Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Weet iemand waar de qi lader geïnstalleerd moet worden in de stonic?
Laatste antwoord door Moo, -
Verlichting kofferbak
door Gsm- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb ergens een topic gezien maar kan het niet meer vinden dus maar even een nieuw topic hierover aangemaakt. Eerst ging de kofferbak verlichting niet aan en bleek het lampje al stuk te zijn maar daarna vind ik de verlichting waardeloos en onvoldoende. Nu las ik in dat andere topic dat meerdere dat vonden en die hebben een ledstrip gemaakt die zo geplaatst kan worden in de bestaande verlichting Heeft iemand dat gedaan en welk type hebben jullie geplaatst en waar ? Ik heb deze gevonden
Laatste antwoord door Gsm, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Voor de liefhebber, set winterbanden op stalen velgen slechts 2 seizoenen gebruikt. Gaan weg i.v.m. verkoop van auto.
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Heb tijdens een review van de nieuwe skoda Octavia een journalist of test rijder of wat ever je die mensen noemt was heel de tijd lovend over het interieur. Groot was mijn verbazing dat hij niets zij over de midden console! Hier een foto vd Octavia is dus juist het zelfde als in de kia ceed!
Laatste antwoord door Jurgen Behets, -
- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik wil nieuwe ruitenwissers voor mijn Niro. Ik heb ze besteld en de achterruitenwisser is prima, maar de voor ruitenwissers zijn weliswaar de juiste maat maar zien er totaal anders uit. Ik mis de soort spoiler op de nieuwe ruitenwissers. Maar ik kan online niet vinden welke ruitenwissers ik nu moet hebben zodat ik dezelfde ruitenwissers heb als er origineel opzitten. Iemand een idee? (En ja ik kan naar de dealer, maar de ervaring leert dat het vervangen van ruitenwissers bij een dealer behoorlijk prijzig is)
Laatste antwoord door Vince, -
- 18 antwoorden
- 8,1k weergaven
Over een paar weken is het zo ver, dan mogen wij onze Kia Niro Hybrid gaan ophalen. Eindelijk niet meer de hond op de achterbank van onze Peugeot 107. Nu ben ik aan het zoeken naar een autobench voor de hond maar dit is nog best lastig als je de auto niet bij de hand hebt om op te meten. In een ander topic las ik dat de kofferbak 74cm diep is. Op basis daarvan denk ik dat deze bench zou moeten passen. De achterbak is natuurlijk niet helemaal vlak aan de achterkant dus de vraag is of het deurtje open zal gaan maar wellicht dat we hem dan iets zouden kunnen ophogen. Zijn er hier mensen die een autobench voor de hond in de Niro hebben? Welke is dat en heb je tips? …
Laatste antwoord door dropje, -
- 66 antwoorden
- 10,5k weergaven
Ik heb een Kia e-Niro uit 2019. Nu rijd ik veel snelweg, het bereik op dit moment is wel aardig teruggelopen. Het is nu meestal zon 260 km. Opvallend is alleen dat het bereik bij circa 70% vrijwel gelijk is aan het bereik bij 100% geladen, ook staat er bij 70% laden aangegeven dat het nog uren gaat duren, maar is hij opeens binnen een half uur al helemaal vol. Zie ook deze screenshots: https://www.dropbox.com/s/mwo2nl4wdkty32j/84676674_223057962056782_4109731369477734400_n.png?dl=0 https://www.dropbox.com/s/z7qhsfmtynwspws/85148183_512606462724762_2594062544867950592_n.png?dl=0 Nu vroeg ik me af, is dit normaal? Kan de laatste 30% niet goed gebruikt wo…
Laatste antwoord door KiaMetMia, -
Kabels in A-styl
door Thoppie- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Ik heb via AliExpress een Kia Rio dakmicrofoon gekocht en wil deze graag aansluiten. Deze bedrading zou al in de A-styl moeten zitten. Nu heb ik vandaag de A-styl opengemaakt en kwam ik er achter dat er drie draden naar het dak lopen: een blauwe, een rode en een zwarte. Iets in mij wil heel graag dat die zwarte en rode van de microfoon zijn, maar ik weet dat niet zeker. Heeft één van jullie hier ervaring mee? Ik zal het draadje moeten doorknippen en moeten vastsolderen aan de nieuwe microfoon, dus ik ben wat voorzichtig met uitproberen. Groeten, Thomas
Laatste antwoord door Davey Stikkers, -
- 4 antwoorden
- 10,4k weergaven
Goedenavond, Kan iemand aangeven of de interieur verlichting in de executive 2020 uitvoering blijft branden? Zie interieur verlichting en ambient lighting als standaard optie en vroeg me af of deze verlichting (standaard) kan blijven branden in kleur naar keuze. Alvast bedankt voor reactie. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatste antwoord door quorumz, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hoi Allemaal, Inmiddels staat de eerste 100 km op de teller, Tot nu toe zijn wij superblij met onze nieuwe Niro.. Ik ben alle knopjes aan het verkennen en moet zeggen dat hij bijzonder goed is uitgerust. Wel heb ik iets bijzonders ontdekt. De bestuurders hoofdsteun zet ik steeds helemaal omlaag, maar die staat een volgende keer vanzelf weer in de hoogste stand. Omdat ik hem nog niet zo lang heb moet ik nog uitzoeken waarom en wanneer dit gebeurd.
