Kia Modellen
-
Blazend geluid
door Ali- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Pasgeleden een Kia Picanto 1.0 motor uit 2013 design edition gekocht met bijna 37000 op de teller. Tijdens de proefrit viel al op dat hij een blazend geluid maakt in de lage versnelling (1tm3). Dit is vooral te horen wanneer je doorschakelt van 1 naar 2 of 2 naar 3. Het klinkt alsof de motor even kort blaast. De verkoper zei dat het een normaal geluid was. Nu na aankoop wil ik toch even checken of anderen dit ook hebben. Ik ken dit geluid niet zo van andere auto's. Is dit herkenbaar voor iemand?
Laatste antwoord door de Hunter, -
Stekkers navigatie
door Reco- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi ben nieuw op dit forum ik wil een orgineel kia picanto navigatie van lg plaatsen en heb er 1 op markplaats gekocht, mijn vragen zijn. 1 waar moet de gps antenne in en waar de radio antenne adapter 2 er zat ook een kabeltje bij met 2 blauwe stekkertjes waar dient dit voor? er zit een blauw fakra ingang op en links onder een kleine grijze ingang. Ik probeerbeen foto te plaatsen maar die is tebgroot. misschien ka iemand mij verdervhelpen. groeten rene. Spoiler
Laatste antwoord door Reco, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Cee'd Sportwagon gekocht + orginele Kia dakdragers (https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/A2211ADE00AL/) Art. nr: A2211ADE00AL. Ik dacht daar even mijn Hapro Roady 311 Dakkoffer op te monteren. Helaas zijn de Kia dakdragers net iets te breed. De U-beugels laten maximaal 5,6 cm toe terwijl de dakdragers 6 cm zijn. Dit kan ik waarschijnlijk oplossen met bredere U-beugels en een paar gaatjes bijboren. Maar waar ik me meer zorgen om maak is dat de dakdragers bol lopen. Hoort dat? Op zo'n manier kun je ze toch nooit strak onder de dakkoffer monteren. Of heb je daar speciale hol lopende dakkoffers voor nodig? Weet iemand hoe dit zit?
Laatste antwoord door Kiavictor, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik rijd sinds november 2016 een Kia Niro Business uitvoering. Deze uitvoering heeft leren bekleding. Ik was benieuwd hoe jullie deze leren bekleding onderhouden. Wat gebruiken jullie hiervoor? Nog speciale onderhoudsmiddelen?
Laatste antwoord door BvE, -
- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
Beste, Na nader onderzoek blijkt dat mijn stuurpomp versleten is en er luchtbelletjes ontstaan in de leidingen. Nu is mijn vraag of een stuurpomp van een ander model (lees: Rio etc.) ook past in een Magentis van 2001/2005. Mvg. Mitchell
Laatste antwoord door m van der pot, -
Blazend geluid
door Ali- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Pasgeleden een Kia Picanto 1.0 motor uit 2013 design edition gekocht met bijna 37000 op de teller. Tijdens de proefrit viel al op dat hij een blazend geluid maakt in de lage versnelling (1tm3). Dit is vooral te horen wanneer je doorschakelt van 1 naar 2 of 2 naar 3. Het klinkt alsof de motor even kort blaast. De verkoper zei dat het een normaal geluid was. Nu na aankoop wil ik toch even checken of anderen dit ook hebben. Ik ken dit geluid niet zo van andere auto's. Is dit herkenbaar voor iemand?
