Kia Modellen
-
trekhaakinstalatie
door el_tom- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hey iedereen Ik ben bezig met elektrische gedeelte van een trekhaak te instaleren wat goed ging tot ik de canbus aansluiting moest maken. Ik gebruik een set van brink (720774) en daar zou ik volgens de handleiding een bruine en een witte draad van de canbusstekker moeten verbinden met hun module maar aan die stekker zitten 3 witte en 3 bruine draden . Je kan het probleem al raden welke van de 3 mag ik nemen ? Heeft er al iemand ervaring met deze kit van brink? Mvg Tom
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Service onderhoud
door Gsm- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik ben toe aan mijn 2e service beurt, kleine beurt is dat. Nu ben ik vanmiddag even langs de dealer geweest en die zei mij dat er geen service in het landelijk systeem staat over mijn Niro m.a.w. hij zou de eerste beurt niet hebben gehad en dat kan een probleem geven als ik garantie moet claimen. Maar in mijn boekje staat die 1e beurt wel afgestempeld, 3 dagen voor ik hem ophaalde compleet met km stand en werknummer en stempel. Volgens de dealer is dat niet waterdicht. Mijn vraag is of daardoor mijn garantie in gevaar is gekomen ? PS, er staat ook een stempel in het boekje dat de carrosserie inspectie is uitgevoerd, dat moet na 12 maanden worden gedaan maar is bi…
Laatste antwoord door Gsm, -
- 4 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo, Mijn Kia heeft 3 weken geleden de laatste software update gehad via de dealer. Nu ontdek ik dat ik sinds 26 september geen online verbinding meer heb met de UVO app en de online diensten vanuit de auto. Iemand dezelfde ervaring hiermee? Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Laatste antwoord door Danny_57, -
Veerpootbrug
door Peter1975- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Wie weet of er voor een Kia Stonic een veerpootbrug te verkrijgen is en zo ja waar?
Laatste antwoord door Peter1975, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste allemaal, Ik heb op Amazon van die rubberen afdichtingen strips met 3M tape gekocht in de hoop ermee het windgeruis te verminderen. Laat ik voorop zeggen dat ik het windgeruis geen probleem vind. Ik vind dat ik met 100km/u nog steeds een goed en duidelijk gesprek kan voeren en dat ik kan genieten van mijn muziek (die Harman Kardon Sound system is echt top!), maar ik ga kijken in hoeverre ik het windgeruis nog verder omlaag kan brengen door deze strips te plaatsen. Het gaat om: https://smile.amazon.de/gp/product/B07Y515M4K/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s01?ie=UTF8&psc=1 Ik laat jullie weten wanneer het is gelukt en wat het resultaat is. Mvgr,
Laatste antwoord door Zarpax, -
- 4 antwoorden
- 4,5k weergaven
Bij mijn E-Niro veranderen de buitenspiegels regelmatig van stand zonder dat ik dat zelf wil/doe. Zeer irritant is dat. Moet ze dus telkens weer met de koppen terugzetten. Weet iemand hoe dit te verhelpen zou zijn?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo. Ik ben aan t overwegen om een sorento1 automaat met g3 gasinstallatie aan te schaffen. Kan iemand mij een indicatie geven over het verbruik. Gas tankinhoud/ kilometers. Alvast bedankt. Dave M
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 25 antwoorden
- 6,7k weergaven
Sinds november 2019 zijn we in het bezit van een Kia Ceed Sporty Wagon uit 2006. Deze wagen heeft voor de ruitenwissers voor een automatische stand, die ks gekoppeld aan een regensensor. Toen we de auto kochten deed de enkele satnd van de wissers voor het niet. Dwz als ik de schakelhendel kort naar beneden druk, dan horen de ruitenwissers een enkele slag te maken, maar dat deden ze niet. Nu, bijna een jaar later, is de automatische stand defect. Er gebeurt helemaal niets in deze stand. Ook de enkele wisserbeweging, wanneer je de auto start met ingeschakelde automatische stand, gebeurt niet. Ik heb nu alleen maar de 2 gewone standen voor de wissers en ik vind dit erg store…
- 38 antwoorden
- 24,2k weergaven
