Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Stel: je gaat 150 (of 500) km rijden en het is niet erg als aan het einde van de rit de accu helemaal leeg is. Wat zijn dan de effecten op brandstofverbruik en brandstof-/energiekosten als je: 1. Begint in de EV stand, de accu helemaal leeg rijdt en daarna overgaat op Auto of HEV stand 2. Vanaf de start van de rit op Auto of HEV stand rijdt Ik ben benieuwd naar de reacties en onderbouwing.
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Laat ik mij even voorstellen, mijn naam is Robin en samen met mijn vriendin hebben wij een Proceed gekocht. Betreft een Gt-line Demo model met 5000km in Deluxe white. Na veel afspraken bij de dealer en bijna de nieuwe Rio Gt-line MHEV besteld te hebben toch de keuze gemaakt om voor de Proceed te gaan die wij maandag 14 december in ontvangst mogen nemen! we zijn erg enthousiast (vooral ik natuurlijk) en kijken erg uit naar de overstap aangezien ik 4 jaar in mijn vw polo heb rond gereden toch toe aan een grotere auto gezien mijn dagelijkse woon-werkverkeer. De Proceed word geleverd op de standaard 17” wielen echter zou ik graag naar de 18” Kimhae wi…
Laatste antwoord door Robo2133, -
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
De richtingaanwijzers in de spiegels van mijn Kia Sportage doen wel zeer vreemd: indien de spiegels uitgeklapt staan, werken de richtingaanwijzers niet, klap ik de spiegels in, beginnen ze meteen te functioneren ... Hoogstwaarschijnlijk is deze situatie ontstaan doordat ik bij het nemen van een afslag plots merkte dat ik de spiegels nog niet had opengeklapt en meteen op de knop duwde om dat in orde te brengen. Vermits het bij het nemen van de afslag was, waren de richtingaanwijzers toen in werking ... Ik heb al geprobeerd om de spiegels te openen terwijl de knipperlichten branden, maar van het moment dat de spiegel volledig is uitgeklapt, stoppen de …
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik rij sinds een jaar in een Kia Rio superpack uit 2013. Sinds een tijdje krijg in mijn dashboard het waarschuwingstekentje te zien dat op de foto groen omcirkeld is. Ik heb in het boekje van de auto gekeken en op internet gezocht, maar kan niet vinden wat het betekent. Kan een van jullie mij misschien vertellen wat het betekent? Groet, Marinho
Laatste antwoord door Marinho, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hey, Na 11 jaar en 275.000km op de teller begon de ophanging van mijn oude Kia cee'd SW rare geluiden te maken en zouder er kosten aan komen. Omdat de koppeling ook al even raar aanvoelde en er toch hier en daar wat begon te mankeren is er de keuze gemaakt om naar een andere uit te kijken. Zaterdag is hij aangekocht een fonkel nieuwe KIA ceed 1.6CRDI (diesel) more met een navigatie pack. Een stockwagen in mijn lievelingskleur dark penta metal.... Begin 2021 schrijven we hem in. Ik zie nog weinig dieselrijders hier en dat is te begrijpen maar door mijn hoog aantal km (+25.000/j) en ik hoop toch weer 10j verder te kunnen was voor mij diesel de juiste keuze. Ev…
Laatste antwoord door Luxata , -
- 15 antwoorden
- 11,4k weergaven
Zo even mn eerste topic. De topics die ik neer zet zijn ook met de dealer besproken dan wel door gestuurd naar Kia Nederland. Het volgende : Als je met de Hybrid met het gaspedaal vol weg trekt schakelt de automaat niet meer over. Het toeren tal loop gevaarlijk hoog op en moet als het ware met je voet schakelen. Dwz. gas lossen om de auto te laten schakelen. Daarbij is het ook nog zo dat het gas niet direct geknepen wordt, als je het gaspedaal los laat. Dat doet de auto ook als je even kort flink gas geeft en het pedaal los laat, je schrikt je rot. Iemand de zelfde ervaring. Volgens de dealer zijn er reeds meer klachten over gekomen en is dit voor ge…
Laatste antwoord door de zoveelste Rob, -
Airbag lampje
door Machlo- 2 antwoorden
- 6,5k weergaven
Sinds ruim 'n week blijft het airbag lampje recht voor mijn neus branden. Gaat aan bij starten, uit en direct weer aan en blijft branden. Gisteren naar de dealer geweest. Ruim een half uur ermee bezig geweest. Geen fouten of meldingen gemeten met doormeten. Accu was nog goed. Voorstel garage om opnieuw langs te komen voor een uitgebreidere analyse (was nu even "tussendoor" gekomen...afspraak 4 dgn geleden gemaakt). Auto zou dan aan uitgebreider onderzoek worden onderworpen. Vraag van monteur: ergens tegen aan geknald.... Nee. Andere dingen gedaan onlangs? ....Nee. Zijn er dingen waar ik aan kan denken en die ik kan doorgeven?