Laatste antwoord door Moo, -
- 14 antwoorden
- 6,5k weergaven
Op 6 oktober 2017 heb ik een nieuwe Kia Niro aangeschaft bij de dealer in Hellevoetsluis. Na zes maanden trad er een defect op in het accupakket welke niet leverbaar is in Nederland. Het nieuwe pakket zou uit Korea moeten komen en dit zou 3 weken duren. Inmiddels zijn we drie maanden verder en staat mijn auto nog steeds bij de dealer. Na beklag bij importeur en dealer werd mij voorgesteld om de auto in te ruilen. Maar bij nader inzien vond men de kosten daarvan te hoog en moet ik wachten tot half september voor een nieuw pakket. Ondertussen gaan de kosten voor mij zoals belasting, verzekering en afschrijving gewoon door. Heeft iemand ervaring met een defect accupakke…
Laatste antwoord door Derrek, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste Forumgenoten, gisteren en vandaag 1150 km naar Oostenrijk gereden, heb mijn Niro 13 Juli opgehaald en staat er nu net over de 2000 km op. In nederland steeds op Eco gereden en dat ging prima, een heel stuk in Duitsland ook op Eco gereden, overnacht in Augsburg en vandaar de volgende dag richting Munchen en Karintié gereden. Vanaf Augsburg de Niro op sport gezet, allemachtig wat reed dat, invoegen, even snel inhalen hij deed het op zijn sloffen, wat scheelt dat dan een hoop power extra dat had ik echt niet verwacht, even van 100 naar de 175 km/pu, geen enkel probleem en in luttele seconden deed ie dat geweldig. Richting bestemming heb ik 2 passen moete…
Laatste antwoord door PeterSelie, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Inmiddels ben ik er redelijk uit welke auto ik wil. De Toyota C-HR is afgevallen en ik twijfel nog tussen de Niro Business en de Niro Design Edition. De Design edition heeft geen leren bekleding (vind ik niet zo erg), maar wel een schuifdakje en 18 inch velgen. Wat ie echter niet heeft volgens de specificaties, is een stat/stop knop. Iets wat ik wel ontzettend handig vind. De Business heeft volledig leren bekleding en een start/stop knop, maar weer geen 18 inch velgen. Ik zou een paar dingen willen weten, maar ik kan er geen foto's van vinden. 1) Als de Design Edition geen start/stop knop heeft, wat heeft ie dan wel? Gewoon een sleutel die ik om moet…
Laatste antwoord door Fixing, -
- 12 antwoorden
- 6,9k weergaven
Beste mensen, Ik ben op vakantie en heb de manual niet bij me. Wie wil er even voor mij in kijken? Tijdens mijn laatste snelwegrit hoorde ik tientallen malen een subtiele piep en flitst het display heel snel waarbij heel kort rechtsboven een oranje driehoekje te zien is. De melding in de midden is niet te lezen maar mijn dochter dacht het woord Controleer gelezen te hebben. Wie weet wat dat symbool betekent ? Heb de vloeistoffen gecontroleerd en mij valt op dat het oliepeil ver boven het plastic gedeelte staat. Is dat normaal?
Laatste antwoord door Nir00tje, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Goedendag, Het broertje Hyundai Ioniq heeft momenteel een terugroepaktie. https://www.autoweek.nl/nieuws/hyundai-roept-hybride-versies-ioniq-terug/ Is dit bij de Niro ook aan de orde?
