Kia Modellen
-
Ik heb 2 telefoons aangemeld in de auto, privé en zakelijk. Er is er echter maar 1 actief voor spraak. Als ik gebeld wordt op de andere kan ik niet via de carkit bellen. Bij mijn vorige auto's (Skoda, Renault) kon ik meerdere telefoons aanmelden en al naar gelang ik welke telefoon gebruikte om te bellen, of ik werd gebeld op 1 van de telefoons schakelde de carkit naar de betreffende telefoon qua spraak. Kan dat bij Kia niet? Is de laatste versie met het hele brede scherm van JBL. Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Laatste antwoord door Vinz3nt, -
Grote Twijfel
door Robinvd- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste allemaal, ik ben samen met mijn vriendin van plan de Nieuwe kia Rio 2021 gt line te kopen. wij twijfelen erg tussen wit of donkergrijs ook zouden wij graag de hemel zwart willen hebben maar dit word lastig bij dit model/uitvoering. ook vonden we tijdens onze uitgebreide proefrit de audiokwaliteit matig hier willen we ook iets aan doen. zo kom je toch weer op extra bedragen uit wat misschien dan toch een 2e hands kia ceed gt line interessant maakt... er zal zo’n 40000 km per jaar gereden worden met de kia en we kunnen het maar 1x uitgeven. mensen advies??
Laatste antwoord door motorfanatic, -
- 14 antwoorden
- 8,9k weergaven
Bij onze Kia rio doet sinds vandaag zich iets vreemds voor. zodra wij boven de 15km/u gaan rijden sluiten normaal gezien de deuren allemaal automatisch. Echter zodra mijn vriendin vanochtend naar d’r werk ging proberen de deuren zich wel te sluiten, maar doen deze dat niet. je hoort dat die 2 keer open en dicht gaan en daarna zien we alleen maar de knop met het slot in de middenconsole knipperen. Iemand hier ervaring mee of ooit wel eens gehad en een idee heeft van wat dit kan zijn? Ook valt mij op dat zodra ik de auto op slot zet dmv de knop op de deur of via de afstandsbediening de knipperlichten niet meer knipperen, dit gebeurt wel als die open gekl…
Laatste antwoord door HuGoBoSs, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb de software update van het multimedia systeem bij de onderhoudsbeurt, 13-11-2020, niet laten uitvoeren. Dus de voorlaatste software zit in het systeem van mijn Niro model 2020. Ik had 5 telefoonnmers in de favorieten ingevoerd. Dat ging makkelijk. Maar gisteren wilde ik de 5 nog open plekken invoeren wat me niet lukte. Dat moet vast wel kunnen maar ik zie niet hoe. Ik vind het ook niet in de handleiding. Heeft iemand de oplossing?
Laatste antwoord door Jannic, -
- 16 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hallo, Aangezien ik wat beter geluid wil in mijn Rio ben ik begonnen met het laten inbouwen van een Subwoofer. Dit is inmiddels gedaan en klinkt best goed. Enige punt is dat de rear speakers van de Rio vrijwel geen hoog weergeven. Nu mis ik dus eigenlijk wat hoog geluid. Ik wil deze speakers dus laten vervangen voor andere die wat meer hogere tonen weergeven en ik wil meteen ook de front speakers vervangen. Ik kan alleen nergens vinden welke maat speaker er nu in zit en er eventueel in zou kunnen. Enige manier is om het paneel eraf te halen maar daar wil ik nog niet aan gaan beginnen. Wellicht weet iemand hier het die het ook al gedaan heeft of laten doen?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo mede Kia rijders! Ik heb sinds 2 weken een Kia Rio uit dec 2011 en wil graag de standaard radio vervangen voor een nieuw 2 din multimedia systeem. Ik heb het internet al afgezocht en nu ook al veel op dit forum gespit naar dezelfde topics, maar nergens zag ik uiteindelijk een oplossing of duidelijk antwoord of iemand die het uiteindelijk zelf heeft ingebouwd en daar een review van plaatst. Dus ik probeer het zo! Iemand ervaring met kopen in Nederland via Navaudio bijv? Of via Aliexpress? Nu zijn er aanbieders in Nederland, maar dan ben je 500 euro kwijt + het nog eventueel inbouwen. Ook heb ik vernomen dat dat dezelfde systemen dan zijn die je voor 200 euro al…
Laatste antwoord door Machlo, -
Navigatie / radio Android 1 2 3
door Drieoog- 61 antwoorden
- 16,4k weergaven
Hallo, ik ben aan het kijken voor een andere radio voor in mijn Kia Rio. Ik heb nu de standaard radio erin zitten, zonder navigatie en bluetooth. Nu heb ik een systeem gevonden op Aliexpress. Het is een android unit. Omdat ik op dit forum vooral de Witson radio’s zie ben ik benieuwd of iemand ook ervaring heeft met deze uitvoering. Het heeft een stuk minder fysieke knoppen maar wel een mooi groot scherm. Kent/heeft iemand dit? http://s.aliexpress.com/VvMNJbMv
