Kia Modellen
-
Lichtrelais
door vickia- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Omdat mijn accu telkens leeg loopt (niet altijd) en I'm 1 keer heb gezien dat de dagrijverlichting nog zwak brandde vermoed ik dat het relais dat de verlichting uit moet schakelen niet goed functioneert (heb zelfs vermoeden dat ie spontaan aangaat want ik controleer het al een tijdje als ik uitstap). Kan iemand mij vertellen wat dit relais zit en hoe ik hem kan herkennen. Kan de garage laten doen maar uurtarief is 120 euro. Jawel honderdentwintig. Gem. Tarief is tussen 40 en 70. Die 7 jaar garantie pakken ze zo weer van je terug. Hoop dat iemand kan helpen want al 3 accu's in een jaar tijd vervangen.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hello, Sinds een paar weken kan ik mijn telefoon niet meer verbinden met de radio van mijn Kia Sportage (2007). Mijn telefoon kan de radio niet terugvinden in de netwerken, het bluetooth netwerk van de auto is niet zichtbaar. Volgens de KIA dealer is de bluetooth firmware van de auto niet meer up to date, en is het niet meer mogelijk om deze te updaten. Heeft iemand anders nog een idee hoe ik mijn telefoon wel kan verbinden? Alvast bedankt Gr. Dennis
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
"ieder voordeel heeft zijn nadeel" heeft Johan Cruijff of Willem van Hanegem ooit eens gezegd. Voor mij geldt dit wat betreft de remschijven van mijn e-niro. Vooral achter zijn ze blijven verroest. Echt geen gezicht. Ik rij met regeneratie standje III en anticipeer zo goed mogelijk bij kruisingen, verkeerslichten etc. etc. Ik rem dan ook bijna nooit, behalve bij inparkeren. Ik ben dus een echte "1 pedaal' ridder denk ik. En....mijn remmen zouden heel lang mee moeten gaan zo, want die gebruik ik dus minimaal. Helaas niet dus, want mijn remschijven zijn zo roestig, dat het bij remmen net lijkt of ik in een auto rijd uit de jaren 80 die net een winter stilges…
Laatste antwoord door The Dude, -
AC-inverter 1 2
door XXX- 31 antwoorden
- 6,6k weergaven
In de handleiding op pagina 5-154 staat een AC-inverter besschreven. In welke modellen is deze aanwezig? Indien aanwezig, welke aansluiting heeft die dan, een EURO stekker? Moet nog 6 weken wachten op m'n Niro, maar ben hier heel nieuwsgierig naar.
Laatste antwoord door Derrek, -
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Warde Kia vrienden en vriendinnen. Vrijdag 11 januari gaan we onze nieuwe aanwinst ophalen. Bij de plaatselijke dealer ATC-Zeist zijn wij overgegaan tot de aanschaf van een Kia Carens 2.0 CVVT EX van 2005. Voorzien van donkere ramen achter, cruisecontrol en trekhaak. De Kilomerstand van deze auto is 83450. De Carens word voorzien van 4 nieuwe banden, nieuwe APK, grote beurt en nog wat kleinigheden. Ben benieuwd naar reacties en ervaringen met dit model. Ga via Autoweek een review bijhouden. Groet Eric
Laatste antwoord door Kia theo, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Paar dagen geleden door de wasstraat geweest zoals ik eigenlijk altijd doe met mijn auto en met meerdere auto's Echter bij de Kia is bij de voorbumper onder zwarte lip een stuk van de blanke laklaag eraf. Erg vreemd dat dit zomaar kan. Het ligt nu bij KIA Nederland of het valt onder lakgarantie. Iemand hier ervaring mee en of het onder garantie gemaakt wordt? Auto is 2 jaar oud en maar 30.000 km op de teller.
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi, ik ben op zoek naar een occasion Niro Hybrid executive, die comfortabel geveerd is met 17" velgen, maar blijkbaar zijn alleen de uitvoeringen onder de executive voorzien van een op comfort afgestelde onderstel. De executive kom ik enkel tegen met 18" velgen (die volgens zeggen stugger is qua demping). Klopt dit? En is dit met de PHEV anders? Daarvan kom ik de executive wel tegen met in elk geval 17" velgen. Groet, Marcel.
