Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi! Geen idee of dit hier is toegestaan, maar ik hoor het wel als het niet zo is. Wegens Corona situatie ben ik genoodzaakt mijn Kia E-Niro van hand te doen. Ik heb hier ong. een halfjaar met plezier in kunnen rijden, en destijds ook “gepimpt” met de zwarte Enigma velgen. De velgen zijn nog als nieuw, geen schade oid. Gekocht voor €1899, wie rond de €1200 bied mag ze van mij overnemen.
Laatste antwoord door ExKia, -
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
Voor geïnteresseerden: hier vind je meer info om je infotainment systeem in dealermode te zetten:
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 18 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hoi allemaal, Ik ben sinds kort eigenaar van een Kia Ceed 1.4 DynamicPlusLine T-GDI uit 2018. Volgens de garage zou er een Dab ontvanger in de auto zitten, maar kan nergens de Dab+ functie vinden. Ik zie alleen FM en AM. Weten jullie misschien hoe dat zit? 20200404_163308.heic
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hi, M'n vriendin heeft ene Picanto (JA) van '18. Hier zit een hifi systeem met lcd etc in maar geen achteruitrijcamera. Met als gevolg dat wanneer je 'm in z'n achteruit zet het beeld op zwart gaat. Nu dacht ik, als ik een greep met camera koop van de sloop dan is het een fluitje van een cent. Maar nu ik de kap van de achterklep af heb zie ik dat de kabelboom niet is voorbereid. Tegenvaller, had ik oprecht verwacht. Er is een 2-pin connector beschikbaar welke voor het ontgrendelen van de achterklep zijn (connector B). Ik mis dus connector A. Voordat ik alles tevergeefs demonteer, weet iemand of ik connector A ergens verder terug in de kabelboom zou kunnen v…
- 3 antwoorden
- 991 weergaven
Goedemorgen, Ik wil graag een dubbel din radio plaatsen in mijn cee'd sw van 2008. Nu ben ik op zoek naar de ISO verloopstekkers. Ik vind wel ISO aansluitkabels van de ceed na 2012, maar niet voor het eerste model cee'd. Weet iemand waar ik deze kan krijgen? Of heeft iemand hier op het forum deze nog liggen? Groeten, Sander
Laatste antwoord door Marvin Ritfeld, -
- 3 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo forumleden, allereerst, ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik mijn vraag hier op de juiste plek (en de juiste wijze) stel. Zo niet, dan hoor ik het graag. Ik ben in het bezit van een Kia Sorento uit 2011 (2e hands gekocht). Omdat de stekkerdoos (13-polige jaeger) is beschadigd, heb ik deze vervangen door een nieuw exemplaar (nieuwe is ook een 13-polige jaeger). Ik weet vrijwel zeker dat ik alle draden 1-op-1 heb overgezet op de nieuwe stekker, maar het lijkt niet te werken. Als ik een aanhanger aankoppel, gaan er geen lampjes branden en ook de parkeersensoren worden niet uitgeschakeld. Alle draden maken wel goed contact. Wat het geheel nog lastiger maak…
Laatste antwoord door HumanPrinter, -
- 4 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ik heb sindskort een proceed mogen ontvangen. Maar ik merk dat er nu al redelijk snel lichte krassen ontstaan op de delen wat in hoogglans zwart zijn uitgevoerd. Zonde natuurlijk. Heeft iemand tips om deze krasjes weg te krijgen?
