Kia Modellen
-
- 17 antwoorden
- 9,7k weergaven
Ik heb me hier eigenlijk nooit zo mee bezig gehouden. Bijgaand filmpje is toch wel leuk. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik heb een Iphone en begreep uit iets wat ik ergens gelezen heb dat het dan lastiger is:
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Na aankoppeling van de paardentrailer waarschijnlijk kortsluiting veroorzaakt. Nu werken de knipperlichten niet en de ramen gaan niet open en dicht Zekering van de ramen (2x 25A zijn goed) kan het ergens een hoofdzekering zijn ? Zoja waar zit die? Alvast bedankt Gr Jack
Laatste antwoord door jackveld, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo iedereen, Sinds maart ben ik in het bezig van een Kia Rio 3 world cup edition uit het jaar 2014. Toen ik na de auto ging kijken is mij dit niet opgevallen, echter na een aantal dage, zag ik dat de achterlichten bovenop dof uitslaan. Zover alleen de buitenunits, de units in de kofferbak heel lichtjes. Auto heeft voor aflevering een poets beurt gekregen, ik vraag me af of hier iets verkeerd gegaan of hebben hier meer mensen last van? De recterunit heb ik ondertussen al vervangen omdat hier eem sterretje in zat door eigen toe doen, de is dan ook weer goed. Zoals jullie wellicht wetem is het niet bepaald een goedkope grap om deze te …
Laatste antwoord door ThePuffle, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Omdat ik het 'miep miep' toetertje toch niet echt vond passen bij de gt-line heb ik vanmiddag de originele claxon vervangen voor een mooie nieuwe dubbele. Koplampjes gedemonteerd, vervolgens de bumper gedemonteerd (let op de mistlichten!) en de nieuwe claxon(s) gemonteerd. De bekabeling uiteraard ook nog even netjes georganiseerd. Klinkt een stuk 'volwassener' en het setje wat ik gebruikt heb is netjes plug en play, past zo op de originele stekker van de Kia.
Laatste antwoord door Ronald_S, -
- 17 antwoorden
- 6,5k weergaven
Weet iemand met welk type koudemiddel het aircosysteem gevuld is in de Kia Niro van 2016? Goed airco onderhoud is mijns inziens belangrijk voor een langdurig probleemloos gebruik zeker als je beseft dat het in de airco aanwezige koudemiddel langzaam maar zeker weglekt (ongeveer 10% per jaar) waardoor de koelcapaciteit steeds verder afneemt en op den duur helemaal niet meer koelt. Niet ondenkbaar is dat dan de aircopomp defect raakt met vrijwel altijd hoge reparatiekosten tot gevolg. Dit is waarschijnlijk de belangrijkste reden dat veel airco’s in auto’s niet goed werken of niet goed meer koelen. Echter ik kan nergens vinden wat de voorschriften bij Kia zijn voo…
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
- 10 antwoorden
- 3,7k weergaven
Beste allen, Als hier al iets staat in het woud der topics, dan zie ik graag de link. Ik kon er niks over vinden. Ik merk bij mijn Ceed Sportswagon 1.6 CRDi DCT7 ExecutiveLine 5D 85kW (3 maart ontvangen), dat de cruise control icm DCT erg gevoelig is. Als ik op de snelweg rijd en ik ga een brug op/in een tunnel omhoog, schakelt de automaat onwijs snel terug naar zn 6 en soms zelfs naar 5 of zelfs zn 4. Terwijl als ik "zelf gas geef" de automaat gewoon in zn 7 blijft. Ik ben benieuwd naar ieder zn ervaring. Gr
Laatste antwoord door Rickvi1, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
als ik in de instellingen van mijn auto het geluid van mijn speakers centreer dan komt er bijna geen geluid uit de speakers van achter, er komt pas geluid uit als ik het in het balkje in het kruis een stuk naar onder zet, is dit bij iedereen zo of zeg ik dit even tegen de dealer ? ik heb dit "probleem" als sinds ik mijn auto ben gaan afhalen voor het eerste. het is niet zo heel storend maar ik vroeg het me gewoon af. Vriendelijke groeten.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedemiddag, Ik rij al een tijdje met de Kia Picanto 1.2 Bouwjaar 2012 Nog geen 60000 km en onderhouden bij de kia dealer. Ik heb het volgende probleem. Wanneer ik mij afstand bediening indruk gaan me deuren niet opslot. Wanneer ik van binnen uit de knop van de centrale deur vergrendeling in druk gaat die na 20 a 30 keer allemaal opslot.(de waarschuwinglampjes knipperen niet bij het dicht doen van de deuren, wel bij het open doen) Gisteren bij de kia dealer me auto opgehaald. Daar hebben ze hem handmatig doorgemeten, en het schijnt dat de zekeringkast de storing geeft. Dit zou 700 euro gaan kosten. Aangezien het gee…
Laatste antwoord door Joery Van Dilllen, -
Tanken. E10 of S 98
door Toby- 15 antwoorden
- 6,5k weergaven
Ik heb dus sins vrijdag mijn Sportage ingeruild voor een Niro, daarmee is er ook een einde gekomen aan 26 jaar dieselrijden. Nu vroeg ik mij af wat jullie in de tank van jullie Niro doen. Is er echt verschil merkbaar tussen 95 of 98 ,is het echt veel beter om 98 te tanken en kun je inderdaad meer kilometers halen uit 98 benzine. Wat is jullie ervaring?