Hoi allen, ik zit met een probleem. ik wil een afstand bedienbare cv inbouwen in mijn picanto uit bouwjaar 2008+. wat ik begrepen heb is dat de centrale vergrendeling al in het systeem van de picanto zit aan de bestuurders kant. is het mogelijk om deze uit te breiden met: graag wil ik ook weten waarop ik deze moet aansluiten. nou weet ik dat in de deur 4 draden naar de CV gaan(Althans dat denk ik dat ze van de CV zijn weet ik niet eens zeker) : Groen: Dicht Oranje: Open Bruin: +12 (denk ik) Zwart: - nou zou ik het volgende graag willen weten: Waar vind ik de CV en hoe herken ik deze? wat is de kleur codering om de CV aan te sturen? is de CV + of…
Brandstofadditief
door Superio- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb mijn Rio alle beurten door de dealer laten doen. Ze doen dan iedere keer een additief bij de brandstof. Nu is mijn Rio uit de garantie en wil ik de buurtjes gewoon door de goedkope garage laten doen. Welke additieven gooien de dealers er meestal in? Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk
Laatste antwoord door Beos, -
- 5 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, Ik rij al een aantal jaar met veel plezier een Kia Picanto. Onlangs is de sleutelbaard uit de klapsleutel gevallen. Daarom heb ik besloten een nieuwe klapsleutel te vervangen. Dat gaat redelijk voorspoedig. Alleen lijkt de transponder verlijmd. Iemand ervaring met het verwijderen van de transponder, of misschien zelfs tips? Weet iemand misschien hoe de transponder er uit ziet? Alvast bedankt Pikapicanto
Laatste antwoord door xtra40, -
- 485 antwoorden
- 80,1k weergaven
Omdat ik m'n koffie nog niet op heb een mooi moment om eens te zeuren over de dingen die me NIET bevallen aan de auto: De 1-fase lader. Buitengewoon suf bij een auto met zo'n grote accu capaciteit. Het maakt destination charging vrijwel nutteloos: het is thuisladen of snelladen. Een 22kW lader zou de auto nog zoveel makkelijker maken in het gebruik. Geen trekhaak Irritante gordelwaarschuwing bij aanzetten terwijl je dan nog niet eens de versnelling hebt ingeschakeld. Binnenbekleding die onder de matjes gemaakt lijkt te zijn van goedkoop bordkarton. Er zijn er vast nog meer, maar over het geheel genomen heb ik in elk geval geen moment spijt …
Laatste antwoord door Level42, -
Hallo, Ik heb sinds 31-01-2019 een E-Niro. Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn met deze auto. Ik zou graag vernemen wat de ervaringen met de actieradius zijn. Mijn ervaringen zijn dat de e-niro zeker 35% minder actieradius heeft dan aangegeven. Dan heb ik niet eens echt gas gegeven. Als ik de auto tot 100% vol heb geladen geeft hij nog maar een actieradius aan van 355km. Los van het feit dat deze auto fantastisch rijdt valt me de actieradius enorm tegen. Groet Bas
Laatste antwoord door Hippe lip, -
Update firmware
door Brakel- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Ik heb gisteren een nieuwe achteruitrijcamera op mijn Kia gezet. Maar nu heb ik 2x de strepen in beeld en 2x de tekst in beeld met warning. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
- 43 antwoorden
- 10,9k weergaven
Ik ben eigenlijk wel even benieuwd naar het verbruik van mensen met dezelfde motor? Gaat dus om de Ceed SW GT-PlusLine 1.4 T-GDI met DCT7 automaat. Ik heb ook de 18" velgen eronder. Ik kom namelijk op mijn dagelijkse tripje van thuis naar werk, een ritje van 45,4 km, waarvan een groot deel snelweg, niet heel erg veel hoger dan 1:11,4 Wat ik toch wel even schrikken vond... Ik rijd dan in de normal stand, dus geen sportstand, en ook redelijk netjes naar mijn idee. Op de snelweg gewoon op Cruise Control. Beste wat ik me zon beetje kan herinneren is 1:13,8 wat wat meer 80 weggetjes waren.
-
Thuiskomer
door Silvesterslk- 16 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hoi forumleden, Heeft iemand interesse in een thuiskomer plus krik etc. Dit is een stuk gemakkelijker dan de reparatieset die er standaard bij de picanto zit. Ik vraag er compleet 50euro voor het is nog geheel nieuw. groet silvester
Laatste antwoord door Beos, -
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi, Ik sta op het punt om een ProCeed te bestellen en vindt deze auto prachtig met een schuifdak. Zelf ben ik ongeveer 1.83 en merk dat mijn koppie tegen het dak aankomt tijdens het proefrijden. Hebben alle ProCeed gebruikers hier met schuifdak hetzelfde probleem? Is hier een truucje voor? Ik merk alleen dat het handig is om de stoel aardig schuin te leggen, wil je 'fijn' zitten. En anders haal ik die optie er natuurlijk uit, maar was benieuwd naar jullie ervaringen Thanks.
