Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo iedereen, Ik kocht dus bijna een jaar geleden een wagen waar een aftermarket radio in zat met achteruitrijcamera en navigatie. Echter begon de radio wat vreemd te doen en vergat hij iedere keer de functies van de knoppen. Op een forum kreeg ik advies de radio te updaten met firmware. Maar daardoor wiste ik per ongeluk de sd kaart met navigatie op. Is deze ergens te verkrijgen?
Laatste antwoord door Eindelijk, -
- 8 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo iedereen, de rechter richtingaanwijzer werkte een tijdje niet, toen een tijdje weer wel en daarna opnieuw niet meer. Ik heb de lamp al vervangen met een nieuwe maar dat had geen effect. Daarna heb ik de lamp, en dat stukje waar die in zit en die je uit de wagen haalt bij vervanging, verwisselt met die van de linkerkant (die wel werkt als die links zit) en toen werkte het nog niet. Het probleem is dus niet het lampje , en ook niet dat klein rond stukje die de lamp vast houdt; Het moet dus iets anders zijn. Ik zie ook niet bij de contacten waar je die kleine lampenhouder indraait, geen corrosie.... Is er misschien een zekering enkel en alleen voor die rech…
Wie herkent dit probleem? 1 2
door Jan58- 43 antwoorden
- 14,1k weergaven
http://http://www.kianiroforum.com/forum/226-kia-niro-issues-problems-complaints/3266-stutter-jerk-problem. html/forum/226-kia-niro-issues-problems-complaints/3266-stutter-jerk-problem.html Dit kreeg ik ook toegestuurd via ander forum. Iemand hier ook problemen mee?
Laatste antwoord door RVK, -
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Goedenavond, Ik reed net in mijn Kia Rio 2012. De ramen waren beslagen, dus ik dacht ik doe de airco en de automatisch ontwaseming aan. De ontwaseming deed het goed alleen kreeg ik de airco niet aan ( het lampje van de airco wou/wil niet aan). Dacht doe ik de ontwaseming functie uit en alleen de airco aan, helaas werkt dit ook niet. Het lampje wil niet aan. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn dat mijn airco niet meer aan wil? Of zal het lampje stuk zijn? Alvast bedankt voor de informatie mvg elmar de boer
Laatste antwoord door ehombie, -
- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo iedereen ik kocht een paar dagen geleden een sorento, 2010 , 2.2 diesel van iemand die zeer betrouwbaar leek. Ik heb tijdens het testen van de wagen enkel de navigatie getest en dat bleek goed te werken. Nu, vandaag probeerde ik eindelijk eens muziek en dvd te beluisteren/ bekijken via dvd, of usb, sd card, aux kabel. EN niks bleek te werken. DVD en CD worden geslikt maar blijven er een cm of zo uitsteken. De titels van de liedjes zie ik afgespeeld worden op het scherm maar er is geen geluid; De aux kabel herkent mijn mp3 speler niet. En de radio kan maar drie zenders ontvangen. What the hell. Ik heb de vorige eigenaar gecontacteerd maar die laat niks…
Radar geblokkeerd
door ciscotk- 7 antwoorden
- 8,7k weergaven
Vandaag meerdere keren de melding gekregen dat de radar van de adaptieve cruisecontrol is geblokkeerd, waarschijnlijk door sneeuw/pekel/prut. Zit die achter de grill? Wie weet dit?
Laatste antwoord door olympus, -
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
Hi all. Ik rij nu sinds 1 jaar met veel tevredenheid mijn eerste Kia Rio uit 2013. Nu zou ik graag het geluid een beetje te laten upgraden (meer bass) maar weet niet goed waar ik moet beginnen. En wanneer is ‘t goed genoeg? Je kunt natuurlijk bezig blijven. Ik neig sterk naar een underseat subwoofer ( Pioneer TS-WX130DA, verkrijgbaar via bol.com waar ik nog tegoedbonnen van heb liggen ) & de lokale garage wilt deze voor €150/€200 installeren. Maar is dit voldoende? Of moet ik eigenlijk 2 (of alle) overige speakers vervangen? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 13 antwoorden
- 3,1k weergaven
Goede morgen, de afgelopen 2 dagen geeft mijn LG navigatie (standaard radio Ceed) problemen. De radio springt niet meer aan bij het starten van mijn auto. Daarnaast geeft de radio na een minuut of tien de melding: "Accuspanning te laag, start de motor of anders wordt de radio na 60 sec. uitgeschakeld.." Wat kan dit zijn, iemand een idee?
