Kia Modellen
-
- 9 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hey kia fanaten, Ik heb even jullie raad nodig want na 3 garages gedaan te hebben en enkele mails gestuurd te hebben voor een diagnose (die telkens andere raad geven) weet ik niet meer wat te doen. Ik schets het even: ik heb een fluitend geluid thv de turbo op mijn Kia CeedSW 1.6CRDI 2009, dit zonder noemenswaardig vermogenverlies .Bij mijn plaatselijke garage vertelden ze me dat het stangetje voor het aandrijven van de variabele (actuator) fitte en er daardoor een fluittoon hoorbaar was (roet aan het stangetje). Ik luisterde reeds bij de KIA dealer en bij een 2 andere garages voor de reparatie hiervan maar voor mijn 247.000km tellende wagen zijn deze prijzen echt ve…
Laatste antwoord door Nick W, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Weet iemand bij toeval hoe je het onderhoudsinterval op de boordcomputer kunt activeren. Staat momenteel op niet actief. Betreft dus de indicator die aangeeft hoeveel km je nog kunt afleggen voor het eerstvolgende onderhoud.
Laatste antwoord door Rob Ros, -
- 1 antwoord
- 929 weergaven
Is een Sonrento 2500 diesel ,automaat van 2006 met 160.000km nog de moeite waard om aan te kopen . Groetjes Mathieu.
Laatste antwoord door spostma85, -
- 6 antwoorden
- 14,4k weergaven
Hi, Ik heb een nieuwe kia e-niro gekocht in duitsland model jaar 2020 uitvoering vision echter heb ik natuurlijk alleen een duitse handleiding erbij gekregen en online op mijnkia kan ik ook alleen maar de duitse versie vinden. Weet iemand waar ik een volledig nederlandse versie kan vinden van deze handleiding? Bedankt!
Laatste antwoord door jwv, -
De nieuwe Kia Stonic
door Moo- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
https://www.autoblog.nl/nieuws/vernieuwde-kia-stonic-kn-alt-je-beeldscherm-op-167243 Wat vinden wij ervan? Ik persoonlijk had er wel meer van verwacht.
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 14 antwoorden
- 3,7k weergaven
Goeie avond. Toen ik mijn e-niro bij een openbare laadpaal wilde aankoppelen hoorde ik een soort vreemd tikgeluid en leds kleurde rood. Andere kant van laadpaal geprobeerd en zelfde euvel. Naar een andere laadpaal gereden en je raadt het al, ook rode leds en tikken geluid alsof kabel niet vergrendeld kon worden. Bij een buurman verderop laadkabel geleend en die deed het direct. Morgen maar even langs de dealer want de kabel is redelijk essentieel. Iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door edwin van kessel, -
- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
Al een hele tijd heb ik dat mijn motor blok onbelast klinkt als een diesel, je hoort de kleppen tikken lijkt het wel. Maar als je een beetje gas geeft is het weg. De ene garage zegt, nks aan de hand, maar bij de APK kreeg ik te horen dat ik snel langs moet komen, want het kan echt niet dat mijn motor dit geluid prduceert. Dat was een jaar naar het eerste consult waarbij de garage zei dat hoort bij deze auto's . . . . dus wellicht veel schade door slecht advies. Ook verbruikt hij olie, dus ik wilde toch eens nadenken over een oplossing. Ik ben handig genoeg om veel zelf te doen, maar diagnostiseren is soms best lastig. Werkplaatshandboeken zijn ook lastig te krijgen, ik he…
Laatste antwoord door Gait, -
Stuurwiel
door Ad Dekkers- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Van mijn Kia Ceed1.4-xtra 2010, laat het bovenste zwarte laagje van het stuurwiel los, wat rest is grijs en ziet er niet uit. Is hier een oplossing voor ??
