Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 7,1k weergaven
Vandaag de beurt gehad, op rekening zag ik al 5,8 liter staan ipv de 4,1 wat normaal is. nagemeten en indd veel te veel olie, hier is nog 20km naar huis mee gereden en waarschijnlijk ook lekker de navigatie update van een uur op gedraaid. Mag ik hier nog mee rijden terug tot de dealer of schaad dit?
Laatste antwoord door Falcon, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb originele Kia dakdragers voor mijn Kia Picanto 5 deurs 2013. Heb ze van iemand over kunnen nemen. Maar ik heb er helaas niet de beschrijving bij. Heeft iemand die en zou die naar mij kunnen mailen of weet iemand waar ik het zou kunnen downloaden? Alvast bedankt voor je reactie!
Laatste antwoord door RuudJ, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Hallo allemaal. Is er ergens een werkplaatshandboek te downloaden of zo? Ik heb vanmiddag nieuwe originele bougies gekocht en dacht die even te wisselen.. Bij mijn fordje was het eenvoudig, maar bij de venga???? help
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Voor mijn Venga ben ik op zoek naar velgen met winterbanden. Lastige bijkomstigheid is dat verschillende sites een verschillende standaard ET-waarde noemen variërend van 40 tot 48. Ik heb begrepen dat een afwijking van 5 acceptabel is. Dit leidt bij mij tot een aantal vragen: Wat is de juiste ET-waarde? Zijn er voor de verschillende groottes van de velgen (15, 16 of 17") verschillende ET-waardes nodig?
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Hallo allen, Ik zoek op internet een strip voor op je achterklep( kan besteld worden Kia webshop ) maar vind het vrij aan de prijs. Heeft iemand een suggestie, waar je dat op internet kan bestellen? Gr, Arjo
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb sinds een paar dagen een Ceed sw uit 2012. De lak is in goede staat echter achterop bij de kofferbak is de lak op de kunststof handgreep (boven nummerbord) dof geworden, waarschijnlijk door veelvuldig gebruik. Ik heb de lak al proberen op te knappen met een beetje commandant maar dit helpt niet.. iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Of is er toevallig een mooie, nieuwe greep in bijvoorbeeld chroom te krijgen voor deze auto? Bvd Michiel
Laatste antwoord door Kia-station, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Beste mensen, wij hebben een kia ceed station (al jaren) met veel plezier. Ik wilde nu wat gadgets toevoegen, maar heb niet zo heel veel ervaring met klussen in een auto. Dhz in huis wel, maar in auto is beperkt. Zo wilde ik sensoren en camera monteren in de voorbumper. - bumper montage zelf zal vast wel lukken (diverse youtube video’s) - spanning lukt ook wel - maar hoe/waar krijg je een kabel van de motorcabine naar binnen toe? Alles lijkt zo netjes dicht/bekleed? En een (dash) cam achter (op raam) en daarvoor moet ik: - kabeltje achterlangs het plastic (tips hoe je de achterklep vrij maakt?) - kabeltje door flexibel ru…
Laatste antwoord door Kia-station, -
Wieldop vervormd / krom
door Gast- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Zag gisteren opeens dat een van de wieldoppen van de Picanto krom is. Lijkt wel vervormd door warmte. Of kan er een andere oorzaak zijn?
