Kia Modellen
-
- 9 antwoorden
- 12,9k weergaven
Hallo, Ik heb een probleem, mijn elektrisch bedienbare raam van de bestuurders kant gaat niet meer open. De auto is pas 2 jaar oud. Weet iemand wat het zou kunnen zijn, ik kan er niks over vinden. Gr truffel.
Laatste antwoord door xtra40, -
Niro winter modus.
door Toby- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
De Niro gaat zijn eerste winter tegemoet winterbanden zitten er onder.
Laatste antwoord door Toby, -
- 25 antwoorden
- 7,4k weergaven
bij ledperf.co.uk heb ik vorige maand voor de e-niro een interieur led verlichitingpakket, led kentekenverlichting en een removal toolkit besteld. Zie printscreentje van de order. De levering van de in Duitsland bestelde e-niro is (zwaar) vertraagd dus ik heb besloten om de order te annuleren. Levertijden in DE lijken nu zelfs langer dan hier in NL. Misschien kan ik iemand hier blij maken met dit pakketje? In plaats van verzendkosten betalen voor retour, neem ik liever de verzendkosten voor mijn rekening naar iemand die er gebruik van maakt. Of ophalen in Utrecht kan ook. Spullen zitten nog in ongeopende doos. Ik zou er graag EUR 55 voor willen hebben incl. ve…
Laatste antwoord door Level42, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, Mijn aircopomp is er mee opgehouden en kan geen nieuwe vinden met hetzelfde typenummer. Is hier een slimmerik die mij kan helpen 2 pompen inmiddels geprobeerd passen niet. Pomp die eruit is heeft het nummer 97701-3e850. Winparts kan me niet verder helpen onderlijn zoeker ook niet.
Laatste antwoord door spostma85, -
- 68 antwoorden
- 13,1k weergaven
het lijkt erop dat we straks zelf de updates in kunnen voeren. Wel slim van Kia om dat zo te regelen. http://update.kia.com/EU/EN/navigaionUpdate Kennelijk hebben ze er voldoende vertrouwen in dat gebruikers het zelf kunnen. Zou het systeem inderdaad voldoende ‘fool proof’ zijn? En nou niet allemaal meteen naar die site rennen, want het is ‘Coming soon’.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 0 antwoorden
- 947 weergaven
Hallo allemaal Ik heb sinds 2.5 jaar een kia sportage uit 2011 in mijn bezit, ben er zelf zeer tevreden over maar helaas loop ik de laatste tijd tegen wat probleempjes aan en had gehoopt dat jullie mij eventueel zouden kunnen helpen. Het is 2 maanden geleden begonnen dat de auto niet wilde starten anwb gebeld bleek de koppelingsschakelaar defect te zijn. Oke deze bij de garage laten vervangen, nog geen 4 dagen later sta ik weer met hetzelfde probleem helaas. Van de garage hem opgehaald bleek het het voedingsrelais te zijn, oke dat ook weer laten vervangen. Nog geen 2 dagen later en natuurlijk weer op een zondag in het weekend weer hetzelfde probleem dat hij nie…
Laatste antwoord door Manonnie, -
5000 km zitten erop
door J.V.- 0 antwoorden
- 883 weergaven
De eerste 5000 km zitten er op de de Niro DynamicLinePlus, en de auto bevalt prima zoals altijd zijn er altijd verschillen met een vorige auto. Maar op dit moment ben ik best tevreden over verbruik, comfort en rij eigenschappen wat mij wel opviel is dat ik dacht dat dit niet aanwezig zou zijn is de grootlicht assistent maar nu eigenlijk eerst gereden in het donker dan zie je ook het ambilight goed. Tja de grootlicht assistent zag ik nadat ik het grootlicht had aangezet en dan komt er op het display links een lampje met de tekst "auto"met het syymbool van het grootlicht. Kom je dan op een rotonde waar een verkeersbord staat dan gaat het grootlicht uit. Maar tijdens e…
Laatste antwoord door J.V., -
Originele radio
door KIA-Wim- 12 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, Ik heb een originele radio voor een KIA Sportage gekocht op M.......plaats. Nu heb ik 2 vragen. Weet iemand of de knoppen verlicht zijn als ik de verlichting aanzet ? Weet iemand waar ik een manual kan downloaden voor deze radio ? De radio werkt wel, maar de verlichting van de knopjes nl niet. Bedankt. Met vriendelijke groeten, Wim
Laatste antwoord door Machlo, -
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
Heeft iemand al besloten de chromen strips op de deuren alsnog te (laten) plaatsen ? Het valt me op dat de e-Niro in Nederland zonder deze chromen strips geleverd wordt. Dat zal een inschatting van de Nederlandse smaak zijn door de importeur..... Toch vind ik dat juist omdat de handgrepen ook "chrome" zijn het wel een gemis.... Nou vind ik de prijs die je bij de dealer moet betalen voor 4 van die plakstripjes echt exorbitant maar ik heb ze elders al een heel stuk voordeliger gevonden (origineel Kia). Wil graag weten of er mensen zijn die ze ook zelf vervangen hebben en of dat een beetje te doen was.
