Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Sinds kort ben ik in het bezit van een mooie Kia Rio 1.1 CRDI uit het bouwjaar 2012. Ik ben er erg tevreden mee, alleen mijn vriendin wat minder. Zij krijgt op de bijrijdersstoel nekklachten van de houding die de stoel je doet aannemen. Wij hebben alles geprobeerd om de stoel comfortabel in te stellen, maar het lijkt erop dat de stoel (met name hoofdsteun) op een manier ontworpen is dat deze je in een onnatuurlijk houding drukt, waardoor mijn vriendin dus nekklachten krijgt. In andere auto's heeft zij daar geen last van. Zijn er hier Kia Rio bestuurders die hetzelfde probleem ondervinden met deze stoelen en heeft iemand hier wellicht een oplossing of tip voor? Alvast beda…
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
In mijn Rio superpack (2012) valt mij op dat aan de onderkant vd auto er lange zwarte afdekkapjes bevestigd zijn over bijna de gehele lengte vd auto, waaronder o.a. de remleidingen en andere kabels ldooropen. Dmv deze lange smalle kunststof kapjes worden deze beschermd tegen weersinvloeden, pekel, modder etc. Wat mij opviel is dat er alleen ter hoogte van de bestuurdersstoel niet zo'n kapje onder mijn auto zit. Ik heb daarom de dealer gevraagd er eentje onder te zetten zodat alles mooi beschermd is. Wat schetst mijn verbazing? Volgens de dealer hoort er op die plek ook geen kapje te zitten, bij geen enkele Rio zit er daar eentje! Ik ben benieuwd of dit klopt. Hebben julli…
Laatste antwoord door Kogelman, -
ECC airco vraag
door Kogelman- 14 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik kwam er vandaag achter dat als ik de ECC van onze Kia Rio uit 2012 op: verwarmen vd voeten zet, dat niet gebeurt. Wat er wel gebeurt is dat de blower voluit op de voorruit begint te blazen, hetzelfde als hij doet als je de tuimelschakelaar vd voorruit ontwaseming indrukt. De overige functies vd ECC doen wel wat ze beloven. In de winter heb graag warme voeten, maar ik voel geen luchtstroming in het voeten compartiment als ik die functie inschakel. Is dit herkenbaar en wat is er aan te doen? Kan de dealer dit dmv een softwarematige aanpassing opnieuw calibreren? Alvast bedankt voor jullie reacties. groet, Kogelman
Laatste antwoord door Kogelman, -
- 21 antwoorden
- 8,7k weergaven
Ik kom uit een Aygo/C1 en sinds december een Picanto 1.0 EconomyLine 5-zits. De Picanto bevalt uitermate goed. Het verbruik van de Aygo/C1 was in de winter rond 1:20. Zomers 1:22 tot 1:24 met uitschieters naar boven en beneden. Record verbruik met de Aygo was 2x 1:27,9 Ik heb nu met de Picanto 1400km gereden en 3x getankt: 1:18,8 1:18,4 1:18,2 Rijgedrag: Bij 30 in z'n 3 (2500 toeren) Bij 50 in z'n 4 (2500 toeren) Bij 70 in z'n 5 (2500 toeren) Mijn rijstijl zou ik omschrijven als rustig met op de snelweg 100/110 km/u Wat is jullie mening over het verbruikt. Hij moet natuurlijk nog…
Laatste antwoord door dinkys, -
- 13 antwoorden
- 9,9k weergaven
Hallo allemaal, Eind maart, begin april hebben mijn ouders een Kia Niro gekregen. Mijn vader, zo enthousiast als hij is, heeft enthousiast ( zonder boekje) de auto eens goed bekeken en aan de instellingen lopen frutselen. Nu doet hij dit wel vaker maar nu weet ik niet meer wat hij heeft gedaan en hoe ik het terug kan zetten. Het probleem: Op het LCD-scherm achter het stuur staat onder het rijden een auto met kompas afgebeeld. Hierdoor weten mijn moeder en ik niet wat het verbruik etc. is dat voorheen op de eerste dag wel aangegeven werd. Kan iemand mij vertellen wat voor type instelling dit is en hoe ik deze terug kan plaatsen? Het instructie boekje laat geen …
Laatste antwoord door Toonvkr, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste Kia rijders. Ik heb sinds een aantal weken een "miskoop" gekocht in de vorm van een Kia Magentis 2.0 16V van 2003. Ik heb er 3 weken probleemloos mee gereden totdat vanochtend de versnellingsbak begon te huilen in de 1ste en 2de versnelling. Wat kan ik nu het beste doen? eerst kijken of de versnellingsbak olie bijgevuld moet worden of meteen verdere maatregelingen nemen? Ik ben overigens al de 6de eigenaar dus wie weet wat de vorige eigenaren er allemaal mee gedaan hebben. Ik hoor graag van jullie tegemoet.
