Kia Modellen
-
- 75 antwoorden
- 13,9k weergaven
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van het rijden met de e-niro. Met name hoe is het gebruik van het dagelijks leven. Ik heb zelf nu een Kia Ceed diesel die er in juli uitgaat (einde lease contract). Ik wil dan ook met de e-niro gaan rijden. Hoe gaat het in het dagelijks gebruik ge- en verbruik, welke range wordt er gehaald, hoe snel gaat het laden en laad je dan bij een snellader, thuis of openbaar (en wat zijn dan de specs van de lader). Ben zelf stiekem nog in twijfel en wil mss nog 3 jaar dieselen. Kunnen er door de trotse eigenaars van de e-niro hier een gepost worden ? Type rijder Afgelegde afstand in .. tijd Rang…
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
Hallo, waar bestellen mensen hun spullen op het internet, waar het op zich wel kwaliteit heeft maar niet zo duur als bij de dealer zelf. en ja ik snap dat je het zelf erop/erin moet zetten. :D je moet het meer zien, dat ik om de zoveel tijd een beetje ga rommelen aan m'n auto. navigatie erin, andere speakers misschien, andere bumper, eigenlijk een hobby ;) en nog een extra vraag, heeft iemand zijn Kia Rio, wel eens gechipt? zo ja merk je het verschil ook? die 13PK Extra enz. Cees.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
"cruise control" van een Kia picanto 2017 past dat in een Kia picanto van 2012
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring wat betreft de maximale te halen snelheid. Fabrieksopgave zegt 167 km/h maar van het weekend in de sport stand trok hij door naar 182 km/h en zakte vervolgens naar 179 km/h
Laatste antwoord door Geronimo81, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoe vervang je de dagrijverlichting van een Rio 2013? Ik wil er ledlampen in zetten wat moet erin?
- 42 antwoorden
- 9,7k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en zal gelijk maar met de deur in huis vallen. Ik ben op zoek naar de af-fabriek cruise control voor de KIA RIO uit 2013. Ik heb namelijk internet al een aantal alternatieven gevonden wat betreft de af-fabriek en zie heel vaak dat ze de knoppen aanbieden inclusief de knoppen voor een af-fabriek carkit. Nu was ik laatst bij de garage en zag een KIA Rio staan uit 2014 met alleen knoppen voor cruise control e.d. Zie hieronder wat ik bedoel (excuses voor de gedraaide foto) voor meer foto's https://onedrive.live.com/?cid=68D56C27B085CFDE&id=68D56C27B085CFDE%211058&parId=68D56C27B085CFDE!1068&v=3 Ik hoor g…
Laatste antwoord door Rox,
-
- 4 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo, Ik heb de auto nu een goede driekwartjaar en kwam er vorige week pas achter dat er een alarm op de auto lijkt te zitten. Ik was in de auto aan het wachten (het regende) en had de deur met de sleutel op slot gedaan toen ik er nog in zat. Na een kwartiertje wou ik uitstappen met luid getoeter en knipperende alarmlichten tot gevolg. Er zit wel een soort alarmsticker op de ramen, maar ik meende dat die er meestal opzitten voor de sier. Maar ik heb klaarblijkelijk dus een alarm. In de brochures of optielijst kom ik dit helemaal niet tegen. Leuk dat het er op zit, maar nu wil ik eigenlijk ook weten wanneer het precies werkt (om de effectiviteit te beoo…
Laatste antwoord door OMEGA-ThundeR, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Bij mijn Niro werkt de recirculatie stand niet altijd. Bij koude (lager dan 4 graden) werkt deze niet. Ik heb al allerlei verwarmingstanden geprobeerd maar dit maakt niet uit. Laatst bij de dealer geweest maar die heeft er nog geen antwoord op. Is dit probleem bekend?
Laatste antwoord door Zwolly, -
- 20 antwoorden
- 10,8k weergaven
Bij mijn Niro Dynamicline wordt de automatische verwarming en airconditioning steeds vanzelf actief terwijl ik de bewuste knop waarmee je het systeem activeer niet heb aangeraakt. Het 'auto'-lampje op die knop brandt NIET, maar toch gaat het verwarmingssyteem zijn eigen gang. Dat wil zeggen, het bepaald automatisch hoe de warme lucht verdeeld over voorruit, hoofd en voeten. Dit wil ik bij voorkeur zelf bepalen. Wel blijft het systeem binnen de door mij ingestelde temperatuur. Ik heb, zoals in het handboek staat, al van alles geprobeerd om de automatische werking uit te zetten, maar het systeem blijft steeds weer terugkeren naar de auto-stand. Herkent iemand dit …
Laatste antwoord door Zwolly, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Iemand ervaring met het aansluiten van ern rca adapter in een proceed van 2009? Weet niet welke kleuren van de achterste luidsprekers zijn?
Laatste antwoord door Dave vd, -
Hallo allemaal Ik ben nieuw hier en heb een vast al eerder gestelde vraag ,mijn trouw e c5 is aan vervanging toe en nu heb ik mijn oog laten vallen op een kia sorrento benzine in de bouwjaren tussen 2004 en 2006 . Wat zijn de specifieke sorrento zaken waar ik op moet letten bij de aankoop ? Welke types moet ik vermijden? Zit er een distributie riem of ketting in en om de hoeveel km moet deze vervangen worden
Laatste antwoord door hermansorento, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Goede avond, ik reed net naar huis van mijn werk en tot mijn schrik gaf mijn buitentemperatuur een enorme hoge temperatuur aan. Het begon rond de 76 graden en toen ik thuis was stond er zelfs 80 op de teller! De thermometer staat op celcius en niet op Fahrenheit. Iemand een idee hoe dit kan en wat ik hier aan kan doen?
