Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi allen, ik heb een Kia Rio uit 2012, 3 deurs. Echter wil ik graag knipperlichten met een flow effect, een beetje zoals die de audi’s hebben. Is dat mogelijk voor een Kia Rio en waar zou ik die eventueel kunnen bestellen ?
Laatste antwoord door Machlo, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi Allemaal. Kia Sportage 2.0 cdri adw 2012. D4HA ik moet mijn startmotor vervangen ,heeft iemand dat al eens gedaan? zoja hoe kun je het beste te werk gaan want je kunt er niet gemakkelijk bij. alvast bedankt voor je antwoord
Laatste antwoord door Falcon, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Kia picanto update / officiele prijslijst. PDF. Picanto MY21 1-9-2020.pdf
Laatste antwoord door tokoroko, -
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik zit er aan te denken om de Kia navigatiesysteem in mijn Kia Cee'd SW van 2016 te vervangen voor een Android systeem. Nu heb ik gehoord dat voor het aansluiten van de standaard Kia achteruitrijcamera een aparte interface moet gebruiken. Nu heb ik gezocht op internet, maar eigenlijk dit niet gevonden. Heeft iemand een idee wat voor interface dit is en waar ik die kan kopen. Alvast bedankt, Sander
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Goeden avond Ik ben een nieuw lid en heb mezelf aangemeld ivm de aanschaf van een Venga uit 2012, die geheel aan mijn verwachting voldoet. Behalve de navigatie helaas. Ik kocht de auto bij een officiele Kia dealer met de afspraak dat de navigatie zou worden geupdate. Het bleek echter al snel dat er iets niet klopte want een hoofdweg van 4 jaar oud kende het systeem niet. Bij navraag werd al mompelend toegegeven dat het systeem nog nooit een update had gehad na de aflevering in 2012.... Afgesproken dat dit alsnog zou gebeuren. Gisteren de update gehad, maar ik twijfel er een beetje aan en zou graag willen nakijken van welk jaar ik nu de versie heb. …
Laatste antwoord door Svennie, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
hoi, kan iemand mijn vertellen hoe ik de draaiknoppen van de ac kan verwijderen? ik wil deze vervangenn voor ronde draaiknoppen zie foto link hieronder ze zeggen dat het heel makkelijk gaat ? maar met een tang lukt het niet om ze er af te halen zoals het staat geschreven? maar ik krijg ze er niet af? https://nl.aliexpress.com/item/4000139611654.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.622f7a3ffdnBk3&algo_pvid=f2abee60-147d-4e1f-a15a-916c38225af3&algo_expid=f2abee60-147d-4e1f-a15a-916c38225af3-7&btsid=0b0a0ae215991330132761073e570a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Prijzen en uitvoering Picanto 3 facelift.
Laatste antwoord door tokoroko, -
Onderhoud Rio
door mcknikker- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik wil graag kijken of ik simpele onderhoudswerkzaamheden aan mijn Kia Rio (2014) zelf kan uitvoeren. Zoals bijvoorbeeld het vervangen van de Olie, filters etc. In hoeverre loont dit ? en wat zouden jullie adviseren qua gebruik een potkrik of een garage krik icm Assteunen? Of zit hier in de praktijk weinig verschil in ? Alvast dank! Mvg, Stephan
Laatste antwoord door mcknikker, -
KIA laadkabel
door 8.3- 16 antwoorden
- 4k weergaven
Van de KIA laadkabel 32A die bij mijn auto is geleverd wordt de voertuig stekker best wel heet tijdens het laden. Ik heb eens met een warmtebeeld camera gemeten en na een kwartier laten afkoelen was de temperatuur nog steeds 48 graden. De voertuig stekker van mijn wallbox komt niet boven de 21 graden uit tijdens het laden met 32A. Is dit een bekend probleem?
Laatste antwoord door Petertenboer, -
Wat is de kleur van de e-niro primer/grondverf? (vanwege krassen op zwarte- of clear white lak)
door Pieter Haarlem- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik twijfel tussen de aanschaf van een zwarte of een clear white e-niro. Vanwege de zichtbaarheid van krassen zou de kleur van de grondverf de keuze makkelijker maken :-)
Laatste antwoord door Platinum K, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wie van de techneuten kan mij helpen aan de juiste kleur voor de stuurdraden van de centrale vergrendeling van mijn picanto uit 2013 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Heeft er iemand misschien een goede tip voor welke caravan spiegels ik het beste kan gebruiken op mijn Ceed? Ik heb er nu universele spiegels van de halfords op zitten, maar dat bevalt mij totaal niet. Het liefst zet ik er weer universele op, maar als het niet anders kan dan zijn specifieke spiegels natuurlijk ook goed.
Laatste antwoord door Huuv, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi, misschien kan iemand mij helpen. De trekhaak van mijn KIa Niro Hybrid is 13 polig. Nu denk ik dat de zekering van de constante stroom is gesmolten. Ben op zoek gegaan naar de accu maar kan deze niet vinden. Weet iemand waar deze zich bevindt en is deze makkelijk toegankelijk. gr.