Laatste antwoord door m van der pot, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beide lampjes vervangen maar helaas zonder resultaat. Is er een aparte zekering voor de kentekenplaatverlichting ? (kan hem niet vinden) Is een Kia Sorento van 2008 3.3V6
Laatste antwoord door jackveld, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Wie kan mij vertellen waar ik klepbekers kan kopen voor een Kia Sorento 3.3 V6 van 2008 (auto loopt op LPG). Wat een ouderwets systeem om de kleppen te stellen voor deze motor........ Albast bedankt
Laatste antwoord door jackveld, -
lekkage hemel,
door sddijker- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Goedemorgen, Advies nodig. Lekkage in hemel dak bekleding drijf nat Sorento 2007, voorruit is al vervangen is niet het probleem. Dacht zelf aan de dragers van de rail boven op het dak. Nu wil ik de bekleding losmaken om zelf ook wat te controleren voordat ik naaar de garage gaat. Hoe pak ik dit aan, iemand suggesties
Laatste antwoord door sddijker, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi, Onze Ceed sportywagon is verlaagd. Zo heb ik hem als occasion gekocht. Ik vind het eerst niet zo'n probleem, maar ik vind het nu toch niet zo handig. Heeft iemand wellicht een 2e hands set liggen, wilt iemand sets ruilen of kent iemand een goed adres waar deze aan te schaffen. Bij voorbaat dank, Groet, Joris
Laatste antwoord door Joris de Wildt, -
- 6 antwoorden
- 7,6k weergaven
Goedenavond, ik rij een Kia Picanto uit 2009. Ik heb nu alleen het idee dat het gaspedaal van mijn Kia wat weerstand heeft bij vooral het optrekken of bij langzaam rijden. Het is net of ik door een kleine weerstand moet duwen, hierdoor rijd ik snel te hard wanneer ik dit doe of juist te zacht wanneer ik niet door de weerstand heen ga. Hierdoor ga ik dan schokkerig rijden en trek niet soepel op, het gas is erg moeilijk doseerbaar. Het gaspedaal is kortom (vooral dus bij lage snelheid) niet soepel zoals hij hoort te zijn. Is dit een bekend probleem? En hoe is dit eventueel op te lossen? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Laatste antwoord door Chucky73, -
tikkend geluid
door atta- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb kortgeleden mijn 3e KIASoul gekocht en vind het opvallend dat bij een snelheid van circa 100 kilometer bij bepaalde wind een tikkend geluid bij het dashboard hoor. Heeft iemand hier ervaring mee. Overigens ben ik heel blij met mijn Soul
Laatste antwoord door atta, -
- 15 antwoorden
- 3,1k weergaven
Denken jullie er aan de MIA binnen 3 maanden van het aangaan van de verplichting bij RVO te regelen? Als je je contract in 2018 getekend hebt telt nog de 36% MIA. In 2019 is het 25% minder.