Laatste antwoord door Level42, -
- 2 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hoi, Ik heb een KIA CEE'D SPORTY WAGON 1.4 CVVT uit 2012. Ik had vandaag mijn auto op slot gedaan met de afstandsbediening van de sleutel. Toen ik weer weg wilde gaan, deed de afstandsbediening het niet meer. Dus ik dacht, dan kan ik hem open maken met de sleutel. Dat ging op zich prima, alleen het alarm ging ook af. Door 100 keer op de open-knop van de sleutel te klikken, deed hij het uiteindelijk toch een keertje en ging het alarm weer uit. Blijkbaar zijn de schakelaars van de sleutel lam. Mijn vraag is: kan ik het alarm ook weer uitzetten zonder afstandsbediening? En zo ja, hoe doe ik dat? Sleutel in het contact en prob…
Laatste antwoord door Ton van der Pol, -
- 30 antwoorden
- 25,2k weergaven
ik heb een rio uit 2004 1.5ls ice 2 uitvoering. 2mnd. geleden water in de kofferbak. naar dealer terug rubber van achterklep vervangen, mooi betaald en 2 weken later weer water in de kofferbak. water kwam vanaf de zijkanten ter hoogte van de boxen zowel links als rechts naar binnendruppelen. kofferbak bekleding eruit gehaald en gezocht. Water kwam van boven naar achteren gelopen via boxen kofferbak binnen. Waarschijnlijke oorzaak daar waar dak aan de carroserie wordt vastgelast onder de dakstrips. deze overgang opnieuw afgekit en de auto is al 3 weken droog, dus achterkleprubber was niet lek.misschien meer mensen die dit probleem hebben gehad?
Laatste antwoord door Ihsan, -
- 9 antwoorden
- 3,8k weergaven
Misschien een rare vraag maar zijn er al mensen met een Niro met hoge kilometerstanden? Ik twijfel geen moment aan de betrouwbaarheid van het hybridesysteem zelf maar ik heb vanuit ervaringen met andere merken wat slechte ervaringen bij dubbele koppeling bakken. Waarschijnlijk willen we volgend jaar een andere auto kopen als vervanging van onze C-Max 1.5 Ecoboost automaat. Ik wil het liefste een hybride of plug-in hybride hebben. Ik heb hele goede ervaringen met een Toyota hybride maar om de caravan te mogen trekken zit je vast aan de RAV4 AWD wat een behoorlijk grote en dure auto is. De Ford Kuga PHEV is nog te nieuw en mag eigenlijk 100kg te weinig trekken (1200kg…
Laatste antwoord door Paul de Niro, -
Totale laadgeschiedenis
door Gast Peter Boermans- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik heb van de Leasemaatschappij een pas / laaddruppel van Travelcard. Advies om Smoov te gebruiken - hierin zie ik de laadsessie (kWh) bij Smoov laadpunten maar vanochtend even bij de Lidl gestaan - deze staat er niet bij. Ook al door UVO heen gescrolled - zie wel de totale kilometers per maand etc. Maar niet de kWh die ik heb geladen. Ik zou graag ergens willen achterhalen hoeveel kWh ik er in totaal in stop. Is dit mogelijk? Wellicht ergens anders - is er ergens een methode om alle laadsessies - ongeacht welke locatie ik geladen heb - te achterhalen? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- 9 antwoorden
- 8k weergaven
Hallo mijn knipperlicht relais van mijn kia sportage uit 2007 blijft soms constant en dan weer af en toe knipperen. De knipperlichten zelf knipperen dan niet. Verder werken ze prima als ik ze gebruik
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Kras op pianolak
door McDadd- 18 antwoorden
- 6,9k weergaven
Help! Ik heb een redelijk diepe kras op het pianolakdeel gemaakt. Schijnbaar had ik een korreltje zand ofzo in het doekje om mee af te vegen (microvezeldoekje). Zijn er tovermiddeltjes om de kras te verminderen?