Laatste antwoord door bert111bel, -
Wilde graag een Niro plug in hybride. Deze zou beschikbaar komen n Q3 van 2017. Navraag bij importeur leerde dat dit nog onderwerp van onderzoek was. Op mijn vraag of zij probleemloos garantie over zouden nemen als ik hem zelf uit Duitsland zou halen, kreeg ik een bevestigend antwoord. Vandaar dat ik er nu een in Duitsland besteld heb. Een demo die ik na 6 maanden en max 6000 km ga ontvangen inclusief afneembare trekhaak en set wintervelgen met banden. De auto zelf is de meest luxe ,heet in Duitsland Spirit, gelijk aan executive, full options.
Laatste antwoord door Jan Laarhuis, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Sinds de laatste, overigens fijne update, begint mijn navigatie continue in 2D (bovenaanzicht). Ik heb in de instellingen de voorkeur op 3D gezet, maar hij springt telkens terug naar 2d als ik de auto opnieuw start. (ceed 2019). Klinkt bekend?
Laatste antwoord door MightyM, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Zijn er leden die een fietsendrager op de achterklep / bumper gebruiken bij het ontbreken van een trekhaak? De achterbumper lijkt nogal makkelijk in te deuken als je erop drukt en vraag me af of ie stevig genoeg is. Kia dealer geeft er zelf geen antwoord op.
Laatste antwoord door MightyM, -
- 7 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo allen, Ik ben serieus aan het kijken naar de aanschaf van een nieuwe Kia Niro DynamicLine. Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van het bluetooth audiosysteem, en dan met name het onderdeel "Handsfree telefonie"? - Werkt dit goed? - Kan ik vanaf het scherm in de auto gemakkelijk (via sneltoetsen) voorkeuzenummers kiezen? - Hoe is de verbindingskwaliteit/geluidskwaliteit? - Wordt de contactenlijst van mijn Samsung-telefoon (Galaxy S10) gewoon ingeladen? Dit zijn zo wat vragen die ik heb i.v.m. het handsfree gebruik van mijn telefoon onderweg. Alles dat te maken heeft met "typen" doe ik niet onder het rijden (mag natuurlijk o…
Laatste antwoord door MetBril, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
ik ben in het bezit van een kia venga 1.4 benzine uit 2013 en heeft nu 85000 gelopen . nu wil ik de versnellingsbak olie gaan wisselen, kan me iemand vertellen welke aftapplug ik moet losdraaien en waar die zit ik wil niet de verkeerde bout losdraaien zodat er een schakelvork los komt in de bak. B.V.D.
Laatste antwoord door meeder, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi Kia Rijders, vandaag ook nieuwe updates er op laten zetten. Kia Picanto 2019. Nu kan ik bij de navigatie niet meer kiezen tussen dag en nacht kleuren. Er komt ( nog steeds ) geen snelheid in scherm te staan bij navigatie. En een ander dingetje bij de radio, het volume kan ik ook nog steeds niet vast instellen dat bij het starten het volume altijd op bv 3 start, ook al zet ik de radio uit op 7. Ik heb nu wel de radio logo`s van de meeste zenders in beeld. wie kan mij duidelijk geven.
Laatste antwoord door B.O., -
Media uitschakelen
door mcl- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Hoe kan ik de radio/media uitschakelen, zodat ik alleen het navigatie scherm heb?
Laatste antwoord door mcl, -
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb gemerkt dat ik geen favoriete meer kan opslaan. Het systeem zegt wel opgeslagen, maar er gebeurt niks. Iemand enig idee hoe en wat, of wordt het langs de dealer gaan?
