Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 9,2k weergaven
Hallo iedereen In de manual kan ik hier weinig over vinden: maar als ik met de auto wegrijdt, gaan bij een bepaalde snelheid de deuren op slot. Is er een mogelijkheid deze functie uit te schakelen? Misschien kan het een gevaarlijke situatie opleveren als de auto te water raakt. Weet iemand trouwens waarom er een lampje op het dashboard brandt als ik de passagiersairbag heb ingeschakeld? Dan zou er toch geen lampje moeten branden? Ben benieuwd.
Laatste antwoord door kokkenees, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Na de laatste update kan ik GPX bestanden met waypoints niet meer inlezen. Als ik de USB stick plaats geeft hij aan geen ondersteunende bestanden gevonden. Ik maakte hier altijd regelmatig gebruik van, is er een andere manier om waypoints in te lezen ? Zat eerst onder "Mijn PIO's" maar die keuze is er nier meer.
Laatste antwoord door Hen E, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Van mijn Kia Carens 1 werkt het wisselen van de ventilatie modus niet meer. Wanneer ik op de selectieknop druk dan verspringt het symbool wel van voorruit naar voeten en het midden, maar de luchtstroom verandert niet. Het betreft een digitale controller welke de modus aanstuurd. Mijn ervaring met een Daewoo is dat als het vacuum niet goed werkt, het wisselen van de ventilatiemodussen ook niet goed werkt. Ik heb geen idee of dit ook voor een Kia geldt. Suggesties om dit op te lossen zijn welkom.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 15 antwoorden
- 5,2k weergaven
Ik heb sinds kort een caravan, maximaal gewicht 1300 kg. Is er iemand, die mij kan vertellen wat het verbruik is van de Kia Niro? Is er een trucje om de accu op te laden. Toen ik de caravan ging halen, had ik nog meer twee streepjes.
Laatste antwoord door Henk56, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Hallo mensen wie weet hoe lang de levering tijd is van de nieuwe Kia sportage
Laatste antwoord door cobalt, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Mijn kia Rio gt line van 2019 ratelt bij starten enorm alsof er de eerste paar seconden geen olie krijgt ,het betreft een 1.0 turbo 3 cilinder, hij heeft nog geen 12000km gelopen ,en dan ga ik met mijn probleem naar de garage wat betreft garantie en word er gewoon gezegd dat is normaal bij dat type motor waarop ik dus zeg vind ik niet echt normaal voor 25,000 euro ,ervaart iemand ook deze problemen wat betreft het motor geluid bij starten en weet wat dit zou kunnen zijn ,slechtste service ooit Kia janssenkerres
Laatste antwoord door cobalt, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goedemiddag, Ik ben hier op het forum geland omdat ik behoefte heb aan kennis. Ik ben van plan een 3.5 V6 aan te schaffen en die op LPG te gaan rijden. Naar ik heb begrepen is een 3.5 daar het meest voor geschikt. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat tips en trucs, dingen om op te letten, als ik ga kijken naar een interessante Sorento. Is er wellicht een monteur/garage die jullie aan kunnen bevelen, om daar een aankoop keuring te doen? Ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen! Vast bedankt voor het meedenken. Edit: ik ben nog niet helemaal los hier, dus vandaar dat ik waarschijnlijk vraag naar de bekende weg. Inmidd…
Laatste antwoord door spostma85, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal Als ik bij het wegrijden met mijn kia sportage 2 uit 2007 het stuur draai hoor ik een krakend geluid wat volgens mij komt van de bovenkant v d veerpoot/schokbreker Heeft iemand een idee wat dit is en hoe het probleem opgelost moet worden Alvast dank voor reacties
Laatste antwoord door Dorus32, -
- 12 antwoorden
- 1,8k weergaven
Vanochtend opgehaald, onze Cee'd Sportswagon 1.4 DynamicPlus line DTC. Erg blij mee. Met alle plezier de tijdelijk Golf achtergelaten. Voordelen: Veel Nadelen, mindere dingen: - Geen parkeer sensoren vóór - Universele dakdragers passen niet (zelf niet goed naar gekeken) - LKA staat altijd aan bij gebruik Adaptieve Cruiscontrole - Geen 12v of usb contact voor de achterbank (wel in de kofferbak) De kofferruimte is gigantisch. Van deze auto gaan we een hoop lol hebben.
