Kia Modellen
-
- 12 antwoorden
- 5,7k weergaven
Klopt het dat je bij handsfree bellen maar 1 (irritante en luide) beltoon via de spekers krijgt? Of kun dit ergens veranderen?
Laatste antwoord door Preston, -
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
Na jarenlang allerlei soorten Volvo’s te hebben gereden ben ik kort geleden over gestapt op Kia. En om dat ik de hybride-techniek aansprekend vond en er ook nieuwsgierig naar was, heb ik gekozen voor de Niro. En wel in een private lease constructie. De eerste kennismaking was gelijk al postitief. De deur die ik vast pakte was meer solide dan die van een Volvo. Hij sloot ook met een zwaarder kluisdeurgevoel... Binnen in is de afwerking alsook de vormgeving uitstekend. Het rijden zelf is geheel anders dan bij een niet-hybride auto. Kon ik mezelf toch enigszins voorzichtig het predikaat wegpiraat aanmeten, dat is nu gans anders. En dat is niet gelegen aan de wegl…
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Gisteren dacht ik laat ik de kenteken plaat lampjes eens vervangen door LED. Maar ik krijg ze er niet uit omdat de kenteken plaat houder te dik is en de houder nu geen genoeg ruimte heeft om er uit te komen. Iemand anders een oplossing? Ik vind de kentekenplaat er af halen en daarna weer vast popnagelen toch net iets te veel werk
Laatste antwoord door casper, -
Kia Hotspot 1 2
door BvE- 27 antwoorden
- 9,9k weergaven
Op mijn nieuwe Galaxy S9 met Android 8.0.Oreo werkt deze niet, iemand een oplossing ?
Laatste antwoord door jacwil, -
12v Sig plug
door boyac- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste, Als je de wagen vergrendeld gaat de 12v volledig weg van alles behalve de radio/gps. Ik zou graag een blijvende 12v hebben op mijn sig plugs zodat men gsm en allerhande kan blijven opladen. Is dit mogelijk?
Laatste antwoord door boyac, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Had een irriterende rammel in mijn Venga bij de minste oneffenheid. Kwam hoorbaar rechts uit de koffer ruimte. Heb mijn hoedenplank bij de scharnieren met rubber bekleed maar geen resultaat. Ben achter in de koffer ruimte gaan zitten en iemand laten rijden, had de rammel toen vrij snel gelokaliseerd. Als ik nl. de rechter achter rugleuning zomaar net vast hield was de rammel weg. Door het trillen van de leuning kwam hij tegen de bekleding rechts in de koffer ruimte. Heb achter op de leuning een rubber stripje geplakt dat net genoeg druk geeft,zodat de rammel er uit is.
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo, weet iemand mij te vertellen hoe ik veilig de radio kan vervangen. ik krijg eind v an de week mijn Sportline en ik wil mijn 7" Dab+ gaan vervangen voor een 8" dab+ (bijden zijn originele radio's) hoe kan ik het dashbord los krijgen en moet ik nog ergens op letten bij evt. steckers loshalen ivm storingen. alvast bedankt.
