Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hai In mij KIA Sportage uit 2015 zit het Infinity Soundsystem, tezamen met navigatie. Stel, ik ben muziek aan het draaien van USB en tegelijkertijd gebruik ik de navigatie. Als ik mijn muziek niet meer wil horen draai ik het volume weg. De muziek loop dan wel echter door. Wil ik mijn muziek helemaal stoppen, dan moet ik op de knop linksonder drukken. Echter, dan wordt het scherm zwart en is de navigatie ook weg. Is er een manier om de navigatie te blijven tonen en de USB te laten stoppen, zodat hij niet verder gaat met muziek afspelen? Dank Ron
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 30 antwoorden
- 6,9k weergaven
Hallo heb een Kia picanto 2005 en wil er graag een cruisecontrol inbouwen. kan iemand mij vertellen welk draadje van de diagnose stekker de snelheidsdraad is en welke kleur? bijvoorbaat dank.
Laatste antwoord door johnnieb, -
- 10 antwoorden
- 8,1k weergaven
Sinds vrijdag trotse bezitter van een MY20. Tot nu toe heel tevreden, maar ik kan nog niet echt wennen aan alle geluiden en muziekjes die afgaan bij bijvoorbeeld het starten. Wanneer ik instap en ik start de auto met de rem ingedrukt, krijg je een soort concert te horen en tegelijkertijd allerlei piepjes. Weet iemand waar de instellingen hiervan aan te passen zijn? Ik heb het nog niet kunnen vinden met de handleiding ernaast.
Laatste antwoord door Psylor, -
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
zoals de tittel al laat doorschijnen , welke andere hybrid of plug inn hybrid zouden jullie aankopen mocht je willen veranderen ? zelf ben ik aan het denken over de bmw 2 225 XE ?? nadelen zijn toch wel hoog verbruik ( 6 l/100 km ) en kleine benzinetank ( 36 l ) MAAR daarentegen staat dan een vermogen van 224 pk , 136 benzine + 88 electrisch ... keuzes , keuzel keuzes
Laatste antwoord door SMITHEN69, -
- 61 antwoorden
- 26,3k weergaven
Heb mijn Rio pas 3 weken maar de eerste verandering is een feit. Door het rijden van lange afstanden wilde ik graag cruise control, maar niet zo'n extra stok naast je stuur of knoppen op je dashboard. En we blijven Hollander, dus moet het ook betaalbaar .. Kwam deze tegen op Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/dashboard-en-schakelaars/m1008085613-cruise-control-kia-rio.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Op YouTube staat een filmpje over het inbouwen over de bovengenoemde set. Vandaag laten inbouwen door de man die de set aanbied. Was zo gebeurt en de Cruise Control wordt gewoon herkent door de Computer van d…
Laatste antwoord door Cornel12, -
- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hoi, Ik ben net de trotse eigenaar van een nieuwe PHEV 2020. Nu wil ik wat inbouwen en daarvoor moet ik onder/in het dashboard zijn. Is er ergens documentatie die duidelijk laat zien hoe het dashboard open kan, hoe je bijvoorbeeld achter de displays kan komen? Dank je wel.
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Weet iemand of het mogelijk is om de camera en sensoren iets langer aan te LATEN? Dus niet meteen laten stoppen als je hem uit de achteruit zet...
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, ik heb een Sportage 1.6 GDI uit 2015, waarin het Bluetooth Infinity systeem. Weet iemand wat de maximum capaciteit USB stick deze aan kan: 8, 16, 32, 64 GB? En is er een beperking aan hoeveel nummers of folders? Dank Ron
Laatste antwoord door Ronkia, -
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo mijn Iphone heeft IOS 13.5.1 Navigatie is van 2014, navigatieversie 2014.02.03, bluetooth versie 3.1.5 Iemand enig idee waarom ik Iphone niet gekoppeld krijg? Kan op een gegeven moment wel de code 1111 intikken op Iphone (welke de Kia aangeeft), maar uiteindelijk connecten ze niet Dank Ron
Laatste antwoord door Ronkia, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Voor de achtercamera van mijn dashcam moet ik een kabel leggen. Ik zou deze graag over het binnendak willen laten lopen, ver weg van de botsgordijnen (airbags aan de zijkant). Nu wil ik dit dak lekker laten zitten en er "met iets" overheen gaan waarna ik de usb-kabel kan trekken. Is mijn aanname correct dat je geen kabel direct achter de deurrubbers mag leggen? Ik heb er één losgetrokken en dan zie je de airbag al zitten. Die wil je niet blokkeren met een kabel..... Is er iemand die een slimme methode weet om de USB-kabel van voor naar achteren te trekken? Zou heel fijn zijn om dat met mij te delen. Dank je wel alvast.
