Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi, Ik heb een kia sorento 3.3 v6 uit 2007. Als ik gas geef, hoor ik een hoge fluitende toon dat ergens onder het midden van de auto lijkt te komen. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? Met vriendelijke groeten Peter Krijgsman
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo Weet iemand hoe je het radio/navigatie display moet kalibreren , dit omdat als je b.v op het navigatie display een letter wilt gebruiken er ver boven moet toetsen. Het gaat om een Sportage van 2013 met standaard navigatie vanaf fabriek. Heb wel een site gevonden die het kunnen maar heb er nog nooit van gehoord https://wdmultimidias.com/ deze kunnen dit via een USB stick doen , iemand hier ervaring mee ? Groetjes Corjan
Laatste antwoord door corjan60, -
Bron: https://www.ioniqforum.com/forum/290-hyundai-ioniq-user-interface/31842-ioniq-engineering-mode.html Door het meerdere keren tegelijk drukken van beide vingers in het menu (Informatie), vervolgens 1111 als pincode, kom je in het Engineering Menu waar je bepaalde opties aan/uit kunt zetten die standaard niet aan/uit staan. Het aantal keren drukken is heel onregelmatig, dus gewoon blijven proberen Opties die ik zelf handig vind en heb aangezet zijn: Intersection View (Navigatie - Debug) en Multi route mode (Navigatie). Overzicht van het hele menu is hier te vinden: https://www.goingelectric.de/wiki/Ioniq_Service-Menü#Anzeige_des_Engineering_Mode
Laatste antwoord door Moo, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Goedenavond, Ik rijd sinds een paar weken een Kia Rio uit 2015. Nu valt het mij op dat de radio niet echt hard kan. Is hier wat aan te doen? En er zit volume verschil tussen radio en media afspelen. Radio kan harder dan wanneer ik media afspeel. Iemand hier ervaring mee kan ik hier wat aan doen? Groet, Geert
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Dag, heb een Kia Ceed 1.6d van 2010 en de achterbanden slijten scheef af aan de binnenzijde. Het lijkt ook of de auto achter iets lager hangt/wielen iets naar buiten staan. Garage zegt dat alles normaal is....
Laatste antwoord door Marvin Ritfeld, -
- 20 antwoorden
- 3,2k weergaven
Is het jullie opgevallen wanneer je accelereert met CC dat je elektromotor mee helpt. Wanneer je accelereert met het had pedaal dit zelden/weinig gebeurd. het lijkt mijn zuiniger als de elektromotor altijd mee helpt op zulke Momenten
Laatste antwoord door dropje, -
Hallo, ik heb net een kleine subwoofer gekocht : TS-WX130EA ( de zelfde die ze bij de kia picanto accessoires website verkopen) hier staat wel bij dat hier een plug en play kabel wordt bijgeleverd! Ik heb mijn subwoofer niet bij hun gekocht maar 2dehands van iemand en nu is mijn vraag hoe dat ik aan die plug en play kabel kan komen of weet iemand toevallig waar ik alles het beste aansluit ? de stroom lijkt mij geen probleem maar het geluid zou ik niet weten. Ik heb een Kia picantio 2018 navigation Fusion Heeft iemand hier ervaring mee ? Vriendelijke groeten dit is de orginele op de kia website
Laatste antwoord door Cavimine, -
Ik zoek een handgreep bestuurdersdeur voor mijn kia carrens uit 2005 kenteken 80-RK-ZT
Laatste antwoord door Jaapk, -
- 17 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, ik probeer POI's te importeren via USB-stick maar de navi ziet geen geldige bestanden. De stick geformatteerd als FAT32 en de POI's met drie bestandstypen op de stick gezet. Melding is dat de navi geen geldige bestanden ziet. Iemand een idee? En kan ik extern een adressenlijst maken en die laden in de navi? Of kan dat niet? Alvast bedankt voor de tips...
