Kia Modellen
-
Hallo, sinds gisteren ben ik mede E-Niro rijder. Eerste kilometers zijn al veelbelovend te noemen. wellicht is dit topic ergens te vinden maar helaas niet door mijzelf Met kabel (orig. Apple) iphone SE 2020 verbonden maar krijg geen carplay mogelijkheid. Het icoon blijft grijs. Inmiddels meerdere kabeltjes geprobeerd, nieuwe update, siri uit/aan, Bluetooth aan/uit maar het wil niet connecten. Met oudere iphone lukte het als test wel. iemand ideeën? Alvast bedankt. Ramon
Laatste antwoord door Schaafsel, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, ik sta op het punt een Sportage 2.0 xpect aan te schaffen. Alles lijkt goed, auto is goed onderhouden, heeft nieuw subframe achter, nwe aircopomp, distribitie etc. Nu sprak ik toevallig vd week iemand hier in de buurt met een Sportage, en die raadde mij af er één te kopen. Dit ivm buitensporig brandstofgebruik. Hij noemde waarden van 1op 8 á 9 gemiddeld ? Dit doet mij toch wel afschriken, daar de garagehouder waar ik hem ga kopen het had over 1 op 12. Hier mensen ervaring met het verbruik ?
Laatste antwoord door stefru, -
Auto geleverd
door J.V.- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
Gisteren is de Kia Niro DynamicLinePlus geleverd. Dus gisteren even een stukje gereden en de auto rijdt heerlijk. Het is altijd weer afwachten hoe het rijden gaat ook al heb je een proefrit gemaakt het blijft toch weer een verrassing. De garage heeft eigenlijk alles al ingesteld en ik ben nu bezig om dit nog iets te veranderen naar eigen idee. Apple carplay werkt goed maar je kan dan alleen de middelste USB poort gebruiken de andere USB poorten zijn alleen om op te laden. Je kijkt altijd terug wat had de vorige auto en wat heb ik nu, de Peugeot 308 SW had meerdere USB poorten om b.v. een media af te spelen. Als ik de Apple carplay wil gebruiken dan moet de USB stick met d…
Laatste antwoord door J.V., -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Goedemiddag allemaal , ik ben in het bezit van een Sportage uit 2007. nu zijn er hier lieden die het een sport vinden om wielbouten van auto's los te draaien, wat ook is gebeurd. Nu wil ik torx bouten gebruiken, alleen weet ik de maat van de originele bouten niet. Weet iemand die?
Laatste antwoord door Sport2007, -
Achteruitrij Camera
door SEAS- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
ik wil mijn achteruitrij camera aansluiten op de achteruitrij licht, maar ik heb 2 blauwe kabel, weet niet welke plus en welke min kabel is. Zie fotos.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hoi, De dashbordverlichting van mijn Kia Carens uit 2004 is helemaal uitgevallen is er iemand die mij kan helpen , of kan zeggen , hoe dit is op te lossen. Groet, Ton
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Goedemiddag, Ik heb een vraagje, de luchtroosters onder de voorruit waar het alarmlampje aan de ene zijde zit, en aan de andere zijde eenzelfde dopje maar weet niet waar deze voor dient.. is dit los te halen uit het dashboard? Of is dit een geheel met het dashboard? Een kant (die bij het alarmlampje) zit los bij mij namelijk
Laatste antwoord door orlok, -
nokkenassensor
door Dedoper- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi, Het motorlampje gaat steeds branden. Lees de melding uit met Torque die dan de Fault P0340 geeft. Na een beetje zoeken kom ik uit bij de nokkenassensor die het schijnbaar wel vaker wil begeven. Natuurlijk kan er nog meer aan de hand zijn maar ik wil eerst beginnen met om die sensor te vervangen. Kan iemand mij uitleggen waar de nokkenassensor bij de Picanto uit 2006 zit? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Dedoper, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi allen, ik heb een Kia Rio uit 2012, 3 deurs. Echter wil ik graag knipperlichten met een flow effect, een beetje zoals die de audi’s hebben. Is dat mogelijk voor een Kia Rio en waar zou ik die eventueel kunnen bestellen ?
Laatste antwoord door Machlo, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi Allemaal. Kia Sportage 2.0 cdri adw 2012. D4HA ik moet mijn startmotor vervangen ,heeft iemand dat al eens gedaan? zoja hoe kun je het beste te werk gaan want je kunt er niet gemakkelijk bij. alvast bedankt voor je antwoord
Laatste antwoord door Falcon, -
- 0 antwoorden
- 990 weergaven
Kia picanto update / officiele prijslijst. PDF. Picanto MY21 1-9-2020.pdf
Laatste antwoord door tokoroko, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik zit er aan te denken om de Kia navigatiesysteem in mijn Kia Cee'd SW van 2016 te vervangen voor een Android systeem. Nu heb ik gehoord dat voor het aansluiten van de standaard Kia achteruitrijcamera een aparte interface moet gebruiken. Nu heb ik gezocht op internet, maar eigenlijk dit niet gevonden. Heeft iemand een idee wat voor interface dit is en waar ik die kan kopen. Alvast bedankt, Sander
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Goeden avond Ik ben een nieuw lid en heb mezelf aangemeld ivm de aanschaf van een Venga uit 2012, die geheel aan mijn verwachting voldoet. Behalve de navigatie helaas. Ik kocht de auto bij een officiele Kia dealer met de afspraak dat de navigatie zou worden geupdate. Het bleek echter al snel dat er iets niet klopte want een hoofdweg van 4 jaar oud kende het systeem niet. Bij navraag werd al mompelend toegegeven dat het systeem nog nooit een update had gehad na de aflevering in 2012.... Afgesproken dat dit alsnog zou gebeuren. Gisteren de update gehad, maar ik twijfel er een beetje aan en zou graag willen nakijken van welk jaar ik nu de versie heb. …
Laatste antwoord door Svennie, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
hoi, kan iemand mijn vertellen hoe ik de draaiknoppen van de ac kan verwijderen? ik wil deze vervangenn voor ronde draaiknoppen zie foto link hieronder ze zeggen dat het heel makkelijk gaat ? maar met een tang lukt het niet om ze er af te halen zoals het staat geschreven? maar ik krijg ze er niet af? https://nl.aliexpress.com/item/4000139611654.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.622f7a3ffdnBk3&algo_pvid=f2abee60-147d-4e1f-a15a-916c38225af3&algo_expid=f2abee60-147d-4e1f-a15a-916c38225af3-7&btsid=0b0a0ae215991330132761073e570a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Prijzen en uitvoering Picanto 3 facelift.