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
Omdat ik toch echt regelmatig ruzie heb met mijn LKA, heb ik mijn garage gisteravond gemaild dat ik die LKA meer gevaren vind introduceren dan voorkomen. Ik heb gevraagd om het (opnieuw) te kalibreren óf permanent uit te schakelen. Vanmorgen werd ik gebeld om een afspraak te maken. Die zal zijn op di 27 augustus. Kon niet eerder vanwege vakantie van de chef-werkplaats (die moet het doen omdat dit nog nooit eerder gedaan is en vanwege de serieusheid van het probleem) en mijn vakantie in de week van 19 augustus. Ik ben benieuwd. En dan heb ik meteen een vraag aan anderen die hun auto voor garantiezaken naar de garage brachten en daarbij een leenauto meekregen: hebben j…
Laatste antwoord door oldie, -
- 10 antwoorden
- 1,4k weergaven
Verbeeld ik het me nou, of ben ik soms eerder aande beurt bij stoplichtkruisingen, dan normaal zou zijn, als ik met m'n linker flipper tot stilstand kom. Sommige kruisingen ken je zo goed, dat je de stoplichtvolgorde kent, die altijd hetzelfde is, tenzij een tram of bus de boel in de war gooit (die hebben meestal 'prioriteit', zoals ze dat zelf noemen). Heb het gevoel dat ik met wat geflipper soms ahw kan voordringen. Je staat natuurlijk meestal op een detectielint bij een stoplicht, vraag me af of je dat met geflipper kan beïnvloeden, met je elektromagnetische auto. Iemand ook wel eens opgevallen?
Laatste antwoord door Cabjo, -
- 11 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allen... Ik heb in mijn Picanto een standaard radio zonder bluetooth. Ik heb nu dezelfde radio met Bluetooth functie gekocht maar kan nergens een handleiding van dit model vinden, of iniedergeval willen weten of er een microfoon in zit voor het bellen. Hoop dat iemand hetzelfde model radio heeft(foto) en wat uitleg kan geven. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 831 weergaven
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5174606/meer-schade-door-elektrische-autos-het-zijn-potentiele-moordenaars-tesla
Laatste antwoord door Cabjo, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
De centrale deurvergrendeling valt steeds weer terug in "de op slot stand" Ik kan een paar deuren open krijgen maar a d passagierszijde niet Weet iemand een oplossing ? Kio Rio 1.5 ltr 2004
Drive motor
door Cabjo- 1 antwoord
- 2k weergaven
Laatst beurtje gehad, hoorde vreemde brom bij gas loslaten. Blijkt iets met de 'Drive motor' te zijn, wordt binnenkort vervangen. Op mijn vraag wat dat was, en hoe dat zou kunnen komen kwam de receptie werkplaats niet veel verder dan 'iets met de aandrijfas', waarop ik zei, dat kan niet, aandrijfas na 65.000 km, waarop hij het nog even ging vragen, nu was het 'iets' tussen de motor en de versnellingsbak. Elektrische auto dus hè. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, ik kan er weinig tot niets over vinden?