Laatste antwoord door Freaky, -
- 37 antwoorden
- 7,6k weergaven
Hallo Mede kia rijders. Straks krijgt onze 2012 rio een kleine beurt.. Daarbij ook een kachel/verwarmings update/ modificatie. Iemand die al gehad misschien ?? Wil wel weten wat het inhoud. Tanx ...
Laatste antwoord door xtra40, -
- 20 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo allemaal, Zeer binnenkort mag ik van mijn werkgever een nieuwe leaseauto uitzoeken, waarbij de keuze wat beperkt is tussen Toyota en Kia. De afgelopen 4 jaar heb ik een Toyota Auris TS gereden. Het nieuwe model daarvan komt pas in 2019 en zo lang kan ik niet meer wachten. Ik overweeg daarom een Toyota CHR of een Kia Niro te nemen. In beiden heb ik al een proefrit gemaakt en ze hebben beiden hun voor- en nadelen. Ik ben niet de eerste hier die met die keus worstel. De Niro is wat groter (en dat vind ik fijn, omdat ik kinderen heb en die zaten altijd wat krap achterin de Auris). De Toyota is dan weer wat sportiever, maar krap in de beenruimte achterin en …
Laatste antwoord door HenkM, -
Caravanspiegels voor Niro
door Gast PeterW61- 7 antwoorden
- 5,3k weergaven
Heeft er iemand ervaring met caravanspiegels in gebruik op de Niro. Welk type werkt het best en is meest stabiel. Had altijd Emuk, toppertjes op vorige auto, maar die zijn er niet op maat voor de Niro.
Laatste antwoord door FransNiro, -
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Goedendag, Afgelopen weken heb ik een Witson ingebouwd. Superleuk. Nu heb ik er een universele achteruitrijcamera bij gedaan en het lukt me nog niet echt om deze aant e sluiten. Het inbouwen is gelukt. Hij zit boven de kentekenplaat. Nu zoek ik in de bedrading die via de rechterkant naar achteren loopt. Daar zit een witte stekker, maar die loopt naar mijn idee naar de verlichting rechts achter. Een wat dunnere sliert van stroomdraden met een groene, zwarte, groen-zwarte, twee rode draden. Ik vermoed dat ik daar draden van moet pakken om te verbinden naar voeding (+ en-) en rode draadje naast de tulp. Als ik het dan goed aansluit zou de camera dan direct oms…
Laatste antwoord door jackowacko, -
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
Laatste antwoord door joophensen, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Binnenkort hoogst waarschijnlijk de Rio Dynamicline in bezit maar ik vind eigenlijk de audiokwaliteit wat mager van het standaard geleverde systeem. Iemand die weet waar meer info te vinden is over wat er standaard wordt geleverd?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
I'm in Spain right now and my airco compressor is broken (makes noise and the part in the middle goes up and down). I don't want to replace it here in Spain but back in the Netherlands. Is there a possibility to take out this middle part, that goes up and down, and remain the function of the multi belt? Or is there a possibility to make a 'loop', take the whole airco pulley out and shorten the multi belt? Please let me know the options I have, without replacing the airco compressor.. Thanks in advance. Kind regards, Jeroen Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Laatste antwoord door kia sorento 3.3 v6, -
- 2 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste Sportage collega's, Het beeld van mijn achteruitrijcamera is nogal wazig geworden en ik overweeg deze te vervangen. Heeft er iemand ervaring met het zelf vervangen van de camera? Is dat een beetje te doen? Groet, Jack
Laatste antwoord door Toeteraar, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Vandaag bij buitentemp. 31 gr. deed mijn automatische airco het niet meer. Bij het indrukken van de automatisch knop reageerde de indicatie AC en tegelijkertijd recirculatie op het drukknoppaneel en kwam er uitsluitend warme lucht uit. Wat kan de oorzaak zijn.
Laatste antwoord door CaJaMa, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
heeft er iemand ervaring met het chiptunen van de sorento model 2017 200pk awd (diesel) ben aan het overwegen om het te laten doen van wege het veel reizen met caravan (soms het gevoel dat ik wat te kort kom in het klimmen ) onze totaale gewicht is om en bij de 4600kg alles samen graag jullie mening
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo. In het begin dat ik de auto net had stond er gewoon DAB+ bij de zenders. Nu alleen nog maar DAB...? Volgens de dealer heeft Kia dat plusje weggehaald....? Maar heb nu veel minder zenders dan in het begin. Weet iemand hier iets over?