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 11 antwoorden
- 13,4k weergaven
Is er iemand die een handleiding kan delen van een Kia e-Niro model 2021? Ik ben namelijk van plan om zo'n uitvoering te gaan kopen/leasen en kan dus nog niet een mijnKia account aanmaken om de handleiding zelf te downloaden. Het gaat daarbij om een 64 kWh uitvoering. Ik wil me namelijk optimaal voorbereiden om het juiste type te kiezen met de juiste opties. Tevens vind ik het fijn om alvast te kunnen inlezen van alle mogelijkheden.
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 23 antwoorden
- 4,4k weergaven
Goedemorgen Kia rijders/ liefhebbers, Ik heb een vraag over de tankmeter van mijn Kia ProCeed modeljaar 2020. Het is ons opgevallen dat de tankmeter erg onnauwkeurig is. Gisteren had ik hier een mooi voorbeeld van. Ik stap in de auto en volgens de board computer kon ik nog 135km. Ik rijd van Beek naar Ede en van Ede naar Elten. Dit is ongeveer 105km. Ik zou dus nog ongeveer 30km kunnen rijden met de tank. Maar bij het tanken ging er niet meer dan 40 liter in. Ik tank altijd door na het afslaan voor een mooi rond getal. Dit is dus 10 liter minder dan de tankinhoud van 50 liter. De dealer heeft dit niet eerder gehoord, vandaar dat ik hier even informeer. Ik vind dit ve…
Laatste antwoord door OwN4UtReG, -
- 10 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hallo allen, Sinds een aantal dagen ben ik eigenaar van een Rio 1.4 CVVT uit 2012. Hij heeft 78k op de teller. Nu is het zo dat het benzineverbruik absurd hoog is. Toen de tank zo goed al leeg was (lampje brande al) ging er 37 liter in. Dit leek mij in eerste instantie wat weinig maar zag later dat de inhoud 43 liter is. De overige 5 liter zal de reservetank wel zijn. Nu heb ik zo'n 100 km gereden op deze tank en is deze volgens de teller alweer voor een kwart leeg. Volgens de boordcomputer is de actieradius nog 387 km. Dat zou beteken dat ik nog geen 500 km haal op één tank. Mijn rijgedrag is tot op heden erg zuinig en de airco gebruik ik ook niet uitvoerig. Ik ben…
Laatste antwoord door repsac11, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Sinds 19-06-2021 ben ik de gelukkige bezitter van een Kia Niro hev Executiveline Ik ben nu alles een beetje aan het ontdekken maar heb een vraag voor mijn collega rijders op dit forum: Als ik met de flippers afrem op de motor (regenereer), wanneer gaan de achterlichten dan branden? Is dit op stand 2 en 3 of alleen op stand 3? Verder wil ik graag weten of ik het volume van TA (verkeersinfo) ergens in kan stellen want deze komt nu zeer luid binnen. Bedankt voor jullie antwoorden
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 44 antwoorden
- 12,1k weergaven
Let op als je een MY20 rijdt en een Zappi laadpaal gebruikt! Het blijkt dat Kia twee fasen in het laadsysteem parallel schakelt wanneer de auto detecteert dat er met maar één fase geladen wordt. Op zichzelf niets vreemds, want dat doen wel meer merken. Het onfortuinlijke bij Kia blijkt echter dat de pin van de stekkeraansluiting voorop de auto van die parallelgeschakelde fase niet losgekoppeld wordt! Die pin zou spanningsloos moeten zijn, maar is dat niet. Dat lijkt niet erg, maar hierdoor komt er spanning van de ene fase te staan op de geleider van een andere fase. Dit heeft bij de Zappi al geleid tot fikse kortsluiting en aan elkaar gelaste contacten van het r…
Laatste antwoord door DZ14, -
- 3 antwoorden
- 4,5k weergaven