Laatste antwoord door Pieter80, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hoi, Ik ben voor mijn kia rio UB uit 2012 opzoek naar een nieuwe radio. Ik weet dat er al tig topic's over zijn.. Maar de links die daar gepost worden zijn in bijna alle gevallen niet langer geldig. Na wat zoeken op het internet kom ik op de volgende 3 modellen uit: Witson (zonder fysieke knoppen) https://nl.aliexpress.com/item/4001178277144.html?spm=a2g0z.12010612.8148356.61.14b12d5do3Ztqz Witson (met fysieke knoppen) https://nl.aliexpress.com/item/32858515911.html?spm=a2g0z.12010612.8148356.51.14b12d5do3Ztqz Joying https://nl.aliexpress.com/item/4001333665275.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.174d6723iOYiFE&…
Laatste antwoord door Pieter80, -
- 7 antwoorden
- 1k weergaven
Als je op de snelweg rijdt, in zijn 5, en je zit achter een vrachtwagen bijvoorbeeld, je rijd 90km/u en je gaat naar links om in te halen en geeft wat extra gas, dan schakelt de auto zelf terug naar zijn 4, terwijl ik hem nog altijd in zijn 5 heb staan. Na een paar tellen schakelt hij weer terug naar zijn 5 vanzelf. Pook niet aangeraakt. Gebeurt ook in de stad, je bent aan het optrekken, in zijn drie, geeft gas bij... en dan springt die ff naar zijn twee. Wat kan zoiets zijn? Sensor? Mvg, Roger Janssen
wintertijd
door Nir00tje- 10 antwoorden
- 4,3k weergaven
De afgelopen week verbaasde ik mij er over dat de tijdaanduiding op het grote scherm nog op de de zomertijd stond. Vandaag heb ik er even naar gekeken. Blijkt dat ik via menu->instellingen->datum/tijd dingen kan aanpassen. Bij mij stonden gps-tijd en zomer/wintertijd beide keurig aangevinkt maar desondanks geen correcte datum op het display. Pas als ik zomer/wintertijd uitvink wordt de correcte tijd weergegeven. Zijn er meer mensen die hier mee hebben moeten rommelen?
Laatste antwoord door arieenaagje@hotmail.com, -
Sygic heeft sinds de laatste update een EV modus moet het nog eens bekijken maar tof dat ze het oppakken.
Laatste antwoord door hgrootnl, -
Navigatie vraag
door sean1966- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Weet iemand waarom je soms een stuk van de weg in de navigatie in een andere kleur ziet? zie foto - een stukje is geel en de rest groen waar heeft t mee te maken?
Laatste antwoord door hgrootnl, -
- 1 antwoord
- 4,5k weergaven
Mijn Plug-in Hybride lijkt problemen te hebben met de 12V accu. Wanneer ik de status aflees zie ik Waarschuwing in rood staan. De accu-spanning zal dan (te) laag zijn, neem ik aan. Nu rijd ik vrijwel altijd elektrisch, dus de benzinemotor loopt amper. Is dat de oorzaak (dat de benzinemotor stil staat) of zou de 12 V accu door de rij-accu's opgeladen moeten worden? Weet iemand hier het fijne van?
- 17 antwoorden
- 4,9k weergaven
Afgelopen zondag viel het me zwaar tegen dat de klok van de Niro niet automatisch naar wintertijd was gegaan. Met UVO-Connect verwacht je dat de klok de tijd van het mobiele netwerk volgt. Niet dus, blijkbaar volgt de klok de GPS-tijd zonder kennis te hebben van de dagen dat de klok een uur verspringt. Mocht bij jullie de klok wel automatisch aangepast zijn dan heb ik weer een punt voor het niet goed werkende display. Ik wacht nu al vanaf 1 september op een vervanging ....
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
Ik weet niet of het er al een topic Is over de winterband...? We gaan de winter in, ik vroeg me af welke winterband zou nou fijn rijden onder De kia ? Vooral geluid .. En trillingen... Welke merk en type ? En heeft er iemand al op de winterband gereden?
Laatste antwoord door Arnold-Vincent, -
- 15 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hoe kan ik mijn KIA NIRO automatisch verbinding laten maken met de hotspot op mijn iPhone? Ik verbind steeds met een usb kabel. Soms wordt de verbinding gelegd na enkele seconden, meestal duurt het zeer lang en moet ik op mijn iPhone de hotspot uitschakelen en dan weer inschakelen. Het zou handig zijn moest deze verbinding automatisch gelegd worden.
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Vandaag heeft de Stonic een beurt gekregen in de garage. En ook een update van het system.. veel dingen zijn echt fijn veranderd. Maar sommige dingen zijn minder.. bijv de kleuren zijn helemaal anders. Kaart zoom is anders etc etc.. maar toen ik mijn telefoon aansloot werkt Android auto niet meer.. hij kon niet verbinden.. heeft iemand een oplossing...