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 17 antwoorden
- 9,3k weergaven
Ik heb me hier eigenlijk nooit zo mee bezig gehouden. Bijgaand filmpje is toch wel leuk. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik heb een Iphone en begreep uit iets wat ik ergens gelezen heb dat het dan lastiger is:
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Na aankoppeling van de paardentrailer waarschijnlijk kortsluiting veroorzaakt. Nu werken de knipperlichten niet en de ramen gaan niet open en dicht Zekering van de ramen (2x 25A zijn goed) kan het ergens een hoofdzekering zijn ? Zoja waar zit die? Alvast bedankt Gr Jack
Laatste antwoord door jackveld, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo iedereen, Sinds maart ben ik in het bezig van een Kia Rio 3 world cup edition uit het jaar 2014. Toen ik na de auto ging kijken is mij dit niet opgevallen, echter na een aantal dage, zag ik dat de achterlichten bovenop dof uitslaan. Zover alleen de buitenunits, de units in de kofferbak heel lichtjes. Auto heeft voor aflevering een poets beurt gekregen, ik vraag me af of hier iets verkeerd gegaan of hebben hier meer mensen last van? De recterunit heb ik ondertussen al vervangen omdat hier eem sterretje in zat door eigen toe doen, de is dan ook weer goed. Zoals jullie wellicht wetem is het niet bepaald een goedkope grap om deze te …
Laatste antwoord door ThePuffle, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Omdat ik het 'miep miep' toetertje toch niet echt vond passen bij de gt-line heb ik vanmiddag de originele claxon vervangen voor een mooie nieuwe dubbele. Koplampjes gedemonteerd, vervolgens de bumper gedemonteerd (let op de mistlichten!) en de nieuwe claxon(s) gemonteerd. De bekabeling uiteraard ook nog even netjes georganiseerd. Klinkt een stuk 'volwassener' en het setje wat ik gebruikt heb is netjes plug en play, past zo op de originele stekker van de Kia.
Laatste antwoord door Ronald_S, -
- 17 antwoorden
- 6,1k weergaven
Weet iemand met welk type koudemiddel het aircosysteem gevuld is in de Kia Niro van 2016? Goed airco onderhoud is mijns inziens belangrijk voor een langdurig probleemloos gebruik zeker als je beseft dat het in de airco aanwezige koudemiddel langzaam maar zeker weglekt (ongeveer 10% per jaar) waardoor de koelcapaciteit steeds verder afneemt en op den duur helemaal niet meer koelt. Niet ondenkbaar is dat dan de aircopomp defect raakt met vrijwel altijd hoge reparatiekosten tot gevolg. Dit is waarschijnlijk de belangrijkste reden dat veel airco’s in auto’s niet goed werken of niet goed meer koelen. Echter ik kan nergens vinden wat de voorschriften bij Kia zijn voo…
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
- 10 antwoorden
- 3,5k weergaven
Beste allen, Als hier al iets staat in het woud der topics, dan zie ik graag de link. Ik kon er niks over vinden. Ik merk bij mijn Ceed Sportswagon 1.6 CRDi DCT7 ExecutiveLine 5D 85kW (3 maart ontvangen), dat de cruise control icm DCT erg gevoelig is. Als ik op de snelweg rijd en ik ga een brug op/in een tunnel omhoog, schakelt de automaat onwijs snel terug naar zn 6 en soms zelfs naar 5 of zelfs zn 4. Terwijl als ik "zelf gas geef" de automaat gewoon in zn 7 blijft. Ik ben benieuwd naar ieder zn ervaring. Gr
Laatste antwoord door Rickvi1, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
als ik in de instellingen van mijn auto het geluid van mijn speakers centreer dan komt er bijna geen geluid uit de speakers van achter, er komt pas geluid uit als ik het in het balkje in het kruis een stuk naar onder zet, is dit bij iedereen zo of zeg ik dit even tegen de dealer ? ik heb dit "probleem" als sinds ik mijn auto ben gaan afhalen voor het eerste. het is niet zo heel storend maar ik vroeg het me gewoon af. Vriendelijke groeten.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Goedemiddag, Ik rij al een tijdje met de Kia Picanto 1.2 Bouwjaar 2012 Nog geen 60000 km en onderhouden bij de kia dealer. Ik heb het volgende probleem. Wanneer ik mij afstand bediening indruk gaan me deuren niet opslot. Wanneer ik van binnen uit de knop van de centrale deur vergrendeling in druk gaat die na 20 a 30 keer allemaal opslot.(de waarschuwinglampjes knipperen niet bij het dicht doen van de deuren, wel bij het open doen) Gisteren bij de kia dealer me auto opgehaald. Daar hebben ze hem handmatig doorgemeten, en het schijnt dat de zekeringkast de storing geeft. Dit zou 700 euro gaan kosten. Aangezien het gee…
Laatste antwoord door Joery Van Dilllen, -
Tanken. E10 of S 98
door Toby- 15 antwoorden
- 6,2k weergaven
Ik heb dus sins vrijdag mijn Sportage ingeruild voor een Niro, daarmee is er ook een einde gekomen aan 26 jaar dieselrijden. Nu vroeg ik mij af wat jullie in de tank van jullie Niro doen. Is er echt verschil merkbaar tussen 95 of 98 ,is het echt veel beter om 98 te tanken en kun je inderdaad meer kilometers halen uit 98 benzine. Wat is jullie ervaring?
