Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Omdat mijn Niro PHEV in reparatie was (vervangen display) kreeg ik een e-Niro mee. Wat een feest, wat een power. In één woord: zalig. Ik reed op de limiter door Staphorst (30 km) en schakelde die uit bij einde 30-zone. Mijn rechtervoet was blijkbaar ongemerkt naar beneden gegaan want ik kreeg me daar een felle acceleratie. Oeps. Bij het begin van de rijbaan naar de A28 dacht ik: wat gebeurt er bij plank gas ...... . Ik heb 15 jaar een turbo diesel gehad en die kon erg snel accelereren. Maar deze e-Niro doet het nog veel feller. Wat een kracht! Het is jammer dat de auto geen caravan kan trekken, anders zou ik aan inruilen denken ....
Laatste antwoord door Terp1234, -
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste, Mijn verwarming werkt enkel op de hoogste temperatuur dan blaast hij warme lucht. Zet ik hem een graad minder blaast hij koude lucht, en men buitentemperatuur geeft 60graden aan. Kan iemand me hiermee helpen dit op te lossen? Bedankt alvast Mvg, Ronny
Laatste antwoord door Sniperjp, -
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi allen, Wij rijden sinds een half jaar een kia sportage uit september 2011. De achteruitrijcamera geeft zeer wazig beeld. Schijnbaar een typisch dingetje voor de kia sportage en hyundai. Mijn vraag is of er (buiten rechtstreeks bij de kia garage a 400,- ex btw) een alternatief is om in te laten bouwen? Een 2ehands uit een sloopauto durf ik niet aan omdat ik dan waarschijnlijk binnen korte tijd weer met hetzelfde probleem zit.. Ik kreeg van een onderdelen handelaar een camera mee die op de hyundai past en deze zou ook moeten passen op onze auto maar helaas is dit niet waar. Iemand een betaalbare goede tip? Openmaken en schoonmaken kan nie…
Laatste antwoord door Angelavano, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Sinds enkele weken ben ik de trotse eigenaar van een Kia Picanto 1.2. Sportline. Als je de auto start, krijg je een tekst te zien van goodmorning etc. Ik heb gehoord dat je hier je eigen naam bij kunt zetten. Kan mij iemand vertellen hoe dit gaat, of waar ik dit o.a. moet zoeken?
Laatste antwoord door Jacqueline2, -
- 4 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Xceed 1.4 TGDi Executiveline uit 2020 met automaat. Nu heb ik deze auto sinds november 2020 en heb er nu ongeveer 1500 km mee gereden zonder problemen. Nu had ik vorige week het volgende probleem. Ik stopte voor een stoplicht en bij het stilstaan viel de gehele auto uit, niks werkte meer, zelfs de gevaren lichten niet. Na ongeveer 1 minuut ging de auto weer aan en kon ik de motor starten. Nu heb ik een hele week dit probleem niet gehad tot aan vandaag. Ik stopte voor een stoplicht en ik had het start/stop systeem uitgezet en toen viel alles weer uit. Er staat 13.000 op de teller. Ik kan pas vol…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 4 antwoorden
- 4,8k weergaven
Goedemiddag, Iemand een idee wat de melding "veiligheidssystemen uitgeschakeld" betekent en waarom dit gebeurt? Na opnieuw starten van de motor was de melding weg, maar ben toch benieuwd wat de oorzaak is. Dank alvast.
Laatste antwoord door patrickvl, -
Goedemorgen! Gisteren mijn nieuwe Kia Stonic opgehaald. Ik navigeer via Apple CarPlay met een usb kabel. Wat vreemd is dat na verloop van tijd de verbinding met mijn iPhone verloren gaat. Ik heb het ook al met een nieuwe USB kabel geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Toevallig iemand met hetzelfde probleem? En zo ja, hoe heb je dat opgelost? Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)
Laatste antwoord door xtra40, -
- 53 antwoorden
- 16,8k weergaven
Goedemiddag! Mijn naam is Wesley, woon in de omgeving in eindhoven. Aankomende week kan ik mijn Kia Rio world cup edition ophalen van 2014. Nu had ik een vraag, ( ik weet dat dit een uitgemolken onderwerp is, maar ik heb hier echt 0 verstand van) ik wil hier xenon of led lampen inzetten, heeft iemand enige ervaring met dit soort lampen?
Laatste antwoord door Pieter80, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb een Sportage II met schuifdak. Ik vraag mij af of ik met een slimmigheidje kan zorgen dat het dak automatisch sluit als ik het contact afzet of de auto afsluit. Probleem is dat ik geen schema heb en dus niet kan zien of ik de noodzakelijke voeding daarvoor al bij het dak heb zitten. Dus heeft iemand dit al eens gedaan, of wil iemand schema's met me delen. Ik ben elektrotechnicus dus dat is het probleem niet.
