Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
ik heb een sportage 1.6 uit 2011 met trekhaak gekocht. helemaal mooi maar toen we de fietsendrager er op zetten deed de verlichting raar geen knipperlicht bij het remmen wel kniperlicht geen remlicht ect.. dus terug naar de garage deze heeft een module vervangen alle verlichting werkt alleen als ik de auto van slot haal en wil starten hoor ik twee "toeter"geluidjes ( binnen en buiten) het komt niet van de claxon maar echt van de module! terug geweest volgens de garage wel vreemd maar alles is goed aangesloten en werkt conclusie "hoort bij de module"?? er zou nog navraag gedaan worden bij de leverancier ... heeft iemand hier misschien een idee wat het kan zijn.. het…
Laatste antwoord door SMITHEN69, -
Trekkracht Kia Niro 1 2
door MCZ- 26 antwoorden
- 8,7k weergaven
Hallo Kia Niro rijders. Ben 12 jaar met Toyota Aventis naar Italie gereden (Gardameer) over de Fernpas en de Brennerpas. geen problemen met trekken gehad. diesel 2.2 motor. Maar wel in Oostenrijk de 98 diesel getankt, wat zeer merkbaar is, als je 1300 kg extra moet trekken. mijn voorstel is dus: Als ik met de Kia Niro naar Garda rijd, wil ik de 98 of 102 benzine tanken. deze benzine heeft hogere octaan gehalte, en verwacht dan wat meer trekkracht uit de Niro. zijn er Kia Niro rijders die dit al toegepast hebben met caravan ?
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Het aantal laadpalen groeit hard, alleen is de service niet overal hetzelfde. Ik werd dit weekend uitgenodigd om mee te doen met een enquête om inzicht te krijgen in de gebruiksvriendelijkheid bij publieke laadpalen. De resultaten worden gebruikt om verbeteringen te initiëren, zodat wij als elektrische rijder met toenemend gemak en plezier kunnen laden. Lijkt me nuttig als hier veel KIA rijders aan deelnemen! Hierbij de link: https://t.co/8yiP0D9YOB?amp=1
Laatste antwoord door jc.verschuren, -
Problemen met accu
door Quincy- 8 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hoi allemaal! Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Niro uit 2017. Maar sinds de koude maanden zijn aangebroken heb ik alleen maar problemen met mijn accu. Ik heb ondertussen twee keer met een lege accu gestaan. Na het opstarten met een jump starter werkt het allemaal prima maar gisteren stond ik alweer met een lege accu. ANWB heeft een ‘accu check’ gedaan en hun zeggen dat de accu nog goed werkt en dat het vervangen van de accu geen verschil zal maken. Ik rij dagelijks langere stukken dus dat moet het ook niet zijn en ik heb verder geen externe verbruikers. Vandaag contact gehad met een Kia dealer en zei zeggen dat dit een bekend probleem is en da…
Laatste antwoord door Rataplan, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik heb de Service Manual, welke hier wordt aangeboden, gekocht. Best een hele aardige (pdf) manual met veel detailinformatie over hoe je iets uit elkaar haalt (en weer samenbouwt). Ze hebben ook zo'n manual voor de HEV-uitvoering. De eerstvolgende actie wordt het demonteren van het dashboard zodat ik wat apparatuur kan inbouwen. Moet het eerst wel wat warmer worder ......
Laatste antwoord door olympus, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Sinds kort hebben wij een venga uit 2011 en het dashboard kraakt de garage heeft er naar gekeken en wat geprobeerd er wat aan te doen. maar hellaas het mocht niet baten is dit probleem wel op te lossen? het stoort voor al op straatklinkers asvalt geen probleem. R.Alink
Laatste antwoord door papahkilo, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb sinds januari de nieuwe Mild Hybrid Kia Rio. Nu heb ik daar ook de UVO app aangekoppeld. In de app kun je de status van allerlei onderdelen bekijken en daar staat ook Battery bij. Nu is mijn vraag is dit de gewone accu of de accu voor het Mild Hybrid systeem?
Laatste antwoord door MJL, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Het leek me een leuk idee om de halogeen koplampen te vervangen voor de LED units, dus de héle koplampunit en niet alleen deze lichtjes, maar blijken de stekkers/ connectors anders te zijn. (Hoe ) Is dit op te lossen?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb sinds een week een Kia Rio uit 2011. Ik zou graag mijn spiegels in kunnen klappen, maar de knop werkt niet. Kan ik misschien zelf er naar kijken, want de dealer vraagt er aardig wat voor om het op te lossen. Alvast bedankt voor de reacties
Laatste antwoord door ehombie, -
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
Heeft iemand een foto van zijn afneembare Trekhaak? Ik weet namelijk niet welk type er onderkomt(optie originele kia afneembare haak 13polig aangevinkt). Ik zag dat Thule de euroclick heeft maar past deze in het gat van de trekhaak? Auto wordt week pas 18 geleverd.
