Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
Als je op de snelweg rijdt, in zijn 5, en je zit achter een vrachtwagen bijvoorbeeld, je rijd 90km/u en je gaat naar links om in te halen en geeft wat extra gas, dan schakelt de auto zelf terug naar zijn 4, terwijl ik hem nog altijd in zijn 5 heb staan. Na een paar tellen schakelt hij weer terug naar zijn 5 vanzelf. Pook niet aangeraakt. Gebeurt ook in de stad, je bent aan het optrekken, in zijn drie, geeft gas bij... en dan springt die ff naar zijn twee. Wat kan zoiets zijn? Sensor? Mvg, Roger Janssen
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
wintertijd
door Nir00tje- 10 antwoorden
- 4,5k weergaven
De afgelopen week verbaasde ik mij er over dat de tijdaanduiding op het grote scherm nog op de de zomertijd stond. Vandaag heb ik er even naar gekeken. Blijkt dat ik via menu->instellingen->datum/tijd dingen kan aanpassen. Bij mij stonden gps-tijd en zomer/wintertijd beide keurig aangevinkt maar desondanks geen correcte datum op het display. Pas als ik zomer/wintertijd uitvink wordt de correcte tijd weergegeven. Zijn er meer mensen die hier mee hebben moeten rommelen?
Laatste antwoord door arieenaagje@hotmail.com, -
Sygic heeft sinds de laatste update een EV modus moet het nog eens bekijken maar tof dat ze het oppakken.
Laatste antwoord door hgrootnl, -
Navigatie vraag
door sean1966- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Weet iemand waarom je soms een stuk van de weg in de navigatie in een andere kleur ziet? zie foto - een stukje is geel en de rest groen waar heeft t mee te maken?
Laatste antwoord door hgrootnl, -
- 1 antwoord
- 4,6k weergaven
Mijn Plug-in Hybride lijkt problemen te hebben met de 12V accu. Wanneer ik de status aflees zie ik Waarschuwing in rood staan. De accu-spanning zal dan (te) laag zijn, neem ik aan. Nu rijd ik vrijwel altijd elektrisch, dus de benzinemotor loopt amper. Is dat de oorzaak (dat de benzinemotor stil staat) of zou de 12 V accu door de rij-accu's opgeladen moeten worden? Weet iemand hier het fijne van?
- 17 antwoorden
- 5,1k weergaven
Afgelopen zondag viel het me zwaar tegen dat de klok van de Niro niet automatisch naar wintertijd was gegaan. Met UVO-Connect verwacht je dat de klok de tijd van het mobiele netwerk volgt. Niet dus, blijkbaar volgt de klok de GPS-tijd zonder kennis te hebben van de dagen dat de klok een uur verspringt. Mocht bij jullie de klok wel automatisch aangepast zijn dan heb ik weer een punt voor het niet goed werkende display. Ik wacht nu al vanaf 1 september op een vervanging ....
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
Ik weet niet of het er al een topic Is over de winterband...? We gaan de winter in, ik vroeg me af welke winterband zou nou fijn rijden onder De kia ? Vooral geluid .. En trillingen... Welke merk en type ? En heeft er iemand al op de winterband gereden?
Laatste antwoord door Arnold-Vincent, -
- 15 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hoe kan ik mijn KIA NIRO automatisch verbinding laten maken met de hotspot op mijn iPhone? Ik verbind steeds met een usb kabel. Soms wordt de verbinding gelegd na enkele seconden, meestal duurt het zeer lang en moet ik op mijn iPhone de hotspot uitschakelen en dan weer inschakelen. Het zou handig zijn moest deze verbinding automatisch gelegd worden.
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Vandaag heeft de Stonic een beurt gekregen in de garage. En ook een update van het system.. veel dingen zijn echt fijn veranderd. Maar sommige dingen zijn minder.. bijv de kleuren zijn helemaal anders. Kaart zoom is anders etc etc.. maar toen ik mijn telefoon aansloot werkt Android auto niet meer.. hij kon niet verbinden.. heeft iemand een oplossing...
