Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Hallo beste leden. Als nieuw lid wil ik mij even voorstellen aan jullie. Ik rij al enkele jaren met een Kia Sportage 1.7 CRDi handgeschakeld. De auto voldoet aan mijn verwachtingen en echte kosten heb ik nog niet gehad aan deze wagen En ,ja, het is een diesel, maar de volgende zal wellicht een hybride worden.(Beetje aan het milieu denken hé) Momenteel heb ik een rare fout gezien op mijn dashboard Er is namelijk en schakelaar voorzien om de down hill assist in te schakelen. Iets wat ik nooit gebruik. Druk je op deze knop dan brand er een groen lampje met het symbool ban een auto die bergafwaarts rijd. Tot zover alles OK. Nu plots is…
Laatste antwoord door meeder, -
- 10 antwoorden
- 3,4k weergaven
Als ik op de duitse Kia site kijk is de Niro Hybride niet meer te vinden.. Kia.de
Laatste antwoord door HenkM, -
Climate control
door Dave1972- 13 antwoorden
- 3,4k weergaven
Goedemiddag, deze week maar eens de climate control gebruikt van mn Kia Picanto GT. Ik vind dat hij de auto niet koel krijgt, er komt niet echt koude lucht naar binnen. Hiervoor had ik een Opel met climate control en deze werd toch echt direct koud? Mag aannemen dat dit niet zo hoort ? Anders wordt 't een ritje naar de dealer.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 13 antwoorden
- 4k weergaven
Ik heb het plan een Kia Picanto Design 2018 te kopen en vroeg me af of bij de ingebouwde navigatie geluid zit zodat de aanwijzingen behalve in beeld ook worden uitgesproken, zoals bij de externe navigatie van TomTom? Ik verneem gaarne van jullie.
Laatste antwoord door oude, -
navigatie klopt niet
door Gast viper1967- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Pas een nieuwe update gekregen bij de dealer maar de navigatie klopt niks van ( voor de update ook al niet) Een voorbeeld: moet van Amsterdam naar Terneuzen (navigatie staat aangevinkt op tolwegen omdat ik door de Westerscheldetunnel moet) nadat ik Bergen op Zoom ben gepasseerd verwijst de navigatie mij om de snelweg naar Antwerpen te nemen? Of bij Waalwijk word ik de snelweg weer opgestuurd richting Rotterdam terwijl ik richting Etten-Leur, Roosendaal moet. Dus geeft de verkeerde afslag aan. Zoiets ook al gehad voor de update. Hebben meer mensen hier last van , dan kan ik dit eens aankaarten voordat ik naar de dealer terug ga.
-
velgrand beschermers
door oude- 12 antwoorden
- 4,4k weergaven
Gezien bij bolcom velgrandbeschermers, moeten geplakt worden. Is er iemand die ervaring heeft met deze dingen ? Of kan ik het beter laten doen? Oude.
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Kan iemand mij helpen aan de onderhouds intervallen en prijzen van een Venga 1.4 van 2013? Mijn vader overweegt om deze aan te schaffen.
Laatste antwoord door Jeroen Hermes, -
- 3 antwoorden
- 3,7k weergaven
Geachte dames en heren, Ik plugde in bij een FastNed en zag dat mijn niet sneller laden dan ca. 50 kW. 175 kW (3 fase) Bij het laden met 175 kW/uur (FastNed CCS aansluiting) haalt hij maar 50 kW/uur. Dit zou to ca 77 kW moeten kunnen zijn ? Waar zou dit aan kunnen liggen ? Bj voorbaat dank voor jullie reacties, Ralph van Nijnatten
Laatste antwoord door Prlwytzkofsky, -
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Goedendag ik wil binnenkort speaker update doen Wie weet hoe dat morel klink met een Pioneer mini versterker dab dubbel din van Pioneer en wat voor type van morel ik wil die van achter ook dan veranderen Ik weet dat smaken verschillend zijn
Laatste antwoord door Marcel20vt, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik kan nergens in de handleiding vinden hoe ik de ingestelde scherm-voorkeuzetoets welke rechts naast de alarmlichtenknop zit opnieuw kan toewijzen aan een ander scherm. Toen ik deze knop voor de eerste keer indrukte was er een mogelijkheid te kiezen uit meerdere opties. Hij is nu zo ingesteld dat de datum en tijd in het scherm verschijnt maar dit wil ik dus wijzigen.
Laatste antwoord door hybridefreak, -
- 18 antwoorden
- 13,4k weergaven
Ik heb een Kia Picanto 2 met een achterklep die op slot blijft en de slot niet open en dicht gaat. Alle 4 deuren gaan wel open en dicht met Centrale deurvergrendeling. Ik heb de afstandsbediening op CV zelf aangesloten maar de achterklep functioneert niet. Hoe ik dit moet oplossen geen idee? wellicht heeft iemand hier een tip?
Laatste antwoord door Marc1981, -
- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
Het is mij vanmiddag gelukt om Android Auto op mijn mobiel (Huawei Mate 10 Lite met Android 8.0) te installeren en contact te maken met de radio/navigatie van de Kia Optima. Ondanks het feit dat Android Auto in Nederland (nog) niet officieel te downloaden is via de Play Store van Google, kun je wel de zgn. APK-file downloaden (zeg maar een soort .exe of .zip bestand) en installeren op je mobiele telefoon. En het werkt perfect en zelfs in het Nederlands!!! Je kunt het bestand hier downloaden: Android Auto versie 4.0.5904 Deze versie werkt perfect op mijn Huawei Mate 10 Lite. Heb jezelf een andere telefoon en twijfel je? Kijk dan eerst op de site voor meer in…
Laatste antwoord door Ysie, -
- 5 antwoorden
- 4,7k weergaven
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Kia Picanto uit 2014, ecodynamics. Ik heb het boekje doorgekeken en veel kunnen vinden maar wat me vanmorgen opviel is dat er geen geluidje klinkt wanneer ik mijn verlichting aan laat staan bij het verlaten van mijn auto. Er zit geen 'auto' stand op voor verlichting dus ik verwacht niet dat de verlichting automatisch uitgaat. Zit de waarschuwing er niet op, is het stuk, of is het niet nodig en gaat de verlichting vanzelf uit? Wie kan me helpen?
