Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
onlangs sorento 2 gekocht. Nu werkt het instrumenten paneel niet, althans de verlichting daarvan. Evenals stuurwielbediening en van de radio. Iemand hier enig idee waar dat aan kan liggen?
Laatste antwoord door Siemon, -
- 27 antwoorden
- 13,9k weergaven
Goedenavond, ik heb mijn auto vandaag naar de dealer gehad voor een onderhoudsbeurt. Nu kwam er aan het licht dat mijn accu niet meer heel goed is. Normaal 640 CCA en mijn accu heeft nog de helft 386 CCA. Nu kost een nieuwe accu AGM €295. Weet iemand of er ook een normale accu in kan, het start stop systeem werkt vaker niet dan wel, en ik vind €295 voor een nieuwe accu veel geld. Ik kan een agm accu online kopen voor €132. Is het verwisselen van een agm accu hetzelfde als een normale accu of moet ik nog ergens om denken? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen/ inlichten wat verstandig is om te doen. alvast bedankt voor de reacties mvg …
Laatste antwoord door Matthijs B, -
Equalizer JBL
door LC88- 14 antwoorden
- 7,3k weergaven
Wat is jullie ervaring met de JBL set en hoe hebben jullie de equalizer ingesteld?
Laatste antwoord door olivierdemoustier@gmail.co, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Poging 3 - nu zonder foto's Ik rijd nu bijna 2 maanden in de Niro PHEV modeljaar 2020. In het midden van het dashboard zit daar een groot display (schijnt nieuw te zijn voor dit bouwjaar?). Dit display is "in rust" verdeeld in 3 vakjes welke je zelf van een functie kan voorzien (zgn widgets). Het display in mijn auto werkt zeer slecht. Dit is door de dealer erkend en er wordt een nieuwe gemonteerd zo gauw deze binnen is (bestelling loopt al enige weken, blijkbaar niet op voorraad in Nederland). Mijn vraag is: hebben meerdere nieuwe eigenaren last van een display die meer niet dan wel functioneert? Of ben ik de enige met domme pech ..... Klachten (nie…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Vandaag heb ik mijn Kia Sportage laten keuren. Hij is afgekeurd op een klein tikje in de autogordel. Schijnt een keer tussen de deur te hebben gezeten. Nu ben ik op zoek naar een vervanger hiervoor. Heb de dealer gebeld en daar kost ie 379 ex btw. Heeft iemand enig idee waar ik goedkoper uit ben? bvd voor de info.
Laatste antwoord door Beast Mode on, -
OBD2 ondersteuning?
door Jogi- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb een HUD (Head Up Display, zonder projectie) gekocht met een bedrade aansluiting op de OBD poort. Op de display komt de melding dat de auto geen OBD2 ondersteunt. Deze aanvulling alleen in de GPS mode voegt niet zoveel toe helaas. Mijn KIA is van 2008 dus type 1. Ik hoor graag wie hier ervaring mee heeft. Vriendelijke groet, John
Laatste antwoord door Jogi, -
- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
De eerste 2000 km zitten erop en de auto bevalt prima, hoe alles werkt kom je steeds meer achter maar ook het gebruik ervan. Wat mij opviel was dat de parkeersensoren niet werken (is al meer over geschreven op het forum) maar bij mijn Kia zit er onder de view knop een Parkeer schakelaar in eerste instantie dacht ik dat dit voor het uitzetten is van de parkeersensoren. Deze knop is er voor om de voorste sensoren te activeren bij een snelheid onder de 10 km ga je harder rijden dan schakelt dit weer uit. In de R stand wordt het automatisch geactiveerd, moet je alleen even weten de garage wist dit ook niet. Dus bij het parkeren vooruit eerst de schakelaar aanzetten wat ik erg…
Laatste antwoord door J.V., -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Mijn vriendin heeft een Picanto uit 2004, een automaatje. Zit niets op, kan niets kapot. Maar sinds een aantal weken heeft hij soms problemen met starten (gebeurt misschien 2 op de 25 keer0, de sleutel omdraaien zorgt ervoor dat er geluid gemaakt wordt. Echter niet het echte startgeluid, maar er gaat wat rond. Bij een handgeschakelde wagen zou ik denken aan de bendix die niet naarbuiten komt maar binnen in de startmotor blijft zitten maar de startmotor wel ronddraait. Maar wat dus wel helpt is een paar keer met de pook tussen P&D wisselen en weer opnieuw proberen te starten (mijn vriendin haalt dan ook de sleutel er even uit, maar zie dat niet direct nodig zij…
Laatste antwoord door Speeddragon, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik rijd nu bijna 2 maanden in de Niro PHEV modeljaar 2020. In het midden van het dashboard zit daar een groot display (schijnt nieuw te zijn voor dit bouwjaar?). Dit display is "in rust" verdeeld in 3 vakjes welke je zelf van een functie kan voorzien (zgn widgets). Het display in mijn auto werkt zeer slecht. Dit is door de dealer erkend en er wordt een nieuwe gemonteerd zo gauw deze binnen is (bestelling loopt al enige weken, blijkbaar niet op voorraad in Nederland). Mijn vraag is: hebben meerdere nieuwe eigenaren last van een display die meer niet dan wel functioneert? Of ben ik de enige met domme pech ..... Klachten (niet allemaal): Het is vaak nie…
Laatste antwoord door Jheroen, -
Ik heb mijne niro hev net besteld. Was verkocht na een testrit. Ik had nog nooit automaat gereden. Maar nu vraag ik me af of er handrem in de wagen zit. Enzo ja waarom gebruik je die , er is toch de p stand?
