Kia Modellen
-
Update kaarten?
door Ilanman- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Hoe/waar kun je achterhalen of er een update is voor de kaarten van het navigatiesysteem? We hebben sinds een dikke week onze private lease e-Soul en zijn er erg blij mee. Maar de navigatie is duidelijk nog niet bijgewerkt naar de nieuwe maximum snelheden. Hoe kun je achterhalen of/wanneer er een update is? Op fora zag ik dat de updates geïnstalleerd worden bij/door dealers. Dat verbaast me, maar goed. Er zal toch wel ergens tenminste een lijst zijn met wat de laatste versies (misschien verschillend per model) zijn van de updates?
Laatste antwoord door Ilanman, -
Weet iemane hoe het kan dat de oliepeilstok bruin gekleurd is voor een stuk? Kia rio 1.6 automaat
Laatste antwoord door Gsm gsm, -
- 21 antwoorden
- 3,2k weergaven
wie weet waar voor dit dient en wat het is ?
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Waar vind ik het intervalrelais van mijn ruitenwissers (voor). Ik kan het niet vinden in het instructie boekje. De inteval werkt niet meer
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
post hier foto's van je kia rio met je velgen miss voor ideeën voor andere kia rijders
Laatste antwoord door Yde, -
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
Goedendag, Ik ben sinds vandaag geregistreerd op dit forum. Ik volg al een aantal weken met grote belangstelling de Niro topics, omdat ik binnenkort een Niro tweedehands wil kopen van 2017 of 2018. De auto lijkt mij een zeer interessante match voor mij met een gezin, de aangeboden technologie en zuinigheid waar velen het over hebben. Wat mij echter angstig maakt en wellicht ontmoedigt zijn de vele klachten over het trillen van de auto in de koude maanden en soms zelfs in de warme periode. Jullie als ervaren Niro eigenaren, wat vinden jullie? Doen of niet doen? Bij niet doen ben ik het spoor bijster, want dan vraag ik mij echt af wat vergelijkbaar i…
Laatste antwoord door josb, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoe mijn spiegel van Sorento 2008 vervangen
Laatste antwoord door spostma85, -
Kfferbakmat Kia Niro 1 2 3
door Pietgolf- 60 antwoorden
- 18k weergaven
Al bij div bedrijven check gedaan voor kofferbakmat rubber voor Kia Niro maar helaas niet de juiste maten ( dan weer met zijflappen etc wat niet past helaas) En er wordt verteld dat het dus wel huidige kofferbakmodel moet zijn Wie weet er wel een adres
Laatste antwoord door Michael 1712, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste Kia rijders(sters), ik ben van plan om de huidige radio te vervangen door een Android multimedia car pc van Auto Wolf te Ridderkerk. Zie foto. is iemand van jullie bekend met dit bedrijf? Er komt ook nog een stuurwiel interface bij en een bijpassende front. DAB+ is een optie. Deze kan DVDs en CDs afspelen. Hoor het graag van jullie, andere opties zijn ook van harte welkom. mvg. Marco
Laatste antwoord door Marco Dolleman, -
onderhoud Niro 1 2
door Gast Eizo1965- 30 antwoorden
- 12,6k weergaven
Inmiddels kan iedereen alweer een paar maanden genieten zijn zijn Niro. Zijn er al mensen die een onderhoudsbeurt hebben laten uitvoeren? Ben wel benieuwd naar de kosten en de ervaringen.
Laatste antwoord door SMITHEN69, -
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Is het mogelijk PDW (afstandswaarschuwing vooruit/achteruit) standaard aan te hebben bij elke rit? Op dit moment gaat ie niet standaard aan bij het starten van de auto. Als ik hem dan in zijn R zet gaat ie aan. Vervolgens schakel ik dan naar zijn D en blijft hij aan staan. Echter als de auto weer uit gaat en weer aan staat PDW weer uit (totdat ik naar zijn R draai).
Laatste antwoord door Zoef de Haas, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Weet er iemand wat de breedte is van de Kia Stonic inclusief spiegels? Bij Kia-support weten ze het ook niet. Op https://www.auto-data.net/en/kia-stonic-1.6-crdi-136hp-33876 vond ik 2025mm. Bizar, want dit zou de wagen breder maken dan bijvoorbeeld een Renault Captur of Ford Puma die een bredere carrosserie hebben.
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi Mijn linker achterraam van mij C'eed (2012) gaat niet meer open . Eerst deed ie het af en toe maar nu helemaal niet meer. Ik hoor nog wel klik geluiden in de deur dus vermoedelijk zit er iets vast ? Herkent iemand dit ? Wat zou de oplossing kunnen zijn ? Alvast bedankt voor het meedenken
Laatste antwoord door mnijskens, -
- 12 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb sinds kort een Kia Sportage uit 2012. Deze auto is niet voorzien van dakrails en deze zou ik wel willen plaatsen zodat onze dakkoffer met de vakantie mee kan. Heeft er iemand een idee waar ik dakrails (geen dwarsdragers) kan krijgen? Op dit moment zie ik ze alleen maar bij alixpres. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Danso2015, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, ik heb een MY20 in bestelling en het komt (zo goed als zeker) binnen NL dit jaar. Executive, platinum graphite. Ik ben van plan om de bestelling te annuleren (past niet bij ons toekomstige ritjes).. heeft iemand zin om de bestelling over te nemen? (dan ben je de 8% gegarandeerd ) (besteld by Kia in Hoofddorp)
Laatste antwoord door Marc Fellman, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi , terug van weggeweest , rij al 4,5 jaar geen pica meer ,dochter heeft hem nu , maar nu is de s100 ermee gestopt dwz. scherm wordt zwart en verloopt dan naar wit en weer naar zwart etc etc , achteruitcamera doet het wel , denk dus dat de unit ze beste tijd heeft gehad maar nu zit de originele radio er weer in en doet de stuurbediening het niet , zou de sleepring kapot zijn ,geeft geen fouten aan ivm airbag etc , claxon doet , mvg Jan
Laatste antwoord door Picawhite, -
- 9 antwoorden
- 8,1k weergaven
Is het mogelijk om de ramen en het schuif/kanteldak met de sleutel te openen? Ik heb al dingen geprobeerd als de ontgrendel-knop lang indrukken, maar er gebeurt niets. Van de ramen zou ik het wel gek vinden als het niet kan, dat is toch al vrij lang gemeengoed op auto's. Voor het schuif/kanteldak zou het een leuke extra zijn.
