Kia Modellen
-
- 15 antwoorden
- 20,2k weergaven
Na de eerste 1000km gereden te hebben, de peilstok maar eens uit het blok getrokken, je bent immers voorzichtig als eigenaar van dit fraaie nieuwe blok. Mijn vorige nieuwe auto's hebben geen van allen een verleden gekend van ook maar een spoor van olieverbruik, ik wordt dan ook iemand die op een gegeven moment helemaal de peilstok niet meer uit een blok trekt als hij de motor eenmaal kent, enkel nog als hij van de dealer terugkomt, daar al veel fratsen mee meegemaakt, maar dat is weer een ander verhaal. Oke, na de 1e 1000km, peilstok schoongemaakt, weer erin en eruit, tot het max puntje gevuld met olie en de olie voelde enigzins dik aan en was nog heel licht van kleur. …
Laatste antwoord door Zlatan100, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo mede Kia liefhebbers. Ik heb een kia sportage uit 2014 en wat blijkt 6 maanden voor dat mijn kia garantie af liep begon mijn auto enorm olie te verbruiken. Kia zei eerst dat het normaal was, maar ik ben ik niet als ik geen second opinion ging aanvragen. Dit gedaan en nu blijken de zuigerveren versleten zijn. Kia wil nu uiteindelijk een toch de motor los gaan halen (reviseren). Zij geven echter aan dat ze willen weten of het olieverbruik komt doordat ik wellicht te lang heb doorgereden met een lage oliepeil. Dit kan niet want vul direct olie bij als de motor dit aangeeft. Mocht inderdaad een onderdeel versleten zijn dan krijg ik de kia garantie. Mijn vraag …
Laatste antwoord door Zlatan100, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Iemand die weet hoe ik bij de bochtverlichting kan komen? lijkt wel dat de hele voorkant los moet!
Laatste antwoord door RonaldW, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Mijn CEED3 1,0 maakt bij koude start heel kort (paar seconden) een ratel of rammel geluid. Daarna loopt hij mooi rond. Overigens mijn CEE'D 2 hiervoor had precies hetzelfde met dezelfde motor. Iemand een idee wat dit is? En wordt dit herkent?
Laatste antwoord door Ronald_S, -
- 21 antwoorden
- 17,4k weergaven
Laats rond sinterklaas toen het ff wat kouder was startte onze cee'd niet, startmotor deed zijn best maar de motor sloeg niet aan, pechhulp gebeld, 3 kwartier wachttijd. Na een kwartierje toch maar eens proberen, slaat ie weer aan! Enkele weken later weer een keer! Ik nadenken, het lijkt erop dat dat er geen bezine komt dus misschien is het de sleutel met startonderbreker, want die (volgens mij) onderbreekt alleen de brandstof toevoer. Om het uit te sluiten vanaf toen altijd met twee sleutels op pad. Gisteren was het weer zover, beide sleutels......niet starten, half uur later, doet ie het weer. Dealer gebeld, "het heeft geen zin om te komen, want als de auto het d…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Android versie 2019 e-niro
door Gast Erikkoudijs- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Misschien is het een domme vraag maar ivm get aanschaffen van een wireless CarPlay dongle moet ik de versie weten van mijn 2019 versie E-niro weten en ik kan het niet vinden in het menu. iemand een idee?
-
- 10 antwoorden
- 2,1k weergaven
Nou na maanden lang bestellen , wachten, bellen met de dealer en maar geen auto voor de laatste 7 maanden ... heb ik dan eindelijk gisteren een voor mij nieuwe MY20 Kia Ceed SW CRDI 136 GT-Line opgehaald van de dealer. Hij is 5 maanden oud en altijd als demo auto gebruikt. 9500 km op de teller en is een Kia officiele occasion. Alles er op en eran wat ik wilde. Helaas geen Full Led voorlichten maar dat mag de pret niet drukken. Hopelijk snel wat kleine modificaties maar daar moet ik wat meer voor sparen :). Ik neem aan dat als ik hem laat chippen dat ik dan de motor garantie kwijt raak dus daar begin ik maar niet mee. Hij kan goed met het verkeer meekome…
Laatste antwoord door OwN4UtReG, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Mijn 12 jaar oude kia had dit nit dus vandaar de vraag. Als ik het gaspedaal gans indruk kan ik nog doordrukken (lijkt op een schakelaar die ik indruk dan). Wat doet dit juist ? Is dit om de CC limit te omzeilen? (1.6CRDI 6MT) Groeten en alvast bedankt.