Laatste antwoord door pk24, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
De elektrisch inklapbare spiegels van mijn Picanto zijn alleen met een handschakelaar te bedienen. Weet iemand of het mogelijk is om een aanpassing te maken zodat hij met de afstandsbediening is te bedienen. Er gaat immers een stroompuls naar de spiegels als je de auto opent of sluit met de afstandsbediening. Als je deze stroompuls ook naar de handschakelaar laat gaan dan zouden de spiegels toch in of uit moeten klappen??? Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door dixie, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste leden, Ik ben nieuw en ik zag geen andere mogelijkheid om hier uit te komen. Excuses als dit niet de juiste wijze is. Ik ben voornemens om een kia sportage te kopen bij een handelaar in Nederland. Hij heeft deze auto geïmporteerd uit Duitsland. Bouwjaar: 2014 Km: 41.000 Prijs: 14.00 Het probleem is dat de handelaar het onderhoudsboekje niet kan vinden. Maar hij garandeert mij dat er niks mis is met de auto. Hij geeft ook aan dat ik gewoon kan bellen met de kia dealer. Ik heb een proefrit gedaan en de auto ziet er inderdaad heel netjes uit van binnen. Hij rijdt ook goed. Niks mis mee. Het bedrijf geeft zelf 6 maanden garantie (s…
Laatste antwoord door Bernd, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
sinds enkele dagen brand mijn dimlicht als de lichtschakelaar op auto staat ... in volle zon ?
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, ik zou graag het rijcomfort verhogen. Zelf nieuw bleek deze Kia een niet al te comfortabele vering te hebben. Nu wil ik deze vervangen. Zijn er specifieke merken die "zachter" zijn? De foto zijn de veringen die ik zou kopen.
Laatste antwoord door Eindelijk, -
- 2 antwoorden
- 945 weergaven
Hallo. Ik heb een Sorent J1 2.5 crdi uit 2004. Vorige week na een rit van 150 Km ineens in de gaten dat mijn temperatuur meter helemaal voluit stond! echter geen waarschuwings lampje. Ik heb mijn garage gebeld en ben dezelfde dag langs geweest, garage houder kon niets vreemds ontdekken temp meter helemaal hoog maar motor temperatuur normaal. Op zijn advies de volgende dag een nieuwe thermostaat,echter probleem hetzelfde. De volgende dag auto in koude toestand op eerste contact gezet, temperatuur meter sloeg direct naar half uit? ik heb de stekker van de temperatuur sensor in de motor lasgekoppeld echter het zelfde resultaat? m…
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo, Wat vragen over de Rio die ik sinds deze week rij. Hele leuke auto maar wil een paar aanpassingen laten doen. Ik heb voor beide vragen de search functie gebruikt maar kwam niet echt op concrete antwoorden, of vaak voor de oudere modellen. Dus vandaar toch dit topic. Als eerste vroeg ik mij af of de pedalen afgesteld kunnen worden. In mijn vorige auto was ik gewend bij gas en remmen dat ie vrij pittig reageert. Nu lijkt het traag te reageren, dat je het pedaal intrapt en er na een cm ofzo pas echt reactie komt. Dan de audio vraag Welke maat speakers heeft de voor en achterdeur. Ik kom 16.5 en 17cm tegen. Of luistert dat niet zo nauw? Tevens k…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 3,6k weergaven
hallo, Volgens opgave van de dealer zit er in de e soul executive lijn vanaf 2020 een warmtepomp. je zou veronderstellen dat deze warmtepomp op dezelfde plaats zit als bij de e niro. De warmtepomp van de niro heeft behoorlijke afmetingen met nogal wat slangen naar de radiateur. De warmtepomp zit boven de rechter wielbak. Vanwege het mooie weer een motorrit gemaakt en kwam bij een kia dealer, die een e soul had staan. Deze e soul had hetzelfde grote gat waar bij de e niro de warmtepomp zit.Hij wist ook niet waar de warmtepomp zat. Weet iemand waar de w.p. zit in de e soul? Ik heb de importeur geschreven met het verzoek om informatie.
Laatste antwoord door yamaha, -
Wel een alarm, geen lampje
door Gast- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Ik ben in het bezit van een Kia Rio uit 2013. Vandaag, bij wegrijden, ging er een ping alarm af in de auto. Ik zag geen lampje branden op het dashboard en de auto reageerde normaal. Het alarm was niet constant. De benzine meter stond nog op een kwart en het dashboard gaf aan dat ik nog 250 km kon rijden. Ten tijde dat ik op de snelweg reed (ongeveer 5 minuten later), was het even weg en daarna kwam het onregelmatig terug. Nog steeds geen lampje op het dashboard. Na een aantal kilometers bleef het constant pingen, maar nog steeds geen lampje. Uiteindelijk ben ik toch maar gaan tanken en daarna was het over. (tenminste ik heb daarna het niet meer gehoord) Iemand…