Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Wij hebben een kia sorento 2.4 4wheeldrive uit 2010. En nu kwam er in eens een bonkend en krakend geluid bij de achteras maar er valt niks te zien. Wij dachten zelf aan het differentieel maar de dealer zei ons dat dit kwam door dat de voorbanden 1,5 cm in omtrek schelde met de achterkant. Ik zelf vond dit een vreemd verhaal nu is mijn vraag heeft iemand anders dit ook ervaren? Groetjes Josi
Laatste antwoord door BdB, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Zoals ik in mijn voorsteltopic aangaf heb ik sinds 6 maanden een Kia Ceed SW 1.6 diesel uit 2013. Dit is mijn eerste Kia. Gelukkig zit er garantie op want ik heb onlangs een nieuw achterlicht gekregen omdat er water in liep (schijnt anders € 400,- te kosten) . Sinds een paar weken hoor én voel ik nu een krakende veer/ijzer tussen mijn schouderbladen in de rugleuning van de bestuurderstoel. De dealer heeft er met alle monteurs in gezeten en zegt niets te horen of te voelen. Hij wilde daarom de stoel niet openmaken. Ik ben net terug van vakantie en heb het wel weer 3000 km gevoeld. Ik las hier dat meer mensen dat hadden met hun stoel. Mijn vraag: weet iemand precies wa…
Laatste antwoord door Joepie1, -
- 6 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hallo allemaal. Ik ben zeer nieuwsgierig naar jullie mening over een conflict dat ik heb met de Kia-dealer, Ik ben dus eigenaar van een Sportage uit 2014. 2 jaar geleden moest ik olie bijvullen nadat ik een trip maakte naar Spanje. Bij thuiskomst moest ik opnieuw olie bijvullen. Dit heb ik gemeld bij de garage. Volgens hun was dit normaal. Ik zat toen nog ruim binnen m’n garantieperiode. Daarna is het regelmatig voorgekomen dat ik olie moest bijvullen. Bij ieder bezoek aan de garage heb ik dit gemeld. Hier werd in de garantieperiode niks mee gedaan. Uiteindelijk verliep mijn garantie (150.000 km op de teller) en werd mij geadviseerd om nog een algemene check van de auto …
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Dit topic ben ik gestart omdat het veel moeite en tijd heeft gekost om informatie te vinden over dakdragers voor de driedeurs variant, de Kia Pro_cee'd. Het lijkt me handig om alle informatie en ervaringen over dakdragers voor dit model hier te delen zodat het voortaan makkelijk te vinden is. Aguri Atera MAC Mont Blanc ReadyFit 33 €170,- Staal Thule WingBar Edge 9594 met kit 3119 €325,- Aluminium Thule WingBar 961 met Rapid System 753 en kit 3119 €275,- Aluminium Thule SquareBar 761 met Rapid System 753 en kit 3119 €214,- Staal Thule SlideBar 891 met Rapid System 753 en kit 3119 €438,- Aluminium Thule ProBar 390, 2-pack met Rapid System 753 en kit …
Laatste antwoord door JonathanVerm, -
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
Zojuist voor de DERDE keer in anderhalf jaar tijd is mijn Niro aangereden. De eerste keer doordat mijn voorganger plots achteruit reed. De andere twee keren terwijl hij geparkeerd stond. Hiervoor had ik een 10 jaar oude Renault, daar heb ik in 4 jaar tijd slechts 1 keer schade aan gehad.... Hebben andere Niro rijders last van dit soort aantrekkingskracht van hun auto?