Laatste antwoord door tokoroko, -
Onderhoud Rio
door mcknikker- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik wil graag kijken of ik simpele onderhoudswerkzaamheden aan mijn Kia Rio (2014) zelf kan uitvoeren. Zoals bijvoorbeeld het vervangen van de Olie, filters etc. In hoeverre loont dit ? en wat zouden jullie adviseren qua gebruik een potkrik of een garage krik icm Assteunen? Of zit hier in de praktijk weinig verschil in ? Alvast dank! Mvg, Stephan
Laatste antwoord door mcknikker, -
KIA laadkabel
door 8.3- 16 antwoorden
- 3,9k weergaven
Van de KIA laadkabel 32A die bij mijn auto is geleverd wordt de voertuig stekker best wel heet tijdens het laden. Ik heb eens met een warmtebeeld camera gemeten en na een kwartier laten afkoelen was de temperatuur nog steeds 48 graden. De voertuig stekker van mijn wallbox komt niet boven de 21 graden uit tijdens het laden met 32A. Is dit een bekend probleem?
Laatste antwoord door Petertenboer, -
Wat is de kleur van de e-niro primer/grondverf? (vanwege krassen op zwarte- of clear white lak)
door Pieter Haarlem- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik twijfel tussen de aanschaf van een zwarte of een clear white e-niro. Vanwege de zichtbaarheid van krassen zou de kleur van de grondverf de keuze makkelijker maken :-)
Laatste antwoord door Platinum K, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Wie van de techneuten kan mij helpen aan de juiste kleur voor de stuurdraden van de centrale vergrendeling van mijn picanto uit 2013 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Heeft er iemand misschien een goede tip voor welke caravan spiegels ik het beste kan gebruiken op mijn Ceed? Ik heb er nu universele spiegels van de halfords op zitten, maar dat bevalt mij totaal niet. Het liefst zet ik er weer universele op, maar als het niet anders kan dan zijn specifieke spiegels natuurlijk ook goed.
Laatste antwoord door Huuv, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoi, misschien kan iemand mij helpen. De trekhaak van mijn KIa Niro Hybrid is 13 polig. Nu denk ik dat de zekering van de constante stroom is gesmolten. Ben op zoek gegaan naar de accu maar kan deze niet vinden. Weet iemand waar deze zich bevindt en is deze makkelijk toegankelijk. gr.
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
Beste Forumleden, Ik heb een paar weken geleden een Kia Cee'd Sportswagon 1.6 GDI uit 2013 gekocht. Van het weekend kwam ik er achter dat de achterklep niet meer op slot gaat. De Kia dealer vermoedt dat de Smart Junction Box en de bekabeling vervangen moeten worden. Een kostenplaatje van rond de € 900,--. Vreemd is dat een vorige dealer al een keer een extra rode draad tussen het slot en de connector in de achterklep heeft getrokken. Heeft iemand ervaring met dit probleem gehad en een goedkopere oplossing? alvast bedankt voor het meedenken. Groetjes Andy
Laatste antwoord door Andy Koldenhof, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste leden. Weet iemand waar ik bij onze Kia Céed 2014 Hatchback de Opvangbak van condenswater en Afvoer kan vinden van de Airco. Wij hebben het idee dat deze verstopt zit. Mvg.
Laatste antwoord door boyac, -
parkeersensor
door 1515- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Beste deskundige,Ik heb een trekhaak gemonteerd op mijn Kia Sportage incl een universele 13 polige stekkerdoos met module.Echter het aansluiten van een 13 polige vergt toch enige kennis, met name de mistlamp.De mistlamp die moet als ik de aanhangwagen aankoppel bij de auto uit gaan.Hoe los ik dit op?Mijn 2e probleem is de parkeersensor die blijven reageren als ik een aanhangwagen achter de auto heb.In de handleiding staat dat ik de massa kabel van park distance control module moet door knippen en moet koppelen met de module van de trekhaak.Echter ik heb geen idee welke massa kabel ik moet hebben.wie kan mij helpen met deze 2 problemen.Ik hoor het graag van jullie.Luc
- 6 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hoi, in de voertuiginstellingen van mijn nieuwe wagon zit ook een vinkje voor Ambient Light (ik heb het menu in het Engels staan). Maar ik kan nu niet echt ontdekken wat dit effectief doet. Van de handleiding word ik ook niet echt wijzer - anders dat er staat dat dan sfeerverlichting in- of uitgeschakeld wordt. Weet iemand wat dit precies aanzet en onder welke omstandigheden?
Laatste antwoord door Chris van Meer,