Laatste antwoord door Huuv, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Op 2-7-20 een nieuwe Kia E-Niro opgehaald en gelijk was er een duidelijk ratelend geluid linksvoor te horen. Vanaf ongeveer 80km per uur en bij het gas geven. Bij het uitrollen hoor je niets. Vandaag bij de dealer geweest, maar die hebben het nog niet kunnen verhelpen. Ze hadden dit niet eerder gehoord. Dat vind ik moeilijk te geloven. Hoe groot is dit probleem? Hebben meer kia e-niro eigenaren hier last van? Op het forum lees ik er wel wat over, maar of dit nou heel veel voorkomt............ ben hier wel erg benieuwd naar.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Het is mij de laatste dagen opgevallen dat de verlichting niet automatisch aan gaat op het moment dat je in regen rijdt. Bij mijn vorige auto de Ford Focus ging de verlichting automatisch aan, gelijk met de ruitenwissers. Wel een veiliger gevoel dat je beter zichtbaar bent. Weet iemand of de Niro deze optie heeft? en/of hoe deze aan te zetten?
Laatste antwoord door Case, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Dag, ik heb onlangs een Rio uit 2014 gekocht. Nu slaat de motor regelmatig af bij het wegrijden, bv voor een stoplicht, of bij achteruitrijden. M.n. bij een lichte helling, waarbij het toepassen van de hellingproef niet eens nodig is, is veel gas nodig om weg te kunnen rijden. Daarnaast schokt de auto bij het doorschakelen van de eerste naar de tweede versnelling. De dealer heeft, nadat ik het probleem heb aangegeven, de koppeling vervangen en zegt dat de auto technisch 100% in orde is. Het lijkt dus een eigenschap van de Rio. Nu lees ik op dit forum dat meer Rio-rijders deze eigenschap als zeer vervelend ervaren. Bij sommigen is naast de koppeling ook de drukgroep vervan…
Laatste antwoord door Lisette Tekst, -
versnellingspook
door Nora- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo Heeft iemand dit wel eens gezien? groeten Nora
Laatste antwoord door Machlo, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, ik heb al een aantal keer geprobeerd mijn contacten vanuit de i-phone te downloaden in mijn nieuwe e-niro, maar ik krijg elke keer mislukt, ontgrendel eerst eventueel de telephone, maar die heb ik dan ontgrendeld. Weet iemand wat ik misschien anders moet doen, of hoe dit komt?
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
In mijn Picanto 2 (sept 2013) blijkt de 12V-aansluiting het niet te doen. Eerder nooit nodig gehad maar we willen er binnenkort een koelbox op aansluiten. Deze koelbox doet het prima in andere auto, dus ligt niet aan koelbox. Ik wilde de zekering checken maar op schema in zekeringenkastje twijfel ik welke zekering het is. Power outlet? Sigaret? Andere? Enkele zekeringen verwisseld met nieuwe zekering, maar probleem blijft. Iemand een idee?
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
In mijn vorige auto (BMW) was het mogelijk om de adresgegevens van de contacten in de via Bluetooth gekoppelde telefoon te gebruiken in de Navigatie. In de Niro lukt mij dit niet en kan hier niets over terugvinden in de documentatie. Heeft iemand wat tips/trucs om adressen van de contacten in een (Android)telefoon te gebruiken in de ingebouwde Navigatie van de Niro ? Of heeft iemand de adresgegevens van de telefooncontacten weten te importeren in het adresboek van de Niro ? Is niet echt dynamisch, maar ok. Graag dan ook wat info over bv. het formaat van de export/import bestand. P.S. Gaat dus niet over Android Auto
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Goede avond allen, Ik heb een Kia Sorento 3.3 V6 met 100000 km op de teller bouwjaar 2007 gekocht mooie wagen rijd goed maar ik heb er wel wat mee waar ik eens een paar goede tips bij kan gebruiken. het motor management lampje ging branden en ik heb hem bij de garage(geen Dealer) laten uitlezen en daar gaf hij lambda sonde rechts voor signaal te traag door gegeven. Dit heeft hij 3 keer gedaan en toen heb ik de Lambda sonde laten vervangen maar toch kwam na die actie weer dat lampje terug, Toen is mij aangeraden om de auto bij de dealer te laten uitlezen omdat "mijn garage" 85% kan uitlezen en de Dealer 100% zo werd mij verteld. Dit heb ik dus gedaan …
Laatste antwoord door spostma85,