Laatste antwoord door olympus, -
Reisplan maken
door Gast- 0 antwoorden
- 986 weergaven
Ik wil graag een reisplan maken om een route te rijden. Ik kan alleen maar 2 tussenpunten toevoegen. Volgens de handleiding kun je meer tussenpunten toevoegen. Is het iemand gelukt een reisplan met meer dan 2 tussenpunten te maken? Ik heb de 12.41 versie sw en uvo 10"
-
Welk merk Aircopomp
door TonKa- 1 antwoord
- 1k weergaven
Hallo allemaal. Mijn aircopomp is stuk dus ik moet een nieuwe bestellen. Bij Winparts verkopen ze o.a. de volgende merken: Mobile Air AVA Quality Cooling Nissens Valeo De prijzen variëren van €200,- tot €450,- Er staan verder geen gebruikers-reviews bij dus ik heb geen idee wat de meest verstandige keuze is. Iemand hier ervaring mee???
Laatste antwoord door xtra40, -
Dakdragers
door Kalebats- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Te koop aangeboden , Thule Dakdragers Kia Ceed Art. nr: J7210ADE00AL Dakdragers aluminium. Niet bruikbaar voor een uitvoering met een Panoramadak.
Laatste antwoord door Kalebats, -
- 30 antwoorden
- 14k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben op zoek naar de niet Office app van Kia om je auto op te warmen of juist te koelen. Ik heb een e-Niro versie 1 die niet te koppelen is met UVO nu heb ik ooit gelezen ergen geen idee meer waar dat je een niet Office Kia app kan koppelen met je auto om dit op afstand te doen. Weten jullie zo welke app en wat ik hiervoor moet doen ik ben het krabben nu wel zat. Ik hoor graag van jullie. Gr Robbert-Jan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Bram E-Niro, -
Beste Kia venga rijders, Ik heb sinds 3 jaar een Kia venga en hij bevalt heel goed, dus ben een tevreden Kia rijder! Enige maanden geleden heeft de accu het begeven, ik kon kiezen uit een start/stop systeem of een zonder. In de drie jaar dat ik de venga heb heeft het start/stop systeem nooit gewerkt, dus heb ik een accu zonder start/stop systeem gekocht. Nu enige tijd later werk ineens het start/stop systeem dat als ik bij een toplicht sta dat de motor uit gaat en als ik de koppeling weer intrap de motor weer aangaat. Was daar zeer verbaast over maar vond het wel bijzonder en ook leuk. Nu mijn vraag: kan dit ook kwaad voor de accu of iets anders …
Laatste antwoord door Geesienus, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goede middag allen, over twee weken krijgen wij onze eerste Kia. de KIa Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine 5d. nu ben ik voor deze opzoek naar een bagage / honden rek. een scheidings rek en een beschermmat voor de kofferbak. ik vraag mij af of hier nog verschillen in zitten of dat de rekken die aangeboden worden in elke niro passen. of heeft iemand andere/betere ervaringen om de hond mee te nemen. er zijn natuurlijk ook nog de kennels. wat is er aan te raden of past het beste ?
Laatste antwoord door dropje, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi, Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Michael 27 jaar en na 4 probleem auto's hoop ik eindelijk een goeie auto te hebben. Namelijk de Kia Sportage 2 2007 2.0 cvvt. Ik ben super blij met de auto rijd echt fantastisch vergeleken met mijn vorige auto's. Echter zit met 1 probleem sinds kort merk ik dat er in de 1e En 2e versnelling (rond 1500 rpm) een duidelijk schurende geluid te horen is geef ik gas bij dan is het geluid weg en ik hoor het ook niet in versnellingen 3/5. Ik kwam er achter dat er meerdere mensen zijn met dezelfde probleem echter heb ik niet echt een oplossing gevonden hiervoor. Is er iemand die er meer van weet? Ik hoor het graag groetjes…
Laatste antwoord door MichaelSportage, -
- 5 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hierbij wil ik mijn eerste ervaringen delen over de Ceed als caravantrekker. De eerste (korte) ritjes zijn inmiddels achter de rug. Op mijn Ceed sportswagon zit een afneembare trekhaak (kon niet anders i.v.m. parkeersensoren). Deze trekhaak is makkelijk te monteren en het geheel voelt heel degelijk aan. De 13 polige stekker moet je naar beneden klappen en ook dat voelt stevig aan. Bij het aankoppelen van de caravan (leeg ongeveer 1000 kg) zie ik de achterkant wel iets inzakken maar niet overdreven. Het geheel blijft redelijk vlak. Het rijden met de caravan gaat opvallend gemakkelijk. De Ceed heeft een automaat en ook dat gaat soepel doordat de maximale trekkrach…
Laatste antwoord door cgyj,