Laatste antwoord door m van der pot, -
- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
Voor toekomstige vragen over de ConnectedCar module, ook wel de iMoto CVM module geheten heb ik hier de installatiehandleiding. Naast deze handelingen dien je een persoonlijke code te hebben om het systeem te activeren, die kan je als je die niet meer weet bij de dealer opvragen indien je problemen krijgt met de module. Zo lang de auto's in de garantietermijn zitten ga je voor zit soort zaken naar de werkplaats terug, alleen komt er een moment dat mensen zelf gaan onderzoeken wat er aan de hand is. Deze handleiding geldt voor een modeljaar 2019 e-Niro en de beelden zijn van een Niro DE HEV. @Jheroen @xtra40 De beperking van 1Mb totaal is eraf zie i…
Laatste antwoord door Geronimo81, -
- 11 antwoorden
- 3,8k weergaven
Sinds afgelopen vrijdag zijn we trotse bezitters van een nieuwe Ceed 3. Het is onze derde Kia alweer. De eerste was een Cee'd SW 1.6 GDI van 2012, de tweede een Cee'd SW 1.0 T-GDI GT-line van 2015. Over beide auto's was ik erg tevreden en ik heb er hier in het forum ook verslag over gedaan. En nu rijden we dus in een mooie 1.0 t-GDI "dynamic plus line" in de kleur Cosmo Blue. Een hatchback wel te verstaan. De stationwagon van serie 3 is namelijk een flink stuk gegroeid en voor ons tweetjes gewoon véél te groot geworden. Ook de hatchback is gegroeid, hij is maar weinig korter dan de SW uit serie 2. De kofferbak heeft trouwens een vloertje dat in 2 standen kan;…
Laatste antwoord door fvlokven, -
- 4 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hallo sinds gisteren doet mijn achteruitrijcamera het niet meer, normaal als je hem in de achteruit zet kreeg ik beeld, maar nu gebeurd er niks. Waar kan dit aan liggen?
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Het beeld van de achteruitrij-camera is wazig de lens is schoon iemand een idee wat dat kan zijn... Gr Hans ps hoe bouw je het cameraatje uit de deur greep???
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Vraagje aan de sleutelaars, Ik heb bij Ali een setje achteruitrijdsensoren gekocht. Wil ze gaan aansluiten op de (als het goed is) groene draad van het achteruitrijdlicht. Kan ik dat draad het beste zoeken via de wielkast rechtsachter of via de kofferbak? En als dat via de kofferbak gaat, hoe krijg ik dat paneel (foto) verwijderd? Gr marc
Laatste antwoord door Machlo, -
- 3 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hallo, Mijn vrouw heeft een kia picanto economyline BT met airco. Airco is dus geen climateregeling maar in feite handmatig. Echter, steeds als de auto wordt gestart gaat het AC lampje van de airco aan, ook als het koud is en de temp instelling warm is. In mijn sportage is climate control die ook de airoc automatisch aanzet als de ramen gaan beslaan....maar deze optie zit toch niet op een Picanto economyline ??? ik kan het niet in heet boekje terug vinden en vraag me dus af waarom gaat die airoc al aan als je de auto start en de ramen sowieso niet beslagen zijn. Nee de lucht staat gewoon in aanzuig van buitenaf, niet recirculeren. Iemand ee…
velgen maat
door eddomania- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hoi Beste mensen ik wil graag 18 inch 225 breed velgen kopen op mijn nieuwe kia ceed gt line 2019 ik zit me ET waarde en J waarde kan iemand me op weg helpen. Bedankt alvast voor de moeite. Gr Edmondo
Laatste antwoord door pdakkerman, -
Kia Sportage V6 2.7
door Roho- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, onlangs heb ik een Kia Sportage V6 2.7 uit 2005 aangeschaft. Zijn hier ook werkplaatshandboeken voor? Vr Gr, roho
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Zo, na een goeie 2 uur zitten ze erin....... en ze doen het ook nog! En dat voor zo’n 12 euries. Ben er blij mee. Groene draad was goed te vinden, alles gesoldeerd (heb de aarde ook maar aan de zwarte draad verbonden in dezelfde bundel). Nu de auto maar eens wassen, ze vallen zo op die sensoren.....
Laatste antwoord door Machlo, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste leden, is iemand hier die kan vertellen of de Phev uitvoering inmiddels ook in de categorie "private lease" valt.
Laatste antwoord door bert111bel, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo techneuten Ik heb een afneembare trekhaak van Bosal gemonteerd met een bijpassende bedradingsset incl de extra set om 12 volt in de caravan te hébben. Bij het aanbrengen van de bedrading voor de 12volt op de stekker heb ik een extra draad meegetrokken om de koelkast in de caravan op,12 volt te laten koelen tijdens het draaien van de motor. Aansluiting 10 op de stekkerdoos. Dat kan niet via de regulieren 12 volt aansluiting omdat de koelkast bij niet draaiende motor heel snel de accu van de auto leeg zou trekken. Mijn vraag is nu welke aansluiting op de zekeringskast kan ik hiervoor gebruiken? Gr Jan
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo, Ik bezit een Kia Sportage 2.0 Adventure 4WD uit 2005. Nu moet ik een extra stroomkabel trekken van de accu naar de trekhaak. Het probleem dat ik tegenkom is dat ik nergens een kabeldoorvoer kan vinden onder de motorkap. Kan iemand mij misschien vertellen waar ik een kabel door het schutbord zou kunnen leiden. Tot nu toe lijkt de enige oplossing zelf een gat erdoorheen boren, maar hier ben ik 'n beetje huiverig voor. Bij voorbaat dank voor mogelijke oplossingen.
Laatste antwoord door CJAvHam,