Laatste antwoord door beatrix, -
- 8 antwoorden
- 4,6k weergaven
Goede morgen allen, Ik kreeg gistermiddag een mail van KIA met deze boodschap: Kia Motors heeft voor uw Kia een belangrijke aanpassing doorgevoerd om de compatibiliteit met moderne laadpalen te verbeteren. Deze aanpassing betreft een software update voor de interne laadeenheid van uw elektrische Kia. Deze update is reeds beschikbaar voor uw elektrische Kia. Wij verzoeken u een afspraak met uw Kia-dealer te maken, zodat uw Kia op de korte termijn kan worden gemodificeerd. Vanzelfsprekend zijn hieraan voor u geen kostenverbonden. Weet iemand hier meer van en welk 'probleem' gaat dit oplossen?
Laatste antwoord door Arnold-Vincent, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, wij zijn op zoek naar een tweede auto, voornamelijk zgn boodschappen wagen. Nou is mijn oog gevallen op de eerste generatie Picanto’s. Ik kom er echter 1 tegen die geleverd wordt met 1 sleutel. Zijn de sloten te vervangen, en voor een redelijke prijs? Ik kan niets concreets vinden online. Bedankt voor de reactie!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
gezocht elektrische schema van een kia sorento 3.5 Liter v6 uit 2006
Laatste antwoord door Jeffreyb96, -
Tikkend geluid
door Richard40- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Heb een Kia e-Soul van november 2019. Sinds enige tijd hoor ik een continu tikkend geluid als ik het pedaal intrap. De garage (van mossel) heeft al gekeken met de laatste beurt maar hebben niks kunnen vinden. Het is gewoon irritant. Binnenkort maar eens bij een andere Kia dealer langs gaan. Weet hier iemand toevallig wat dat zou kunnen zijn? Mvg Richard
Laatste antwoord door Richard40, -
- 17 antwoorden
- 6,1k weergaven
Beste, Ik wil een Proceed GT 1.6 DCT in zwart gaan bestellen met alle opties die ik kan aanvinken op de lijst (bijna allemaal) In België kan ik kiezen uit 2 pakketten namelijk Comfort en Navigatie, daarnaast nog het open dak. Verder wil ik de spatborden/lappen zowel voor als achter en de rubberen matten in de wagen en ook in de koffer. Dan zit ik te denken aan de LED verlichting bij het voeten eind zowel voor als achter. iemand hier ervaring mee en foto's van hoe het er in het echt uit ziet? alle info welkom. Nu ben ik een echte auto nerd en wil dan ook alles weten van de wagen, maar kan helaas niet erg veel vinden bij KIA. zo heb ik een (kort) …
Laatste antwoord door Marco80, -
- 63 antwoorden
- 44,6k weergaven
Is deze zeer nuttige voorziening ook luider af te stellen door mijzelf of door de dealer? Het is nu net een zoemer en ik heb liever iets dat goed hoorbaar is voor anderen.
Laatste antwoord door Mark Janssen, -
- 6 antwoorden
- 3,3k weergaven
goedendag. ik merk dat ik door het ontbreken van een lendesteun, niet optimaal zit. ik heb behoefte aan een steuntje in mijn onderrug. wie heeft hier nog meer last van? En hoe heb je dit opgelost? Er zijn zat kussentjes op internet te koop maar misschien heeft iemand het handiger opgelost (los kussentje vind ik niet zo mooi staan.)
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo allemaal, Sinds een masnd ben ik de eigenaar van een Rio 1.2 cvvt uit 2011. Wat me bij de koop niet opviel maar nu wel is een schrapend motor geluid. Geen idee waar dit vandaan komt en of het "zo hoort" . Wellicht dat er iemand op dit forum zit die het geluid kan plaatsen en me er meer over kan vertellen voor ik direct de gang naar de garage maak? In bijgevoegd filmpje is het aardig te horen. Groetjes, André Post VID_20200524_164731.mp4
Laatste antwoord door Iman10, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Stel: je gaat 150 (of 500) km rijden en het is niet erg als aan het einde van de rit de accu helemaal leeg is. Wat zijn dan de effecten op brandstofverbruik en brandstof-/energiekosten als je: 1. Begint in de EV stand, de accu helemaal leeg rijdt en daarna overgaat op Auto of HEV stand 2. Vanaf de start van de rit op Auto of HEV stand rijdt Ik ben benieuwd naar de reacties en onderbouwing.