Laatste antwoord door pk24, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
De elektrisch inklapbare spiegels van mijn Picanto zijn alleen met een handschakelaar te bedienen. Weet iemand of het mogelijk is om een aanpassing te maken zodat hij met de afstandsbediening is te bedienen. Er gaat immers een stroompuls naar de spiegels als je de auto opent of sluit met de afstandsbediening. Als je deze stroompuls ook naar de handschakelaar laat gaan dan zouden de spiegels toch in of uit moeten klappen??? Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door dixie, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste leden, Ik ben nieuw en ik zag geen andere mogelijkheid om hier uit te komen. Excuses als dit niet de juiste wijze is. Ik ben voornemens om een kia sportage te kopen bij een handelaar in Nederland. Hij heeft deze auto geïmporteerd uit Duitsland. Bouwjaar: 2014 Km: 41.000 Prijs: 14.00 Het probleem is dat de handelaar het onderhoudsboekje niet kan vinden. Maar hij garandeert mij dat er niks mis is met de auto. Hij geeft ook aan dat ik gewoon kan bellen met de kia dealer. Ik heb een proefrit gedaan en de auto ziet er inderdaad heel netjes uit van binnen. Hij rijdt ook goed. Niks mis mee. Het bedrijf geeft zelf 6 maanden garantie (s…
Laatste antwoord door Bernd, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
sinds enkele dagen brand mijn dimlicht als de lichtschakelaar op auto staat ... in volle zon ?
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, ik zou graag het rijcomfort verhogen. Zelf nieuw bleek deze Kia een niet al te comfortabele vering te hebben. Nu wil ik deze vervangen. Zijn er specifieke merken die "zachter" zijn? De foto zijn de veringen die ik zou kopen.
Laatste antwoord door Eindelijk, -
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo. Ik heb een Sorent J1 2.5 crdi uit 2004. Vorige week na een rit van 150 Km ineens in de gaten dat mijn temperatuur meter helemaal voluit stond! echter geen waarschuwings lampje. Ik heb mijn garage gebeld en ben dezelfde dag langs geweest, garage houder kon niets vreemds ontdekken temp meter helemaal hoog maar motor temperatuur normaal. Op zijn advies de volgende dag een nieuwe thermostaat,echter probleem hetzelfde. De volgende dag auto in koude toestand op eerste contact gezet, temperatuur meter sloeg direct naar half uit? ik heb de stekker van de temperatuur sensor in de motor lasgekoppeld echter het zelfde resultaat? m…
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo, Wat vragen over de Rio die ik sinds deze week rij. Hele leuke auto maar wil een paar aanpassingen laten doen. Ik heb voor beide vragen de search functie gebruikt maar kwam niet echt op concrete antwoorden, of vaak voor de oudere modellen. Dus vandaar toch dit topic. Als eerste vroeg ik mij af of de pedalen afgesteld kunnen worden. In mijn vorige auto was ik gewend bij gas en remmen dat ie vrij pittig reageert. Nu lijkt het traag te reageren, dat je het pedaal intrapt en er na een cm ofzo pas echt reactie komt. Dan de audio vraag Welke maat speakers heeft de voor en achterdeur. Ik kom 16.5 en 17cm tegen. Of luistert dat niet zo nauw? Tevens k…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 3,8k weergaven
hallo, Volgens opgave van de dealer zit er in de e soul executive lijn vanaf 2020 een warmtepomp. je zou veronderstellen dat deze warmtepomp op dezelfde plaats zit als bij de e niro. De warmtepomp van de niro heeft behoorlijke afmetingen met nogal wat slangen naar de radiateur. De warmtepomp zit boven de rechter wielbak. Vanwege het mooie weer een motorrit gemaakt en kwam bij een kia dealer, die een e soul had staan. Deze e soul had hetzelfde grote gat waar bij de e niro de warmtepomp zit.Hij wist ook niet waar de warmtepomp zat. Weet iemand waar de w.p. zit in de e soul? Ik heb de importeur geschreven met het verzoek om informatie.