Laatste antwoord door OwN4UtReG, -
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
In de app zie ik de volgende gegevens; - % soc - Tijd tot 100% soc Verder weten we de capaciteit van het accupack 64Kwh Volgens mij moet het dan toch mogelijk zijn om een rekensom er tegenaan te houden om te berekenen wat de laadstroom is? Ik heb het volgende verzonnen, maar ik vermoed dat dit nog niet klopt ((64 * (100 - percentage geladen)/100) / aantal uren nog te laden = Laadstroom in Kw... ^^^ nog te laden hoeveelheid KwH ^^^^ Kan iemand die wat meer verstand heeft van KW en Kwh dit bevestigen of ontkrachten dat dit de juiste berekening is?
Laatste antwoord door Richardv, -
goede dag ik ben nieuw hier. ik ga zaterdag 20-3-2021 mijn kia venga uit 2011 op halen. het stuur was behoorlijk beschadigd dat ging ze maken.Maar mocht ik niet te vreden zijn kan ik dan een nieuw stuur kopen en wat kost deze. misschien iemand een antwoord ik kan namelijk niks vinden. Richard
Laatste antwoord door Richarda, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Ik wil in mijn ceed GtLine instapverlichting maken bij de voeten. Wie kan mij vertellen waar ik het beste de kabel aan vast kan maken. Betreft de originele verlichting (aftersales)
Laatste antwoord door Patrick C, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste Kia club leden, Ik heb in de achterklep van de Pikanto een ontgrendelings schakelaar zitten. Deze begint uit elkaar te vallen, eerst het rubber verteerd en later valt het witte plaatje er uit. Nu ducktape er op. Wie weet waar je deze schakelaar los kan bestellen ipv de gehele komplete achterklep greep OEM nr 817201Y000 via de KIa dealer. Of heeft iemand hier ook ervaring mee ? Met vriendelijke groet Serge van Til
Laatste antwoord door Mr G, -
Nieuwe velgen
door KIASP- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Nieuw setje sloffen.... de zwarte boutjes zijn onderweg. Velgen Monaco GP6 zwart glimmend (normaal geleverd voor de Tesla). Maten: 18inch 8J ET40 Naaf 67.1. Banden Hankook Optima K415 235/55/18 100H. Was nog even spannend omdat de leverancier van de velgen geen garantie af geeft voor de passing onder een Sportage. Tesla blijkt dus dezelfde maatvoeringen te hanteren (steek/J-waarde/ET/naafgat) want ze zitten als gegoten en lopen niet aan. Uiterlijk lekkere gevulde wielkast qua breedte. Rijervaring: stabiel niet zoekend en door de bandhoogte comfortabel. Had de K415 ook vanaf de showroom (denk de meeste) onder de auto zitten en was er tevreden over. Leave a comment..
Laatste antwoord door corjan60, -
Nieuwe velgen
door corjan60- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
19 inch velgen geplaatst
Laatste antwoord door corjan60, -
- 7 antwoorden
- 8k weergaven
Vrienden van ons rijden ook met een nieuw model Sportage. Daar ze momenteel geen internetverbinding hebben, heb ik hun beloofd dit op het forum hier te posten. Altijd heeft dit systeem goed gewerkt tot over een week. Vanaf de bluetooth connecteerd met hun gsm toestel gaat het nu opeens verkeerd. Dit blokkeerd. Radio, navi, enz... zelfs niet het volume wijzigen van de radio(klank blijft wel maar kan het volume ook niet meer regelen en telefoneren via bluetooth, navi .. werkt ook nimeer dus... niks meer. Het scherm blijft geblokkeerd. Vreemde is dat dit "wel" altijd perfekt heeft gewerkt. Gsm toestel die hij gebruikt is een Nokia 5230, maar naar mijn mening doet dit e…
Laatste antwoord door Boldet, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Na 88.000 gelukkige kilometers zonder problemen met mijn Niro Hybrid ExecutiveLine uit 2017 heb ik hem ingeruild voor een nieuwe Niro Hybrid ExecutiveLine die begin april 2021 geleverd wordt. Wie heeft voor mij vast het instructieboekje zodat ik me alvast bekend kan maken met de wijzigingen? Alvast bedankt! HJ
Laatste antwoord door HenkBhz, -
Wat is de nieuwste versie van de navigatiesoftware en de kaartupdates, en waar kan ik dit op internet vinden ?
door Gast EgbertH- 0 antwoorden
- 955 weergaven
Nieuwsgierig......