Laatste antwoord door HansG, -
even voorstellen
door bertb- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
nou,ik heb de kia sportage uit 2012 met 36800 km op de teller nu bijna 2 weken in mijn bezit,en bevalt me redelijk op 2 puntjes na.de besturing wil overdreven alleen maar rechtdoor,en het navigatiesysteem is nog nooit upgedated.ik heb ook een stomme fout gemaakt.er zat geen reservewiel bij.en na enig zoekwerk er een besteld via autparts 24.prima verzorgd en net ontvangen.maar nu blijkt het een 16 inch te zijn in plaats van 17 inch.dit wiel komt uit zweden.en om het nu terug te sturen is ook een hoop rompslomp.maar ik heb hem net gepast en het past prima.dus ik laat het maar zo.alles beter dan een spuitbus.voor de besturing schijnt een update te zijn onder garantie.en upda…
Laatste antwoord door Falcon, -
- 19 antwoorden
- 8,6k weergaven
Beste Niro Hybride rijders ( dus in dit geval niet bedoeld voor de Plugin Hybride Rijders ) Ik ben erg benieuwd hoe rijders in een Nieuwe Niro Hybride het geluid tijdens het rijden in de Auto ervaren. Ik heb mijn Niro nu net 1.5 dag en ervaar in eerste instantie best wat geluid, zowel van de Electro motor als de Brandstof Motor., zeker bij het wegrijden op de accu is hij muisstil maar zodra ik het gas wat harder intrap hoor ik zowel achterin als voorin best wat " geronk "., hoe ervaren jullie dit zelf en hoort dit misschien wel omdat de verhoudingen van de Electro motor en de Benzine motor nog tijd nodig hebben om op elkaar afgestemd te worden? Lees graag jullie…
Laatste antwoord door Roland2017, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb een Kia Sportage uit 2007. Ik heb op dit moment een 1 DIN radio deze wil ik vervangen door een dubbel DIN. Heb ik hiervoor een nieuw inbouw frame nodig? Ik kan er geen handleiding voor vinden helaas. Kan iemand misschien helpen met een link of foto's?
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hoi, Iemand ervaring met een Sportage 2006 2.7liter op lpg? Ik heb er een gezien met 137000 op de teller. Maar weet niet hoe goed of slecht de 2.7 motor tegen lpg kan. Van de 2l weet ik dat het geen optie is.
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
wiel moeren chroom roesten binnen het jaar wie heeft daar meer last van
Laatste antwoord door oude, -
- 10 antwoorden
- 6,8k weergaven
Ik zit in de originele accessoires van de Picanto 3 te bladeren, zie ik dat ze daar een fietsendrager aanbieden met een foto van een Picanto 3 met fietsendrager. Als tekst wordt daarbij vermeldt dat de drager op de trekhaak bevestigd wordt. Ik meende dat er voor de Picanto 3 geen trekhaak leverbaar was??? Nu zie ik iets staan over RMC. Je kunt wel een 'soortvan' trekhaak krijgen maar je kunt/ mag niks trekken? Iemand ervaring mee? Ik zou juist graag een klein bagagewagentje willen trekken...... https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/E823055001&modelid=115/
Laatste antwoord door de Hunter, -
Is het waar dat de nieuwe navigatie van Kia is nu van TOMTOM? heeft iemand al TOMTOM in de Venga?
Laatste antwoord door HansG, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Voor de mensen die het intresant vinden. Deze link gaat naar de service manual van de Niro. http://www.kniro.net/kia_niro_2017_de_hev_service_manual-689.html erg handig als je zelf iets wilt doen en niet weet hoe. Doe je voordeel ermee
Laatste antwoord door casper, -
iemand die niet blij is met zijn Kia https://nos.nl/artikel/2243726-challenge-met-rijdende-auto-volslagen-idioot-en-strafbaar.html
Laatste antwoord door Falcon, -
- 8 antwoorden
- 5,3k weergaven
Afgelopen woensdag de nieuwe picanto opgehaald. Ik heb er de originele radio bijgekregen (comfortline heeft normaal geen radio) maar zonder usb aansluiting onderin uiteraard. Kan ik een kabeltje achterin de radio doen voor usb en dan b.v in dashboardkastje uit laten komen? Heb al op internet gekeken voor juiste kabeltje,maar zonder succes. Dennis betere foto's komen nog..........
Laatste antwoord door Hans1962, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste Niro rijders en andere forumgenoten, Weet iemand wat de optie Ruitenwisser verlichting Aan/Uit inhoud ? Dit staat vermeld op pagina 5-84: Weergave ruitenwisser/verlichting (indien van toepassing): Als deze op‐ tie wordt aangevinkt, wordt de weer‐ gave ruitenwisser/verlichting ingeschakeld.
