Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb gemerkt dat ik geen favoriete meer kan opslaan. Het systeem zegt wel opgeslagen, maar er gebeurt niks. Iemand enig idee hoe en wat, of wordt het langs de dealer gaan?
Laatste antwoord door olympus, -
Reisplan maken
door Gast- 0 antwoorden
- 882 weergaven
Ik wil graag een reisplan maken om een route te rijden. Ik kan alleen maar 2 tussenpunten toevoegen. Volgens de handleiding kun je meer tussenpunten toevoegen. Is het iemand gelukt een reisplan met meer dan 2 tussenpunten te maken? Ik heb de 12.41 versie sw en uvo 10"
-
Welk merk Aircopomp
door TonKa- 1 antwoord
- 889 weergaven
Hallo allemaal. Mijn aircopomp is stuk dus ik moet een nieuwe bestellen. Bij Winparts verkopen ze o.a. de volgende merken: Mobile Air AVA Quality Cooling Nissens Valeo De prijzen variëren van €200,- tot €450,- Er staan verder geen gebruikers-reviews bij dus ik heb geen idee wat de meest verstandige keuze is. Iemand hier ervaring mee???
Laatste antwoord door xtra40, -
Dakdragers
door Kalebats- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Te koop aangeboden , Thule Dakdragers Kia Ceed Art. nr: J7210ADE00AL Dakdragers aluminium. Niet bruikbaar voor een uitvoering met een Panoramadak.
Laatste antwoord door Kalebats, -
- 30 antwoorden
- 13,5k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben op zoek naar de niet Office app van Kia om je auto op te warmen of juist te koelen. Ik heb een e-Niro versie 1 die niet te koppelen is met UVO nu heb ik ooit gelezen ergen geen idee meer waar dat je een niet Office Kia app kan koppelen met je auto om dit op afstand te doen. Weten jullie zo welke app en wat ik hiervoor moet doen ik ben het krabben nu wel zat. Ik hoor graag van jullie. Gr Robbert-Jan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Bram E-Niro, -
Beste Kia venga rijders, Ik heb sinds 3 jaar een Kia venga en hij bevalt heel goed, dus ben een tevreden Kia rijder! Enige maanden geleden heeft de accu het begeven, ik kon kiezen uit een start/stop systeem of een zonder. In de drie jaar dat ik de venga heb heeft het start/stop systeem nooit gewerkt, dus heb ik een accu zonder start/stop systeem gekocht. Nu enige tijd later werk ineens het start/stop systeem dat als ik bij een toplicht sta dat de motor uit gaat en als ik de koppeling weer intrap de motor weer aangaat. Was daar zeer verbaast over maar vond het wel bijzonder en ook leuk. Nu mijn vraag: kan dit ook kwaad voor de accu of iets anders …
Laatste antwoord door Geesienus, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goede middag allen, over twee weken krijgen wij onze eerste Kia. de KIa Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine 5d. nu ben ik voor deze opzoek naar een bagage / honden rek. een scheidings rek en een beschermmat voor de kofferbak. ik vraag mij af of hier nog verschillen in zitten of dat de rekken die aangeboden worden in elke niro passen. of heeft iemand andere/betere ervaringen om de hond mee te nemen. er zijn natuurlijk ook nog de kennels. wat is er aan te raden of past het beste ?
Laatste antwoord door dropje, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi, Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Michael 27 jaar en na 4 probleem auto's hoop ik eindelijk een goeie auto te hebben. Namelijk de Kia Sportage 2 2007 2.0 cvvt. Ik ben super blij met de auto rijd echt fantastisch vergeleken met mijn vorige auto's. Echter zit met 1 probleem sinds kort merk ik dat er in de 1e En 2e versnelling (rond 1500 rpm) een duidelijk schurende geluid te horen is geef ik gas bij dan is het geluid weg en ik hoor het ook niet in versnellingen 3/5. Ik kwam er achter dat er meerdere mensen zijn met dezelfde probleem echter heb ik niet echt een oplossing gevonden hiervoor. Is er iemand die er meer van weet? Ik hoor het graag groetjes…
Laatste antwoord door MichaelSportage, -
- 5 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hierbij wil ik mijn eerste ervaringen delen over de Ceed als caravantrekker. De eerste (korte) ritjes zijn inmiddels achter de rug. Op mijn Ceed sportswagon zit een afneembare trekhaak (kon niet anders i.v.m. parkeersensoren). Deze trekhaak is makkelijk te monteren en het geheel voelt heel degelijk aan. De 13 polige stekker moet je naar beneden klappen en ook dat voelt stevig aan. Bij het aankoppelen van de caravan (leeg ongeveer 1000 kg) zie ik de achterkant wel iets inzakken maar niet overdreven. Het geheel blijft redelijk vlak. Het rijden met de caravan gaat opvallend gemakkelijk. De Ceed heeft een automaat en ook dat gaat soepel doordat de maximale trekkrach…
