Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Beste forumleden, Jaren terug had ik last van 'delaminatie' van de voorruit. De laag tussen de delen van de voorruit was aan het oplossen. De dealer heeft hier toen (nog net binnen de garantie) geheel correct een nieuwe voorruit voor geplaatst. Bij deze nieuwe leek vrij snel na plaatsing alsof de randen los lieten (en dan m.n. de hoeken). Daarna is er met een eigen bijdrage ruit nummer 3 in geplaatst. Bij deze ruit lijkt het in de hoeken ook weer los te laten. De auto mag nu weer een keer terug en dan willen ze eea herstellen met primer. Als argument werd aangevoerd dat dit door het weer zou komen en dat hierdoor het zwarte achterlaagje (de primer) gedeeltelijk los z…
Laatste antwoord door xtra40, -
Dames en Heren, Zit er al bedrading voor inbouwen van speakers in achterdeuren kia picanto?
Laatste antwoord door Machlo, -
- 0 antwoorden
- 934 weergaven
Op de Canadese website van Kia kwam ik interessante documentatie tegen voor First Responders. Na een heftig ongeluk met jouw Niro (HEV, PHEV of E) moet de brandweer weten waar ze wel of niet mogen knippen om levensreddende handelingen uit te voeren. De documenten (link) staan rechts onderaan. Klik de vraag over de provincie gewoon weg. Zeer interessant om dat alles te weten (vind ik). Misschien jullie ook
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 5 antwoorden
- 3,8k weergaven
Na 4 jaar een Niro ExecutiveLine Hybride gereden te hebben afgelopen week het nieuwere model gehaald. Het rijdt toch altijd iets anders (lees beter). Opvallende zaken vindt ik dat de radio niet direct uitgaat zodra je de deur open doet en de elektrisch bedienbare stoel gaat niet naar achteren, ondanks dat hij goed is ingesteld in het menu. Hebben meer ExecutiveLine bezitters hier “last” van of moet ik even terug naar de dealer? Groet, Henk
Laatste antwoord door HenkBhz, -
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Afgelopen vrijdag 2 april ben ik in de ochtend boodschappen gaan doen en op weg naar huis bij m'n schoonmoeder een bakkie gedaan. Ik wilde wegrijden en de auto wilde niet meer starten en het sleutellampje blijft branden, geen idee wat het was. Ik heb de ANWB gebeld en volgens de monteur is de startmotor kapot. Ik ben naar een garage gesleept en tot op heden (8 april) krijgen ze de auto niet aan de praat en het blijkt niet aan de startmotor te liggen. Ze hebben de sleutel opnieuw ingelezen, maar ook dat werkt niet. Ik wordt er wanhopig van, want als een dealer het niet meer weet, wat moet je dan.. wie helpt mij?
Laatste antwoord door Travis, -
- 16 antwoorden
- 5,1k weergaven
De Deurrubbers van de voor portieren zijn versleten.. Die van de bestuurderskant is wel meer versleten dan die van de bijrijders kant. Zou het onder garantie vallen? Zijn er meerdere die hier last van hebben? Beetje raar, ik heb dit nog nooit gehad bij een ander merk.
Laatste antwoord door Jan Teussink, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hey Kia fanaten! Een deze dagen staat mijn 'nieuwe' auto klaar, een Kia Picanto 2 uit 2011. Nu zat ik alvast een beetje te neuzen voor een Radio met android auto die ik mogelijk pas wat later er in wil zetten (eerst maar eens de auto halen). Ik weet niet of ik zomaar linkjes mag plaatsen, maar ik kwam de onderstaande plug and play radio tegen, op maat gemaakt voor de Kia Picanto 2 en ik vroeg mij af of een van jullie toevallig deze of iets soortgelijks heeft ingebouwd en hoe dit bevalt. Ik hoor het graag :) https://www.audiovolt.nl/product/kia-picanto-carplay-en-android-auto-navigatie-9-stuurbediening/?gclid=Cj0KCQjwsLWDBhCmARIsAPSL3_20TBdlrd0M9FOFK7lfoJ6t1…
Laatste antwoord door Machlo, -
Dak koffer/ fiets drager 1 2 3
door Niro79- 54 antwoorden
- 21k weergaven
Ik heb een vraag. Voor heen gingen wij op vakantie met auto en aanhanger tent en heel veel zooi... Maar ja daar is nu een einde aan gekomen Ik zoek nu een goeie dak koffer die ook nog aerodynamisch is! Iemand een top dak koffer die ook nog handig in gebruik is en niet gelijk €600,- kost want je gebruikt hem maar 2 a 3 keer per jaar. Dak drager heb ik En welke fiets drager raden jullie aan ?