Laatste antwoord door Vinz3nt, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Omdat mijn Niro PHEV in reparatie was (vervangen display) kreeg ik een e-Niro mee. Wat een feest, wat een power. In één woord: zalig. Ik reed op de limiter door Staphorst (30 km) en schakelde die uit bij einde 30-zone. Mijn rechtervoet was blijkbaar ongemerkt naar beneden gegaan want ik kreeg me daar een felle acceleratie. Oeps. Bij het begin van de rijbaan naar de A28 dacht ik: wat gebeurt er bij plank gas ...... . Ik heb 15 jaar een turbo diesel gehad en die kon erg snel accelereren. Maar deze e-Niro doet het nog veel feller. Wat een kracht! Het is jammer dat de auto geen caravan kan trekken, anders zou ik aan inruilen denken ....
Laatste antwoord door Terp1234, -
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste, Mijn verwarming werkt enkel op de hoogste temperatuur dan blaast hij warme lucht. Zet ik hem een graad minder blaast hij koude lucht, en men buitentemperatuur geeft 60graden aan. Kan iemand me hiermee helpen dit op te lossen? Bedankt alvast Mvg, Ronny
Laatste antwoord door Sniperjp, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi allen, Wij rijden sinds een half jaar een kia sportage uit september 2011. De achteruitrijcamera geeft zeer wazig beeld. Schijnbaar een typisch dingetje voor de kia sportage en hyundai. Mijn vraag is of er (buiten rechtstreeks bij de kia garage a 400,- ex btw) een alternatief is om in te laten bouwen? Een 2ehands uit een sloopauto durf ik niet aan omdat ik dan waarschijnlijk binnen korte tijd weer met hetzelfde probleem zit.. Ik kreeg van een onderdelen handelaar een camera mee die op de hyundai past en deze zou ook moeten passen op onze auto maar helaas is dit niet waar. Iemand een betaalbare goede tip? Openmaken en schoonmaken kan nie…
Laatste antwoord door Angelavano, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Sinds enkele weken ben ik de trotse eigenaar van een Kia Picanto 1.2. Sportline. Als je de auto start, krijg je een tekst te zien van goodmorning etc. Ik heb gehoord dat je hier je eigen naam bij kunt zetten. Kan mij iemand vertellen hoe dit gaat, of waar ik dit o.a. moet zoeken?
Laatste antwoord door Jacqueline2, -
- 4 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Xceed 1.4 TGDi Executiveline uit 2020 met automaat. Nu heb ik deze auto sinds november 2020 en heb er nu ongeveer 1500 km mee gereden zonder problemen. Nu had ik vorige week het volgende probleem. Ik stopte voor een stoplicht en bij het stilstaan viel de gehele auto uit, niks werkte meer, zelfs de gevaren lichten niet. Na ongeveer 1 minuut ging de auto weer aan en kon ik de motor starten. Nu heb ik een hele week dit probleem niet gehad tot aan vandaag. Ik stopte voor een stoplicht en ik had het start/stop systeem uitgezet en toen viel alles weer uit. Er staat 13.000 op de teller. Ik kan pas vol…
- 4 antwoorden
- 4,7k weergaven
Goedemiddag, Iemand een idee wat de melding "veiligheidssystemen uitgeschakeld" betekent en waarom dit gebeurt? Na opnieuw starten van de motor was de melding weg, maar ben toch benieuwd wat de oorzaak is. Dank alvast.
Laatste antwoord door patrickvl, -
Goedemorgen! Gisteren mijn nieuwe Kia Stonic opgehaald. Ik navigeer via Apple CarPlay met een usb kabel. Wat vreemd is dat na verloop van tijd de verbinding met mijn iPhone verloren gaat. Ik heb het ook al met een nieuwe USB kabel geprobeerd, maar hetzelfde probleem. Toevallig iemand met hetzelfde probleem? En zo ja, hoe heb je dat opgelost? Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)
Laatste antwoord door xtra40, -
- 53 antwoorden
- 15,9k weergaven
Goedemiddag! Mijn naam is Wesley, woon in de omgeving in eindhoven. Aankomende week kan ik mijn Kia Rio world cup edition ophalen van 2014. Nu had ik een vraag, ( ik weet dat dit een uitgemolken onderwerp is, maar ik heb hier echt 0 verstand van) ik wil hier xenon of led lampen inzetten, heeft iemand enige ervaring met dit soort lampen?
