Kia Modellen
-
- 9 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hoi, de cruise control van onze Rio uit 2011 hapert de laatste jaren. Al twee keer aangegeven bij de dealer maar die trof geen foutmeldingen aan. Probleem is dat de cruise controle soms niet ingesteld kan worden. Activeren lukt wel maar bij het daadwerkelijk instellen gaat het lampje weer uit. Ik kan er geen patroon in ontdekken qua weer of tijdstip of duur van de rit. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Laatste antwoord door Taxman, -
- 4 antwoorden
- 5,7k weergaven
Ik was vanplan een occasie Cerato 1.5 CRDI LX te kopen. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen de LX en EX? Is er airco op de LX?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Ik heb drie maanden geleden een Magentis 2.0 EX gekocht. Deze wagen rijdt zo heerlijk en beviel en bevalt me zo goed dat de defecte toerenteller mij niet stoorde tijdens de aankoop. Het stoort me nog steeds niet maar toch vraag ik me af wat de oorzaak zou kunnen zijn en of een dergelijke reparatie duur is? Bij voorbaat dank. H
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hallo mensen, Sinds kort heb ik problemen met mijn multimedia scherm in de auto waarbij ik niks tot weinig kan zien (zie afbeeldingen). De besturing werkt nog wel en het geluid werkt ook, heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
- 12 antwoorden
- 5,4k weergaven
Aanstaande dinsdag is het zover en mag ik mijn nieuwe Kia ProCeed ophalen. Deze wil ik voorzien van een afneembare trekhaak. Is iemand hier bekend mee? Volstaat een horizontaal model en toch een verticaal model.
Laatste antwoord door Wutroe, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Medio oktober hebben wij een e-Niro besteld. DynamicLine, Runway Red. Verwachte levering januari 2021. Particulier dus bijtelling is niet relevant. Net gebeld door de dealer. Auto is niet meer leverbaar (?), nodigt ons uit om langs te komen en bestelling om te zetten naar een MY21. Op Facebook lees ik al dat ik niet de enige ben die vanuit een dealer is benanderd met dit verhaal. Ik kan me er eerlijk gezegd niet zoveel bij voorstellen dat men auto's verkoopt die dan niet in productie worden genomen. Krijg het gevoel dat onze auto wellicht wordt overgezet naar een leaserijder omdat hij misschien toch nog in december komt. Na anderhalve maand ontdekken dat je…
Laatste antwoord door ThePuffle, -
Contactslot
door teeuwen- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Halo, Mijn contactslot is stuk. En nu hebben wij dit vervangen door een tweede hands. Nu maakt hij wel contact maar start niet. Waar kan ik de computer vinden in de auto om hem bij een bedrijf te laten resetten? En kan dit ook wel? mvg teeuwen
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste allemaal, Ik ben sinds kort Kia E-Soul eigenaar en ik ben erg blij met de auto. Ik heb er al 1000km op zitten en er zullen ongetwijfeld vele km's volgen. Wat mij tot nu opvalt is dat de DAB+ radio niet laat zien welke artiest met welk liedje wordt afgespeeld. Die informatie wordt volgens mij standaard de ether ingestuurd, maar de DAB+ radio van mijn KIa kan dit niet weergeven. Of is er een manier om dat wel voor elkaar te krijgen? Of wachten op een update? Ik had hiervoor een oude Magentis met een nieuw hifi-systeem van Pioneer. Deze Pioneer radio had een spotify app zodat je via bluetooth verbinding met je mobiel ook je spotify kan beluisteren. Het i…
Laatste antwoord door Bernd, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik zoek een elektrisch schema voor een kia sorento van bouwjaar 2006
Laatste antwoord door Jeffreyb96, -
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo Forum, zou iemand mij kunnen vertellen hoe en waar ik easy access waarbij de bestuurders stoel maximaal naar achteren wordt gezet bij het openen van de portier, uit kan zetten? Volgens de manual kan dit in het instellingenmenu doen maar de optie van easy access staat er niet bij. Graag jullie input! Mvg Hein.
Laatste antwoord door Bernd, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, Sinds kort zijn wij de trotse bezitters van een nette Kia Picanto uit het jaar 2016 met nog maar 23000 km. We hebben de auto gekocht voor dagelijks woon/werk verkeer, waar hij uitermate geschikt voor is. We hebben echter een twee tal vragen. Onze Picanto is uitgerust met een bluetooth radio. We kunnen onze telefoons koppelen, het adresboek is in de radio te zien, We kunnen bellen, maar de ontvanger hoort ons niet. In het plafon kan ik ook geen microfoontje ontdekken. Zit er geen microfoon in?, of zit hij ergens verstopt en werkt hij niet!!. Wie kan ons hier meer over vertellen. Onze Picanto is ook uitgerust met centrale vergrendeling. In alle deuren e…
- 23 antwoorden
- 8,3k weergaven
Goedendag Kia vrienden. Enige tijd geleden kon ik nog genieten van Android auto, helaas zoals velen inmiddels weten is dit feestje voorbij. Tenminste: ik moest iets downloaden maar dat was niet voor mijn regio o.i.d. Ik rijdt een Kia Niro bouwjaar 2017, wat is nu een gangbare app die mijn telefoon en apps verbind met het Kia audio systeem? Groeten Louis uit Nijmegen
Laatste antwoord door Steeck03, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ter overname aangeboden een hondenrek Trav All met tussenrek voor een Kia Sorento, bj 2008. Geïnteresseerd ???? Mail mij. Grtz Peter Kluft
Laatste antwoord door billboy, -
Dakdragers
door MvS85- 8 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hoi allemaal, Welke dakdragers zijn geschikt voor de nieuwe KIA Ceed SW? Groet Martijn
Laatste antwoord door Starry, -
lampje
door motorfanatic- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Even een vraagje. Toen het zondagavond zo koud was (het vroor een paar graden) brande bovenop het dashboard, waar de licht-sensor zit een rood lampje, aan en uit! Het raam was bevroren, en het was uiteraard donker. Nog nooit gezien! Instructieboekje bekeken, maar niet gevonden! de volgende morgen niets meer van gezien! RaRa, wat is dat?!