Laatste antwoord door Wutroe, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Ik ben op zoek naar winterbanden. In eerste instantie gewoon de ANWB/ADAC test gelezen. (https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/bandentests/winterbandentest/235-55r17-v-getest-in-2020) Heb de test van 235/55/17 gepakt, omdat dit het dichtste in de buurt komt. Hier lijken twee types er goed uit te komen: -Michelin Pilot Alpin 5 - Bridgestone Blizzak LM005 De Michelin heeft betere prestaties, zo lijkt het. Maar op punten die ik belangrijk vind voor een EV (geluid en slijtage) lijkt Bridgestone weer beter te zijn. Wat zou jullie advies zijn? Of wat hebben jullie zelf?
Laatste antwoord door BobV78, -
Afbeeldingen
door Dreblo- 1 antwoord
- 1k weergaven
Hoe kan ik afbeeldingen zetten op mijn boordcomputer van mijn Niro
Laatste antwoord door Toby, -
Eerste 5000km
door Carfreak- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
De eerste 5000km zitten er ondertussen op. Ben deze week ook bij dealer geweest voor een kaartupdate en vervangen achterlicht unit wegens water insijpeling in het lichtblok. Eveneens nummerplaat verlichting nu met LED's. Verder alle km's zonder problemen verlopen. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Laatste antwoord door Carfreak, -
- 0 antwoorden
- 601 weergaven
Ik heb sinds een week een kia rio van 2012 1.4 service pack met een km stand van 237 .000 km automaat gekocht De auto rijdt fijn en heeft het verleden geen mankementen en altijd zijn beurten gehad. Het enigste wat er vervangen is zijn de bougies en voor en achter remblokken. Wat mij tegenvalt is het geluid van de achterspeakers in de achterdeur, er komt bijna geen geluid uit, nu wil ik in de hoedeplank pioneer speakers inbouwen en aansluiten op de kabels van de speakers van de achterdeur. Kan dit of blijft het geluid dan ook slecht omdat het s geluid vanuit de radio…
Laatste antwoord door Ronnie64, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Beste mede E-Niro rijders. Deze post is dient puur ter info voor elektrische Kia rijders die naar de Eifel gaan. Begin september dit jaar zijn we voor vakantie naar de Duitse Eifel geweest met m’n E-Niro MY20. In grote lijnen is het daar goed te doen, alleen m.b.t. het opladen wil ik graag wel m’n ervaring met jullie delen: - Center Parcs Eifel heeft van zichzelf electrische auto’s rijden. Maar de laadpalen zijn alleen voor hun. Niet voor de gasten... - Snellaadstation van Vitra in Daun herkend de E-Niro niet. Slaat hierdoor in foutmelding en landen is onmogelijk. 11 - 22 kW laden werkt wel gewoon. - Ionity palen langs de A1 bij het tankstation An…
Laatste antwoord door jwv, -
- 1 antwoord
- 922 weergaven
Kia Niro HEV, in het display zie ik wanneer ik kleine scherm verbruik selecteer dan zie ik boven het aantal km's per liter en onder zie ik Kw, na starten staan daar -- en vervolgens tijdens de rit verschillende waarden. Wat houdt dit in?
Laatste antwoord door Kwarsknuiver, -
- 0 antwoorden
- 917 weergaven
goedemiddag. ik zag al meerdere berichten mbt cpv voor een kia picanto. maar kom er niet echt uit ik heb wat meer info nodig voor mijn picanto uit 2011 nu heb ik een universeel setje met alleen een module en een afstandsbediening. de cpv werkt alleen op de bestuurdersdeur, vanaf daar stuurt hij de andere deuren aan. nu wil ik deze dus gaan bedienen met een afstandbediening. moet ik dus in deze deur een motortje plaatsen? en weet iemand mbv fotos en of schema hoe ik deze moet aansluiten? overigens, mijn passagierdeur gaat niet dicht met een sleutel, deze kan ik alleen op slot doen via de cpv aan de bestuurderskant? bvd …
Laatste antwoord door Joostpicanto1988, -
Connectbox
door Erik79- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik heb sinds afgelopen week een connectbox in mijn kia stonic sports edition zitten. Bij de aflevering was het juiste kabeltje niet op voorraad vandaar dat deze later is ingeboud. Als ik mijn kia app kijk, kan ik zien waar de auto staat, hoeveel benzine ik nog heb en wat mijn ritten zijn. Bij de deur op slot icoontje gebeurd er niks, of mijn deur n op slot zit of niet. Bij de bandenspanning geeft hij aan dat het in orde is, maar als ik daar dan op klik en ik zie de auto zou hij ook per band de spanning moeten aangeven. Dit is ook niet het geval Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan? Heeft het te maken dat ik nog maar weinig kilometers heb gereden nadat de bo…
Laatste antwoord door Erik79,