Laatste antwoord door gjklasens, -
- 26 antwoorden
- 8,1k weergaven
Goedemiddag, Ik heb sinds 2 weken een Kia Niro Executiveline en was benieuwd of er ook een mooie manier is om dashcam kabels weg te werken. Nu zitten ze vast met tape maar dat is niet erg wenselijk (en lelijk..). Hebben jullie ook suggesties om dit een beetje fatsoenlijk te krijgen? De dashcam betreft een Mio MiVue 698 DUAL met een redelijk dikke (dubbele) kabel. De foto hieronder laat het eerste stuk zien tot aan de raamstijl rechts met daarna 2 usb stekkers. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Wie herkend het volgende probleem ook: Als de motor warm is en ik kom bv op een rotonde of kruising af en geef even geen gas, als ik er dan voorbij ben en geef weer gas (lees opschakelen) dan begint de auto te trillen tussen 54 en 60 km ? Als ik daar tussen blijf rijden houd het trillen aan. Boven de 60 km is het weer weg. Ook is het niet altijd, maar vooral als de weg een beetje op loopt merk je het. soms heel erg en de andere keer wat minder. Het lijkt er op of de hele aandrijf lijn begint te schudden. Het gaat om een 06-2017 model FE.
Laatste antwoord door dropje, -
- 23 antwoorden
- 6,4k weergaven
hebben hem nu 2 maanden we zijn er zo blij mee wat een lekkere auto is dit
Laatste antwoord door theomonika, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste allen, Korte vraag: kunnen er MAK torino velgen worden geplaatst op mijn kia picanto ? Gegevens over de MAK torino velgen en kia picanto onderstaand: MAK TORINO velgen 5.5X14 ET35 4X98 58.1 Steek:4x98 Et:35 Inch14 Naafgat 58.1 Productnummer 613889 https://www.bandenleader.nl/merken-van-aluminium-velgen/mak/torino-1257/5.5x14-et35-4x98-58.1-614671?utm_source=compare&utm_medium=google-shopping&utm_campaign=alu&gclid=Cj0KCQjwqfz6BRD8ARIsAIXQCf2ysDekjEKbSfY4ngCB3fOg3bzyM21Z43QM9z-gzL1ga_CePhMRwu0aAsEkEALw_wcB Kia picanto boekje staat het volgende ( zie ook foto) - 165/60 …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Vergeef mij, beste forum deelnemers, ik heb gezocht maar niet gevonden: Bestaat er een mogelijkheid om de autohold functie standaard "aan" te zetten?
Laatste antwoord door McDadd, -
- 6 antwoorden
- 6,6k weergaven
Hallo allemaal , ik vind het een zalige wagen maar vind het jammer dat deze prijsklasse van wagen geen automatische achterklep heeft. Mijn vraag , heeft iemand deze al vervangen of laten wijzigen naar een automatische ?