Laatste antwoord door PeterSelie, -
- 15 antwoorden
- 4,8k weergaven
Mijn pica rijd ik nu 1 jaar. Na 2 maanden hield ISG (start/stop) er mee op en heeft het sinds vandaag niet meer gedaan. stond ik vanmiddag voor de stoplichten.....”f]$[£><§ck, mijn motor laten afslaan”. Keek ik toevallig ook ff naar het controle lampje links van het stuur..... die was zowaar uit. Systeem werkt weer (fingers crossed)...... Ik rijd erg weinig km......accu zou eerder minder moeten worden. Kan de temperatuur van de afgelopen weken hier invloed op hebben? gr marc
Laatste antwoord door Machlo, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Heeft er iemand ervaring met de Laitovo privacy shades? Deze zijn op het oog vergelijkbaar met bijv. Sonniboys. Die laatste heb ik eerder op een ander auto gehad en daar was ik erg tevreden over. https://laitovo.eu/nl/
Laatste antwoord door caroden, -
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, Ik heb sinds een paar weken een tweedehands Rio. Hij heeft nauwelijks opties, dus ik ben aan het kijken hoe ik hem verder kan upgraden. Na eerder een cruise control ingebouwd te hebben (mede met dank aan instructies op dit forum) wil ik nu graag mijn factory installed radio zonder bluetooth vervangen door ééntje met bluetooth. De standaard microfoon van Kia kun je kopen via eBay, maar deze dient weggewerkt te worden in het plafond van de auto. Ik wil liever mijn microfoon ergens in of rondom mijn dashboard plaatsen. Heeft iemand dit al wel eens gedaan? Ik heb concreet twee vragen: 1. Waar moet ik op letten als ik een microfoon koop? De meeste micro…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Per heden een nieuwe picanto economy plus 1.0 69 pk gekocht. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze picanto? Hoor graag plus- en min punten. Bij voorbaat dank. groet oude
Laatste antwoord door oude, -
Rode Pica 3 1 2
door Big AL- 26 antwoorden
- 10,9k weergaven
Vrijdag naar de dealer in Waddinxveen geweest om eens te kijken naar de nieuwe Picanto 3. Ik heb in december 2014 een nieuwe Picanto 2 Business Line Navigator gekocht, en bijna 3 jaar later werd het weer eens tijd voor wat nieuws. In al die tijd 7100 km met het beestje gereden dus nog steeds als nieuw. Ik wilde nu specifiek een rode, en de dealer had een mooie First Edition demo staan met 1850 km op de teller. Met alle extra's natuurlijk. Deze keer maar wel een proefrit gemaakt, met de vorige niet. Die had ik direct besteld. Waarom een rode, zie de foto van mijn oude Picanto, ik had de spiegelkappen en de nummerplaat houders zelf in de kleuren van mijn favo…
Laatste antwoord door de Hunter, -
- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
hallo ik heb in mei een nieuwe sorento gekocht lekker me op rijs geweest met de caravan naar roemenie geen problemen nu een paar maand later begint mijn auto te trillen bij elke snelheid we hebben al banden verwiseld (nieuwe van de garage ) en niets veranderd nu zijn er nog sorento rijders die daar last van hebben en en oplosing voor weten ik denk dat het de automaat is maar ben niet zeker
Laatste antwoord door iyyna, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Maandag wordt mijn Kia Niro afgeleverd. Ik heb daar de originele dakdragers bij besteld. Op dit moment vraag ik mij af of ze beveiligd zijn, m.a.w. kan je ze op slot doen. Ik heb nu dakdragers die je op slot doet, zodat ze niet van de auto kunnen?
Laatste antwoord door Jozo, -
Stonic automaat
door moto- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
Echt vreemd vind ik, dat KIA geen automaat uitvoering heeft van de Rio en de Stonic. Nu staat op de website van KIA dat de Stonic wel leverbaar is als automaat, maar in de prijslijst vind ik hem niet terug. Weet iemand meer?
Laatste antwoord door jcjongebreur, -
Starten
door jcjongebreur- 8 antwoorden
- 7,5k weergaven
Sinds 3 dagen in het bezit van van Kia Niro dynamic. Misschien een hele domme vraag maar ik zit ermee. Als ik start(met sleutel) krijg ik in het midden van mijn scherm voor het stuur allerlei iconen en kan ik niet wegrijden. Volgens de garage die ik belde bij de eerste x moest de sleutel er weer uit en voet van de rem af. Wat is de juiste volgorde van het starten en wegrijden? Auto staat in P en geparkeerd in de garage bv. Voet op de rem en dan sleutel erin en omdraaien?
