Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 5,2k weergaven
Originele KIA RIO Velgen 3 stuks; 2 met zomerbanden Kumho (goed profiel!) en 1 met Continental winterband ook uitstekend profiel. Daarnaast nog één 15 inch stalenvelg van Kia met winterband te koop. Steekmaat 4x100 Velgen zijn recht! 75 euro per stuk voor de Licht metalen velgen
Laatste antwoord door Jackal, -
MAP-Sensor
door Elaphe- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Mijn motormanagement lampje gaat steeds branden. bij het uitlezen, krijg ik de melding: Lambda-sonde onbetrouwbaar signaal en lucht-brandstofmengsel te rijk. Lambda-sonde vervangen, maar blijf de melding krijgen, dat lucht-brandstofmengsel nog steeds te rijk is. Lambda-sonde melding is er niet meer. Nu wil ik de MAP sensor vervangen, maar kan deze op mijn motor niet vinden. Zou toch op het inlaatspruitstuk moeten zitten ? Kan er op internet niets van vinden. Iemand hier ervaringen mee?
Laatste antwoord door Elaphe, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
De navi van de Rio vraagt om plaatsnaam en adres maar nu heb ik liever dat hij om een postcode vraagt, kan dit?
Laatste antwoord door Rox, -
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hij was jaren onze reasonably priced car van het TopGear-segment ‘Star in a Reasonably Priced Car’. Toen hekelden we Kia al voor de ongelukkige naamkeuze: de Cee-apostrof-D, en we hebben dan ook altijd even hardnekkig als consequent geweigerd die apostrof op te schrijven. Gelukkig is die jarenlange, bloedige strijd niet voor niets geweest. Kia geeft ons nu alsnog gelijk en noemt de nieuwe hatchback gewoon Ceed. De naam staat voor ‘Community of Europe, met Europees Design’. De nieuwe Kia Ceed krijgt een bredere ‘tiger-nose-grille’ en ‘ice cube-achterlichten’. De vijfdeurs hatchback is 20 millimeter breder (1.800 millimeter) en 23 millimeter lager dan het huidige model…
Laatste antwoord door Therwalt, -
- 10 antwoorden
- 5,8k weergaven
Goede middag, Mijn naam is Youri, ben reeds nieuw hier. Rij een Kia Rio 1.2 CVVT uit 2011. Hij rijdt heerlijk, graag zou ik alleen de auto iets meer kracht willen geven. Snap dat het nooit hetzelfde zal zijn als met een turbo. Wat zijn de beste / goedkoopste opties om er wat meer kracht uit te halen? Mvg, Youri
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste allemaal, ik heb een 10 jaar oude Kia C'eed 1.6 X-ecutive. Helaas heb ik een probleem met de airbag: het lampje springt steeds aan. Al een aantal keer naar de dealer geweest en die heeft reeds de clockspring in het stuur vervangen (volgens hen meest voorkomende reden van foutmelding). Echter, nu brandt het lampje weer. De uitgelezen (historische) foutmelding geeft aan dat de weerstand te LAAG is. Volgens de monteur is bij loszittende kabeltjes enzo de weerstand juist vaak te hoog. Hij wil wel op onderzoek uit maar weet niet zo goed waar het kan zitten. Heeft iemand soorgelijke ervaring of mogelijk een tip of oplossing waar te beginnen met zoeken? En …
Laatste antwoord door vincentkia, -
- 8 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo, Heb zaterdag mijn nieuwe Picanto X-line afgehaald. Wat ik mis, is cruise control, daarom had ik al de vereiste kabel en knoppen voor aan het stuur besteld. Het enige wat niet lukt is de airbag verwijderen. Ik heb het pinnetje onder aan het stuur al gevonden, dat lukt al. De 2 andere pinnen vind ik niet. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door de Hunter, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste kia rijders Ik ben op zoek naar een Kia Sorento 2 te koop.bj tussen 2009 en 2012.x-clusieve uitvoering .4 wd, benzine, handgeschakeld. Met niet boven de 150.000 op de teller. Heeft u er eentje staan en denkt u weer aan de nieuwe/andere auto -Let me know Gr
Laatste antwoord door Dejavu, -
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik ben al een tijdje op zoek naar een kia ceed 1 van na de facelift. Bouwjaar rond 2010, 2011. Nu.kom ik verschillende van deze auto's tegen, sommige met km standen rond de 250.000- 300.000. Is het verstandig zo'n auto te kopen? Of zijn die echt 'af' Zijn er bekende / veel voorkomende gebreken bij dit type en evt km stand?