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Laat ik mij even voorstellen, mijn naam is Robin en samen met mijn vriendin hebben wij een Proceed gekocht. Betreft een Gt-line Demo model met 5000km in Deluxe white. Na veel afspraken bij de dealer en bijna de nieuwe Rio Gt-line MHEV besteld te hebben toch de keuze gemaakt om voor de Proceed te gaan die wij maandag 14 december in ontvangst mogen nemen! we zijn erg enthousiast (vooral ik natuurlijk) en kijken erg uit naar de overstap aangezien ik 4 jaar in mijn vw polo heb rond gereden toch toe aan een grotere auto gezien mijn dagelijkse woon-werkverkeer. De Proceed word geleverd op de standaard 17” wielen echter zou ik graag naar de 18” Kimhae wi…
Laatste antwoord door Robo2133, -
- 10 antwoorden
- 2,1k weergaven
De richtingaanwijzers in de spiegels van mijn Kia Sportage doen wel zeer vreemd: indien de spiegels uitgeklapt staan, werken de richtingaanwijzers niet, klap ik de spiegels in, beginnen ze meteen te functioneren ... Hoogstwaarschijnlijk is deze situatie ontstaan doordat ik bij het nemen van een afslag plots merkte dat ik de spiegels nog niet had opengeklapt en meteen op de knop duwde om dat in orde te brengen. Vermits het bij het nemen van de afslag was, waren de richtingaanwijzers toen in werking ... Ik heb al geprobeerd om de spiegels te openen terwijl de knipperlichten branden, maar van het moment dat de spiegel volledig is uitgeklapt, stoppen de …
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik rij sinds een jaar in een Kia Rio superpack uit 2013. Sinds een tijdje krijg in mijn dashboard het waarschuwingstekentje te zien dat op de foto groen omcirkeld is. Ik heb in het boekje van de auto gekeken en op internet gezocht, maar kan niet vinden wat het betekent. Kan een van jullie mij misschien vertellen wat het betekent? Groet, Marinho
Laatste antwoord door Marinho, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hey, Na 11 jaar en 275.000km op de teller begon de ophanging van mijn oude Kia cee'd SW rare geluiden te maken en zouder er kosten aan komen. Omdat de koppeling ook al even raar aanvoelde en er toch hier en daar wat begon te mankeren is er de keuze gemaakt om naar een andere uit te kijken. Zaterdag is hij aangekocht een fonkel nieuwe KIA ceed 1.6CRDI (diesel) more met een navigatie pack. Een stockwagen in mijn lievelingskleur dark penta metal.... Begin 2021 schrijven we hem in. Ik zie nog weinig dieselrijders hier en dat is te begrijpen maar door mijn hoog aantal km (+25.000/j) en ik hoop toch weer 10j verder te kunnen was voor mij diesel de juiste keuze. Ev…
Laatste antwoord door Luxata , -
- 15 antwoorden
- 11,7k weergaven
Zo even mn eerste topic. De topics die ik neer zet zijn ook met de dealer besproken dan wel door gestuurd naar Kia Nederland. Het volgende : Als je met de Hybrid met het gaspedaal vol weg trekt schakelt de automaat niet meer over. Het toeren tal loop gevaarlijk hoog op en moet als het ware met je voet schakelen. Dwz. gas lossen om de auto te laten schakelen. Daarbij is het ook nog zo dat het gas niet direct geknepen wordt, als je het gaspedaal los laat. Dat doet de auto ook als je even kort flink gas geeft en het pedaal los laat, je schrikt je rot. Iemand de zelfde ervaring. Volgens de dealer zijn er reeds meer klachten over gekomen en is dit voor ge…
Laatste antwoord door de zoveelste Rob, -
Airbag lampje
door Machlo- 2 antwoorden
- 6,7k weergaven
Sinds ruim 'n week blijft het airbag lampje recht voor mijn neus branden. Gaat aan bij starten, uit en direct weer aan en blijft branden. Gisteren naar de dealer geweest. Ruim een half uur ermee bezig geweest. Geen fouten of meldingen gemeten met doormeten. Accu was nog goed. Voorstel garage om opnieuw langs te komen voor een uitgebreidere analyse (was nu even "tussendoor" gekomen...afspraak 4 dgn geleden gemaakt). Auto zou dan aan uitgebreider onderzoek worden onderworpen. Vraag van monteur: ergens tegen aan geknald.... Nee. Andere dingen gedaan onlangs? ....Nee. Zijn er dingen waar ik aan kan denken en die ik kan doorgeven?
Laatste antwoord door Machlo, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
In de software van de regeleenheid van het ABS/ESC-systeem kan een storing optreden. Als gevolg werkt de electrische rem (IEB) dan niet. Materiële gevolgen Voor het afremmen van het voertuig zal het rempedaal dan met meer kracht dan gewend moeten worden bediend.
Laatste antwoord door Zarpax,