Laatste antwoord door Wutroe, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal. Als ik mijn Sorento start blijven de twee lampjes voor 4 wielaandrijving en 4WD-LOW branden. Meestal gaan ze na verloop van tijd vanzelf weer uit maar ik wil toch graag weten of het iets betekend. Wie weet wat het is?
Laatste antwoord door spostma85, -
- 5 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Kia Picanto uit 2012. Geweldige auto, rijdt lekker, ben er zeer tevreden mee. Onlangs is plotseling de rechtersproeier van de voorruit en de achterruitsproeier ermee gestopt. Ik weet niet precies waar dit aan ligt. De ruitenwisservloeistof is bijgevuld, en als ik de pomp aanzet (voor en/of achter) hoor ik gewoon een zoempje van de pomp. Met andere woorden: de pomp lijkt te werken, maar er komt geen water uit de voorkant rechts en de achterkant. Ik vind het frappant dat die twee er tegelijkertijd mee stoppen. Kan dit een verstopping zijn? Heb het al geprobeerd door te prikken aan de voorkant, maar da…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 925 weergaven
Sportage 2006. Wie weet waar de vulopening van de versnellingsbak zit. De aftap heb ik gevonden.
Laatste antwoord door Akael, -
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste Kia rijders. Ik mag binnenkort een auto van de zaak kiezen en mijn keuze gaat uit naar de Kia Proceed 1.4 GT plus line met automaat. Alleen probeer ik op internet foto's te vinden van alle beschikbare kleuren want op de Kia website zie je het niet duidelijk. Ook de dealer heeft beperkt assortiment. Zouden jullie een link kunnen plaatsen of jullie Kia Proceed foto's met kleur willen plaatsen? Dit zou mij enorm helpen. Op dit moment zit ik te twijfelen over Lunar silver of Penta Metal, maar wellicht kunnen jullie mij overtuigen met jullie mooie foto's! Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Da_JoJo, -
Hoeveel km's halen jullie gemiddeld uit een volle tank? Voornamelijk zelf enorm geïnteresseerd in de diesel motoren, en wat die eruit halen uit een volle tank.
Laatste antwoord door Da_JoJo, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste mede forumleden. Misschien een domme vraag, maar is het ook mogelijk om de buitenspiegels van een Kia Sportage 2011 bij het afsluiten automatisch te laten inklappen? Kan het wel handmatig, Ik hoor graag. Groeten uit de Wormer
Laatste antwoord door Gé Steinvoord, -
- 0 antwoorden
- 929 weergaven
Lui. Ik ben bezig om de audio van onze sportage een update te geven. Ik heb gezien dat bij latere modellen (of luxere) in de achterbak aan de rechterzijde een sub-woofer is ingebouwd. Ik zoek hievoor het Kia onderdeelnummer. Wie weet wat? Hoor het graag. Groeten uit de Wormer
Laatste antwoord door Gé Steinvoord, -
- 0 antwoorden
- 989 weergaven
Goede avond allen, Ik heb een Kia Sorento 3.3 V6 met 100000 km op de teller gekocht mooie wagen rijd goed maar ik heb er wel wat mee waar ik eens een paar goede tips bij kan gebruiken. het motor management lampje ging branden en ik heb hem bij de garage(geen Dealer) laten uitlezen en daar gaf hij lambda sonde rechts voor signaal te traag door gegeven. Dit heeft hij 3 keer gedaan en toen heb ik de Lambda sonde laten vervangen maar toch kwam na die actie weer dat lampje terug, Toen is mij aangeraden om de auto bij de dealer te laten uitlezen omdat "mijn garage" 85% kan uitlezen en de Dealer 100% zo werd mij verteld. Dit heb ik dus gedaan en toen kwam n…
