Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Vraagje... Remlichten van mijn auto (Kia - Sportage) functioneren prima. Bevestig ik de afneembare trekhaak en zet de fietsdrager erop, dan functioneren de remlichten ook goed. Raak ik de fietsdrager met mijn handen aan of zet ik een fiets op de fietsendrager, dan functioneren de remlichten niet. Dit geldt ook voor mijn caravan. Als ik de caravanstekker aan de auto (stekkerdoos) koppel, dan doen de remlichten van de caravan het goed. Koppel ik de caravan aan de trekhaak, dan functioneren de remlichten niet meer. Wie kan mij helpen met het vinden van een oplossing? Alvast dank voor reactie :-)
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Mijn e-Niro hangt aan de lader. Toen we net terug kwamen bij de auto hoorde ik een “hoop lawaai”. Klopt het dat de e-Niro een batterij koeling heeft? Het is hier namelijk erg warm. Kan er alleen niet zoveel over terug vinden.
Laatste antwoord door Zoef de Haas, -
- 28 antwoorden
- 6,9k weergaven
Goedemiddag. Sinds een paar weken horen we tijdens het rijden een signaal (2 piepjes) in onze Niro Dynamic Line (2019) Lijkt op het signaal van de Vrijloop maar dan harder. Er komt geen melding in de display of beeldscherm, het gebeurt zowel met navigatie aan als uit, flitsmeldingen staan uit, LKA staat uit, snelheid tussen 50-80 km, geen auto dicht voor of achter. Instructieboekje doorgespit, online gezocht, instellingen auto gecontroleerd, wij komen er niet achter. Gaan er van uit dat het signaal 'ter info' is maar wat wil onze Niro ons dan vertellen is de vraag.... Iemand een idee?
Laatste antwoord door Blue Niro, -
- 5 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ik merk dat bij hoge temperaturen buiten de stoelventilatie nauwelijks blaast. Ik dacht eerst dat je het anders ervaart juist omdat het zo heet is, maar volgens mij is het toch echt zo. Misschien heeft het te maken met prioriteiten, dwz eerst het interieur en daarna pas de stoelen. Maar zou 't prettig vinden dat er juist veel koele lucht door de stoelen gaat. Merken jullie dit ook?
Laatste antwoord door driel24, -
- 11 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb mijn e-Niro nu net een maandje. De eerste weken als ik de auto tot 100% vol had dan gaf de auto aan dat ik max 427km kon rijden (eco stand). Dit was ook het geval toen het zo heet was in NL (rond de 30 graden). Sinds een paar dagen is 100% alleen geen 427km meer maar rond de 370km. Ik ben nu in Frankrijk en heb op de weg hier naar toe voor het eerst fastchargers gebruikt. Is het mogelijk dat het gebruik daarvan (negatieve) invloed op de capaciteit van de accu heeft gehad? Ik weet dat temperatuur een verschil kan maken qua bereik echter tot de laatste dag in NL was 100% rond de 427km in eco. Nu hier in Frankrijk met minder warme (rond d…
Laatste antwoord door JohanGM, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Geachte, ik ben in het bezit een KIA CEE‘D I STATION WAGON (ED) 2.0 BENZINE(143 PK, BJ VAN 2007) is hier een explosietekening met stuknummerlijst op pdf file ergens te downloaden? mvg Celke
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
heb een sportage van 2014 gekocht uit zweden...weet iemand of ik e10 of e5 moet tanken. Mvg marcel
Laatste antwoord door Gé Steinvoord, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Even een vraag hoe haal je de deur panelen bij deze auto eraf bij Rio was twee schroeven er uit en los klikken? Alvast bedankt Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Laatste antwoord door Marckooij, -
UVO op 2019 model
door Ed Glas- 19 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo, Ik ben voornemens een Kia Niro Hybrid Dinamicline of Executiveline te kopen. De verkoper geeft aan dat het een model is met als bouwjaar 2020 maar zelf denk ik dat het (aan de hand van de foto's die ik zie) het een model 2019 is. Kan iemand mij vertellen of in het 2019 model ook al UVO zit? Ik kan dat namelijk nergens vinden. Alvast bedankt voor de moeite.