Laatste antwoord door cgyj, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Ik rij sinds enkele maanden een Ceed SW , bevalt goed alhoewel de bekende issues beginnen te irriteren: Je voelt werkelijk alle oneffenheden of zelfs strepen via de banden/wielen terug in de auto/stuur. Auto trekt naar rechts bij loslaten van stuur en bij "Automatisch" sturen zit de auto altijd tegen of op de rechter belijning (Software ?) Maar mijn vraag is of ik ingebakken flitscamera's kan uitschakelen ? In mij geval heb ik altijd een waarschuwing bij de afslag Almere-Hout op de A27 , deze wil ik deleten , maar hoe ? Alvast bedankt voor de response. Richard
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik heb mijn Proceed laten uitleveren met een afneembare trekhaak en 13-polige aansluiting. Mij was door Kia aan gegeven dat hier ook constante stroom op zou zitten. Je kan evt nog een extra setje bestellen voor geschakeld stroom zodat je koelkast uitgaat maar dat is enkel voor geschakeld stroom dus. Ik ben met de caravan op pad geweest, maar helaas geen constante stroom, ik zie ook geen draad getrokken vanaf de accu voor constante stroom. Ik heb vandaag een mail gestuurd naar de dealer welke de auto heeft geleverd. Ik vroeg mij af of meerdere mensen dit ook hebben gehad? Ik las hier op het forum bij een Kia Niro een zelfde constatering. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Huuv, -
Surf sleutel
door Gast- 17 antwoorden
- 2,1k weergaven
Als ik ga kitesurfen wil ik graag een sleutel zonder electronica meenemen. De originele gebruik ik liever niet, vanwege zout water en zand. Nu wil ik er een na laten maken, maar de Sleutel service kan de juiste baard niet vinden. Heeft iemand misschien al eens een sleutel na laten maken en kan vertellen welke ik moet hebben? Het gaat om een Niro executive 2020
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Wil de l.koplampunit verwijderen, weet iemand het aantal boutjes die ik moet losdraaien, waar deze zitten en of de gehele voorzijde gedemonteerd moet worden. Ik wil de lamp drogen en weer waterdicht maken. Betreft een unit met xenon. Nieuwe zijn, volgens de dealer, onwaarschijnlijk duur.
Laatste antwoord door Peter Neesen, -
Ik heb een kia picantovan het jaar 2008. Nu gaat op moment datik mijn auto op slot zet het alarm aan. Alleen die gaat zonder reden in een keer af. Zoals nu midden in de nacht. Weet iemand hoe je het alarm uit kunt zetten? Aangezien we in de bouw wonen worden de buren er nie blij van
Laatste antwoord door Fennie, -
- 3 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hi, Handleiding doorlopen en zoekactie verder; Kan ik nog steeds geen SD-kaart slot vinden in de my2020. Is deze wel aanwezig? Zo ja, weet iemand mij te wijzen waar deze zich ergens bevind? Alvast bedankt voor de hulp, Mark
Laatste antwoord door Yuanes, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste allemaal, Wie heeft er ervaring met het installeren van led verlichting in een koplamp? Ik loop tegen het probleem aan dat de beschermdop niet meer erop gedraaid kan worden omdat het ventilatie gedeelte van de led lamp teveel uitsteekt. Als bijlage heb ik een voorbeeld van de led lamp gedaan.
Laatste antwoord door Tomheijnen, -
- 13 antwoorden
- 2,2k weergaven
Goedemorgen mede Kia rijders, Een tijdje terug is de standaard radio van mijn Kia Cee'd (2011 Facelift) overleden, onder garantie is deze vervangen bij de Garage door een merkloze Android radio. Deze bied helaas niet de functionaliteit die ik wilde. Dus heb ik besloten er een andere radio in te zetten die ik al een tijdje op het oog had, en ook recent in prijs was gedaald. Keus is uiteindelijk gevallen op: Pioneer SPH-DA230DAB ( https://www.coolblue.nl/product/795727/pioneer-sph-da230dab.html?cmt=c_a%2Ccp_6521722522%2Ca_76483084977%2Ct_kwd-425039442917%2Cn_g%2Cd_c&gclid=EAIaIQobChMIqPel_O3Q6QIVWojVCh2L6QLoEAAYASAAEgLK3_D_BwE ) Stuurwielbediening adapte…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Sinds vorige week hebben we onze nieuwe auto maar helaas zit hier nog geel halogeen licht in de koplampen.. nu had ik whitevision lampjes besteld voor een witte look maar de koplamp blijft vol geel licht geven... ligt dit aan de lens in de koplamp of heeft dit een andere oorzaak ?