Laatste antwoord door xtra40, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste lezer, Sinds anderhalve maand ben ik een tevreden bezitter van een nieuwe Kia Niro EV, model 2020. Recentelijk is me opgevallen dat er bij mijn auto een plastic kap is gebarsten welke aan de binnenzijde van de achterklep zit gemonteerd (.. zie foto's). Wanneer ik de kap er terug op wil klikken dan merk ik dat er veel druk op de kap staat. Dit gegeven, in combinatie met de klap die de achterklep krijgt bij het (normaal!) sluiten van de achterklep, heeft mijns inziens ertoe geleid dat deze kap nu is gebarsten. Ik ben nog niet langs de dealer geweest maar heb eerst mijn collega's gevraagd om ook eens bij hun auto te kijken of er misschien meer mensen zijn wa…
Laatste antwoord door D'n Tinus, -
Piet
door Pieter 1957- 11 antwoorden
- 2,6k weergaven
Sinds 19 januari 2020 rijd ik in een Kia Niro ev. Tijdens het laden via een normaal stopcontact stopt het laden regelmatig spontaan (kabel met adapter). Laad ik op bij een publieke laadpaal dan heb ik dat probleem niet (kabel zonder adapter). Zijn er meer mensen met dit probleem. Ik heb al een andere kabel gekregen van de dealer.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
Beste koop Accu
door Celke- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Goedemiddag, Ik ben op zoek naar een "beste koop" accu voor mijn Kia Cee'd1 station wagon (ED) 2.0 benzine (143PK, BJ 2007) . Ik heb al eens gekeken op Winparts en Autodoc, maar er worden er zoveel aangeprezen. Ik denk dat ik niet lager moet gaan dan vermogen 60Ah met koudestartstroom EN 540A. Weet iemand wat de beste koop is (prijs/kwaliteit verhouding)? Mvg. Celke
Laatste antwoord door ehombie, -
Tuning
door Henri Begieneman- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoi ik ben nieuw hier ik heb een vraag ik wil mischien in de toekomst een picanto 1.0 tgdi kopen met chiptuning wat zijn jullie ervaringen met 140 pk wat is de acceleratie naar 100 en wat is de topsnelheid hoe doen jullie het als de auto een beurt krijgt zien ze de tuning en wat gebeurt er als die een software update krijgt is de tuning dan weg groeten henri
Laatste antwoord door pascalbosschieter, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb een uit Duitsland ingevoerde Kia sportwagen GDI van 03/2016. Het dashboard communiceert in een vreemde taal. Hoe krijg ik die omgezet in het Nederlands?
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 2 antwoorden
- 984 weergaven
Hoi, Kan iemand mij vertellen waar de carterontluchting/carterventilatie van de 3.3V6 zich bevindt en hoe ik deze kan controleren? Ik wil graag zeker weten dat deze functioneert. Heb met vorige autos daar al 2 keer problemen mee gehad. Bedankt. Grt. Bur
Laatste antwoord door Bur, -
- 5 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ik kon hier nog geen topic vinden over het installeren van een 12v of USB aansluiting voor de achterbank dus ik dacht laat ik er eens eentje aanmaken. Gezien het gemis van een aansluiting achterin wil ik deze gaan bestellen: 2x USB aansluiting Alleen nog even zoeken naar iemand die dit mooi kan inbouwen (ik vraag het morgen bij Wrap Destination). Heeft iemand dit al laten doen? En weet iemand dan ook een goeie monteur?
Laatste antwoord door BobV78, -
Goedeavond, Hopelijk kunnen jullie ons wat helderheid geven. De volgende problemen die ik ga omschrijven komen alleen voor tijdens koud en of vochtig weer. De auto start haperend, stottert tijdens het rijden en valt dan uit. Op het moment dat hij haperend start stinkt het heel erg naar benzine. Met deze problemen zijn we naar de garage gegaan, deze heeft hem uitgelezen en geeft aan dat de ECU kapot is... Zou je zeggen laat hem dan vervangen en klaar.. Echter wat ons tegenhoud is dat deze 'kuren' alleen bij vochtig/koud weer opzetten.Buiten die tijd om rijd de auto prachtig en geeft ook geen andere mankementen. (Tevens houden de hoge kosten ons o…
Laatste antwoord door Ajanssen9, -
Chromen zijstrips
door Level42- 0 antwoorden
- 830 weergaven
Ik vind de zwarte strips niet mooi op de zijkanten van de deuren, zeker ook omdat de onderkanten van de ramen geen chromen strips hebben. De handvatten dan weer wel etc. Het is niet in balans. Heb dus maar een origineel setje in Korea besteld, dat was een heel stuk goedkoper dan bij de dealer..... https://www.ebay.nl/itm/352531270722
Laatste antwoord door Level42, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo ik heb een Picanto 2012 zonder stuurbediening, als ik een stuur met alle bediening er in plaats werkt het dan ? radio ziet er het zelfde uit. mvg Ferry
Laatste antwoord door Murcielaygo,