Laatste antwoord door Machlo, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
In de software van de regeleenheid van het ABS/ESC-systeem kan een storing optreden. Als gevolg werkt de electrische rem (IEB) dan niet. Materiële gevolgen Voor het afremmen van het voertuig zal het rempedaal dan met meer kracht dan gewend moeten worden bediend.
Laatste antwoord door Zarpax, -
- 20 antwoorden
- 19,8k weergaven
Beste Sportagers, Het beeld van mijn achteruitrijcamera is na de hele dag regen afgelopen zondag nogal wazig. Ik dacht eerst dat het vocht aan de buitenkant was en heb het lensje goed schoongeveegd. Dit had helaas weinig resultaat. Ik hoop niet dat er vocht ín de camera zit..... Iemand dit al eens gehad? Grtz Jack
Laatste antwoord door Janusjes, -
- 7 antwoorden
- 5k weergaven
kia kan hier niets aan doen, auto 1 jaar uit garantie. Carrosserie garantie ook niet. Rubbers gewoonweg niet gecontroleerd tijdens beurten. Kia nederland stuurt mij naar dealer, dealer stuurt mij naar Kia nederland. Wat kan ik hier aan doen?
Laatste antwoord door Janusjes, -
- 0 antwoorden
- 906 weergaven
Goedavond, wij hebben een kia picanto 1.0 first edition gekocht uit 2017 en daarom ook nieuw op het forum. Nu horen we bij het uiterst insturen naar links en rechts een gekraak onder de auto weet iemand wat dit is? of ook gehad. Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Laatste antwoord door leonpolman1, -
- 1 antwoord
- 952 weergaven
Langs deze weg wil ik KIA feliciteren met de best verkochte auto van het afgelopen jaar, de Niro!
Laatste antwoord door Iscorpio, -
Ik hoor van de week eigenlijk pas over V power. Ik tank vaak bij Tango en heb eigenlijk geen problemen, maar nu hoorde ik dus dat het erg slechte benzine schijnt te zijn. V power zou stukken beter zijn en schaad de motor niet, zou ik zo kunnen overstappen van benzine? Ik heb een Kia Venga van 2017 groet Geert
Laatste antwoord door SMITHEN69, -
- 1 antwoord
- 3,3k weergaven
Hallo, ik zit met een probleem? ik heb sind 2 maanden een Kia Sportage uit 2012, na het starten hoor je de motor nogal tikken, ik zal proberen te omschrijven wat ik hoor en wanneer. als ik in de ochtend de auto voor het eerst start hoor je de motor behoorlijk tikken , dit tikken hoor je vooral bij gas geven dus wegrijden bij stoplicht of bij verkeersdrempels laat je het gaspedaal los dan is het een stuk minder maar bij,gas geven harder. ik ben ermee terug geweest omdat ik 6 maanden bovag garantie heb. Eerste keer zeiden ze dat dit een bekend probleem is en inherent aan deze motor ligt. Na 1 maand ging het me irriteren , ben weer teruggeweest en toen heb…
Laatste antwoord door TovenaarvanFop, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo. Ik heb een Kia Sportage, GT Line van maart 2017. Op een gegeven moment ging het motormanagement branden op een moment dat het gaspedaal echt ingedrukt werd. Heeft iemand daar ook last van of van gehad?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi allemaal, Ik ben net de trotse bezitter van een Kia rio 3 uit 2016 (5deurs). Ik wil graag een originele armsteun en na een tijd zoeken kwam ik er een tegen zonder dat telefoon bakje aan de voorkant. Kan ik deze gewoon in mijn auto installeren en mijn huidige telefoonbakje gebruiken, of moet ik er een met telefoonbakje ingebouwd nemen (zie 2e foto). Verder nog tips voor het installeren? Groeten, Hod