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 24 antwoorden
- 14k weergaven
Hallo allemaal, Is er iemand die een orginele radio van kia heeft met navigatie en telefoon erin. Ik rij sinds een jaar een Soul, en met plezier want van de auto is niks te zeggen, maar de kwaliteit van het navigatie systeem bleek dus achter af een boeltje te zijn. Ik heb nu voor de zesde keer een kapot systeem in mijn wagen en de leveringen duren meer dan 6 weken. Heeft hier ook iemand ervaringen mee. Nu is mijn dealer bezig on het orginele systeem van Kia te wisselen voor en zelfde systeem maar dan van een merk wat ik zelf kan kiezen. Want jullie snappen ook wel dat ik een beetje klaar ben met die "bagger radio's" van KIA (wat dus geen orgineel kia is) Ik hoor het…
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Gewoon omdat het kan: een poll (hoop ik):
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Ik heb een Sportage 4 en heb de verlichting altijd op automatisch staan. Overdag brandt er dus altijd iets van verlichting. Ik heb laatst gemerkt dat deze uit gaat bij het het gebruik van het knipperlicht. Dat vind ik nogal raar en heb er melding overgemaakt bij de onderhoudsbeurt. Dit zou volgens de dealer normaal zijn. hebben jullie dit ook en mee eens dat het zo dient te zijn? ben benieuwd
Laatste antwoord door Toby, -
- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Beste forumleden, Ik heb een Kia Picanto uit 2006 met ingebouwde Centrale deurvergrendeling. (en elektrische ramen) Deze werkt alleen met de sleutel of als je aan de vergrendelkop drukt of trekt (Alleen Bestuurderskant) Ik heb nu een after-market setje gekocht, een module met afstandsbediening. Nu lijkt het me een kwestie van 2 draden van de after-marketmodule aansluiten op de open en close signaal van de CV deur (Bestuurderskant). Alleen weet ik niet waar ik de draad kan vinden voor de open en close signaal. Ik weet ook niet of de open en close signaalPositief(+) of negatief(-) word aangestuurd. Ook zie ik heel veel mensen die een orginele CV met s…
Laatste antwoord door WTKoster, -
- 30 antwoorden
- 10k weergaven
Normaal gesproken bij het sluiten van een kofferbakdeur duw ik de deur gewoon naar beneden en is het gelijk goed dicht. Dit heb ik altijd al gedaan bij alle auto's Bij het sluiten van mijn kofferbakdeur bij de Niro moet ik best veel kracht zetten. Als ik dit niet doe dat zit de deur nog losjes en brand een rood kofferbakdeur lampje. Heeft iemand dit probleem ook? Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
KIA e-Niro 1 2 3 4 21
door Sigmasailor- 509 antwoorden
- 95,5k weergaven
Speciaal plekje voor nieuws over de 100% EV. Helaas weinig nieuws op dit moment.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
Navigatie Update
door r0ck3th- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo iedereen, ik heb een vraagje waar kan je de kaartupdate verkrijgen en hoe kun je deze zelf installeren?
Laatste antwoord door karkonoski, -
Cuppende banden kia Ceed 1 2
door Martin- 27 antwoorden
- 14,3k weergaven
Zijn net weer terug van vakantie zuid europa met onze ceed hatchback, had behoorlijk last van rammelend bandengeluid tijdens de reis.KIA dealer en ook Kwikfit hadden dezelfde melding; last van cupping (achterbanden). Het zijn vredestein Quatrac3 banden 205/55/1 (all season) blijkt bij zwaardere (vakantie)belasting icm hogere temperaturen en sporing van de Ceed gevoelig hiervoor te zijn. Nu thuis met lagere temperaturen en bagage is het gerammel minder, dus ga r de winter weer mee door en kijk volgend voorjaar hoe het dan is. Meer Ceed rijders met deze ervaring?
Laatste antwoord door Chucky, -
dakspoiler
door djendura- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik kwam tijdens het snuffelen op internet deze dakspoiler tegen. Wat vinden jullie er van?? Doet mij denken aan de spoiler van de GT-Line. https://www.carparts-expert.com/nl/shop/kia/rio-yb-2017/kia-rio-yb-2017-heden-5-deurs-hatchback-dakspoiler-detail.html
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
bij de digital radio voor de soul schijnt een cd te zitten met users handleiding, zou ik die van iemand mogen lenen zodat ik goed kan zien hoe alles werkt, ik wil hem ook overnemen of later terug geven
Laatste antwoord door maggieblokkie,