Laatste antwoord door xtra40, -
Ik wil de boegies van mijn kia vervangen betreft kia picanto 1.2 ta model 2 maar weet niet hoe kan iemand mij helpen ?
Laatste antwoord door Ton van Hout, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Bij onze Picanto 2006 is spontaan de achterruit gesprongen. Ik wilde graag weten of andere eigenaren dit ook overkomen is. Er was geen aanleiding voor de breuk en de wagen stond gewoon geparkeerd. Het glasbedrijf dat de ruit verving zei dat dit niet de eerste achterruit was die in een Picanto vervangen werd.
Laatste antwoord door ArtO, -
- 0 antwoorden
- 886 weergaven
hoi, Ik rijd in een ceed 2019 model sinds 1,5 jaar. Het is een PL auto. Op vorige modellen zonder trekhaak gebruikte ik regelmatig achterklep fietsendragers, zoals de montblanc rear trail multi drager. Deze drager kan 3 fietsen dragen tot max 45kg. De drager steunt op de achterbumper, maar als ik die voel met mijn handen, kun je em zo induwen, hij lijkt dus niet erg stevig, en ik ben bang dat de kunststof bumper kan scheuren. Gebruikt hier iemand zulke fietsendragers, met vergelijkbaar gewicht op zijn kia 2019? Een trekhaak vind ik zonde van mijn geld, daar ik over 2,5 jaar weer aan een nieuwe auto begin en we de fietsen niet erg vaak zullen meenemen.
Laatste antwoord door MightyM, -
- 8 antwoorden
- 5,5k weergaven
Benieuwd hoeveel KMs jullie maximaal op een tank hebben kunnen rijden. Vergeet niet vermelden welke trim en brandstof jij hebt. Meeste was ik eruit heb kunnen krijgen was 733KMs met nog 18KM (op het scherm) te gaan. Vervolgens ongeveer 44,5L benzine getanked. Kia Stonic Executive line, benzine.
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Goedendag forum gebruikers, Ik hoop dat ik vraag in het juiste forum topic heb geplaatst. Een aantal vragen die ik na zoeken op Google niet heb kunnen achterhalen of niet de juiste website heb kunnen vinden. Ik wil graag een diesel Ceed automaat aanschaffen en kijk naar het model van 2016 >>>>> Ik heb gezocht naar de volgende modellen en weet niet precies wat het verschil is tussen de Kia ceed SW 1.6 automaat en de Sportwagon ? Daar naast kan ik slecht vinden wat nu het verschil is tussen de Kia Cee'd - 1.6 CRDi Business GT-Line Autom en de Kia Cee'd - 1.6 CRDi GT-Line Autom Hoe zijn de automatisch versnellingsbakken die in…
Laatste antwoord door Remi12, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Goedemiddag Kia-rijders. Sinds twee maanden ben ik in het bezit van een nette Rio III uit 2011 met de standaard radio (zie foto). Deze wil ik graag vervangen door een nieuwe 2-din radio. Nu heb ik online gezien dat ik een pasklare 2-din houder kan bestellen. Kan iemand me informeren of het simpelweg 'plug-and-play' is bij het vervangen van de radio? Kan ik dus gewoon de bestaande radio afkoppelen en de bestaande kabels gebruiken voor een nieuwe 2-din radio, of moet er meer gebeuren om het werkend te krijgen? Als vervolg daarop, werkt de stuurbediening voor de audio tevens automatisch bij een nieuwe radio? Ten slotte, wat gebeurt er met de bestaande originele AUX en USB…
Laatste antwoord door Eggie91, -
- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste forumleden, Alweer 'n hele tijd geleden dat ik jullie "raad/tips" nodig heb. Ik ben op zoek naar 2 afdekplaatjes, transparant, voor kentekenplaatverlichting achter. Zag tot enige verbazing dat deze door ouderdom rondom de bevestigingsschroef waren afgebroken. Op internet dus dusver niets gevonden. Ja incl verlichtingshouder maar wil alleen het plaatje maar. Bij Kia daeler nog niet geinformeerd. Hoor het graag van jullie.