Laatste antwoord door PSvanLot, -
Momenteel zie al accessoires komen voor de nieuwe Kia Sportage. In het album op dit forum bij Sportage zie je hier al een aantal voorbeelden van. Zijn komen uit de bekende Cobra-hoed.
Laatste antwoord door meeder, -
Kleinere Antenna
door Moo- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Weet iemand waar ik een kleinere antenne kan vinden voor de Stonic? Bij mijn vorige auto kon ik een kleinere kopen en erop draaien. De nieuwe worden volgens mij allemaal geleverd met een Shark Fin antenne, echter heeft mijne een normale lange antenne (Executive Line).
Laatste antwoord door Moo, -
- 11 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo allemaal Ik ben opzoek naar de technische gegevens van het audio systeem van de Kia Niro Business line Plus Met name de output frequenties en het (max) vermogen. Ik heb dit in de boekjes niet kunnen vinden. Wellicht dat iemand dit weet? De reden dat ik dit wil weten is dat ik, net als vele andere, andere speakers in de Niro wil zetten. En voordat ik de verkeerde koop moet ik dus wel weten wat ik moet hebben. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Peet de Jong, -
Ik dacht dat het draadje banden er al was, want een tijdje geleden hebben we het uitgebreid gehad over zomer- en winterbanden. Over een paar weken verwacht ik mijn rode monster en vóór die tijd wil ik toch wel een definieve keuze hebben gemaakt voor de banden. Het worden ws vierseizoenenbanden, maar ik meen me te herinneren dat er twee merken aan top staan: Michelin Crossclimate en nog eentje. Welke is dat?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
na lang Wachten
door eddomania- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Na 3 maanden wachten eindelijk onze nieuwe bolides Kia Ceed Gt LineTrack red and white update velgen 19 en 18 inch comming soon update Alpine subwoofer en uitlaat duplex systeem heerlijk brommetje.
Laatste antwoord door floyd, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste mensen, Ik woon in Guatemala en heb een KIA Sportage 2006. Een paar dagen geleden kwamen mijn vrouw en ik er achter dat onze rechter-uitlaatpijp... weg is. Gestolen waarschijnlijk, hoewel we bijna nooit op straat parkeren. Nu rijdt-ie nog steeds prima, en is mijn vraag dus: maakt dit niks uit of moet ik zo snel mogelijk een nieuwe uitlaatpijp erop laten zetten? Ik heb geen idee en mijn werkplaats is vandaag dicht, vandaar. Alvast dank! Jur Schuurman
Laatste antwoord door JurSchuurman, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
Op een ander forum kwam ik een procedure tegen om je banden op te pompen en de auto een signaal te laten geven wanneer ze op de juiste druk zijn. Werkt dat ook bij de e-Niro? https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=135&t=38897
- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik heb gepland laden in de auto ingesteld, zodat er door de weeks zoveel mogelijk op nachtstroom wordt geladen. In de het weekend staat de auto meer bij huis en wil ik zoveel mogelijk op de zonnepanelen overdag laden. Ik probeer via de knop voor direct laden het laden dus direct te starten, maar de auto blijft het laden maar uitstellen volgens de planning. Wie weet wanneer die knop nu precies gedrukt moet worden om het laden te starten? Met contact nog aan of net uit, voor het inpluggen van de kabel of activeren van de laadpaal? Ik heb diverse volgordes geprobeerd zonder succes. De handleiding is ook niet echt duidelijk over wanneer de knop dan gedrukt moet worden: …
Laatste antwoord door Terp1234, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Besteld er iemand spullen bij koraps? ik zou daar graag alle knoppen voor mijn stuurbediening willen bestellen. weet iemand de artikelnummers toevallig?
- 32 antwoorden
- 18,6k weergaven
Hallo allemaal! Sinds een week de trotse bezitter van een e-Niro, superblij mee, nu druk met ontdekken hoe het allemaal werkt, en daar nog lang niet klaar mee . Het forum helpt daar wel bij, dus fijn dat dit er is! Waar ik nog niet achter ben: wanneer de elektronische parkeerrem gebruiken. Ik heb een Renault Grand Scenic gehad, daarbij ging de elektronische parkeerrem altijd automatisch aan als je de auto uitzet, dat had ik eigenlijk bij deze e-Niro ook verwacht... Weten jullie wanneer je deze moet gebruiken? Boekje geeft daar ook geen uitsluitsel over. En ik snap dat als het superschuin is waar je parkeert dat je het dan handig om te gebruiken, maar er is …
Laatste antwoord door King Niro, -
electrisch schema? 1 2
door handyman- 34 antwoorden
- 27,6k weergaven
Hallo, Heeft iemenad toevallig een elek schema van de CV voor een 2012 model? Ik wil de spiegels op de keyless entry aansluiten. Hiervoor heb ik inmiddels wel een module gevonden, maar ben op zoek naar de diverse draden. de in- en uitklapdraden weet ik wl te vinden. Ben benieuwd of de lock en unlock in de ddeur zijn te gebruirken, maar waarschijnlijk zal ik hel wel ergens onder het dashboard moeten weghalen, evenals de permanente plus
Laatste antwoord door Marc1981,