Kia Modellen
-
- 20 antwoorden
- 20,2k weergaven
Beste Sportagers, Het beeld van mijn achteruitrijcamera is na de hele dag regen afgelopen zondag nogal wazig. Ik dacht eerst dat het vocht aan de buitenkant was en heb het lensje goed schoongeveegd. Dit had helaas weinig resultaat. Ik hoop niet dat er vocht ín de camera zit..... Iemand dit al eens gehad? Grtz Jack
Laatste antwoord door Janusjes, -
- 7 antwoorden
- 5,2k weergaven
kia kan hier niets aan doen, auto 1 jaar uit garantie. Carrosserie garantie ook niet. Rubbers gewoonweg niet gecontroleerd tijdens beurten. Kia nederland stuurt mij naar dealer, dealer stuurt mij naar Kia nederland. Wat kan ik hier aan doen?
Laatste antwoord door Janusjes, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Goedavond, wij hebben een kia picanto 1.0 first edition gekocht uit 2017 en daarom ook nieuw op het forum. Nu horen we bij het uiterst insturen naar links en rechts een gekraak onder de auto weet iemand wat dit is? of ook gehad. Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Laatste antwoord door leonpolman1, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Langs deze weg wil ik KIA feliciteren met de best verkochte auto van het afgelopen jaar, de Niro!
Laatste antwoord door Iscorpio, -
Ik hoor van de week eigenlijk pas over V power. Ik tank vaak bij Tango en heb eigenlijk geen problemen, maar nu hoorde ik dus dat het erg slechte benzine schijnt te zijn. V power zou stukken beter zijn en schaad de motor niet, zou ik zo kunnen overstappen van benzine? Ik heb een Kia Venga van 2017 groet Geert
Laatste antwoord door SMITHEN69, -
- 1 antwoord
- 3,5k weergaven
Hallo, ik zit met een probleem? ik heb sind 2 maanden een Kia Sportage uit 2012, na het starten hoor je de motor nogal tikken, ik zal proberen te omschrijven wat ik hoor en wanneer. als ik in de ochtend de auto voor het eerst start hoor je de motor behoorlijk tikken , dit tikken hoor je vooral bij gas geven dus wegrijden bij stoplicht of bij verkeersdrempels laat je het gaspedaal los dan is het een stuk minder maar bij,gas geven harder. ik ben ermee terug geweest omdat ik 6 maanden bovag garantie heb. Eerste keer zeiden ze dat dit een bekend probleem is en inherent aan deze motor ligt. Na 1 maand ging het me irriteren , ben weer teruggeweest en toen heb…
Laatste antwoord door TovenaarvanFop, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo. Ik heb een Kia Sportage, GT Line van maart 2017. Op een gegeven moment ging het motormanagement branden op een moment dat het gaspedaal echt ingedrukt werd. Heeft iemand daar ook last van of van gehad?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi allemaal, Ik ben net de trotse bezitter van een Kia rio 3 uit 2016 (5deurs). Ik wil graag een originele armsteun en na een tijd zoeken kwam ik er een tegen zonder dat telefoon bakje aan de voorkant. Kan ik deze gewoon in mijn auto installeren en mijn huidige telefoonbakje gebruiken, of moet ik er een met telefoonbakje ingebouwd nemen (zie 2e foto). Verder nog tips voor het installeren? Groeten, Hod
Laatste antwoord door HOD, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Voor mij de eerste keer dat ik een Kia heb, een Rio4 dynamicPlus uit 2019. Mooie complete auto maar moet nog wel wennen aan alle systemen en mogelijkheden. Daarover heb ik een paar vraagjes: 1. Electrische ruitbediening: het valt mij op dat ik die alleen kan bedienen met de motor aan. Dus als ik parkeer en de motor heb uitgezet (keyless) middels de knop en daarna toch het raam iets meer open of dicht wil doen, moet ik eerst weer even starten....vervelend en onnodig lijkt me. Is dit anders in te stellen of doe ik iets niet goed? 2. StartStop systeem: lijkt bij mijn Rioniet te werken. Als ik stilsta bij een verkeerslicht en in zn vrij zie ik alleen een gele A op …
Laatste antwoord door Diederique, -
Spanningsregelaar
door Celke- 13 antwoorden
- 2,5k weergaven
Goedendag, Ik merk dat als ik gas geef mijn verlichting beter doet, en bij gas los de verlichting weer zwakker wordt. Ook merk ik de laatste tijd dat de dashboard en radioverlichting ligt knippert. Mijn gedachten gaan dat de spanningsregelaar het aan het begeven is. Of is er iets anders aan de hand? Mvg Marcel
Laatste antwoord door Celke, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Goedemorgen, Ik heb een foutcode P0335 en zou dit zelf willen repareren maar ik ben op zoek naar een werkplaats handboek voor de kia sorento I 2005. Is het makkelijk zelf te doen, op Youtube lijkt het erop dat je de radiateur eruit moet halen maar is dat noodzakelijk om er uberhaubt bij te kunnen. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Rider on the storm, -
Dakdragers
door Rein Graat- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb helaas afscheid moeten nemen van mijn Optima PHEV. heb nu dragers over. iemand interesse om deze over te nemen?