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
Xenon besteld
door JWS- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Op mijn nieuw bestelde NIRO heb ik de Xenon verlichting besteld die bij KIA in de prijslijst staat namelijk de Q-Line Xenon set HB3-6000K voor 249 euro inclusief plaatsen, heeft iemand al ervaring met deze lampen, in het verleden was de Xenon bij KIA veel duurder, dus ik ben erg benieuwd
Laatste antwoord door Henriw03, -
- 20 antwoorden
- 10,9k weergaven
Goedemiddag, in de accessoire lijst van de nieuwe Picanto staat een kabelboompje aangegeven voor 89 euro (incl montage 159 euro) om de electrisch inkapbare spiegels om te bouwen naar automatisch inklapbare spiegels als je de auto op slot doet. Nu spreekt men van een kabelboompje, zou je dit zelf aan kunnen brengen? Of zou dit alleen een software aanpassing zijn? Wie heeft hiermee ervaring? https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/55675ADB00&modelid=115/
Laatste antwoord door xtra40, -
- 31 antwoorden
- 11,4k weergaven
Hallo allemaal, Graag had ik geweten hoe je de daglichten ( de leds in de koplampen) kan uitzetten? Want als ik mijn lichten uitzet blijven die branden en sommige mensen op mijn werk worden op de parking daar zot van. Bedankt kia rijders voor jullie hulp.
-
Klopt het dat de flitspalen waarschuwing alleen werkt als je een wifi hotspot aan hebt staan? Ik moet iedere keer dat ik in de auto stap er aan denken dat ik mijn mobiele hotspot aanzet, is vervelend. Raar dat dit niet live met gps mee naar binnen komt net als bij TomTom toch? Of heb ik iets niet goed ingesteld staan?
Laatste antwoord door Rox, -
- 3 antwoorden
- 4,9k weergaven
Allen, mijn eerste vraag is gelijk vervelend, mijn claxon werkt dan wel/dan niet (situatie kan veranderen door aan het stuur te draaien) en het airbaglampje brand al een paar dagen, zit dit probleem dan in het stuur? En hoe lost ik het op?
Laatste antwoord door ThijsV, -
- 9 antwoorden
- 6,4k weergaven
Ola, Ik heb sinds een paar dagen een KIA Stonic (2018) mogen ontvangen uit de lease. Prima wagen! Zou hem zo nog een paar jaar willen houden maar ik heb één irritatie. Na elke start van de motor dien ik het knopje in te drukken van de cruise control. (dit irriteert mij) Mijn vorige auto's hadden dit niet en konden gewoon permanent aan staan bij starten van motor. (Renault had een fysieke "schakelaar", Lexus CT200h had gewoon een druk knop en stond daarmee iedere dag aan, Grande Punto idem dito, BMW uit 2004 idem dito) Met de dealer en KIA nederland contact gezocht om te vragen of het mogelijk is maar zij geven aan dat het software matig niet aan te pass…
Laatste antwoord door OMEGA-ThundeR, -
- 5 antwoorden
- 5,1k weergaven
Vraagje, Wie kan mij in Jip en Janneke taal vertellen wat de onderhouds intervallen zijn van de Kia cee'd sw 1.6 gdi benzine uit 2014 Ik kom er niet uit, wat ik lees op internet is het 30.000km / 12m hetgeen het eerst word bereikt maar dealer zegt elke 15km een olie beurt Wie heeft het verlossende antwoord en hoe moet ik het dan zien wanneer olie -klein - groot Vindt elke 15.000km erg veel voor een moderne auto.
Laatste antwoord door Willem58, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hallo heren. Ik heb een picanto uit 2004. Maar nu reageert mijn Startonderbreker niet meer. T is een los kastje aan mijn sleutelbos. Ik heb de batterij al vervangen maar wil niet werken. Iemand ervaring hiermee of tips waar ik naar kan kijken. Gr Alex
Laatste antwoord door Alexwinter, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik heb de Rio 3 2012 cdri 1.1 met 240K op de teller. Nu was een aantal weken geleden een gas retour slang kapot. Klote maar kan natuurlijk gebeuren. Deze slang is van metaal en was niet te krijgen in Nederland dus moest uit Korea komen. Twee weken later is hij gemaakt en alles goed. Nu komt m'n vriendin gisteren aanrijden en ik hoorde al dat er iets niet goed was. Hetzelfde geluid als je de uitlaat kapot hebt. Ik meteen de kap open en naar die slang kijken. En ja hoor weer gescheurd Het lijkt er dus op dat iets anders zorgt dat de slang kapot gaat. Te hoge temperaturen of druk. De garage gaat het uitzoeken. Iemand anders dit ook al eens…
Laatste antwoord door Freaky,