Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Beste, Ik zit te twijfelen tussen de dynamicplusline MY21 en de executive my21. Mijn grootste twijfelpunt is de audio. Nu heb ik online gelezen dat de audio in de dynamicline afgelopen jaar een stuk beter is geworden t.o.v. de eerdere modellen. Zijn er hier mensen die hun ervaringen willen delen?
Laatste antwoord door Ton van Hout, -
- 2 antwoorden
- 4,7k weergaven
Beste Kia rijders, Ik heb sinds een paar weken problemen met het infotainment systeem van mijn Niro model 2020. De auto is 16 maanden oud en heeft 42000 gereden. Ik denk dat de eerste symptomen zich al eind november aandiende bij gebruik van het spraak besturing systeem , ik kreeg een melding dat de service niet beschikbaar was. Dit werd gevolgd een 2 weken later na wegrijden uit achteruit dat de camera aan bleef staan en bijna geen functie meer werkte, stoppen en motor uitzetten bracht geen oplossing. Uitzetten en uitstappen en op slot doen om vervolgens weer in te stappen werkte gedeelte en de camera was uit, echter een aantal knoppen werkte nog steeds n…
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
Xceed
door Dennis1972- 9 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo allemaal Ik ben me oriënteren voor een xceed Ik twijfel tussen een 1.0 dynamiclinePlus of een 1.4 Dynamicline Heb nu een stonic met 1. 0 maar xceed is een stuk zwaarder Daardoor waarschijnlijk minder pittig of valt dat mee
Laatste antwoord door Kialo, -
- 2 antwoorden
- 788 weergaven
Hoi allemaal, Kan iemand even meedenken? Mijn rio uit 2012 piept bij links sturen, alleen bij sturen naar links. Rechts hoor je niets. Daarnaast de laatste tijd vaker last van het schokkende weg rijden in de 1. Lijkt alsof hij iets niet goed pakt bij optrekken in de 1. Twee losse dingen of kan het met elkaar te maken hebben?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb dus zo een apparaat besteld om een sleutel met afstands bediening in mijn auto te plaatsen, omdat ik er gek van wordt om elke keer weer die sleutel om te draaien... Hoe moet ik zon apparaat installeren? Groetjes Leni!
Laatste antwoord door meeder, -
Hallo allemaal, Sinds kort ben ik ook de trotse bezitter van een Kia Rio 2011. De auto is helemaal top, ben er erg blij mee, alleen dat geluid van de speakers, dat had wel beter gekund. Ik heb een Pioneer F930BT in bestelling staan bij de dealer maar het front voor deze radio is helaas nog niet beschikbaar, daarom duurt het zeker nog tot januari voordat mijn auto compleet is. In de tussentijd wil ik wel voorbereidingen gaan treffen om een nieuwe hoedenplank te gaan maken waar 2 JBL T696 Limited edition speakers ingebouwd worden in combinatie met een lichte versterker. Hiermee hoop ik het geluid in onze Rio naar een hoger plan te trekken. Heeft iemand al ervaring m…
Laatste antwoord door xtra40, -
Update navigatie
door Beum- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Wie kan mij helpen met mijn vraag, ik heb het forum al doorzocht maar ik kan geen passend antwoord vinden. ik heb een aantal jaren terug een Kia Ceed gekocht uit 2012, kenteken 77-ZGG-9. Garantie is allang voorbij, de km stand op dit moment +- 340.000km. Kan ik zelf de navigatie updaten of moet dit bij een Dealer, Als dit het geval is wat zijn de kosten hiervan?
Laatste antwoord door Johnnie, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Heeft iemand voor mij een adresje waar ik voordelig een achteruitrij/parkeer camera kan kopen voor een Venga uit 2012? Mijn Schoonvader kan hem zelf momteren maar heeft geen internet om dat uit te vogelen. En dealer is te duur want hij doet het onderhoud zelf en dus betaalt hij de hoofdprijs. Bvd Richard
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Goedendag, Sinds kort maak de auto een piepend geluid. Als je de koppeling in trapt dan is het weg. Iemand hier ervaring mee?????
Na enkele video’s op Youtube te hebben gezien, ben ikzelf aan de slag gegaan met Plastidip. Met als groot voordeel, je kan er een andere kleur van maken; staat het niet, schaadt het niet! Wintervelgen voorzien van een beschermlaag tegen pekel en vuil.
Laatste antwoord door J8W8, -
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Een vraag over een Sportage uit 2016. Na een kleine onderhouds beurt aan mijn auto bij een Kia dealer ging spontaan het alarm af dat de bestuurders deur open stond. Op advies van de Dealer is een slot besteld en mogelijk een vocht probleem werd gezegd. Wat punten die opvielen waren: binnen verlichting blijft branden en spiegels gaan niet open als de afstand bediening werd in gedrukt. Na vervanging van het slot leek alles te werken. Ca. drie dagen later was de accu schoon leeg, 6 a 7 Volt. De accu opgeladen zodat er voldoende spanning aanwezig was en bij een banden boer mijn accu laten controleren. Deze was in orde. De accu klem los …
Laatste antwoord door ehombie, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik krijg (bijna) m’n Kia eNiro en ik wil graag weten of de UVO app een overzicht van het laden geeft met info als datum, aantal Kw, oid. Weet iemand dat?
Laatste antwoord door Case, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Binnenverlichting doet het niet.