Laatste antwoord door Ad Dekkers, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, vandaag de KIA e-Soul opgehaald van Van Mossel Kia Hengelo. Tot nu reden we een Nissan Leaf met een accu van 40 kWh, prima auto. Met deze auto vaker naar Zeeland gereden en dan onderweg bij een snellader bijgeladen. Meestal 20 tot 25 minuten naar 90%. De pauze kwam goed uit en dan fris verder. Dus eigenlijk geen reden over te stappen naar een andere EV. Wel zien we dat er meer EV komen en de kans dat het snellaadstation bezet is wordt groter en dan wordt de pauze misschien 60 minuten. Gekeken naar EV met een grotere accu zoals Leaf 62kWh, Kona 64kWh en de Soul. Gebruiksgemak van de Leaf kenden we al, een proefrit met een Kona was positief (minde…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 11 antwoorden
- 3k weergaven
hallo ik heb een niro model 2020 en de laatste update op mijn naviagtie staan 10,25 inch , nu is mijn vraag ? iemand die weet waar je fouten kan melden met betrekking tot de navigatie , deze stuurt je een straat in wat bv niet mag , net na de maastunnel richting rottredam zuid stuurt hij je gelijk rechts wat niet mag om uit eindelijk weer 1km verder weer op de doorgaande weg te komen , en als je gewoon de weg volgd is dit nog de kortste ook en gaat hij weer verder. en zo zullen er nog wel meer foutjes in zitten , dus iemand die weet waar je dit soort fouten kan melden ???
Laatste antwoord door Ed Senne, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi, Ik zoek dakdragers voor de Carens (uit 2017) met rails vast op het dak. Origineel zijn ze erg duur en 2e hands niet te vinden. Iemand tips?
Laatste antwoord door Martin_HE, -
Goede Middag Ik heb een Kia Sorento 2,5 Ltr. Diesel bjr 2005 Auto reed perfekt.Sinds 2 dagen spring hij bijn niet meer aan. Moest heel lang starten zodat ik de startmotor moest vervangen. Verbrand denk ik. Is inmiddels vervangen maar auto springt niet aan Heb Brandstoffilter vernieuwf. Tankfilter gereinigd,Als ik de 2 brandstofslangen los koppel van de filter en ik start dan de motor,komt er geen Diesel uit. ook niet als ik op de handpomp druk. Sluit ik de aanzuigslang aan komt uit de retourslang ook niets . Een of andere zekering ? Dacht eerst dat in de Tank ook een electische pomp zat maar dat is niet zo. Waar zit de fout ? Graa…
Laatste antwoord door spostma85, -
- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
De airco mijn Kia Sorento 3.3 V6 uit 2007 heeft het plotseling begeven. Heb bij de garage de airo bij laten vullen, deze was bijna leeg. Nu blijkt dat de airco compressor geen stroom krijgt, en dus niet draait en dus niet koelt. Iemand enig idee? Peter
Laatste antwoord door Peter kia, -
trekhaak Niro
door AntoonB- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Beste Mensen, Wie kan mij een foto sturen van hoe een trekhaak bij een Niro er uit ziet? b.v.d. Antoon
Laatste antwoord door Vince, -
- 25 antwoorden
- 9,2k weergaven
Wij hebben een kia picanto uit 2017, op de sloop wil ik een origineel picanto navigatiesysteem kopen en zo overzetten. Weet iemand of dit ook zo kan en moet er bv een code ingevuld worden? Om dab en de navigatie werkend te maken En het stuur, welke antenne of module is er nodig en last but not least heeft er iemand misschien ervaring mee om dit om te bouwen?
Laatste antwoord door MrBoB, -
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Als ik de UVO-app bekijk onder "Status" zie ik een hoop "lege" ruimte na de update naar versie 1.5.1..... het vermoeden doet dat er in de toekomst of op dit moment al mee mogelijk is in combinatie met de MY20...???? Bij de update in de app-store staat ook de vermelding: "Opmerking: Een dealerbezoek voor Software Update kan nodig zijn om compatibel te zijn met de nieuwe functies" Iemand al ervaring hiermee?
Laatste antwoord door Mabion, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Beste leden, Sinds kort ben ik eigenaar van een Carens 1.6 uit 2017. Bij optrekken maakt de motor een zwaar brommend geluid. Alsof de uitlaat lek is. Dit is niet altijd. Meestal bij optrekken met lage toeren. Heeft iemand van jullie enig idee, of is dit normaal geluid?