Laatste antwoord door Rein Graat, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Goedemorgen allemaal, dat wij een Kia gaan kopen staat vast, maar er heerst nog wat twijfel en dan is er geen betere plek dat de Kiaclub waar anderen al voor vergelijkbare keuzes hebben gestaan en inmiddels al ervaring hebben met de e-Soul en/of e-Niro. Concreet de twee vragen: Zijn er mensen met een gezin (wij hebben 2 jonge kinderen) die de kofferbak van de e-Soul als belemmering ervaren? Ook voor op vakantie in Europa, liefst zonder dakkoffer. Het viel ons op dat de e-Soul op de snelweg best wat windgeruis langs de A-stijlen laat horen, dit viel gelijk op en bij de e-Niro was dit niet het geval. In onze korte test maakte het weinig uit of je 100 km/u o…
Laatste antwoord door Jan Doedel, -
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Wij hebben afgelopen donderdag het koopcontract getekend voor de nieuwste versie van de E-soul, de MY21 variant. Deze is geschikt voor 3-fase laden en kan meer kogeldruk hebben. Zijn er ook anderen die deze versie hebben besteld? Ik ben wel benieuwd naar de levertijd.. Van Mossel geeft nu december aan, maar ik hoop toch stiekem hem in september al te kunnen rijden
Laatste antwoord door Jan Doedel, -
- 0 antwoorden
- 910 weergaven
Ineens werken de snelheidsmeter, bezinemeter, toerenteller, bijbehorende verlichting van de meters enz het niet meer. Ook doet de gordelverklikker het niet meer. Lijkt mij een zekering. Kom er alleen niet achter welke.... Iemand ervaring met dit probleem?
Laatste antwoord door Tom12345, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Goedemiddag, Ik heb een probleem bij monteren van pushbar/bullbar. Wie heeft er foto's of handleiding van?
Laatste antwoord door CJAvHam, -
zonneklep Sportage
door Opa-Ei- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Bij onze sportage blijven de zonnekleppen niet meer tegen het hemeltje staan, ze vallen onder het rijden steeds naar beneden. Wie kan ons met een oplossing helpen...???
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Beste, Ik zit te twijfelen tussen de dynamicplusline MY21 en de executive my21. Mijn grootste twijfelpunt is de audio. Nu heb ik online gelezen dat de audio in de dynamicline afgelopen jaar een stuk beter is geworden t.o.v. de eerdere modellen. Zijn er hier mensen die hun ervaringen willen delen?
Laatste antwoord door Ton van Hout, -
- 2 antwoorden
- 4,9k weergaven
Beste Kia rijders, Ik heb sinds een paar weken problemen met het infotainment systeem van mijn Niro model 2020. De auto is 16 maanden oud en heeft 42000 gereden. Ik denk dat de eerste symptomen zich al eind november aandiende bij gebruik van het spraak besturing systeem , ik kreeg een melding dat de service niet beschikbaar was. Dit werd gevolgd een 2 weken later na wegrijden uit achteruit dat de camera aan bleef staan en bijna geen functie meer werkte, stoppen en motor uitzetten bracht geen oplossing. Uitzetten en uitstappen en op slot doen om vervolgens weer in te stappen werkte gedeelte en de camera was uit, echter een aantal knoppen werkte nog steeds n…
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
Xceed
door Dennis1972- 9 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo allemaal Ik ben me oriënteren voor een xceed Ik twijfel tussen een 1.0 dynamiclinePlus of een 1.4 Dynamicline Heb nu een stonic met 1. 0 maar xceed is een stuk zwaarder Daardoor waarschijnlijk minder pittig of valt dat mee
Laatste antwoord door Kialo, -
- 2 antwoorden
- 845 weergaven
Hoi allemaal, Kan iemand even meedenken? Mijn rio uit 2012 piept bij links sturen, alleen bij sturen naar links. Rechts hoor je niets. Daarnaast de laatste tijd vaker last van het schokkende weg rijden in de 1. Lijkt alsof hij iets niet goed pakt bij optrekken in de 1. Twee losse dingen of kan het met elkaar te maken hebben?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb dus zo een apparaat besteld om een sleutel met afstands bediening in mijn auto te plaatsen, omdat ik er gek van wordt om elke keer weer die sleutel om te draaien... Hoe moet ik zon apparaat installeren? Groetjes Leni!
Laatste antwoord door meeder, -
Hallo allemaal, Sinds kort ben ik ook de trotse bezitter van een Kia Rio 2011. De auto is helemaal top, ben er erg blij mee, alleen dat geluid van de speakers, dat had wel beter gekund. Ik heb een Pioneer F930BT in bestelling staan bij de dealer maar het front voor deze radio is helaas nog niet beschikbaar, daarom duurt het zeker nog tot januari voordat mijn auto compleet is. In de tussentijd wil ik wel voorbereidingen gaan treffen om een nieuwe hoedenplank te gaan maken waar 2 JBL T696 Limited edition speakers ingebouwd worden in combinatie met een lichte versterker. Hiermee hoop ik het geluid in onze Rio naar een hoger plan te trekken. Heeft iemand al ervaring m…
Laatste antwoord door xtra40, -
Update navigatie
door Beum- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Wie kan mij helpen met mijn vraag, ik heb het forum al doorzocht maar ik kan geen passend antwoord vinden. ik heb een aantal jaren terug een Kia Ceed gekocht uit 2012, kenteken 77-ZGG-9. Garantie is allang voorbij, de km stand op dit moment +- 340.000km. Kan ik zelf de navigatie updaten of moet dit bij een Dealer, Als dit het geval is wat zijn de kosten hiervan?
Laatste antwoord door Johnnie, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Heeft iemand voor mij een adresje waar ik voordelig een achteruitrij/parkeer camera kan kopen voor een Venga uit 2012? Mijn Schoonvader kan hem zelf momteren maar heeft geen internet om dat uit te vogelen. En dealer is te duur want hij doet het onderhoud zelf en dus betaalt hij de hoofdprijs. Bvd Richard
Laatste antwoord door Murcielaygo,