Laatste antwoord door Falcon, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Wat is de juiste bandenspanning maat ik volg netjes de maat op in de deur daar daar 2.2 Nu ben ik bij de banden boer geweest en die adviseerd 2.5 die zei 2.2 is veel te laag. Het is banden maar 205/40r17
Laatste antwoord door Drieoog, -
Home knop multimedia
door Gast- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik mis een fysieke knop om naar het home scherm te gaan, nadat ik bijv gebeld heb of navigatie stop. Het home pictogram op scherm vind ik niet handig. Kleinigheid natuurlijk, of is daar een instelling voor die ik nog niet ontdekt heb?
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo beste Kia rijders. Het betreft mijn Kia Sorento 2.5 Diesel Bjr. 08-2005.Als ik ga rijden is er eerst niets aan de hand.Na een tijdje ,kan na 5 km zijn of ook na 10 km beginnde de remmen aan te lopen. Na enige tijd is alles weer normaal om na korte tijd weer hetzelfde te laten gebeuren.Ik heb de slang van de hoofdremcylinder losgemaakt maar je hoort en voelt duidelijk de lucht aanzuiging.Onluchten van het remsysteem helpt ook niet wie heeft ervaring of weet de oplossing.Prettige paasdagen
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik wil graag een dubbele sportuitlaat onder mijn Rio. Nou lees ik hier op het forum wat oude berichten van leden die bij Little exhaust in Almelo zijn geweest en Maxiperformance in Hengelo. Beide zaken zijn bij mij om de hoek alleen ze reageren niet op mailtjes. Als ik ga googlen op Little exhaust en Maxiperformance dan vind ik veel negatieve ervaringen. Ik vraag me dus af of de mensen hier nog steeds tevreden zijn met hun product of dat er misschien alternatieven op de markt zijn. Bijvoorbeeld kant en klare uitlaten? Ik kan ze namelijk niet vinden.
Laatste antwoord door Drieoog, -
Vrijloopbegeleiding 1 2 3
door Deaken- 54 antwoorden
- 35,8k weergaven
In de instellingen in het menu kan ik de vrijloopbegeleiding inschakelen, leuk maar wat is het??
Laatste antwoord door SatJunk, -
Dagrijverlichting
door Nora- 9 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hallo lezer Hoe zet ik mijn dagrijverlichting aan ? En heb ik dan ook achterverlichting of moet ik deze apart aanzetten?
Laatste antwoord door Nora, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Welke wieldoppen passen er op een picanto van 2015? Kunnen dit alleen wieldoppen met 4 gaten zijn? Of vallen de universele wieldoppen wel over de bouten heen? De originele wieldoppen zijn achter de bouten en moeren geïnstalleerd.
Laatste antwoord door GC80, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Een tijdje terug kwam ik dit bericht va Hyundai tegen over de Kona Electric. Blijkbaar hebben ze bij Hyundai de WLTP range van de Kona 64Kw kunnen vergroten door het monteren van andere banden: https://hyundai-pers.nl/extra-actieradius-voor-verbeterde-kona-electric/ Gaat dit bij Kia ook gebeuren? En ligt het wellicht in de lijn der verwachting dat ook de MY2020 e-Niro's met deze banden worden geleverd? Wie weet er meer?
Laatste antwoord door yvdhaak,