- 0 antwoorden
- 9,4k weergaven
Hallo allemaal, de brandstofmeter van de KIA Pride 1996 (automaat) van mijn vriendin doet het niet meer. Iemand een tip wat er aan de hand is?
Laatste antwoord door Pascal&Andrea, -
Cruise control
door Robk- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Ik rij sinds 3 weken in een eniro en sluit me aan bij al het gejuich.. Maar ik heb toch een aantal vragen. Hier volgt de eerste. Bij het inschakelen van de cruise control volgt de auto ook de lijnen op de weg en kan hij zelfs zelfstandig een bocht volgen. Maar ik heb gemerkt dat de auto enigszins slingert binnen de lijnen en zelfs af en toe op de lijnen komt. Hebben anderen binnen dit forum dezelfde ervaring?
Laatste antwoord door Wortelsoft, -
- 14 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ik kom er zojuist achter dat mijn vloerbekleding helemaal nat wordt! Vooral links achterin is mijn vloerbekleding en mat doorweekt, zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? Na de kerst maar naar de dealer... Bas
Laatste antwoord door picafan, -
- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
Goedeavond, reeds heb ik mijn eerste kia rio (uit 2004) gekocht kom er nu achter dat uit het rooster links in de kofferbak water uit komt kan iemand mijn vertellen waar het water vandaan kan komen en waar het rooster Überhaupt voordient wij konden er niet echt achter komen waar het water precies vandaan komt en helaas zijn wij niet super technisch kwa autos betreft alvast bedankt
Laatste antwoord door picafan, -
- 14 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ik wil een trekhaak op mijn e-Niro, we fietsen regelmatig. Ik heb deze bij Kia besteld (bij de koop) maar afgesproken om deze later te monteren. Heeft iemand ervaring met de e-Niro trekhaak en het plaatsen/rijden met fieten op de drager? Het grappige is dat er op de trekhaak een langere levertijd lijkt te zitten dan op de auto
Laatste antwoord door ThePuffle, -
- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
Ik heb wat filmpjes bekeken over het vervangen van de radio van mijn sportage. Helaas strand ik al bij het verwijderen van de zilveren Bezel… Hij klemt op het aangegeven punt. Met geen mogelijkheid los te krijgen. De onderste drie klips zijn los. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Laatste antwoord door Opa-Ei, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hi allemaal, Ik heb een vraag over mijn kia picanto 1.0 uit 2006. De linker achterbank kan ik niet meer inklappen, het hendeltje bovenop is lam en ligt slap in de uitsparing, is de hendel stuk of is het mechanisme in de bank niet goed meer? Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Groetjes,
Laatste antwoord door N_1, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Vandaag voor de beurt van m’n Ceed SW bij de dealer gaf ik aan dat ik vooral aan de linkerzijde van het stuur van die kleine witte puntjes heb. Je voelt ze niet. Ik vroeg me af wat dat was en had de dealer gevraagd om er even naar te kijken. Toen ik eind van de dag de auto weer ophaalde bleek dat zij er foto’s van hebben gemaakt en deze hebben gedeeld met Kia Nederland. Het zou gaan om slijtage van de verflaag. Ze hebben een nieuw stuur besteld en deze wordt onder garantie vervangen. Dus mochten meer mensen dit ‘probleem’ hebben, dan weet men dat er een oplossing voor is.
Laatste antwoord door Starry, -
- 34 antwoorden
- 6,3k weergaven
Gisteren voor het eerst met de Niro-navigatie naar mijn dochter gereden. Stond ingesteld op snelst. Nou, de gekozen route was echt een drama. I.p.v.25 km werd die 38 km, ipv 30 minuten werd het 35 minuten..... Omdat ik eigenwijs was kreeg ik de opmerking van de Niro-navigatie "om beter naar de kaart te kijken". Ze werd er hopeloos van ..... Mijn "oude" TomTom Premium Go is vele malen slimmer en geeft gewoon de snelste route. Ga die toch maar niet verkopen .. De vraag is: hebben meerdere gebruikers van deze Niro-navigatie (model 2020) dit soort problemen? Is het een instelling? Ik heb alle instellingen nagelopen maar zie niets vreemd.
Laatste antwoord door gjklasens, -
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Laatste antwoord door theomonika,