Laatste antwoord door Case, -
Vandaag was het zover en kon ik de waardige opvolger van mijn 2004 KIA ophalen. Het is een Sorento 2.2 CRDI VAN X-clusive. Automaat, leren bekleding een stuur met veel knopjes enz. Volgens mij is het enige wat ontbreekt een panoramadak, maar dat vind ik niet zo erg. Auto is van 2011 en er zit zelfs nog fabrieksgarantie op. Kleur is Titaniumgrijs. We waren nog net op tijd thuis om voor zonsondergang nog even wat eerste fotootjes te maken. Ritje naar huis was ruim 200km. dus met recht een vuurdoop. Soepel, smooth, luxe en vooral....snel dat is het eerste wat zo in me opkomt als ik 'm moet omschrijven. Nu eerst een paar degelijke bande…
Laatste antwoord door Lique, -
Als ik muziek wil luisteren van mijn USB stick, kan ik niet de telefoon aansluiten, omdat er maar 1 USB poort is. Ik vind dat toch wel een tekortkoming. Er zouden toch in ieder geval 2 USB poorten moeten zijn. Mijn Volkswagen had dat wel. Of zit er nog 1 ergens verstopt die ik niet heb gevonden? Ervaren jullie dit ook? En hoe lossen jullie dit evt op?
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Ik vraag me af of het 3 fasen laden met de zappi ook problemen gaat geven bij het 2021 model van de kia e soul ?
Laatste antwoord door yamaha, -
SCC-reactie
door Zoef de Haas- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
In de bestuurders opties zie ik SCC-reactie voorbij komen. Deze kan ingesteld worden op: • Traag: De volgsnelheid om de ingestelde af‐ stand tot de voorligger te behouden is lager dan de normale snelheid. • Normaal: De volgsnelheid om de ingestelde af‐ stand tot de voorligger te behouden is normaal. • Snel: De volgsnelheid om de ingestelde af‐ stand tot de voorligger te behouden is hoger dan de normale snelheid. Maar wat bedoelen ze hier nu precies mee? Heeft dit met de acceleratie te maken? Oftewel als ik hem op SNEL instel dan trekt de e-Niro sneller op zodra er ruimte tussen mij en de voorligger is? Wat mij betreft staat het wat ong…
Laatste antwoord door PeterB 74, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo, Komende tijd heb ik wat onderhoud gepland voor mij Sportage 2 uit 2006. Voor wat naslag werk ben ik op zoek naar een werkplaats handboek. Is er iemand die een digitale versie heeft voor mij? Groetjes Stef
Laatste antwoord door stefru, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hello Sorento lovers! Ik ben bezig een cruise-control van John Gold in te bouwen maar ik kan er slecht bij. De plastic kap onder het stuur zit in de weg maar ik krijg hem niet los. Ik zie twee schroeven aan de onderkant en het kapje bij de zekeringen kan aan de kant, maar dan wil ie nog steeds niet los komen. Ik heb al op YouTube gekeken maar kan daar niets vinden wat me helpt. Iemand suggesties?
Laatste antwoord door spostma85, -
Bumper vervangen hele klus
door Gast asterix- 7 antwoorden
- 6,1k weergaven
Vandaag is het zwarte gedeelte van mijn achterbumper vervangen omdat onze Sportage van achteren aangetikt was. Voor de rest geen schade gelukkig. Wel een hele operatie ... de hele boel moet eraf ... Marcel
- 14 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo, ik heb dit onderwerp reeds eerder bij de hand gehad , alleen kan het niet meer vinden en mijn vraag is ook wat anders ! Ik heb dus de Kia Sportage uit eind 2011 , zeer tevreden mee , alleen de navigatie vind ik gewoon een ramp en dat zachtjes uitgedrukt . Ik woon in assen en als ik b.v. naar Duitsland wil stuurt het mij via Groningen , gewoon belachelijk !!!! Nu is mijn vraag is het mogelijk om een ander navigatie systeem erop te zetten , dus in hetzelfde navigatie , maar dan een andere niet van Kia ??? Naar mijn idee zou het mogelijk zijn alleen ik heb er te weinig kijk op . Graag uitleg of dat ook echt mogelijk is !
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi. Heeft iemand hier ervaring met hoe je de mistlampen aan de voorzijde kan vervangen? Ik wil hier graag led lampen in zetten. Dit heb ik ook al gedaan voor de koplampen. Is dit te doen voor een niet-monteur? In het instructieboekje wordt namelijk geen uitleg gegeven en direct verwezen naar de dealer.
Laatste antwoord door tokoroko,