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Na de eerst 500 Km valt de Sorento goed mee, is heerlijk rijden en er is plaats zat. Het verbruik staat na 500Km op 7,1 L/ 100 Km of 1L op 14 Km. Op korte afstanden ( 50 en 70 Km wegen ) en met een warme motor kan het verbruik lager, na een ritje van 38 Km gaf de BC ( boordcomputer ) 6,5 L / 100 Km aan, dat is 1L op 15,3 Km, maar op de autosnelweg ( 115 Km/u ) en tegenwind gisteren ( 12/3 ) gaf de BC 8,2 L aan, dat is 1 L op 12,2 Km, deze cijfers zijn redelijk betrouwbaar want bij aankoop de tank volledig gevuld en na 498 Km de tank weer volledig gevuld met net geen 35 L, dus dat lijkt behoorlijk te kloppen. Het multimediasysteem is in vergelijking met mijn vori…
Laatste antwoord door Willemfred, -
Ecu picanto ex
door CJL- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goede dag, Wij hebben een probleem met de Ecu of de aansturing unit. Kilometerteller en toerental meter en bezinemeter en de digitale klok komen niet in beeld! Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door CJL, -
- 34 antwoorden
- 8,2k weergaven
Beste Mede e-niro rijders, hier een niet zo blije rijder... Ik heb sinds juni 2020 het 2020 model e-Niro, toen ik hem de eerste 10-15 x oplaadde gaf hij steeds ca. 450-470 km aan en ik kon er dan ook 400-430 km mee rijden tot de 10% Sinds de zomervakantie loopt dit naar beneden, zelfs 300 km achter een vrachtwagen met 90 km/u en daarna 80 km normaal was de accu bijna leeg, bij ca. 20-25C en zonder airco alleen radio. Dashboard gaf iets van 13,5 kw/100 aan Vanaf dec. ben ik blij als ik de 280 km haal (en dan rij ik tot ca 10-12% accu) en zegt de auto met twee streepjes nog ca. 20 km terwijl ik bijna altijd de verwarming op 17 C heb (of uit) en mijn stoelverw…
Laatste antwoord door Sander56, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Goedemiddag, Wij hebben vrijdag een KIA Stonic gekocht. Bij de executiveline krijg je lederlook bekleding. De verkoper liet ons een mapje met lapjes zien. Zag er goed uit. Mijn ouders hebben een Niro. Ik vroeg nog of daar dezelfde bekleding in zat. Ja zei hij. Daarnaast gaf hij aan dat KIA nooit echte lederen bekleding gebruikt. Dat het eigenlijk altijd nep-leer is van goede kwaliteit. Bij mijn ouders is het mooi, dus wij zijn akkoord gegaan. Maar nu zie ik in het boekje van de opties dat je wel kunt kiezen voor volledig echt leer of voor gedeeltelijk echt en gedeeltelijk nep. Ook bij de Niro zie ik nu dat er vanaf de Dynamicplus line echt lederen bekledi…
Laatste antwoord door Will Tonus, -
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben troste eigenaar van een een mooie Kia Cee'd 2018, alleen heeft deze geen DAB of DAB+ beschikbaar. Terwijl bij het kopen van de auto dit wel op het optie en accessoires lijst stond. Ik ben hiermee naar de autodealer gegaan en deze zegt dat DAB of DAB+ via Android auto of Iphone auto (mobiel aansluiten via USB) Deze optie beschikbaar komt. Ik heb dat geprobeerd maar ik zie geen DAB of DAB+. Op mijn scherm zie ik alleen staan FM en AM in de auto Weet iemand hoe dat zit? Software update? Ik heb de optie lijst gedeeld. Auto gegevens: Kia Cee'd 1.4 T-GDI - DynamicPlusLine - Full Led - Navi - Camera - 141PK Bouwjaar 2018
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik heb een tweedehands Kia Niro 2017 HEV Executive gekocht. Bij mijn vorige auto's zat altijd een doosje reserve zekeringen en lampjes. Bij deze auto niet en volgens de garage leveren fabrikanten dat tegenwoordig ook niet meer bij een nieuwe auto. Zijn er forumleden met een Niro uit 2017 die wel zo'n doosje erbij kregen? Is xenon zelf te vervangen als zo'n lamp defect gaat? Of moet je dan de ANWB bellen? Heeft de Niro achter led verlichting / rem verlichting / nummerbord verlichting zodat je die in theorie nooit zou hoeven te vervangen? En hoe zit het met de mistlampen?
Laatste antwoord door Flying_Dutchman,