forum/226-kia-niro-issues-problems-complaints/3266-stutter-jerk-problem.html Dit kreeg ik ook toegestuurd via ander forum. Iemand hier ook problemen mee?
Laatste antwoord door RVK, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedenavond, Ik reed net in mijn Kia Rio 2012. De ramen waren beslagen, dus ik dacht ik doe de airco en de automatisch ontwaseming aan. De ontwaseming deed het goed alleen kreeg ik de airco niet aan ( het lampje van de airco wou/wil niet aan). Dacht doe ik de ontwaseming functie uit en alleen de airco aan, helaas werkt dit ook niet. Het lampje wil niet aan. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn dat mijn airco niet meer aan wil? Of zal het lampje stuk zijn? Alvast bedankt voor de informatie mvg elmar de boer
Laatste antwoord door ehombie, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo iedereen ik kocht een paar dagen geleden een sorento, 2010 , 2.2 diesel van iemand die zeer betrouwbaar leek. Ik heb tijdens het testen van de wagen enkel de navigatie getest en dat bleek goed te werken. Nu, vandaag probeerde ik eindelijk eens muziek en dvd te beluisteren/ bekijken via dvd, of usb, sd card, aux kabel. EN niks bleek te werken. DVD en CD worden geslikt maar blijven er een cm of zo uitsteken. De titels van de liedjes zie ik afgespeeld worden op het scherm maar er is geen geluid; De aux kabel herkent mijn mp3 speler niet. En de radio kan maar drie zenders ontvangen. What the hell. Ik heb de vorige eigenaar gecontacteerd maar die laat niks…
Radar geblokkeerd
door ciscotk- 7 antwoorden
- 8,5k weergaven
Vandaag meerdere keren de melding gekregen dat de radar van de adaptieve cruisecontrol is geblokkeerd, waarschijnlijk door sneeuw/pekel/prut. Zit die achter de grill? Wie weet dit?
Laatste antwoord door olympus, -
- 7 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hi all. Ik rij nu sinds 1 jaar met veel tevredenheid mijn eerste Kia Rio uit 2013. Nu zou ik graag het geluid een beetje te laten upgraden (meer bass) maar weet niet goed waar ik moet beginnen. En wanneer is ‘t goed genoeg? Je kunt natuurlijk bezig blijven. Ik neig sterk naar een underseat subwoofer ( Pioneer TS-WX130DA, verkrijgbaar via bol.com waar ik nog tegoedbonnen van heb liggen ) & de lokale garage wilt deze voor €150/€200 installeren. Maar is dit voldoende? Of moet ik eigenlijk 2 (of alle) overige speakers vervangen? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
Goede morgen, de afgelopen 2 dagen geeft mijn LG navigatie (standaard radio Ceed) problemen. De radio springt niet meer aan bij het starten van mijn auto. Daarnaast geeft de radio na een minuut of tien de melding: "Accuspanning te laag, start de motor of anders wordt de radio na 60 sec. uitgeschakeld.." Wat kan dit zijn, iemand een idee?
Laatste antwoord door m van der pot, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beide lampjes vervangen maar helaas zonder resultaat. Is er een aparte zekering voor de kentekenplaatverlichting ? (kan hem niet vinden) Is een Kia Sorento van 2008 3.3V6
Laatste antwoord door jackveld, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Wie kan mij vertellen waar ik klepbekers kan kopen voor een Kia Sorento 3.3 V6 van 2008 (auto loopt op LPG). Wat een ouderwets systeem om de kleppen te stellen voor deze motor........ Albast bedankt
Laatste antwoord door jackveld, -
lekkage hemel,
door sddijker- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Goedemorgen, Advies nodig. Lekkage in hemel dak bekleding drijf nat Sorento 2007, voorruit is al vervangen is niet het probleem. Dacht zelf aan de dragers van de rail boven op het dak. Nu wil ik de bekleding losmaken om zelf ook wat te controleren voordat ik naaar de garage gaat. Hoe pak ik dit aan, iemand suggesties
Laatste antwoord door sddijker, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi, Onze Ceed sportywagon is verlaagd. Zo heb ik hem als occasion gekocht. Ik vind het eerst niet zo'n probleem, maar ik vind het nu toch niet zo handig. Heeft iemand wellicht een 2e hands set liggen, wilt iemand sets ruilen of kent iemand een goed adres waar deze aan te schaffen. Bij voorbaat dank, Groet, Joris
Laatste antwoord door Joris de Wildt, -
- 6 antwoorden
- 7,5k weergaven
Goedenavond, ik rij een Kia Picanto uit 2009. Ik heb nu alleen het idee dat het gaspedaal van mijn Kia wat weerstand heeft bij vooral het optrekken of bij langzaam rijden. Het is net of ik door een kleine weerstand moet duwen, hierdoor rijd ik snel te hard wanneer ik dit doe of juist te zacht wanneer ik niet door de weerstand heen ga. Hierdoor ga ik dan schokkerig rijden en trek niet soepel op, het gas is erg moeilijk doseerbaar. Het gaspedaal is kortom (vooral dus bij lage snelheid) niet soepel zoals hij hoort te zijn. Is dit een bekend probleem? En hoe is dit eventueel op te lossen? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Laatste antwoord door Chucky73, -
tikkend geluid
door atta- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb kortgeleden mijn 3e KIASoul gekocht en vind het opvallend dat bij een snelheid van circa 100 kilometer bij bepaalde wind een tikkend geluid bij het dashboard hoor. Heeft iemand hier ervaring mee. Overigens ben ik heel blij met mijn Soul
Laatste antwoord door atta,