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 2 antwoorden
- 4k weergaven
Beste Forumleden, Ik heb een paar weken geleden een Kia Cee'd Sportswagon 1.6 GDI uit 2013 gekocht. Van het weekend kwam ik er achter dat de achterklep niet meer op slot gaat. De Kia dealer vermoedt dat de Smart Junction Box en de bekabeling vervangen moeten worden. Een kostenplaatje van rond de € 900,--. Vreemd is dat een vorige dealer al een keer een extra rode draad tussen het slot en de connector in de achterklep heeft getrokken. Heeft iemand ervaring met dit probleem gehad en een goedkopere oplossing? alvast bedankt voor het meedenken. Groetjes Andy
Laatste antwoord door Andy Koldenhof, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste leden. Weet iemand waar ik bij onze Kia Céed 2014 Hatchback de Opvangbak van condenswater en Afvoer kan vinden van de Airco. Wij hebben het idee dat deze verstopt zit. Mvg.
Laatste antwoord door boyac, -
parkeersensor
door 1515- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Beste deskundige,Ik heb een trekhaak gemonteerd op mijn Kia Sportage incl een universele 13 polige stekkerdoos met module.Echter het aansluiten van een 13 polige vergt toch enige kennis, met name de mistlamp.De mistlamp die moet als ik de aanhangwagen aankoppel bij de auto uit gaan.Hoe los ik dit op?Mijn 2e probleem is de parkeersensor die blijven reageren als ik een aanhangwagen achter de auto heb.In de handleiding staat dat ik de massa kabel van park distance control module moet door knippen en moet koppelen met de module van de trekhaak.Echter ik heb geen idee welke massa kabel ik moet hebben.wie kan mij helpen met deze 2 problemen.Ik hoor het graag van jullie.Luc
- 6 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hoi, in de voertuiginstellingen van mijn nieuwe wagon zit ook een vinkje voor Ambient Light (ik heb het menu in het Engels staan). Maar ik kan nu niet echt ontdekken wat dit effectief doet. Van de handleiding word ik ook niet echt wijzer - anders dat er staat dat dan sfeerverlichting in- of uitgeschakeld wordt. Weet iemand wat dit precies aanzet en onder welke omstandigheden?
Laatste antwoord door Chris van Meer, -
- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hey kia fanaten, Ik heb even jullie raad nodig want na 3 garages gedaan te hebben en enkele mails gestuurd te hebben voor een diagnose (die telkens andere raad geven) weet ik niet meer wat te doen. Ik schets het even: ik heb een fluitend geluid thv de turbo op mijn Kia CeedSW 1.6CRDI 2009, dit zonder noemenswaardig vermogenverlies .Bij mijn plaatselijke garage vertelden ze me dat het stangetje voor het aandrijven van de variabele (actuator) fitte en er daardoor een fluittoon hoorbaar was (roet aan het stangetje). Ik luisterde reeds bij de KIA dealer en bij een 2 andere garages voor de reparatie hiervan maar voor mijn 247.000km tellende wagen zijn deze prijzen echt ve…
Laatste antwoord door Nick W, -
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Weet iemand bij toeval hoe je het onderhoudsinterval op de boordcomputer kunt activeren. Staat momenteel op niet actief. Betreft dus de indicator die aangeeft hoeveel km je nog kunt afleggen voor het eerstvolgende onderhoud.
Laatste antwoord door Rob Ros, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Is een Sonrento 2500 diesel ,automaat van 2006 met 160.000km nog de moeite waard om aan te kopen . Groetjes Mathieu.
Laatste antwoord door spostma85, -
- 6 antwoorden
- 14,7k weergaven
Hi, Ik heb een nieuwe kia e-niro gekocht in duitsland model jaar 2020 uitvoering vision echter heb ik natuurlijk alleen een duitse handleiding erbij gekregen en online op mijnkia kan ik ook alleen maar de duitse versie vinden. Weet iemand waar ik een volledig nederlandse versie kan vinden van deze handleiding? Bedankt!
Laatste antwoord door jwv, -
De nieuwe Kia Stonic
door Moo- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
https://www.autoblog.nl/nieuws/vernieuwde-kia-stonic-kn-alt-je-beeldscherm-op-167243 Wat vinden wij ervan? Ik persoonlijk had er wel meer van verwacht.
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 14 antwoorden
- 3,9k weergaven
Goeie avond. Toen ik mijn e-niro bij een openbare laadpaal wilde aankoppelen hoorde ik een soort vreemd tikgeluid en leds kleurde rood. Andere kant van laadpaal geprobeerd en zelfde euvel. Naar een andere laadpaal gereden en je raadt het al, ook rode leds en tikken geluid alsof kabel niet vergrendeld kon worden. Bij een buurman verderop laadkabel geleend en die deed het direct. Morgen maar even langs de dealer want de kabel is redelijk essentieel. Iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door edwin van kessel, -
- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
Al een hele tijd heb ik dat mijn motor blok onbelast klinkt als een diesel, je hoort de kleppen tikken lijkt het wel. Maar als je een beetje gas geeft is het weg. De ene garage zegt, nks aan de hand, maar bij de APK kreeg ik te horen dat ik snel langs moet komen, want het kan echt niet dat mijn motor dit geluid prduceert. Dat was een jaar naar het eerste consult waarbij de garage zei dat hoort bij deze auto's . . . . dus wellicht veel schade door slecht advies. Ook verbruikt hij olie, dus ik wilde toch eens nadenken over een oplossing. Ik ben handig genoeg om veel zelf te doen, maar diagnostiseren is soms best lastig. Werkplaatshandboeken zijn ook lastig te krijgen, ik he…
Laatste antwoord door Gait, -
Stuurwiel
door Ad Dekkers- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Van mijn Kia Ceed1.4-xtra 2010, laat het bovenste zwarte laagje van het stuurwiel los, wat rest is grijs en ziet er niet uit. Is hier een oplossing voor ??
Laatste antwoord door Ad Dekkers,