Laatste antwoord door Pieter80, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb een Sportage II met schuifdak. Ik vraag mij af of ik met een slimmigheidje kan zorgen dat het dak automatisch sluit als ik het contact afzet of de auto afsluit. Probleem is dat ik geen schema heb en dus niet kan zien of ik de noodzakelijke voeding daarvoor al bij het dak heb zitten. Dus heeft iemand dit al eens gedaan, of wil iemand schema's met me delen. Ik ben elektrotechnicus dus dat is het probleem niet.
Laatste antwoord door beatrix, -
- 8 antwoorden
- 4,4k weergaven
Goede morgen allen, Ik kreeg gistermiddag een mail van KIA met deze boodschap: Kia Motors heeft voor uw Kia een belangrijke aanpassing doorgevoerd om de compatibiliteit met moderne laadpalen te verbeteren. Deze aanpassing betreft een software update voor de interne laadeenheid van uw elektrische Kia. Deze update is reeds beschikbaar voor uw elektrische Kia. Wij verzoeken u een afspraak met uw Kia-dealer te maken, zodat uw Kia op de korte termijn kan worden gemodificeerd. Vanzelfsprekend zijn hieraan voor u geen kostenverbonden. Weet iemand hier meer van en welk 'probleem' gaat dit oplossen?
Laatste antwoord door Arnold-Vincent, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, wij zijn op zoek naar een tweede auto, voornamelijk zgn boodschappen wagen. Nou is mijn oog gevallen op de eerste generatie Picanto’s. Ik kom er echter 1 tegen die geleverd wordt met 1 sleutel. Zijn de sloten te vervangen, en voor een redelijke prijs? Ik kan niets concreets vinden online. Bedankt voor de reactie!
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
gezocht elektrische schema van een kia sorento 3.5 Liter v6 uit 2006
Laatste antwoord door Jeffreyb96, -
Tikkend geluid
door Richard40- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Heb een Kia e-Soul van november 2019. Sinds enige tijd hoor ik een continu tikkend geluid als ik het pedaal intrap. De garage (van mossel) heeft al gekeken met de laatste beurt maar hebben niks kunnen vinden. Het is gewoon irritant. Binnenkort maar eens bij een andere Kia dealer langs gaan. Weet hier iemand toevallig wat dat zou kunnen zijn? Mvg Richard
Laatste antwoord door Richard40, -
- 17 antwoorden
- 5,8k weergaven
Beste, Ik wil een Proceed GT 1.6 DCT in zwart gaan bestellen met alle opties die ik kan aanvinken op de lijst (bijna allemaal) In België kan ik kiezen uit 2 pakketten namelijk Comfort en Navigatie, daarnaast nog het open dak. Verder wil ik de spatborden/lappen zowel voor als achter en de rubberen matten in de wagen en ook in de koffer. Dan zit ik te denken aan de LED verlichting bij het voeten eind zowel voor als achter. iemand hier ervaring mee en foto's van hoe het er in het echt uit ziet? alle info welkom. Nu ben ik een echte auto nerd en wil dan ook alles weten van de wagen, maar kan helaas niet erg veel vinden bij KIA. zo heb ik een (kort) …
Laatste antwoord door Marco80, -
- 63 antwoorden
- 43,6k weergaven
Is deze zeer nuttige voorziening ook luider af te stellen door mijzelf of door de dealer? Het is nu net een zoemer en ik heb liever iets dat goed hoorbaar is voor anderen.
Laatste antwoord door Mark Janssen, -
- 6 antwoorden
- 3,2k weergaven
goedendag. ik merk dat ik door het ontbreken van een lendesteun, niet optimaal zit. ik heb behoefte aan een steuntje in mijn onderrug. wie heeft hier nog meer last van? En hoe heb je dit opgelost? Er zijn zat kussentjes op internet te koop maar misschien heeft iemand het handiger opgelost (los kussentje vind ik niet zo mooi staan.)
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Sinds een masnd ben ik de eigenaar van een Rio 1.2 cvvt uit 2011. Wat me bij de koop niet opviel maar nu wel is een schrapend motor geluid. Geen idee waar dit vandaan komt en of het "zo hoort" . Wellicht dat er iemand op dit forum zit die het geluid kan plaatsen en me er meer over kan vertellen voor ik direct de gang naar de garage maak? In bijgevoegd filmpje is het aardig te horen. Groetjes, André Post VID_20200524_164731.mp4
Laatste antwoord door Iman10,