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste mede eigenaren, ik heb sind ik een paar maanden een kia cee’d uit 2015, Nu heb ik de standaard halogeen verlichting vervangen door Led,. Dimlicht, grootlicht, en mistlampen(voor) wanneer de motor uit staat en contact aan werkt alles perfect, zoals je zou verwachten! Maar zodra ik de motor aanzet schakelt de verlichting in zoals zou moeten,. Maar direct daarna valt die weer uit! Dit gebeurd zowel bij dimlicht grootlicht en mistverlichting! als ik dan met de voltmeter ga meten valt de stroom dus helemaal weg naar 0volt,. Ik snap niet waarom dot zich voordoet en hoop via hier een antwoord te krijgen,, ik heb nu tijdelijk t di…
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik was vanmiddag met kia aan het chatten omdat in de ceed prijslijsten staat aangegeven dat alleen de prijs geld voor voorraadmodellen. Nu gaf de medewerker aan dat er eind deze maand 1.5 mild hybrid motoren komen. Heeft iemand al meer informatie van zijn/haar dealer of nieuwe prijzen en hoeveel PK deze motoren gaan leveren?
Laatste antwoord door marijn.hak, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Zijn er mensen die her voor elkaar krijgen meer dan 55kw te laden heb pas 2 x DC geladen beide keren fastnet 350kw laders maar kom niet boven de 55 kw . Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Simon Kay, -
WIntervelgen Sportage 4
door Gast Peter TGDI- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb net een nieuwe Sportage 4 1.6 TDGI GTPlusline, bandenmaat 245/45/R19 en heb een paar vragen over wintervelgen. Standaard zit er 19" velgen eronder. Om de snelheidsmeter correct te laten werken moeten de banden dus hoger worden als de velg kleiner wordt. 1. Wat zouden de bandenmaten moeten zijn op een 16" velg en op een 17"velg? Hierbij neem ik aan de het een persoonlijke voorkeur is 16 of 17 inch velg (if not, dan hoor ik het graag). 2. Wat zijn nu precies (met steek etc etc) de afmetingen van velgen die onder mijn sportage passen (passen bijv ook de velgen van een sportage 3 eronder)? 3. Wat raden jullie mij aan (evt ook g…
-
- 9 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo! Sinds eergisteren de trotste eigenaar van een nieuwe Niro! Gisteren avond was ik op pad, en gaf mijn navigatie opeens aan dat ik midden in de noordzee reed. Ik heb geprobeerd het systeem te resetten met de paperclip, en heb al een factory reset gedaan maar mijn GPS blijft van slag. Het gaat om het nieuwe 10 inch brede scherm. Heeft iemand anders enig idee wat ik hier mee kan of zal ik toch terug moeten naar de dealer?
Laatste antwoord door bart-kia, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Ik lees op verschillende forrums dat je met de Kia Niro met caravan geen last kunt hebben van een slippende of verbrande koppeling vanwege het feit dat de auto alleen op de electromotor optrekt wanneer je in de file staat.Volgens mij kan de koppeling wel degelijk verbranden als je met een caravan heel veel moet remmen en optrekken op een lange helling. Of begrijp ik de techniek niet goed?De electromotor zit voor zover ik weer voor de koppeling? Dat betekent dat als je electrisch wegrijdt wel dedelijk de koppeling wordt gebruikt omdat hij gewoon schakelt. Dus als je in een lange file rijdt waarbij de weg ook nog eens omhoog gaat, heb je volgens mij net zo'n nadeel met deze…
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Welke OBD2 parameter dien je uit te lezen om het actuele laadvermogen van je e-Niro (2019) tijdens de sessie te achterhalen? Welk laadalgoritme wordt gebruikt? Thuis laadt hij steevast slechts tot 405km. Op mijn werk laadt hij tot 450Km actiradius. Ik heb 32A gezekerd op mijn 380V laadpaal, maar kan ook niet bij die laadgegevens. Ik ben aan het overwegen om er een vermogenssniffer tussen te plaatsen. Gebruikt iemand zo'n toestel?
-
- 7 antwoorden
- 5k weergaven
Sinds kort krijg ik af en toe de melding 'recuperatie niet mogelijk' als ik op de bijladen hendel klik (afremmen + bijladen accu). Vanmorgen weer, voor het tanken de melding, daarna ging het weer goed (na een herstart). Waar zou dat aan kunnen liggen?
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
Centrale vergrendeling met noodsleutel
door Gast- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo Niro rijders, Ik heb een Niro hybride executive 2020 model. Als ik met mijn noodsleutel de deur open of sluit dan gaat alleen de bestuurdersdeur open of dicht en niet alle deuren zoals in de handleiding staat. Bij een e-niro werkt het wel. Zou iemand met hetzelfde model eens kunnen kijken of het wel werkt?
Laatste antwoord door Gsm, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Ik heb mijn 2e Picanto gekocht , de eerste was mijn goed bevallen. Het wordt een zwarte. Wordt in januari geleverd . Heb hem dit jaar nog gekocht omdat in 2021 ook over de BPM 21% belasting moet gaan betalen.
Laatste antwoord door tokoroko, -
Tot stilstand komen net niet soepel
door Gast- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb de Niro nu 10.000 km en ben dik tevreden. 1 klein ding valt me op. Als de auto op adaptive cc staat en automatisch stopt achter een voorganger dan gaat dat aan het eind met een schokje. Dat kan soepeler. Zou het een afstelling kunnen zijn of merken meer mensen dit?
Laatste antwoord door pepsels, -
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
Mijn Picanto is toe aan zijn 225.000km beurt. Daarbij moeten oa luchtfilter, interieurfilter en brandstoffilter vervangen worden. Die eerste twee heb ik al meerdere keren gedaan, die zijn simpel, maar heeft iemand hier het brandstoffilter al eens zelf gedaan? Ik neem aan dat dit in de tank onder de achterbank zit, maar ik weet dat graag zeker, net als eventuele tips zoals speciaal gereedschap of bijv. pakkingen die dan ook vervangen moeten worden. Vast bedankt!
Laatste antwoord door Murcielaygo,