Laatste antwoord door Vince, -
- 19 antwoorden
- 24,1k weergaven
Beste Niro rijders. Ik heb een Kia Niro DynamicPlusLine , via private lease, in bestelling gegeven. Datum van levering is pas eind mei 2020. Dus dat duurt nog ff. In de komende tijd zou ik me graag al willen inlezen in de materie die Niro heet. En dan met name in het navigatie/audio enz gedeelte. Er is qua handleiding vd navigatie op het www nog niets te vinden. En downloaden kan alleen via 'mijn Kia", maar angezien ik nog geen kenteken heb kan ik me daar niet op inloggen. Kan iemand van jullie me aan de handleiding van het navigatiesysteem 2020 helpen. Ik lees het graag. Alvast Hartelijk Dank! Mvrgr Henk
Laatste antwoord door DikkeWim, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
hallo, zoals afgesproken wat fotoos van de installatie van de zappi. De auto komt in juli,dus ik heb de zappi nog niet kunnen testen. De hub heb ik nog niet geinstalleerd,Ziet er nogal complex uit.Daar zal ik de tijd voor nemen.
- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik wil een achteruitrijcamera inbouwen ,nu weet ik dat ik het achteruitrijsingaal links achter het scherm kan vinden, maar er zitten daar div. stekkerblokken welke moet ik hebben liefst met foto. Alvast bedankt, Kees
Laatste antwoord door bram_28, -
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb onlangs een Kia Venga 1.6 uit 2010 gekocht, de auto is nog niet afgeleverd door de garage. Nu blijkt dat de cruisecontrol niet werkt. De garage heeft de auto naar een Kia dealer gebracht en ze hebben te horen gekregen dat de aansturingsmodule defect is en dat deze niet meer te krijgen is bij KIA. Heeft iemand hier ervaring mee. De garage heeft nu aangeboden om een externe cruise control in te bouwen van John Gold.
Laatste antwoord door Rene Engel, -
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
Tijdens mijn vorig lease contract bij een ander merk kreeg ik de auto altijd netjes schoon en gewassen na elke beurt (groot of klein) terug. Ik had vandaag dit toch eigenlijk ook weer verwacht of zijn mijn verwachtingen te groot en teveel gevraagd bij een beurt????? Mijn vraag is in zijn algemeenheid of dit bij andere bestuurders wel het geval is.
Laatste antwoord door JeroenV, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Als ik met vergrendelde deuren in het water raak en de airbag doet niets, dan kunnen de deuren van buiten niet worden geopend. (denk ik ) Ik zou de deuren graag vergrendelen als ik het zelf wil, tijdens het rijden hoeft het toch niet? Heeft iemand daar een mening over?
Laatste antwoord door moto, -
- 13 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik ben toe aan nieuwe voorbanden. Huidige maat is 225/45 18 merk dunlop. Wat zijn jullie ervaringen? Ik wil all season overwegen. Geluid vind ik iets belangrijker dan Verbruik. kortom wat zijn jullie ervaringen met 18 inch banden.
Laatste antwoord door chippie777, -
Logo radiozender 1 2 3
door R.J.- 51 antwoorden
- 12k weergaven
Als ik de radio aan heb staan, zie ik aan de linkerkant in het scherm een vierkant staan met een microfoon. Ik denk dat daar het logo van de radiozender zou moeten kunnen staan. Als dat zo is, zou ik graag willen weten hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb overigens geen dab+. R.J.
Laatste antwoord door Michel_1970, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
De 3 usb poorten in de auto. Hoeveel stroom leveren deze?
Laatste antwoord door Vos, -
- 17 antwoorden
- 4,6k weergaven
Binnenkort kan ik mijn Niro ophalen, nu ben ik wat voor aan het lezen. Ik las ergens dat onder de armleuning voor 1 usb poort zit. Nu heb ik 2 kinderen op de achterbank die bij wat langer in de auto graag iPad kijken. kan op deze usb poort een hub (of iets anders( geplaatst worden om wel allebei de iPads op te laden? Wel jammer dat bij het 2020 model niet standaard, net zoals bij andere merken 2 poorten op het midden consul achter zitten.