Laatste antwoord door yamaha, -
Wel een alarm, geen lampje
door Gast- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik ben in het bezit van een Kia Rio uit 2013. Vandaag, bij wegrijden, ging er een ping alarm af in de auto. Ik zag geen lampje branden op het dashboard en de auto reageerde normaal. Het alarm was niet constant. De benzine meter stond nog op een kwart en het dashboard gaf aan dat ik nog 250 km kon rijden. Ten tijde dat ik op de snelweg reed (ongeveer 5 minuten later), was het even weg en daarna kwam het onregelmatig terug. Nog steeds geen lampje op het dashboard. Na een aantal kilometers bleef het constant pingen, maar nog steeds geen lampje. Uiteindelijk ben ik toch maar gaan tanken en daarna was het over. (tenminste ik heb daarna het niet meer gehoord) Iemand…
-
trekhaakinstalatie
door el_tom- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hey iedereen Ik ben bezig met elektrische gedeelte van een trekhaak te instaleren wat goed ging tot ik de canbus aansluiting moest maken. Ik gebruik een set van brink (720774) en daar zou ik volgens de handleiding een bruine en een witte draad van de canbusstekker moeten verbinden met hun module maar aan die stekker zitten 3 witte en 3 bruine draden . Je kan het probleem al raden welke van de 3 mag ik nemen ? Heeft er al iemand ervaring met deze kit van brink? Mvg Tom
Service onderhoud
door Gsm- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik ben toe aan mijn 2e service beurt, kleine beurt is dat. Nu ben ik vanmiddag even langs de dealer geweest en die zei mij dat er geen service in het landelijk systeem staat over mijn Niro m.a.w. hij zou de eerste beurt niet hebben gehad en dat kan een probleem geven als ik garantie moet claimen. Maar in mijn boekje staat die 1e beurt wel afgestempeld, 3 dagen voor ik hem ophaalde compleet met km stand en werknummer en stempel. Volgens de dealer is dat niet waterdicht. Mijn vraag is of daardoor mijn garantie in gevaar is gekomen ? PS, er staat ook een stempel in het boekje dat de carrosserie inspectie is uitgevoerd, dat moet na 12 maanden worden gedaan maar is bi…
Laatste antwoord door Gsm, -
- 4 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, Mijn Kia heeft 3 weken geleden de laatste software update gehad via de dealer. Nu ontdek ik dat ik sinds 26 september geen online verbinding meer heb met de UVO app en de online diensten vanuit de auto. Iemand dezelfde ervaring hiermee? Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Laatste antwoord door Danny_57, -
Veerpootbrug
door Peter1975- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Wie weet of er voor een Kia Stonic een veerpootbrug te verkrijgen is en zo ja waar?
Laatste antwoord door Peter1975, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste allemaal, Ik heb op Amazon van die rubberen afdichtingen strips met 3M tape gekocht in de hoop ermee het windgeruis te verminderen. Laat ik voorop zeggen dat ik het windgeruis geen probleem vind. Ik vind dat ik met 100km/u nog steeds een goed en duidelijk gesprek kan voeren en dat ik kan genieten van mijn muziek (die Harman Kardon Sound system is echt top!), maar ik ga kijken in hoeverre ik het windgeruis nog verder omlaag kan brengen door deze strips te plaatsen. Het gaat om: https://smile.amazon.de/gp/product/B07Y515M4K/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s01?ie=UTF8&psc=1 Ik laat jullie weten wanneer het is gelukt en wat het resultaat is. Mvgr,
Laatste antwoord door Zarpax, -
- 4 antwoorden
- 4,7k weergaven
Bij mijn E-Niro veranderen de buitenspiegels regelmatig van stand zonder dat ik dat zelf wil/doe. Zeer irritant is dat. Moet ze dus telkens weer met de koppen terugzetten. Weet iemand hoe dit te verhelpen zou zijn?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo. Ik ben aan t overwegen om een sorento1 automaat met g3 gasinstallatie aan te schaffen. Kan iemand mij een indicatie geven over het verbruik. Gas tankinhoud/ kilometers. Alvast bedankt. Dave M
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 25 antwoorden
- 7,1k weergaven
Sinds november 2019 zijn we in het bezit van een Kia Ceed Sporty Wagon uit 2006. Deze wagen heeft voor de ruitenwissers voor een automatische stand, die ks gekoppeld aan een regensensor. Toen we de auto kochten deed de enkele satnd van de wissers voor het niet. Dwz als ik de schakelhendel kort naar beneden druk, dan horen de ruitenwissers een enkele slag te maken, maar dat deden ze niet. Nu, bijna een jaar later, is de automatische stand defect. Er gebeurt helemaal niets in deze stand. Ook de enkele wisserbeweging, wanneer je de auto start met ingeschakelde automatische stand, gebeurt niet. Ik heb nu alleen maar de 2 gewone standen voor de wissers en ik vind dit erg store…
Laatste antwoord door Murcielaygo,