Laatste antwoord door m van der pot, -
Data verbruik tomtom 1 2
door De-bouwer- 41 antwoorden
- 6,4k weergaven
Ik ben van plan om een data sim in een mifi router te stoppen om de tomtom steeds met internet te laten verbinden. Dit omdat ik een iPhone heb, en dus steeds de hotspot moet activeren. Wie heeft er een idee wat het verbruik ik qua data? Website tomtom staat 7mb per maand. Lijkt me erg weinig Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door JeroenV, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb sinds zaterdag mijn nieuwe Niro. In het merendeel van mijn auto's, en dan praat je al vanaf 1999 denk ik) had ik altijd wel een Brodit Proclip om een GSM/smartphone te kunnen plaatsen. Die dingen zijn normaal in een paar minuten gemonteerd. Gisteren ben ik echter 30min aan het kl@!#en geweest maar krijg het bij de Niro gewoon niet voor elkaar Het gaat om de bovenkant van de clip die ik niet vast krijg. Deze zou achter het plaatje van het luchtrooster aan de linkerkant van het 4,2" scherm in de middenconsole moeten clippen, maar ik krijg daar domweg niet genoeg ruimte....zelfs niet als ik 2 spacers gebruik om wat ruimte te maken! En als ik doorduw krijg…
Laatste antwoord door Tallguy, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Waar heeft deze optie nu exact invloed op? Hij zit in het menu van 'Rijbegeleiding". je kan kiezen voor Snel - Normaal - Traag. De handleiding (hoofdstuk 6-67) zegt het volgende: Gevoeligheid Smart Cruise Control instellen U kunt de gevoeligheid instellen van de rijsnelheid bij het met een ingestelde afstand volgen van de voorligger. Ga naar de modus "User Settings (Gebr. Instell.)" en selecteer "Driving Assist (Rijbegeleiding)", "SCC (Smart Cruise Control) (SCC Modus) en bepaal" de reactie. U kunt uit een van de drie fasen kiezen. • Slow (Traag) : De volgsnelheid om de ingestelde afstand tot de voorligger te behouden is lager dan de normale snelheid. • N…
Laatste antwoord door Tallguy, -
- 11 antwoorden
- 5,2k weergaven
Sinds februari 2018 heb ik een nieuwe Cee'd. Hierin zit een nieuw navigatiesysteem dat nergens is gedocumenteerd. Er wordt slechts een verkorte handleiding bij geleverd in vele talen in een boekje. Zoeken op het internet naar meer informatie leverde niets op. Een meer uitgebreide handleiding bestaat ook niet, zo liet mijn dealer - Autohaag Zeeuw - mij weten. In de praktijk heb ik wel geleerd ermee om te gaan. In de praktijk blijkt het systeem uitsluitend met de kortste route in km te werken. Je kan kiezen voor 'snel' en 'kort'. Wat je ook kiest maakt echter niet uit. Het resultaat is altijd de korte afstand. Vooral tijdens de net afgelopen vakantie met caravan in Ierlan…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Zag dat ik een scheur heb in de kap van de rechter buitenspiegel. Verder zie ik geen beschadigingen.. Kan zoiets door de warmte komen ? Meer niro's hier last van ?
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 10 antwoorden
- 3k weergaven
Hoi, Sinds een paar weken de trotse eigenaar van een Kia Niro. Erg blij. Wel twee vragen waarvan ik het antwoord niet kan terugvinden in de handleiding. In de kofferbak zit links onderin een rooster. Moet dit rooster vrijgehouden worden of kan ik daar gewoon iets in zetten? Ik vraag dat, omdat er links bij de achterbank ook een rooster zit en deze moet vrijblijven i.v.m. de accu. Rechts zit een klep met een brandstofteken (benzinepomp) erop, deze kan open. Er zit daar een aansluiting, waar dient deze voor? Gr, Bart
Laatste antwoord door Hen E, -
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Als je je auto door de wasstraat wilt rijden moet je dan het collision decection systeem uitzetten, je weet wel dat de auto vanzelf remt als het een obstakel detecteert en wanneer je niet zelft remt. mvg RJ
Laatste antwoord door Moo, -
Uitlaatspruitstuk
door Monika- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hello, ik heb een Kia Picanto uit 2007, (automaat), het uitlaatspruitstuk\katalysator moet worden vervangen. De auto heeft problemen op snelheid te komen. Kan dat een gevolg zijn van de kapotte uitlaatspruitstuk\katalysator? Of van slecht kwaliteit van de olie in de versnellingsbak? Alvast bedankt voor het antwoord!
Laatste antwoord door Monika,