Laatste antwoord door Vos, -
- 14 antwoorden
- 5,1k weergaven
hoe krijg ik de snelheidsmeter op mph? Staat in het boekje uitgelegd maar de optie ontbreekt in mijn auto. Nu is het eenvoudig op de CarPlay met een app als flitsmeester te zien hoe hard je gaat maar toch. Leek me zo handig. Morgen weer terug met de boot, hopelijk gaan mijn vluchten van de komende weken weer wel...
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
Model MY20
door roetje99- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Zijn er al mensen die een MY20 hebben gekregen, ik wacht nog steeds mei 2019 besteld
Laatste antwoord door Voxxie, -
- 6 antwoorden
- 9,7k weergaven
Beste allen, Ik heb sinds een maand of anderhalf een issue met de Kia SOUL 1.6 benzine uitvoering. Na een koste rit (ca 3 a 5 minuten zonder problemen) de auto te hebben uitgezet en ik na een minuut of 15 weer ga rijden wil de SOUL moeilijk starten. Na een seconde of 5 a 10 doorstaarten start de motor en kan ik verder rijden, echter dan komen de kuren. Afslaan bij het stoplicht, een oplopend toerental tot ca 2500 toeren terugvallend naar 800 rpm (bij stilstand) en dit meerdere malen achter elkaar. Rijd ik door dan kom ik amper boven de 3000 rpm en daarboven begint de auto te schokken. Dit gaat door totdat ik de auto uit zet, de sleutel helemaal terug draag…
- 35 antwoorden
- 6,9k weergaven
Over een tijdje gaan we de e-Niro in de UK eens uitproberen. Omdat we regelmatig in B&B's willen verblijven lijkt het me wel handig om een verloop te hebben van de UK (16A gezekerd) naar de (Schuko of Eur) stekker van de granny oplader. Van die simpele verloopjes van een paar euro kan je makkelijk vinden. Een degelijk verloopsnoertje kan ik zo snel niet vinden. Ze zijn er wel voor de camping (vanaf zo'n blauwe CEE). Weet iemand een adresje voor een kant en klaar snoertje of moet ik de onderdelen zelf maar in elkaar schroeven? Ik neem verder gewoon een goede 10 meter en 25 meter verlengsnoer mee en het zal wel goed komen.
Laatste antwoord door The Dude, -
Hondenrek over
door HobbyRobby- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Dag, ik heb voor de Cee'd SW een hondenrek over. Origineel KIA rek, hartstikke stevig. Tegen elk aannemelijk bod. Reageer op dit topic en ik laat wat van me horen!
Laatste antwoord door Sandriekus, -
HabaNiro Concept Revealed at the 2019 New York International Auto Show, the HabaNiro concept car features a stunning design with butterfly doors, a red-hot interior and technology of the future. With its tough looking front end and skid plate, HabaNiro is at home both on and off-road. From 300+ miles of all-electric range, to the windshield with augmented reality, HabaNiro is giving us a glimpse of Kia’s future.
Laatste antwoord door xtra40, -
Wij zijn met 4e thuis waarvan 2 jonge kinderen. Nu zijn we opzoek naar een dakkoffer voor op de niro. Welke gebruiken jullie? welke liter inhoudt zouden jullie adviseren?
Laatste antwoord door Jannic, -
Kia presenteert Futuron Concept; vernieuwend design voor elektrische SUV-coupé Ranke, gestroomlijnde carrosserie met als thema ‘360 graden’ Nieuw ‘tiger face’-front met innovatieve ‘Star Cloud’-lichtsignatuur Ruim interieur met flexibele indeling en Level 4-autonomie Debuut op CIIE 2019, de internationale beurs voor importauto’s in Shanghai Breukelen, 5 november 2019 – Kia Motors presenteert de Futuron Concept. Met dit vierwiel-aangedreven SUV-coupé studiemodel introduceert een nieuwe designtaal voor toekomstige, elektrisch aangedreven auto’s van Kia. De Futuron Concept vertaalt de visie van Kia op een stoere, vooruitst…
Laatste antwoord door xtra40,