Laatste antwoord door Gerard59, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat ik dit juist invul.. ik wilde de defecte verlichting van de achteruitverwarming en mistachterlicht etc vervangen omdat deze stuk zijn. ik had graag even een duidelijke uitleg hoe ik dit consol los kan krijgen om dit te vervangen zonder teveel schade aan gaan richten. het betreft een picanto van 2006. Dus ik hoop graag snel op een duidelijke reactie ik kon dit nog nergens vinden op dit forum alvast bedankt. gr.nl
Laatste antwoord door .nl, -
parkeerrem in P stand 1 2
door Jmtpes- 27 antwoorden
- 10,4k weergaven
Beste Niro rijders, Als ik mijn Niro parkeer, vervolgens in 'P' stand zet dan kan het weleens voorkomen dat mn Niro een klein beetje naar voren beweegt. Dit gebeurt vaker als de wegen een beetje schuin zijn. Ik ben er inmiddels aan gewend geraakt maar andere mensen die voor het eerst in de Niro zitten schikken zich de pleuris. Is dit wel normaal bij de Niro? Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere Niro rijders. Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Goedemorgen, ik ben hier nieuw op deze site, heb me geprobeerd voor te stellen op de voorstel pagina, alleen dat ging om wat voor reden niet lukken. Ik heb twee maanden geleden een nieuwe Kia Rio ( platinum editie ) ingevoerd vanuit Duitsland, daar deze in Nederland niet te bestellen was, nu kwam ik gisteren geweldig mooie ledverlichting tegen die ik wel zou willen hebben voor mijn Rio, misschien iemand enig idee waar ik dit zou kunnen bestellen. https://www.youtube.com/watch?v=9OODi-FG76A Gr Ad
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 57 antwoorden
- 17,9k weergaven
mene pro ceed is net 1 jaar geworden en was stomverbaasd toen ik hem dit weekend gewassen had ... rondom overal roestplekjes die te zien zijn met het blote oog . ( zelfs paar van 2 mm doorsnede ) dit probleem is al eerder voorgekomen heb ik geleze in het forum ... maar is er iemand die me kan vertellen met welke oplossing de dealer kwam ??? want kan maandag pas naar de dealer door de kerstvakantie :s mvg Bart
Laatste antwoord door Gerard59, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Nu een aantal lange ritten gedaan en het verbruik valt mij niet tegen. Met inhalen airo op automaat en soms ff door rijden is nu het verbruik op de trip computer 4,1 per 100 km ben best tevreden... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Freaky, -
- 28 antwoorden
- 12,8k weergaven
En? Zijn er hier al eigenaren die hun GT hebben laten afleveren met de nieuwe motor? Wat ik ervan begrepen heb dat is dat deze motor ook al leverbaar was in de Rio, maar dan met 120pk. Het lijkt mij dan ook niet zo heel lastig om van de nieuwe Picamotor een bruut torretje te maken. Wolter
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb een vraag :,volgens garage is mijn C.V. module stuk een nieuwe kost € 420 en dan nog inzetten.Dat is voor mij als AOW er veel te duur. Bij BMW jun je de module,s laten reviseren meestal een relais vernieuwen. Bestaat dit ook voor Kia?> op de sloop wel te krijgen maar niet voor module nr. 957903C200. Wie weet raad? Groetend Ad
Laatste antwoord door Ad Eykelenboom, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Welk middel te gebruiken op lederen bekleding van Kia Niro
Laatste antwoord door Pietgolf, -
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Waarschijnlijk is er al wel iets over geschreven maar ik kan niet zo 1,2,3 een passend antwoord vinden op mijn vraag. Ik wil graag LED lampen in plaats van mij Xenon look H7 lampen. Nu begreep ik dat je adapters moet hebben voor het plaatsen van de lampen omdat je bij het dimlicht geen veertje gebruikt maar de houder er in draait waar je de lamp in steekt. Deze adapters heb ik al wel gevonden op Aliexpress maar kan iemand mij van advies voorzien of ik LED lampen met Canbus moet hebben en of ik beter LED lampen met een ventilator kan gebruiken of lampen met van die koelstrips. Heeft er al iemand ervaring mee?
Laatste antwoord door Ceyhan, -
- 13 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ben ik de enigste die de lijnen van de Kia Rio 3 mooier vind dan de nieuwe 4... De 4 heeft een neus van een sacherijnig karper en de hogere achterkant maakt het van het zelfde.. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Freaky, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Goedemorgen, Kan opeen de temperatuur niet meer regelen van de airco..........rechts werkt uitsteken alleen links blijft staan op 21,5 graden. Is een Sorento van 2008 (3.3 V6). Iemand enig idee ? Gisteren deed die het nog....... Alvast bedankt
Laatste antwoord door jackveld, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik wil ledlampen gaan gebruiken voor de richtingaanwijzers. De lampen en weerstanden had ik al uit mijn vorige auto (Ford Focus). En daar was ik zeer tevreden over. Er moet alleen wel een weerstand tussen de min en de plus van de richtingaanwijzer om hyperflash te voorkomen. Kan iemand mij vertellen welke kleur draad de plus is van de richtingaanwijzers? Ik rij nu in een Cee'd SW van 2014.
Laatste antwoord door Denniskl, -
kleur navigatie
door agaatsz- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Weet iemand of je de kleur kan veranderen van de navigatie? ik vind namelijk de huidige kleur combinatie niet mooi. groeten...
Laatste antwoord door Moo, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Interessant verhaal, maar wel pijnlijk voor Audi. Toch? https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-e-tron-vernederende-kia-in-de-hoek-gezet-115430 Er staat trouwens nog een leuk “weetje” in de tekst. Voor wie geen zin heeft om het hele verhaal te lezen; ” In Nederland zijn er sinds de introductie van de Kia Niro Hybrid meer dan 10.000 exemplaren verkocht. De Kia Niro Hybrid is daarmee de bestverkochte hybride van Nederland in 2017 en 2018.”
Laatste antwoord door moto, -
Panoramadak
door jeroen669- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik zie op de site van Kia Nederland regelmatig een foto opduiken van een nieuwe Picanto met (open) panoramadak, maar als ik vervolgens de auto probeer te configureren zie ik die optie nergens meer terug. Op bijvoorbeeld de Belgische versie duikt het wèl gewoon op als extra optie van 500 euro. Ben ik blind, of dit in Nederland echt niet leverbaar?
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb twee weken geleden een ritje naar Hengelo gemaakt vanaf Rotterdam. Daar zit een expert in het maken van alle gewenste soorten sportuitlaten. Ik heb gekozen voor een low sound Dubbele sportuitlaat. Voor mensen die ook zo'n droom hebben, wil ik adviseren toch eens een offerte aan te vragen. deze mensen maken een prachtig product met kwaliteit. http://maxiperformance.nl/fotos/kia/
Laatste antwoord door Intersec,