Laatste antwoord door Michael 1712, -
- 45 antwoorden
- 6,5k weergaven
ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een bakje voor in de armsteun zodat ik mijn kleine grut beter kan organiseren. Iemand toevallig al zoiets gezien? Ik bedoel dus zoals in bijgevoegde afbeelding maar dan voor de proceed 2020.
Laatste antwoord door Starry, -
Wifi in Niro 1 2 3
door Rolami- 51 antwoorden
- 17,4k weergaven
Sinds zaterdag rijd ik in een Niro. In het navigatiescherm zie ik rechts staan dat ik verbinding zou hebben met wifi, ondanks dat ik geen telefoon heb aangesloten. is dit standaard voor de Niro of zie ik iets helemaal over het hoofd? of is er via Kia een soort wifi abonnement voor het navigatie systeem? ook valt het me op dat het navigatiesysteem mij, op voor mij bekende wegen, een hele andere richting op wil laten rijden wat absoluut fout is. Heb ik misschien iets verkeerd ingesteld? Ik had het systeem op de kortste route gezet.
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb aan beide kanten bij het achterwiel een sticker zitten. Hoort deze daar of zijn ze hem vergeten te verwijderen bij aflevering?
Laatste antwoord door Zoef de Haas, -
- 2 antwoorden
- 988 weergaven
Beste leden. Ik heb een laat model Kia Sorento 2.4 van 2005 op het oog met 120d km. Had dit bouwjaar nog steeds problemen met de versnellingsbak en het hoge olieverbruik? En zoja. Is het dan misschien een verstandige keuze om voor de 3.5 te kijken. Verbruik zou bijna hetzelfde moeten zijn met de 2.4 of vergis ik me hier nu in. Wat zijn puntjes waar je bij zon Sorento op moet letten? Ik weet van de versnellingsbakken. Hoge olie vebruik. En de achteras + beugels welke bekend staan om te roesten. Ik rijd iedere dag ongeveer 120km voor men werk, ik kan echter de wegenbelasting van een diesel niet betalen. Mvg. Mitchell
Laatste antwoord door Machlo, -
- 23 antwoorden
- 4,6k weergaven
Vandaag wilde ik mijn Kia starten, en dat doet ie niet meer, startmotor doet het prima, maar slaat niet meer aan. Wat zou dit nu weer kunnen zijn, (zucht) Begin een beetje spijt te krijgen van deze auto. Oranje lampje met een auto een een sleutel brandt
Laatste antwoord door Toby, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste KIA rijders, Ik heb een nieuwe KIA E-Nero en na invoeren VIN nummer om de auto met app UVO te koppelen volgt steeds de mededeling in het Engels dat er geen koppeling kan plaatsvinden omdat de netwerk verbinding van de auto niet stabiel is zelfs als ik in de auto ga zitten? Zowel bij iPhone op WiFi als op 4G? Heeft iemand een oplossing? Alvast bedankt, Georges
Laatste antwoord door Plips66, -
- 4 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hallo, Ik heb een Niro via Kia private lease en ik vraag me af hoe het gaat als die vier-jaar periode van mijn lease contract afloopt. Krijg ik dan een aanbod om de auto over te nemen of wil men dat juist niet? Gebeurd er niks en moet ik de auto inleveren aan het einde van de looptijd of zal de dealer mij actief gaan benaderen voor een nieuw lease contract voor een nieuwe Kia? Overigens bevalt de auto (Dynamic line uit 2018) mij prima.