Laatste antwoord door Co Campagne, -
Nieuwe velgen
door MdeWeers- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo allemaal, ik heb sinds kort mijn eerste Kia gekocht. het betreft een Kia RIO uit 2017 . Nou wil ik graag een paar knappe 17 inch velgen onder mijn auto zetten, maar als ik online ga zoeken krijg ik allerlei verschillende et waardes en naafdiameters te zien. weet iemand toevallig welke maten ik heb, want bij de dealer konden ze me dat niet vertellen
Laatste antwoord door Kia de Niro, -
- 29 antwoorden
- 7,9k weergaven
Beste Forumgenoten ik zit met een vraag die ik niet eenvoudig kan uitleggen dus probeer het aan de hand van de bijgevoegde foto's. Als de zon schijnt zie ik altijd op dezelfde plek op de motorkap een soort V dat naar mijn idee onder de buitenste laklaag zit, als je beweegt dan draait die verschijning ( kan er geen andere benaming voor geven ) met je mee. Misschien heeft iemand hier ervaring mee en kan mij vertellen wat er mis is. Ik zal er naar mijn vakantie mee naar de dealer gaan maar omdat ik dit nog niet op het forum heb zien staan wil ik dit uiteraard ook met jullie delen mocht dit bij een ander ook bekend voorkomen of voor diegene in de toekomst misschie…
Laatste antwoord door Rox, -
Dealer verplicht onderhoudsbeurt voor behoud garantie
door Gast Picantje1.2- 15 antwoorden
- 14,9k weergaven
Hallo allemaal, Er is al veel over geschreven op dit forum en veel leden ervaren soortgelijke problemen bij hun dealer. Mijn Picanto heb ik gekocht december 2011. Nu begint sinds een week mijn dealer al te zeuren dat ik moet komen voor een onderhoudsbeurt. Dat gaat dus niet gebeuren aangezien ik pas 4100km op de teller heb staan en hij nog geen 12 mnd oud is. De kleine beurt kost 175,- voor de Picanto bij de dealer (excl. dat interieurfilter want ik las hier op het forum dat dit apart in rekening wordt gebracht). Ik vind dat veel geld als je kijkt dat bijvoorbeeld een Kwikfit een kleine beurt aanbiedt voor 70 euro. Het controleren van mijn lampen/claxon/gordels/handre…
Laatste antwoord door h.smit1946, -
- 10 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik mis het felle xenonlicht van m'n Ceed 2 een beetje... Heeft er iemand ervaring met het achteraf inbouwen van originele Kia xenonverlichting (bestelnr ZK60099100349) in de Ceed 3? Is de lichtopbrengst beduidend beter dan van de originele halogeenlampen? En hoe zit het met grootlicht? Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 1 antwoord
- 3k weergaven
Weet iemand hoe je bij een Carens de ruitenwissers rechtop kan zetten bijv. in de winter? Bij mijn vorige Peugeot deed je dat door direct na het uitzetten van het contact de ruitenwisserschakelaar op AAN te zetten: dan gingen de wissers omhoog. Peugeot noemde dat de "servicestand". De Carens doet dat niet en in het instructieboekje vind ik er ook niets over. Iemand ???
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Bij de dealer xenon laten inbouwen direct bij levering in mijn nieuwe Niro, prima bak met licht maar de rechter lamp is zwakker dan links heb altijd xenon op mijn directiewagens gehad, (nu een Volvo S90 met full led}. maar dit nog nooit geconstateerd. dealer bevestigde mijn bevinding en donderdag gaan ze uitzoeken hoe dat komt.
Laatste antwoord door willemgreg, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo Ik heb twee vragen over Kia Picanto 1.0 CVVT Comfort line ,bouwjaar 2014 1. Kan ik ergens de reparatie boeken kopen? – Vroeger had jij “vraagbaak” of “haynes manual”. Wat gebruiken nu garages en dealers? 2. Welke OBD software is de meeste geschikte voor mijn Picanto (TA)? – android/windows of linux platform Bij voorbaat dank, Miro
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Al een paar maanden valt het mij op dat er linksonder op de bijrijdersstoel roestvorming aanwezig is. Zie foto’s. Om te beginnen, een herkenbaar fenomeen? Het is een Picanto uit 2012 en alles is nog orgineel. Op de andere stoel heb ik het trouwens totaal niet dus kan het zijn dat het on een stukje ‘onbehandeld’ ijzer gaat. Ik kan ook niets herinneren dat er iets is gevallen want alles ziet er nog goed uit zonder vlekken. Is het iets waar ik zelf met sponsjes aan moet beginnen of lijkt het iets wat niet mag gebeuren en dus garantie? Ik krijg het misschien het er wel af maar binnen ‘no time’ kan het weer gaan roesten gok ik. Het is iets wat mij wel stoort wan…
Spiegelkapjes
door 1500vulcano- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi Ik ben opzoek naar 2 rode kapjes van de buitenspiegels,wie heeft er nog liggen die hij/zij wil verkopen(of gratis☺)
AEB werkt niet?
