Kia Modellen
-
p0171 code
door lucho- 7 antwoorden
- 7,4k weergaven
heb sinds een week het motormanagment lampje branden...... bij uitlezen geeft hij de code p0171 aan.... kan mij iemand vertellen waar het probleem ligt.... i
Laatste antwoord door Hass, -
Beste Forumleden, hier nog even wat geheugensteuntjes betreft de komende strenge vorst periode .!
door BarneyRubble- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Zorg dat je automatische ruiterwissers op OFF staat, dit voorkomt dat als je van te voren je auto start om daarna te gaan ijskrabben dat plots de sensoren vocht detecteren en de ruitenwissers die misschien al vastgevroren zitten spontaan beginnen ( of willen ) te wissen, als ze op dat moment nog vastgevroren zitten dan is dat niet fijn voor de rubbers en de wissermotor. Zet ook UIT ! dat tijdens het achteruitrijden de ruitenwisser automatisch aangaat indien er vocht gedetecteerd wordt, deze zitten vaak als eerste vastgevroren en kunnen ook die rubbers en het motortje ervan defect raken. Zorg ook dat je automatische Zijspiegels niet meer op Automatisch staan ma…
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 1 antwoord
- 882 weergaven
Picanto uit 2013 wil niet meer op of neer schakelen. Rijdt alleen in hoogste versnelling. Als ik hem in 1 of 2 zet veranderd er niets en als ik hem in achterin zet is een harde kon voelbaar. Iemand een idee?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 4 antwoorden
- 4,1k weergaven
Beste, Ik heb onlangs een Picanto EconomyPlusLine uit 2018 gekocht en heb een paar vragen over de speakers in dit model. Ik wil ze binnenkort gaan vervangen want ik vind het geluid matig. Ik ben me al een paar dagen aan het verdiepen maar heb na lang zoeken helaas nog niet een duidelijk antwoord kunnen vinden op de volgende vragen. Ik ben echt compleet nieuw met auto's laat staan met Kia's maar wil graag zoveel mogelijk zelf doen waar het kan. 1. Zijn er al kabels aanwezig in de achterdeuren voor eventuele speakers? Ik heb zo het idee dat daar nog niks zit en wil voorbereid de boel openmaken. 2. Wat is het maximale formaat van de speakers in de voordeuren? 3…
Laatste antwoord door PPG, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wij hebben sinds kort een kia ceed sportswagon 1.6 crdi. Ik wil nou de olie en het oliefilter verversen. Moet dan de bodemplaat los of zie ik iets over het hoofd? Zo ja zit die alleen met schroeven vast of ook met clips?
Laatste antwoord door Jeroen_S, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Vanavond de picanto winterklaar gemaakt met een paar nieuwe Autec velgen met Nokian winterbanden, zijn er hier nog meer mensen die de zomerbanden al voor de winterset hebben omgeruild? n .
Laatste antwoord door Ronald_S, -
- 12 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mogge iedereen, Sinds 2 dagen de eigenaar van een mooie proceed 2020. Uvo app etc alles werkt naar behoren, maar android car blijft niet aan te klikken op mijn unit. kan iemand mij vertellen of ik aan bepaalde eisen moet voldoen om dit werkend te krijgen, want ik kom er even niet uit. Alvast bedankt. gr, Maurice
Laatste antwoord door Wutroe, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
BInnenkort ga ik een aftermarkt radio installeren in mijn kia rio uit 2013. Deze heeft een achteruitrij camera en parkeersensoren. De camera zal ik vervangen, aangezien het beeld niet al te best is. Nu zou ik de parkeersensoren ook graag werkend krijgen op de aftermarket radio. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb bijgevoegd schema gevonden uit een ander topic (rechter variant op de foto), maar de aansluitingen voor de parking distance control (PDC) zie ik hier helaas niet terug. Weet iemand of PDC buiten de originele radio om werkt of hoe je dit werkend zou krijgen?
Laatste antwoord door David3295, -
- 1 antwoord
- 2,7k weergaven
Hoi allemaal, ik ben trotse eigenaar van een kia ceed uit 2013, helaas zit er geen cruise control op. Nu zou ik graag de orginele cruise control willen met de knopjes in het stuur. Bij de dealer zeggen dat dit niet kan maar daar heb ik mijn twijfels bij.. Heeft hier iemand ervaring mee? Bedankt!
Laatste antwoord door Charnone, -
- 5 antwoorden
- 930 weergaven
Ik lease sinds kort een Kia e-niro 2019. Nu vallen mij de standaard automatten een beetje tegen en ben ik voor de winter op zoek naar rubberen automatten met/zonder (liefst met) opstaande rand. De dealer biedt officiële Kia automatten van rubber aan, maar deze hebben geen opstaande rand. Daarnaast ben ik op de website van Weathertech terecht gekomen, maar deze matten zijn wel erg aan de prijs. Heeft iemand een suggestie?
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
Oliepeilstok
door Karel29- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Misschien een domme vraag, maar wie kan mij vertellen wat de goeie stand is van het rubber op de oliepeilstok, Ik kan namelijk op verschillende manieren de olie peilen afhankelijk van de plaats van het rubberstopje op de peilstok. Boven het nokje, onder het nokje of moet het handvat helemaal tot aan het beugeltje waar je de peilstok mee vastklemt.
Laatste antwoord door Karel29, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi allen, Ik ben nieuw hier, omdat ik ook pas mijn eerste Kia in bezit heb. Nu is er een steentje tegen de linkerspiegel aangekomen en nu zit er een gaatje in het glas van het knipperlicht. Ik kan van alles vinden aan reserveonderdelen op dit gebied voor de Rio maar niet voor de Niro. Wie kan mij helpen? Dank!! Arie
Laatste antwoord door Anticky, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Op mijn vorige auto had ik een all weather stand zitten. Hier stond de ESP en de DSC wat scherpen afgesteld om eerder in te kunnen grijpen bij slecht grip situaties. Zit er op de Ceed ook een optie om de veiligheidssystemen anders in te stellen?