Laatste antwoord door Martin_HE, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hallo, Ik heb een kia cee'd van 2013 en oppeens men achteruitkijkcamera doet het niet meer. Als ik in achteruit staat komt gebeurt er niets met mijn navigatie. Krijg wel spanning op de fiche van men camera 6.45V in achteruit en 0.0V in neutraal. Zowel op de koffer als op de navigatie.
Laatste antwoord door Chucky, -
Is er bij iemand al iets bekent of er een trekhaak (verwijderbaar of niet) gemonteerd kan worden op de E Niro. Nu de auto wordt uitgeleverd mag en zou het toch wel zo moeten zijn dat dit wel bekent moet zijn bij een goede autobouwer. Bij het zusje van Hyundai was dit bekent bij de start van de leveranties.
Laatste antwoord door Derrek, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Graag zou ik even jullie mening weten over de geventileerde lederen zetels. (wie deze heeft uiteraard). Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze altijd op maximum zet, en daar eigenlijk met moeite iets van voel.. Soms als ik dan mijn rug van de leuning afhaal, voel ik soms wat wind blazen, maar dat is het ook. Als ik degelijk in mijn stoel zit, ervaar ik zogoed als niets. Is er iets mis met mijn zetel, of is dit gewoon zo ?
Laatste antwoord door Toby, -
- 4 antwoorden
- 7,9k weergaven
Iemand nog interesse in een gloednieuwe mat voor op de bodem van de kofferruimte van een Kia Cee'd SW model vanaf 2012 ?? Nieuw in verpakking en nooit gebruikt. Met sparingen voor bagage ogen e.d. Nieuwprijs ruim € 70,-. Mag weg voor weinig....
Laatste antwoord door boyac, -
- 2 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo allemaal, Al veel gelezen hier over de nokkenassensor bij Kia's maar geen finale oplossing? Ik heb een Kia Picanto van juli 2004. Vorige maand ging motormanagementlampje branden, uit laten lezen door garage (geen dealer); nokkenassensor. Garage vertelde dat het een bekend probleem was, vermoedelijk niks aan de hand. Heb ook geen problemen tijdens rijden, stottert niet, niks. Toch maar sensor laten vervangen (E 125,-), perfect, lampje uit en met een gerust hart weer rijden. Nu, een maand later, brand motormanagementlampje weer. Nog niet uit laten lezen (laat ik morgen doen) maar als het weer melding nokkenassensor is, wat dan? En om welke fou…
Laatste antwoord door Dedoper, -
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb een kia picanto x line uit 2019 Er is een tijdje geleden een lekje geconstateerd in de airco en is nu gemaakt. Het enige nadeel is als ze aan staat de koude lucht die eruit komt blijft muf ruiken. Al verschillende keren terug geweest, dan spuiten ze er een of ander goedje in en een week later is het weer hetzelfde muffe luchtje wat je ruikt. Iemand dit ook aan de hand gehad en wilde weten wat er te degen doen is of mogelijk is. Met vriendelijke groet Koos.
Laatste antwoord door tokoroko, -
- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
op dit forum niets vergelijkbaars vinden dus vandaar dit topic: Vanmiddag boodschappen gedaan, in de auto gezet, auto afgesloten om kar weg te brengen. Kom bij de auto: spiegels klappen uit maar deuren blijven op slot. Met de sleutel bestuurdersdeur opengekregen. Naar huis gereden. Handmatig de 3 andere portieren open gedaan. Achterklep bleef dicht. Display bleef ook aan dus accu loopt leeg.... Achterklep open gekregen ( weet niet meer hoe, ben er niet ingekropen) maar toen wou de auto niet meer op slot. Uiteindelijk handmatig gelukt en toen leek alles het weer te doen. Garage gebeld en doorverbonden met pechdienst. Wou alleen komen als het probleem er…
Laatste antwoord door Blue Niro, -
WhatsApp call via Bluetooth
door Gast- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Als ik via Whatsapp gebeld word, kan ik niet opnemen met knop op stuur. Ik hoor geen beltoon, maar zie het gesprek wel op scherm van de auto. Vervelende is dat muziek wel onderbroken wordt. Heeft iemand misschien een oplossing? Ik hoef niet perse op te nemen, maar wil niet dat mijn muziek onderbroken wordt. Ik heb een 2020 executive
Laatste antwoord door Murcielaygo,