door heimenb- 1 antwoord
- 2k weergaven
Ik heb nu bijna 1 jaar een rio met AEB maar in dit jaar heb ik nog nooit een waarschuwing gehad, al rij ik met cruisecontrol op mijn voorganger in er gebeurt niets. Ik ben hiervoor terug bij mij dealer geweest die dit afdoet met "het is juist goed dat je geen waarschuwing krijgt"en werkt pas binnen 5 meter op voorganger. Wie kan mij vertellen wanneer ik een waarschuwing te horen krijg? En kan dit systeem eenvoudig getest worden? Ik krijg hierover bij verschillende antwoorden over, Bedankt
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste Rio liefhebbers, Ik wil op korte termijn mijn nieuwe radio gaan inbouwen. Daarvoor wil ik het inbouwpaneel gaan bestellen, maar ik weet niet of ik het in het zwart of antraciet moet bestellen. Voor mij lijkt het namelijk erg op elkaar. Wie kan mij helpen om dezelfde kleur als mijn huidige dashboard te kiezen? Ik heb een Kia Rio K3 uit 2011, 24-SFN-6 Help me out, please...
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Nieuwe Soul
door Rox- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Laatste antwoord door Rox, -
Remprobleem Niro 1 2
door ceedje- 26 antwoorden
- 8,5k weergaven
Vraagje, Heb een Kia Niro HEV januari 2018. Ben dik tevreden over de auto en heb 8000 km nu op de teller staan. Mijn gemiddelde verbruik over de afgelopen periode is 1: 22. Wat me opvalt is dat de remmen soms wat happerig (schokkerig) aanvoelen. Dit heb ik alleen in de ochtend en vooral in de herfst en winter (vochtig). Meestal heeft de auto dan ook enige dagen stilgestaan (buiten). Na enige tijd rijden is het probleem weer weg. Is dit herkenbaar? Zou het met vocht te maken kunnen hebben? groeten, Ceedje
Laatste antwoord door HansG, -
- 1 antwoord
- 3,9k weergaven
Hallo, Even voor stellen mijn naam is Martin Jansen en sinds een half jaar de trotse eignaar van een Kia Picanto LX uit 2005. ik rij zelf al een aantal jaar in een Carens 2007 naar volle tevredenheid en die wil ik voorlopig nog niet kwijt. aangezien de matiz van mijn vrouw aan het eind was moest er een Picanto komen.Toen we deze kochten wisten we dat de koppeling aan het eind was en vervangen moest worden. na een half jaar moest dit maar gebeuren want het intrappen ging steeds moeilijker, nu is deze vervangen. Nu hebben we het volgende probleem bij zo gangetje of 60 als we dan doorschakelen naar zijn 4 bromt de auto als het een lieve lust is.…
Laatste antwoord door carens2007, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Wie kan mij een schema geven van de brandstofleiding voor een benzine 1.0 picanto 2010. Waar loopt deze in de motor. Groet, Jacques
Laatste antwoord door sfpr, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
In de UK is de plugin versie al binnenkort leverbaar. Ik ben benieuwd wanneer deze in NL komt en of dit een succes zal worden. Voor de liefhebbers hier de link: http://www.kiapressoffice.com/releases/891
Laatste antwoord door Hawk, -
- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik ben vandaag op pad geweest voor een set winterbanden met velgen voor mijn ceed 2 uit 2018 .Er zit nu 16 inch 205 onder wat voor velgen zou ik het beste er onder kunnen zetten de 15 inch 195 /65 of toch de 16 inch 205.weet niet wat het beste is om te doen .
Laatste antwoord door h.smit1946,