Laatste antwoord door SailorAppie, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi, hoi, Ik heb 2 vraagjes......heb afgelopen week een android radio (made in China) binnen gekregen. Niet al te ingewikkeld apparaat, ook geen dure, beetje recht toe recht aan. Nu heeft hij ook een DAB+ functie. Heb er tegelijkertijdeen DAB+ antenne los bij gekocht. Ontdek nu dat er geen DAB antenne aansluiting zit achterop de radio. Alleen wifi en gps. Op de foto de aansluiting van de DAB antenne. Kan ik deze aansluiten op de FM antenne? Met een splitter of adapter of zo? Nog een andere vraag...als ik Bluetooth heb aanstaan op mijn telefoon doet de stem begeleiding van de navi het niet. Weet er iemand welke instellingen ik ergens aan of uit moet zetten?…
Laatste antwoord door Machlo, -
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
Zijn er meer mensen die last hebben van het probleem dat mijn touchscreen van mijn Ceed SW uit 2020 zelf verspringt? Linksboven waar de knop “menu” zit wordt geactiveerd zonder dat ik het aanraak. Scherm is schoon
Laatste antwoord door Denholt, -
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Is het monteren van een trekhaak bij een Niro een klusje dat alleen een dealer kan doen of kan je het als handige sleutelaar zelf doen? Ik lees nogal wat berichten over 'flexibele' haken. Wat is momenteel de beste (afneembare) trekhaak met een goede hoogte voor een caravan?
Laatste antwoord door NIro'18, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Al meerdere weken last van een irritante piep bij het achteruit rijden. Zal wel een defecte parkeersensor zijn dacht ik. Het vreemde was dat het ene moment wel een piep gaf en vervolgens weer 'n aantal dagen niet bij het achteruit rijden. Vandaag auto voor een kleine beurt + APK 69000 km. Nou ja kleine beurt, €309,61. Pfff das toch veel. APK opmerking al de 4 richting aanwijzer lampen vervagen. Gaven te veel wit licht. € 10,44 4 lampen en € 36,20 voor het gedeeltelijk de/monteren achterbumper voor knipperlicht te plaatsen. Maar goed terug naar de parkeersensoren. Daar hadden ze ook naar gekeken, door gemeten of iets dergelijks. Blijkt dat 3 van de 4 sensoren st…
Laatste antwoord door corjan60, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Is het mogelijk om de bochtenverlichting uit te schakelen? Ik vind het zo’n nutteloze gadget en ik vind het er maar raar uitzien.
Laatste antwoord door thewizardbc, -
- 8 antwoorden
- 8,5k weergaven
Ik moet de batterij van mijn autosleutel met grote regelmaat vervangen, heb al reserve batterijen in de auto liggen. Er zit natuurlijk wel verschil of ik duracel of goedkopere batterijen gebruik, maar langer dan 1,5 a 2 maanden gaan ze niet mee. De dealer kan hier schijnbaar niets mee! wat kan hier de oorzaak van zijn? Sleutel hangt in de kast of zit in het contactslot dus incidenteel in mijn zak.
Laatste antwoord door bert111bel, -
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik mag volgende week mijn Kia E-Niro ophalen bij de dealer. Nu heb ik in mijn auto altijd een compact ritregistatiekastje wat ik in mijn vorige auto's zelf inbouwde. Hij mag verborgen liggen bijvoorbeeld in het dashboard. Is er een plek in de Niro waar ik makkelijk bij kom om het kastje te plaatsen en waar ik constante spanning heb en geschakelde spanning ?
Laatste antwoord door Bram E-Niro, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
De electrische spiegels van mijn Kia Sorento 3.3 V6 uit 2007 kunnen niet meer versteld worden via het schakelaartje. Ik heb ook naar de zekering gekekem, maar die was heel, (Evengoed even een nieuwe zekering er in gedaan) Wat zou het probleem kunnen zijn?
Laatste antwoord door Murcielaygo,