Laatste antwoord door edwin van kessel, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi allemaal, Ik ben nu bijna twee jaar in bezit van mijn Rio. Al vaker hier rondgekeken, maar toch besloten een account aan te maken. Heb namelijk wat hulp nodig bij de aanschaf van een nieuwe radio. Merk dat de standaard FM-radio die er nu in zit veel stoort en ik begin me steeds vaker te ergeren aan het slechte bereik. Een DAB-antenne aansluiten op de bestaande radio is voor zover ik heb gezien niet mogelijk, dus ik ben aan het overwegen om een aftermarket radio aan te schaffen (liefst zonder fysieke knoppen). Waar ik deze hoofdzakelijk voor wil gebruiken is DAB-radio en de koppeling van mijn telefoon met Android Auto (Spotify, Google Maps en meldingen van bijvoor…
Laatste antwoord door BeeVeeBee, -
gewoon even een vraag kan je voor de venga 2011 ook materiaalen gebruiken van de Venga 2018? ik bedoel kan je bevoorbeeld de midden consol en scherm veranderen van venga 2011 naar venga 2018? niet dat ik het zal doen maar vond het wel interessant om te weten. ik ben heel blij met venga zo als hij nu is.
Laatste antwoord door Herr Flick, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Beste Kia rijders, Ik heb een Kia Venga uit 2011 en wil rondom nieuwe remschijven en remblokken. Heeft iemand hier ook ervaring mee en wat is de beste merken in deze. Heeft iemand ook een internet en of bedrijf waar ze te koop zijn en die daar ook goede ervaringen mee heeft. Ik zou het zeer op prijs stellen naar jullie ervaringen en suggesties. Allen nog prettige paasdagen gewenst.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 9 antwoorden
- 6,1k weergaven
Ik ervaar al 2 jaar het probleem dat er vocht in mijn auto trekt. Nog niet eerder heb ik mij zover verdiept in het probleem als gisteren en ja hoor gisteren op 2 plekken opgevallen dat het lekt. 1. onder de stoelen onder de bekleding (kleed voelt droog aan maar zodra ik eeop druk begint het nat te worden) meer aan de bestuurderskant dan aan de berijderskant en ten tweede links achter. Nu de auto van 2012/8 is en niet meer onder garantie valt wil ik dit euvel zelf oplossen naast goede vochtvreters die ik in de auto wil plaatsen. De auto wordt trouwens zeer weinig gebruikt en in de corona tijd helemaal. -onder de deuren zijn de gaatjes gecontrolleerd en zie i…
Laatste antwoord door jackkerkrade, -
Software update
door Gast Peter Boermans- 3 antwoorden
- 5,1k weergaven
Vandaag de auto laten voorzien van een trekhaak en het 1e beurt je laten geven (16.500 km nu) Had gevraagd aan dealer om ook de software update uit te laten voeren - eind van de middag de auto opgehaald en alles was gedaan... behalve de update[emoji3525]. Service medewerker melde dat ze dit niet hadden gedaan omdat er zoveel klachten waren of de laatste versie en er met een maandje een nieuwe update uitkomt... Vraag 1 ) is die update echt zo slecht (had leen Niro mee - mooi paars is niet lelijk [emoji2957] - verder vond ik het wel mee vallen en home scherm (tijd en op achtergrond navigatie) vind ik eigenlijk we mooi - wat vinden jullie? Vraag 2 ) hoe kan ik zien dat d…
Laatste antwoord door 8.3, -
Android Auto
door Gast B Ng- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo Ik heb een vraag over de functie Android Auto (AA). Ik heb een Niro Hybrid uit december 2019. Als ik mijn Samsung S9 verbind met AA dan staat op het display van AA dat de verbindingssterkte LTE is terwijl op mijn mobiel 4G+ staat vermeldt. Als ik via Google Assistant een vraag stel (bijv. een locatie om naar toe te navigeren) dan krijg vaak ik te horen dat er geen verbinding met Internet kan worden opgebouwd en dat de vraag niet beantwoord kan worden. Het display geeft eigenlijk altijd alleen maar LTE aan. Heeft dit te maken dat ik geen Kia connected services gebruik? Alvast bedankt en met vriendelijke groet B