Laatste antwoord door Gast68, -
midden armsteun
door hans2sun- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Mijn midden armsteun geeft mijn arm geen steun. De stoel moet ik te ver naar voren zetten en daardoor heeft voor mij de armsteun geen functie. Weet iemand waar ik armsteun verlengers kan kopen of weet iemand een andere oplossing? Gr, Hans
Laatste antwoord door hans2sun, -
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Hoi, Maandag haal ik mijn Sportage op (mijn eerste Kia ooit) Het is een 2.0 diesel uit 9-2007 op grijs kenteken. Voordat ik de koop sloot, heb ik de auto nog op de brug bekeken en zag dat op het achterste subframe veel roestvorming was. Rechts was het slechts oppervlakkig maar links kon ik er met een beetje kracht zo met mijn duimnagel doorheen duwen. Uiteraard meegenomen in de prijs-onderhandeling. Nu mijn vraag: Is dit een bekend issue bij deze modellen? En wie heeft er hier ook mee te maken gehad? Uiteraard zijn tips welkom! Zelf dacht ik dat ik de roest kan verwijderen en dan door iemand een plaat in laten lassen en daarna een tectyl beha…
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Goeden dag! Ik lees best veel op het forum dat men constateert dat de signaal sterkte op de achterspeakers zwakker of anders is dan naar de voorspeakers via de standaard radio. Andere oplossingen dan de radio vervangen kan ik niet vinden op het forum, als deze er wel is dan excuus voor deze onnodige post maar dan graag een link daar naar toe Heeft iemand hier een oplossing voor, maar dan wel bij het gebruik van de standaard radio? Is het filter naar de achterspeakers te verwijderen/omzeilen op een of andere manier zodat de sterkte van het signaal het zelfde wordt als naar de voor speakers? Kan het kwaad voor de radio/sub als de draden van de acht…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 3,8k weergaven
Over 2 weken komt mijn nieuwe autootje, een picanto van een jaar oud. Omdat deze auto wat kleiner is dan mijn vorige heb ik 1 probleem en dat is de bench van de honden. In de kofferbak gaat hij niet passen en de als ik de rugleuning plat leg dan ontstaat er geen vlakke laadvloer. Als ik de bench toch op de platte rugleuning zou zetten dan komt hij eigenlijk ook wat te hoog te staan. Nu is mijn idee om 1 rugleuning eruit te (laten) halen en de bench deels op de zitting te zetten (het hoogteverschil met de kofferbak kan ik wel opvangen). Weet er iemand of het makkelijk is om 1 rugleuning te verwijderen, hoe dit moet en of het veel werk is? Alvast bedankt
Laatste antwoord door amanda, -
- 13 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik heb een nieuwe Kia Niro in november 2017 gekocht die goed bevalt, er zitten 16 inch banden op alleen de voorbanden doen soms heel vreemd, het is net Aquaplanning, ze volgen het spoor op de weg en dan heb ik het gevoel geen controle te hebben op het sturen, de banden volgen hun eigen weg van links naar rechts. Ik voelde dat heel erg tijdens een proefrit met de 18 inch banden die de auto had , ik dacht dat het daar van kwam, maar nu blijken mijn banden het ook te doen. Heeft iemand daar ervaring en een oplossing voor.
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mijn Ceed'wagon van 2013 had twee sterretjes in de voorruit, bij Casglas de ruit laten vervangen, de camera van de rijbaan controle moest worden ingelezen door een computer. na een paar pogingen lukte het niet om de camera te activeren, camera werd door de computer niet herkend, men verwees mij de dealer die op kosten van Carglas het mochten proberern. Bij de eerste dealer wist men niet dat er een camera zat, ze hadden het steeds over de regen censor, de tweede dealer zag er geen brood in, een eerste poging bij de derde dealer lukte ook niet, niemand had die camera ooit gezien, er is een nieuwe camera besteld. die was na 6 weken eindelijk binnen, (1500 euro) g…
Laatste antwoord door Leo2, -
Hoe werkt ISG
door mair- 8 antwoorden
- 7,1k weergaven
Goedendag, Sinds deze week hebben wij een Rio 3 uit 2012 met het plus pakket. Als ik in het boekje lees moet er een start/stop systeem inzitten het zogenaamde ISG systeem. Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet bij ons, ik sta stil en zet de auto in zijn vrij. Volgens mij zou nu het systeem moeten werken maar de motor blijft aan en het knopje voor de ISG, links onder het stuur, brand en gaat uit als ik weer ga rijden. Wat doe ik fout? Alvast bedankt voor de antwoorden. Groetjes, Manfred
Laatste antwoord door bigwade, -
- 4 antwoorden
- 4,4k weergaven
Wij zijn met de Niro 2018, en Hobby 400 caravan naar Italie vertrokken. Totaal gewicht van de caravan 1100 kg en 75 kg kogeldruk. De Niro deed het geweldig. Ik moest wel even leren rijden met de combinatie. In de sportstand gaat het zeer goed. Helaas is het op de cruisecontroll rijden niet geweldig, de Niro gaat in de bergen zenuwachtig op en af schakelen. Dit kun je snel oplossen door zelf de gaspedaal te bedienen. We zijn via Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland naar Italie gereden. Op de stevige klimmen konden we nog met 80 km/h boven komen en zelfs snelheden boven de 100 km/h is geen probleem. Ook het verbruik met de combinatie zit tussen de 10 en 11 liter per …
Laatste antwoord door rick_m, -
De Niro is geleverd met lederen stoelen, deze bevallen mij niet, te hard en weinig ondersteuning onder de benen, ook heb ik het gevoel dat ik hoger zit als toen 5 maanden geleden ik in de showroom er in ben gaan zitten ( deels stof/leer zetels )!! Ik heb nog gevraagt of leder het zelfde zitcomfort gaf en dit werd bevestigd, echter nu na 300 km rijden doet mijn zitvlak zeer, de zetels zijn te hard iemand een gelijkaardige ervaring?