- 5 antwoorden
- 3,3k weergaven
Wie heeft er ervaring met een dashcam met parkeerfunctie. Zelf heb ik een blackvue 650s 2ch (voor en achter ) dashcam. De 1e paar maanden werkte de parkeerfunctie gemiddeld 8 tot 12 uur, tegenwoordig doet deze het soms helemaal niet, dan weer een paar uur en de laatste keer ging de parkeerfunctie aan tijdens het file rijden. Camera op gestuurd naar blackview nl, daar geven ze aan dat de camera in orde is. Ik begin nu sterk te twijfelen aan de accu, dashcam staat met blackvue powerswitch rechttreeks op de accu, en schakeld bij te laag voltage dus uit. Maar dat verklaard niet het omschakelen naar parkeerfunctie. Wie heeft er nog meer een dashcam in de Niro e…
Kia rio start niet
door Ansar- 8 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hi, Sinds 1 week start mijn kia rio niet. Contact gaat wel aan en alle lampjes en radio. Startmotor werkt. Koppeling schakelaar werkt. Uitlezen heeft niks gevonden. Momenteel start ik heb door een kabel op de accu te doen en op de schakel aansluiting van de startmotor. Heeft iemand dit ook gehad of weet waar het aan licht? Btw hij is al buiten zn garantie.
Laatste antwoord door ehombie, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
8 aug 2020; Hallo, 'k ben nieuw hier. Sinds 2 dagen in bezit van nieuwe Kia Picanto 1.0 T-GDi (100pk). Weet iemand hoe je HANDMATIG radiozenders kunt zoeken en instellen? (Voor álle duidelijkheid: 't gaat dus om radiozenders die niet al standaard zijn ingesteld) Bij voorbaat dank, Andon.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goedemiddag allen, Ik hoop dat ik hier wat nuttige informatie kan inwinnen over de functie van een kickdown switch op een handgeschakelde transmissie. Tot nu toe begrijp ik dat deze switch dient om de speedlimiter te overschrijden. Je zet bijvoorbeeld de speedlimiter op 55km/h. Vervolgens kan je het gaspedaal voor 80% indrukken en de snelheid blijft netjes op 55km/h. De laatste 20% dan voel je een duidelijke klik in je pedaal (kickdown switch) en overschrijdt de auto de speedlimiter. Tot zover alles prima maar nu komt het. Als je geen speedlimiter gebruikt wat is dan de functie van deze zogenoemde switch? Want wat mij opvalt bij optrekken (80%) bij het op…
Laatste antwoord door KEVINVD, -
- 6 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik heb vandaag mijn Stonic gehaald en ben er heel blij mee. Nu vroeg ik mij alleen af of het mogelijk is dat de auto automatisch verbinding maakt met de WiFi hotspot van mijn iPhone! Of moet ik elke keer handmatig verbinden via het scherm van de auto? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 4,3k weergaven
Goedendag, Ik heb een sleutelbehuizing gekocht voor een Kia RIO. Ik heb alles overgezet, de printplaat, transponderchip en sleutelbaard. Helaas werkt de afstandsbediening nu niet meer. De auto start wel dus de transponderchip is niet beschadigd. Ook brandt het lampje op de sleutel bij het indrukken van de knoppen. Maar de auto gaat niet open of dicht met de afstandsbediening. Ik heb ook al 2 verschillende batterijen geprobeerd. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Laatste antwoord door CDO83, -
bandenspanning
door tijdjes123- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Ik heb de auto nu ongeveer 1 jaar. Echter heb ik nog nooit mijn banden opgepompt. En ze zijn nogsteeds 2.7. Iemand anders die ze ook nog nooit heeft opgepompt?
Laatste antwoord door Rickvi1, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Weet iemand waar de instellingen zitten van het keyless systeem? In het begin als ik weg ging van de auto met de sleutels, sloot de auto zichzelf, nu doet hij dit plots niet meer. Maar ik vind nergens iets terug in het systeem?
Laatste antwoord door cobalt, -
- 0 antwoorden
- 674 weergaven
Hallo, Wij zijn recent eigenaar van een kia sportage. Nu merken we dat deze een piepend/schurend lawaai maakt. Na wat zoeken komt het van dit onderdeel. Vooral bij het uitsturen naar rechts (als deze uitzet dus) Je zou precies zeggen dat dit gesmeerd moet worden. Zoals een ketting van een fiets. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Groeten en alvast bedankt
Laatste antwoord door Caravan Kia,