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 12 antwoorden
- 3,4k weergaven
Heren, Ik ben newbie hier.. ik heb sinds 20 december een Eniro Executive edition, en ben er erg happy mee. Waar ik niet blij mee ben is dat Kia voor je gaat rekenen wat je mag rijden. Vandaag even langst de dealer geweest en die heeft hard lachend de GOM gereset, wanaar mn verbruik ineens weer op 470 km range stond ipv 380. Ik heb hem even gevraagd of het kwaad kon, en dat antwoord was volmondig NEE. tuurlijk houd je de motor voor de gek, maar liever dat dan ik voor de gek. Wie weet wat voor OBD device ik het beste kan aanschaffen om deze regel te resetten ? en dan de vraag welke regel is het haha, anders ga ik nog wel een keer terug om te vragen welke…
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 0 antwoorden
- 709 weergaven
Goedemiddag, Gisteren mijn kia ceed sw 2020 in ontvangst mogen nemen. Kan iemand mij verstellen waar ik de locatie van de MAP en boost pressure sensor kan vinden. Het betreft een smartstream G motor. Alvast bedankt,
Laatste antwoord door KIABeek, -
- 2 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hoi, De linker voorrem van mijn kia rio 2 gaat telkens vastzitten. Ben inmiddels 4 keer terug naar de garage's geweest (2 verschillende). De eerste keer was er veel roest en een van de twee rubberen busjes veerde niet terug waardoor de blok(jes) vast bleven zitten, dit is schoongemaakt en het busje weer gangbaar gemaakt, daarna was het een paar weken goed. De klauw gaat soepel heen en weer, de remcilinder is makkelijk terug in te drukken en de 2 busjes waar de bouten ingaan gaan soepel in en uit. Toch iedere keer weer is word hij heet en inmiddels is het remblokje ook af. De monteur zegt dat het er allemaal prima uitziet en het maar raar vind dat hij blijft hangen. H…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
hallo, ik heb een vraag en ben op zoek naar advies én ervaring! Wij hebben een Cee'd 1 uit 2012 (Sportswagon) en tot op heden geen problemen gehad (geen garantie meer, wel altijd dealeronderhouden). In de auto zit navigatie (fabrieks). Elke jaar is de navigatie keurig voorzien van een update. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik 'm nooit gebruik en liever op mijn telefoon rij, echt vriendelijk vind ik het systeem niet en het is ook behoorlijk traag....... (en ik begreep al van de garage dat nieuwe updates doorvoeren ook niet echt slim is in de toekomst omdat het navigatiesysteem inmiddels zo gedateerd is dat het alleen maar trager en slomer wordt). Maar nou komt he…
Laatste antwoord door nyw, -
Syncen contacten vanaf Android toestel
door Gast- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Heeft iemand ervaring met het syncen van de contacten vanaf een Andriod-toestel (S10)? Als ik deze sync komen een aantal contacten goed in het systeem te staan maar anderen (en toevallig de belangrijkste) alleen met de achternaam. En met meerdere personen met dezelfde achternaam is dat vervelend. Ik heb al gecheckt hoe de contacten op de mobiel of in Exchange staan (deze worden ook met elkaar gesynct) maar daar is geen verschil met de contacten die wel goed gaan. Uiteraard heb ik het toestel al een keer verwijderd en opnieuw geconnect met de auto maar het resultaat blijft hetzelfde. Nu kan ik (zoals de dealer ook zegt) gebruik maken van Android Auto maar dat wil ik niet a…