Laatste antwoord door jcjongebreur, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Gisteren naar de Automechanika beurs in Frankfurt am Main geweest met de Niro. Een uur file gehad waarin de Niro behoorlijk zuinig rijdt, bijna alleen maar elektrisch. Verder stevig doorgereden waar het kon op de Duitse snelwegen, 130/140 km/uur in heuvelachtig gebied. Toen ik van huis weg reed was het verbruik 1 op 20,1 km. Toen ik weer terug was 1 op 19,4 km. Toch geen slecht resultaat dacht ik zo.
Laatste antwoord door BvE, -
Led lampen
door Pascal mulder- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Een vraag ik heb een Kia picanto van 2012 met Led verlichting en ik wel voor led lamp voor de hoof verlichting . De lamp voor is nu een halogeen H7 met twee aansluiting wat type led lamp heb ik nodig
Laatste antwoord door Pascal mulder, -
Tablet Holder
door Moo- 1 antwoord
- 2k weergaven
Gebruikt er hier iemand een tablet holder in zijn/haar Stonic, voor voorin? Zo ja, welke gebruik jij? Ik ben op zoek naar eentje zonder zuignap voor een 10" Apple iPad. Ik had gezien dat er ook cup holder mounts zijn, echter lijken die mij onhandig ivm het schakelen.
Laatste antwoord door OMEGA-ThundeR, -
Verkeersinformatie
door GRO- 24 antwoorden
- 7,1k weergaven
Heb sinds 1 week een nieuwe Kia Niro en deze auto bevalt mij uitstekend. Maar ik heb 1 probleem en dat is de verkeersinformatie in de navigatie deze werkt niet , de snelheidscontrole werkt wel. Ik verbindt de navigatie met mijn Samsung S8 via Hotspot of door wifi voor mijn huis, de navigatie geeft dan aan dat deze verbonden is. Weet iemand een oplossing hier voor?
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Is er iemand die weet hoe het divx kijken werkt in een Kia optima. Er zullen best andere kia's zijn die dit ook hebben. Maar snap er niks van
Laatste antwoord door Bellatorfortis, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik ben mij aan het oriënteren voor een andere auto. Ook de Ceed GT-line komt voor in mijn lijstje. Nu ziet ik bij diverse advertenties dat er verschil zit in het instrument cluster tussen diverse aanbieders. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit? De een heeft projectie en de de ander de normale versie....
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 26 antwoorden
- 14,2k weergaven
Dit zojuist gelezen, AMSTERDAM - Auto’s die contactloos kunnen worden geopend, kunnen zo makkelijk worden opengebroken, dat verzekeraars deze auto’s niet meer automatisch willen verzekeren tegen schade of diefstal. Maar hoe voorkom je nu dat je auto wordt opengemaakt? „Zorg dat de sleutel niet in de buurt is van de auto, hang hem dus niet op naast je voordeur. Daarnaast kun je het signaal van je sleutel blokkeren door hem bijvoorbeeld in een blikje te bewaren. Er zijn speciale zakjes verkrijgbaar die het signaal blokkeren, maar een stalen koekblik werkt ook.” Terug naar dealer Ook kan de eigenaar van een auto met keyless entry naar zijn d…
Laatste antwoord door HenkM, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Heeft iemand ervaring met deze Kia met een caravan van 1300kg incl belading dan? Qua prestaties bedoel ik aangezien 1400 kg de max is. Heb deze Kia al 4 jaar maar willen caravan aanschaffen. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Laatste antwoord door driesdiesel, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Goedendag, Misschien dat iemand raad weet met mijn probleem. Ik heb een originele LG navigatie voor de Kia Picanto uit 2016 ingebouwd in mijn Kia Picanto uit 2015 . Alles werkt perfect plug en play. Na exact 10 min krijg ik de melding zoals op de foto ook met de motor aan, vervolgens gaat hij ook niet meer aan, hij moet eerst van de stroom af dan start hij weer op en vervolgens weer het zelfde verhaal. Ik heb hem ook op een gestabiliseerde voeding gezet en doet weer exact het zelfde. Misschien kan iemand mij helpen met dit probleem. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door xtra40,