Laatste antwoord door Starry, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Ik heb dus een 1.6 gdi hybrid dinamicline. En als ik de auto aanzet dan komt er uit het dashboard het standaard "startmuziekje". Ik heb de auto nu ruim een jaar en eerlijk gezegd ga ik me ergeren aan het harde geluid elke morgen. Is er een manier om die cockpit geluidjes uit te zetten? Of misschien het geluid te veranderen?
Laatste antwoord door Vince, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
15.05.2020 | Hybride technologie | Rijverslag + test | Online artikelen Kia Niro PHEV in vergelijkingstest met de Kia Niro HEV Auteurs: Patrick Schäfer , Sven Eisenkrämer , Marc Ziegler 6:30 min leestijd De Kia Kiro is verkrijgbaar als Niro Hybrid, met plug-in hybride aandrijving of als puur elektrische auto. MTZ en springerprofessional.de hebben de twee hybride modellen getest en vergeleken. Kia Niro HEV en PHEV Springer Fachmedien Wiesbaden / sve De Kia Niro is 4355 millimeter lang, 1805 millimeter breed en 1545 millimeter hoog. Als zogenaamde cross-over combineert het designelementen van een stationwa…
Laatste antwoord door chippie777, -
Model 2020 1 2 3 4 7
door Marco Laarhoven- 166 antwoorden
- 39k weergaven
Onlangs bij de dealer geweest en hij vertelde me dat er een model 2020 gaat komen met wat aanpassingen. Hij wist niet te vertellen welke dat zijn, maar wel dat er in 2020 geen 2019-modellen meer worden geleverd. Iemand een idee wat de aanpassingen kunnen zijn? 3-Fasenladen lijkt me mogelijk omdat de Kona dit ook krijgt..
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Goedendag, Vandaag is mijn picanto naar de dealer geweest voor een beurt, ook is hier bij de firmware van de auto geupdate. Het rijgedrag van de auto lijkt hierna echter veranderd te zijn, de auto stuurt op hoge snelheid iets nerveuzer. Niet persee slecht, maar wel merkbaar anders. Meer mensen die dit hebben opgemerkt of hebben ze toch stiekem iets anders verander? Maar het lijkt alsof de stuurbekrachtiger sterker is geworden op hoge snelheid. Onder de 80 is er weinig verandering te merken. Ik zal morgen het firmwarenummer hier melden.
Laatste antwoord door WartexxNL, -
- 41 antwoorden
- 10,8k weergaven
Dag iedereen, Ik zag dat er al een aantal onderwerpen rond dashcams bestaan, maar nooit specifiek voor de e-niro. Ik zou dus graag een dashcam laten inbouwen in onze E-Niro (levering juni). Onze auto zal bijna altijd op straat staan (en laden) dus ik wil graag één met een parkeerbewaking. Welk model raden jullie aan? Zijn er specifiek zaken waar ik moet opletten aangezien het voor een elektrische auto is? Kunnen de kabels vlot weg gewerkt worden zodat het interieur van de auto strak blijft (stroomkabels bv)? Alvast bedankt om mijn vragen te lezen en suggesties te geven!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Sinds kort rijd ik in een Kia Opirus, een buiten beentje in de Kia-historie, maar een prima auto. Ik heb een vraag over de destijds door de importeur ingebouwd navigatiesysteem. Is het mogelijk m.b.v. een nog verkrijgbaar infoscherm de oorspronkelijke functionaliteit terug te krijgen. M.a.w. zijn de oorspronkelijke connectoren nog aanwezig? Ik heb deze vraag al neergelegd bij Kia Nederland, maar zij kunnen niets terug vinden over deze upgrade vanaf de importeur. Het systeem dat in de Opirus zit is een Pioneer 9DVD met separaat scherm. DE navigatie dateerd uit 2007 en is niet meer up te daten. Is gezien het gebruik van de smartphone natuurlijk ook niet nodig. Van…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een paar jaar geleden een Ceed uit 2010 gekocht en waar ik sinds de aankoop spijt van heb gehad is dat ik niet heb door gezocht naar een model met een lederen stuurwiel. Nou heb ik van de week een net stuur op de kop getikt en heb deze vandaag ingebouwd. Dit stuur heeft ten opzichte van mijn vorige stuur 3 extra knopen voor telefoonbediening en stemherkenning. Deze doen het echter niet. Mijn auto heeft zoals veel cee'ds uit deze tijd een pioneer F920BT er in zitten en alle media opties op het stuur werken wel. Ik heb op een vage russisch forum gelezen dat net als de rio de kabelboom voor de cee'd alle opties ondersteund en dat de extra bed…
Laatste antwoord door Murcielaygo,