Laatste antwoord door Starry, -
Sportage kleurcode dakrail
door Gast Loekscheveningen- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, ik heb een Kia Sportage executive pack, 2012. weet iemand de kleurcode van de dakrail die bij de executive pack is geleverd. mijn dakrail is op 2 plekjes beschadigt , ongeveer 2 keer 3 cm. Nu dacht ik dat zelf bij te kunnen spuiten met spuitbus autolak. om deze spuitbus te kunnen kopen moet ik de kleurcode hebben.
Laatste antwoord door s3racer, -
- 22 antwoorden
- 19,1k weergaven
Beste allen, Kia Picanto 2011 1.0 Onlangs heb ik sleutelkastje vervangen omdat het veertje stuk was. Daarbij is de batterij uit het huisje gevallen. Na weer inelkaar gezet te hebben kan ik nu enkel de deuren open en dicht doen met de afstandsbediening alleen de auto start niet meer. Met de reserve sleutel is er niets aan de hand. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Moet ik naar de dealer of kan ik het probleem op een simpele manier zelf oplossen? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Sharkster, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi mede Sorento rijders, ik had me al voorgesteld in het algemeen draadje maar ik zal het meeste van mijn tijd hier wel doorbrengen. Ik heb sinds 5 feb een 3.3V6 EX uit 2008 (januari) met net geen 160K op de klok. En meteen heb ik 'm "gesloopt" bij het wisselen van de radio werkte ineens de nieuwe radio niet meer (bij de proefopstelling). Afstandsbediening werkte niet meer, deurlicht niet en mijn klokje niet meer. Kortom zekering? Maar goed het was natuurlijk al donker en koud, en ik zag dat de zekeringen die ik op voorraad heb de "normale" maat zijn en dat de Sorento met de "mini' variant werkt. Dus vandaag even naar mijn vaste garage gereden en bingo de "rad…
Laatste antwoord door Arjan-N, -
In verband met weerstand in het stuur, wordt na vele onderzoeken, door Kia Nederland voorgesteld het wormwiel in het stuurhuis te vervangen. Tijdens het rijden geeft het stuur bij kleine correcties constant een weerstand waar je doorheen moet drukken. Uitermate irritant. Ik vraag mij af of medeleden hier ook (weleens) last van hebben en wat dan daarvoor de oplossing was. Het heeft overigens niets te maken met de rijbaanassistent, volgens Kia. Dat is ook al onderzocht. Ben benieuwd.
Laatste antwoord door R.J., -
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
Navigatie maar ook beter geluid met standaard speaker,kant en klaar voor een"KLEIN" bedrag.(aliexpres}
Laatste antwoord door Machlo, -
- 0 antwoorden
- 731 weergaven
Ik heb vaak de eerste keer geen verbinding bij het bellen via het multimedia systeem. Bij OK drukken verbindt het dan uiteindelijk toch en krijg ik de persoon aan de lijn. Nog mensen die deze bug hebben? Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
Laatste antwoord door Carfreak, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedendag, weet iemand hier op het forum of bij de Sorento 2013 een RCA aansluiting zit in de standaard navigatieunit voor de achteruitrij camera? Ik wil een android navigatie toestel erin laten plaatsen maar wel met behoud van de achteruitrij functie.
Laatste antwoord door Richie Rich, -
niro en fietsendrager
door Gast raf- 12 antwoorden
- 3,4k weergaven
heb nieuwe niro besteld die moet er binnen een week of 2 zijn ze gaan er dan een trekhaak opsteken hoe zit het dan met de sensoren ,blijven die piepen aangezien er een fietsdrager voor zit kan je die manueel uitzetten of worden die bij aansluiten van een fietsendrager automatisch effe uitgeschakeld iemand ervaring mee
Laatste antwoord door dropje, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Ik ben altijd benieuwd hoeveel kilometers ik op een tank heb gereden, maar mijn dagteller start steeds op nul nadat ik een tijdje niet heb gereden in plaats dat ik dit handmatig op nul moet zetten. Kan ik deze info ergens anders terugvinden, of is er misschien een instelling in het menu dat ik zou kunnen aanpassen? Ik heb nog niet erg mijn best gedaan met zuinig rijden, maar vooralsnog lijkt mijn Stonic niet zuiniger te rijden dan mijn 10 jaar oude Golf.
Laatste antwoord door Moo, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi, Even een vraagje in mijn Kia Stonic is door de dealer orginele instapverlichting geplaatst. Nu is mijn vraag hoort dit constant te branden? (Bij mijn is dit het geval) Wat er gebeurt is dat de zekering van het deurslot er al een paar keer kapot is gegaan? Heeft deze verlichting er iets mee te maken te veel belasting? Ron
Laatste antwoord door Moo, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedenmiddag Al een tijdje eigenaar van een kia rio 2013 1.4. Nu werkt de bediening aan de rechterkant op het stuur niet meer de trip en cruise. Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand wat er aan de hand is? Ik hoor het graag van jullie Mvg matthijs
Laatste antwoord door Mth Fritsell, -
Gerwin
door Gerwin lubbers- 0 antwoorden
- 865 weergaven
Even een vraag, wij missen een reserve sleutel bij onze picanto nu willen wij er een sleutel bij laten maken iemand een idee waar wij de nieuwe sleutel in kunnen laten lezen en wat het kost.
Laatste antwoord door Gerwin lubbers,