-
- 21 antwoorden
- 4,4k weergaven
Goedemorgen, ik heb een vraag en ben een leek, Ik moet volgende week voor mijn werk ondanks de corona maatregelen naar Duitsland. Nu heb ik mijn E-Niro 64 nog maar net en ben huiverig om naar Duitsland te reizen ivm het laden. De afstand vanaf huis is ongeveer 600 km. Ik heb wat zitten googlen maar vind het lastig de juiste info te vinden. - Hoe lang duurt het laden via een 3 fase lader ? (Laten we zeggen dat er nog 20 procent in zit). - Is het makkelijk een laadstation te vinden op de snelweg/binnenwegen (moet richting Kassel/Erfurt) ? - Werken mijn pasje/druppel van Newmotion op de duitse laadstations ? Ik twijfel enorm en denk erzelf over om maar …
All seasonbanden
door Hanz99- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik overweeg om de zomerbanden die er standaard op zitten te laten vervangen bij aflevering door Michelin Cross Climate vier-seizoenen banden. Iemand daar ervaring mee? Zorg is een beetje het slijtage tempo gezien het gewicht en de 204 pk op de voorwielen.
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
Mijn Kia E-niro zou in week 15 worden geleverd volgens de dealer. Gisteren geïnformeerd en mijn auto zou nog op de boot staan. Nu blijkt een containerschip het Suez kanaal te blokkeren en dit kan enkele weken duren. Eerstvolgende boot van EUKOR naar Rotterdam is de Morning Celesta en ligt voor anker omdat het Suez kanaal is geblokkeerd. Volgens dealer is mijn leverdatum nog niet aangepast in het order systeem. Maar ik vrees het ergste. Of worden auto's ook in andere havens in Europa gelost voor de nederlandse markt?
Laatste antwoord door Hanz99, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb sinds kort een achteruitrijcamera geïnstalleerd in de bumper van mijn Sorento 2008. Deze zit nu aangesloten op mijn 2din Sony radio. Echter de Sony schakelt niet automatisch over op de camera als ik in mijn achteruit schakel. In mijn achteruit kan ik op de Sony op de camera “knop” drukken en dan heb ik gewoon beeld. Maar handiger is als de camera automatisch schakelt als ik schakel in de achteruit. Dat kan op 2 manieren. De eerste is dat er een power kabel meeloopt met de video draad. Deze dus aansluiten op dezelfde voeding als de camera en deze draad dan aansluiten op de speciale draad op de Sony. Nadeel is dat deze voedingsdraad dan doorverbonden moet worden …
Laatste antwoord door Arjan-N, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die hun Proceed hebben laten verlagen, Merk je verschil in rijgedrag? welk merk en waar heb je dit laten doen? Ik heb wel plannen maar wil mij hier eerst voor gaan oriënteren.
Laatste antwoord door Jeroensw, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
ik heb een sportage 1.6 uit 2011 met trekhaak gekocht. helemaal mooi maar toen we de fietsendrager er op zetten deed de verlichting raar geen knipperlicht bij het remmen wel kniperlicht geen remlicht ect.. dus terug naar de garage deze heeft een module vervangen alle verlichting werkt alleen als ik de auto van slot haal en wil starten hoor ik twee "toeter"geluidjes ( binnen en buiten) het komt niet van de claxon maar echt van de module! terug geweest volgens de garage wel vreemd maar alles is goed aangesloten en werkt conclusie "hoort bij de module"?? er zou nog navraag gedaan worden bij de leverancier ... heeft iemand hier misschien een idee wat het kan zijn.. het…
Laatste antwoord door SMITHEN69,