Laatste antwoord door HOD, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Voor mij de eerste keer dat ik een Kia heb, een Rio4 dynamicPlus uit 2019. Mooie complete auto maar moet nog wel wennen aan alle systemen en mogelijkheden. Daarover heb ik een paar vraagjes: 1. Electrische ruitbediening: het valt mij op dat ik die alleen kan bedienen met de motor aan. Dus als ik parkeer en de motor heb uitgezet (keyless) middels de knop en daarna toch het raam iets meer open of dicht wil doen, moet ik eerst weer even starten....vervelend en onnodig lijkt me. Is dit anders in te stellen of doe ik iets niet goed? 2. StartStop systeem: lijkt bij mijn Rioniet te werken. Als ik stilsta bij een verkeerslicht en in zn vrij zie ik alleen een gele A op …
Laatste antwoord door Diederique, -
Spanningsregelaar
door Celke- 13 antwoorden
- 2,3k weergaven
Goedendag, Ik merk dat als ik gas geef mijn verlichting beter doet, en bij gas los de verlichting weer zwakker wordt. Ook merk ik de laatste tijd dat de dashboard en radioverlichting ligt knippert. Mijn gedachten gaan dat de spanningsregelaar het aan het begeven is. Of is er iets anders aan de hand? Mvg Marcel
Laatste antwoord door Celke, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Goedemorgen, Ik heb een foutcode P0335 en zou dit zelf willen repareren maar ik ben op zoek naar een werkplaats handboek voor de kia sorento I 2005. Is het makkelijk zelf te doen, op Youtube lijkt het erop dat je de radiateur eruit moet halen maar is dat noodzakelijk om er uberhaubt bij te kunnen. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Rider on the storm, -
Dakdragers
door Rein Graat- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik heb helaas afscheid moeten nemen van mijn Optima PHEV. heb nu dragers over. iemand interesse om deze over te nemen?
Laatste antwoord door Rein Graat, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Goedemorgen allemaal, dat wij een Kia gaan kopen staat vast, maar er heerst nog wat twijfel en dan is er geen betere plek dat de Kiaclub waar anderen al voor vergelijkbare keuzes hebben gestaan en inmiddels al ervaring hebben met de e-Soul en/of e-Niro. Concreet de twee vragen: Zijn er mensen met een gezin (wij hebben 2 jonge kinderen) die de kofferbak van de e-Soul als belemmering ervaren? Ook voor op vakantie in Europa, liefst zonder dakkoffer. Het viel ons op dat de e-Soul op de snelweg best wat windgeruis langs de A-stijlen laat horen, dit viel gelijk op en bij de e-Niro was dit niet het geval. In onze korte test maakte het weinig uit of je 100 km/u o…
Laatste antwoord door Jan Doedel, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Wij hebben afgelopen donderdag het koopcontract getekend voor de nieuwste versie van de E-soul, de MY21 variant. Deze is geschikt voor 3-fase laden en kan meer kogeldruk hebben. Zijn er ook anderen die deze versie hebben besteld? Ik ben wel benieuwd naar de levertijd.. Van Mossel geeft nu december aan, maar ik hoop toch stiekem hem in september al te kunnen rijden
Laatste antwoord door Jan Doedel, -
- 0 antwoorden
- 862 weergaven
Ineens werken de snelheidsmeter, bezinemeter, toerenteller, bijbehorende verlichting van de meters enz het niet meer. Ook doet de gordelverklikker het niet meer. Lijkt mij een zekering. Kom er alleen niet achter welke.... Iemand ervaring met dit probleem?
Laatste antwoord door Tom12345, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Goedemiddag, Ik heb een probleem bij monteren van pushbar/bullbar. Wie heeft er foto's of handleiding van?
Laatste antwoord door CJAvHam, -
zonneklep Sportage
door Opa-Ei- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Bij onze sportage blijven de zonnekleppen niet meer tegen het hemeltje staan, ze vallen onder het rijden steeds naar beneden. Wie kan ons met een oplossing helpen...???
Laatste antwoord door CJAvHam,