Laatste antwoord door EvilBeegee, -
- 17 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo Allemaal, Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Kia NIro. Bij het starten van de moter en bij de melding "Controleren van het systeem" komt een verschrikkelijk geluid. Ik ben het forum al een beetje af gaan struinen maar ik heb dit niet kunnen vinden. Weet iemand wat het is. Ik zal proberen de video te uploaden in de topic. Niro.mp4
Laatste antwoord door Marvinvdl, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Beste forumleden, gister tijdens het rijden begon mijn auto ineens te stotteren en na het afslaan wilde deze niet meer starten. Na een paar minuten te hebben gewacht, startte hij ineens wel weer. Vandaag hetzelfde probleem, maar nu begon ook het lampje van de auto "check" te branden. Uit laten lezen en nu blijkt de krukassensor kapot te zijn. Deze moet vervangen worden. Aangezien we maandag op vakantie gaan wil ik proberen deze zelf te vervangen, maar waar zin in godsnaam die sensor? In het boekje staat niks en op internet ook niet. Is er iemand van jullie die mij op weg zou kunnen helpen en kunnen laten zien of uit kunnen leggen waar die sensor…
update navigatie
door Gast longbigbear- 18 antwoorden
- 5,5k weergaven
als men onderhoud heeft bij een dealer {eerste beurt kleine beurt } moet men dat doorgeven dat de navigatie ook gedaan moet worden ? En hoe lang duurt dit, of kan men dit zelf . Het is een kia picanto 2018
Laatste antwoord door Viper1967, -
- 10 antwoorden
- 12,6k weergaven
zie titel. Bij terugkomst van vakantie stond 1 van de 3 groene indicatie lampjes op het dashboard te knipperen. De auto achtergelaten met ruim een half volle accu. 2,5 week onaangeroerd laten staan. Met bange vrezen auto aangezet in verwachting dat accu bijna leeg zou zijn maar range stond gewoon nog op 245km. Geen foutmelding op dashboard. Even een rondje door de straat gedaan wat prima was. Waarom ging dit lampje aan? Is toch alleen bedoeld en in functie om tijdens het opladen de status weer te geven?
Laatste antwoord door The Dude, -
- 9 antwoorden
- 4,7k weergaven
Is bij iemand de groene koelvloeistof vervangen door de blauwe tijdens de onderhoudsbeurt of is er geen service bulletin van? Wordt het op eigen kosten vervangen? Nieuwere e-Niro's hebben de blauwe.
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Vandaag dan eindelijk de sleutels van de auto mogen ontvangen. Eerste 200km eral op zitten, de auto bevalt super! Morgen even kenteken verlichting aanpassen naar LED en in de achterbak ook LED verlichten erin zetten. Hier nog even wat foto's.
Laatste antwoord door xl3laz3rx, -
- 13 antwoorden
- 2,4k weergaven
Als alles nog doorgaat gaan wij in augustus naar Frankrijk op vakantie, Dit wordt voor het eerst met een elektrische auto (e-Niro). Hier in NL heb ik een Multitankcard van NewMotion. Dat gaat eigenlijk allemaal vanzelf. Maar ik zie toch wel wat op tegen de vakantie in Frankrijk ivm laden aldaar en tijdens de reis. Iemand ervaringen of tips te delen? Alle info is welkom!
Laatste antwoord door Zoef de Haas, -
- 7 antwoorden
- 6k weergaven
Ik hoor overal tegenstrijdige verhalen over het opladen. De een zegt het is geen probleem om hem tot 100% op te laden en de ander zegt dat de batterij juist slechter wordt als je meer dan 80% oplaadt. Ik laad thuis, bij een normale laadpaal, eigenlijk steeds op tot 100%. Gaat mijn batterij nu achteruit? En hoe zit dat met fastchargers? Daar hoor ik vaak wel hetzelfde verhaal over. Met een fastcharger is het beste tot 80%.
Laatste antwoord door Zoef de Haas, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Vorige week heeft de Ceed SW een update gehad van het entertainment/navigatie systeem. op zich prima, kan weinig verschillen vinden. Een zichtbaar verschil is dat je snelheid in het navigatiesysteem wordt weergegeven. Fijn, maar het ziet er wel een beetje "oud" uit/ Dit geldt ook voor het hele nieuwe navigatiesysteem, de kleuren zijn gewijzigd, Door de fletse kleuren oogt het niet meer modern en strak... Persoonlijk vind ik dit geen vooruitgang. Ervaren jullie dit ook? En welke verschillen hebben jullie ontdekt?
Laatste antwoord door marijn.hak,