Trekkracht Kia Niro
door MCZ- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo Kia Niro rijders, De nieuwe Kia Niro binnen gekregen. op advies van diverse Kia rijders, ben ik extra veel gaan rijden om te zorgen. Dat we 2000 km op de teller hadden staan voor we op vakantie zouden gaan met de caravan er achter. Dit is bijna gelukt, we hadden voor de vakantie er 1800 km op zitten. In de auto veel extra zware spullen gepakt, stokken en tent, stoelen en nog wat spullen meer. Zodat we met wat meer gewicht in de auto hadden, met twee personen er bij. Een caravan van 1250 kg er achter, met 80 kg op de kogel. Tank vol met octaangehalte 95, rijdt prima. In Duitsland voor bij Keulen 98 getankt, om de ee…
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hoi, aangezien mijn Sorento (11-2008, 2,5 diesel) geen cruise control heeft en ik dat er wel in wil, hier de vraag of dat zelf goed te doen is en op welke manier dan? En wat heb ik er allemaal voor nodig? alvast bedankt voor jullie tips!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Er was mij verteld dat als ik mijn recente oproepen verwijder op mijn iPhone deze ook niet meer zichtbaar zouden zijn in mijn scherm echter blijven ze daar wel staan. Weet iemand hoe ik dit kan verwijderen?
Laatste antwoord door Moo, -
- 6 antwoorden
- 4,6k weergaven
Onlangs heeft mijn Sportage 1.6 GDI zijn eerste beurt gehad en daar ben ik niet helemaal tevreden over. De ruitensproeiervloeistof had ik tot aan de dop gevuld en toch staat er een of ander goedje op de rekening. Daar kon ik het geld van terugkrijgen. Wat ik erger vind is dat de olie niet op Max. is gezet en dat er Rode Renault koelvloeistof ( men is ook renault dealer)is bijgevuld, terwijl er groen/blauw spul in zit. Iedere monteur behoort te weten dat je niet zomaar verschillende koelvloeistoffen kunt mengen. Dat kan motorschade opleveren. Toen ik vroeg wat er dan voor olie in zit kreeg ik te horen dat het half-synthetische 5w40 van Total zou zijn. Dat is olie van…
Laatste antwoord door Rudy Vanguyse, -
- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
Beste leden, Sinds aantal weken trotse eigenaar van een Kia Rio Super Pack uit begin 2013. Alles bevalt prima behalve het geluid. Nu ben ik van plan om zelf een active subwoofer te plaatsen. Tijdens mijn vooronderzoek kwam ik er alleen achter dat mijn fabrieksentertainment systeem geen uitgangen zitten. Persoonlijk denk ik niet dat ik ze wil aansluiten op de achter speakers. Heeft iemand enig idee? Ik heb ook foto's gemaakt van de achterkant en bovenkant, voor aanvullende informatie over het fabrieksentertainment systeem. Met vriendelijke groet, Rowdy
Laatste antwoord door xtra40,