Laatste antwoord door bert111bel, -
Wilde graag een Niro plug in hybride. Deze zou beschikbaar komen n Q3 van 2017. Navraag bij importeur leerde dat dit nog onderwerp van onderzoek was. Op mijn vraag of zij probleemloos garantie over zouden nemen als ik hem zelf uit Duitsland zou halen, kreeg ik een bevestigend antwoord. Vandaar dat ik er nu een in Duitsland besteld heb. Een demo die ik na 6 maanden en max 6000 km ga ontvangen inclusief afneembare trekhaak en set wintervelgen met banden. De auto zelf is de meest luxe ,heet in Duitsland Spirit, gelijk aan executive, full options.
Laatste antwoord door Jan Laarhuis, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Sinds de laatste, overigens fijne update, begint mijn navigatie continue in 2D (bovenaanzicht). Ik heb in de instellingen de voorkeur op 3D gezet, maar hij springt telkens terug naar 2d als ik de auto opnieuw start. (ceed 2019). Klinkt bekend?
Laatste antwoord door MightyM, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Zijn er leden die een fietsendrager op de achterklep / bumper gebruiken bij het ontbreken van een trekhaak? De achterbumper lijkt nogal makkelijk in te deuken als je erop drukt en vraag me af of ie stevig genoeg is. Kia dealer geeft er zelf geen antwoord op.
Laatste antwoord door MightyM, -
- 7 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo allen, Ik ben serieus aan het kijken naar de aanschaf van een nieuwe Kia Niro DynamicLine. Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van het bluetooth audiosysteem, en dan met name het onderdeel "Handsfree telefonie"? - Werkt dit goed? - Kan ik vanaf het scherm in de auto gemakkelijk (via sneltoetsen) voorkeuzenummers kiezen? - Hoe is de verbindingskwaliteit/geluidskwaliteit? - Wordt de contactenlijst van mijn Samsung-telefoon (Galaxy S10) gewoon ingeladen? Dit zijn zo wat vragen die ik heb i.v.m. het handsfree gebruik van mijn telefoon onderweg. Alles dat te maken heeft met "typen" doe ik niet onder het rijden (mag natuurlijk o…
Laatste antwoord door MetBril, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
ik ben in het bezit van een kia venga 1.4 benzine uit 2013 en heeft nu 85000 gelopen . nu wil ik de versnellingsbak olie gaan wisselen, kan me iemand vertellen welke aftapplug ik moet losdraaien en waar die zit ik wil niet de verkeerde bout losdraaien zodat er een schakelvork los komt in de bak. B.V.D.
Laatste antwoord door meeder, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi Kia Rijders, vandaag ook nieuwe updates er op laten zetten. Kia Picanto 2019. Nu kan ik bij de navigatie niet meer kiezen tussen dag en nacht kleuren. Er komt ( nog steeds ) geen snelheid in scherm te staan bij navigatie. En een ander dingetje bij de radio, het volume kan ik ook nog steeds niet vast instellen dat bij het starten het volume altijd op bv 3 start, ook al zet ik de radio uit op 7. Ik heb nu wel de radio logo`s van de meeste zenders in beeld. wie kan mij duidelijk geven.
Laatste antwoord door B.O., -
Media uitschakelen
door mcl- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Hoe kan ik de radio/media uitschakelen, zodat ik alleen het navigatie scherm heb?
Laatste antwoord door mcl,