Goedenavond, Lang geen echte mankementen gehad aan mijn Rio, nu kwam ik er van de week achter dat bij mijn Rio (2012) de passagiersdeur niet op slot gaat als Ik het knopje op de handgreep (van bestuurderskant) of de “deuren sluiten knop” op de afstandsbediening indruk. De dealer wist mij te vertellen dat de reparatie van dit probleem € 305.- gaat kosten. Enig idee wat dit kan zijn? Ikzelf verwacht dat het portierslot mechaniek stuk is. En die kan ik op onderdelenlijn voor onder de € 100.- vinden… Dan is mijn laatste vraag; ik heb een 3-deurs, zou dit mechaniek van een 5-deurs (passagiers rechts voor) ook passen in die van een 3-deurs? Ik hoor graag of iemand h…
- 1 antwoord
- 894 weergaven
Dag allemaal, Ik zit te overwegen om een dakkoffer aan te schaffen voor mijn Kia Picanto uit 2016. Volgens Kia Nederland is de maximale dakbelasting 60kg. De dakkoffer die ik op het oog heb is 310 liter en heeft een maximale lading van 50kg. Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met een kleine dakkoffer en het effect ervan op benzine verbruik en vermogen van de auto? Hoor het graag van jullie! Groetjes Jessie
Laatste antwoord door TedKiaPret, -
- 3 antwoorden
- 504 weergaven
Hi friends is anybody of you aware if on kia niro 1.6 DGi Urban HEV 2016 can be mounted a tow hook and weight of trailer admitted? thanks a lot Rgds Oscar Italy
Laatste antwoord door oscar colombi, -
- 3 antwoorden
- 5,7k weergaven
Bij welke kilometerstand moet ik de distributie ketting vervangen bij een Kia sportage 3, 2 liter 2011. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Hans 40-PJT-9, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb een vraagje mbt tot de cc. Ik moet na elke keer na dat ik de auto uitgezet heb dus cc met de knop mode opnieuw aan zetten. Is dit bij jullie ook het geval? Ik kan in het boekje niet vinden over een permanente stand van de cc. Betreft een my21 gt-plusline hand geschakeld.
Laatste antwoord door Remco proceed, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Weet iemand of ik net als met mijn bmwi3 ook onepedal kan rijden met de sorento plugin?
Laatste antwoord door Moo, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb sinds november 2020 een nieuwe Kia Ceed 5-deurs hatchback. Waar ik ook zoek, ik kan bijna nergens dakdragers vinden voor mijn Kia Ceed. De enige site waar ik iets vind is op de website van Thule maar hier betaal je € 290 voor. Op zich niet erg om ervoor neer te leggen maar zou graag meer keuze hebben. Heeft iemand nog andere ideeën?
Laatste antwoord door Simon Kay, -
Ik heb 2 vragen n.a.v. mijn Kia C'eed. 1. ALs ik aan t rijden ben krijg ik na 45 min of zo om de haverklap een melding dat ik een koffiepauze moet nemen... Hoe zet ik dit uit? 2. ALs ik mijn bluetooth aan heb en mijn vrouw stapt in....neemt hij automatisch HAAR bluetooth... hoe verander ik die prioritering? Dank! Ernst
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
Lane assist
door jcjongebreur- 6 antwoorden
- 6,1k weergaven
Eergisteren mijn nieuwe Kia Stonic opgehaald. Na De Niro is dit toch een andere ervaring. Hoe kan ik dat groene teken uitzetten. Het is net of er steeds aan mijn stuur wordt getrokken.
Laatste antwoord door jcjongebreur, -
- 1 antwoord
- 3,7k weergaven
Hallo allemaal, Inmiddels heb ik 72.000km op de klok gedraait, maar dit niet zonder problemen. Sterker nog, de lijst wordt alleen maar langer en ik ben benieuwd of hier meerdere mensen last van hebben. De auto staat nu bij de dealer voor de zoveelste keer maar ze kunnen de problemen niet vinden of oplossen (In iedergeval de ergste) * Zodra ik op de ACC rijdt, gebeurt het wel eens (Eigenlijk altijd) zodra je een auto in wilt halen dat de automaat van de 7 naar 4 en zo op en neer begint te schakelen, hij weet dan niet meer welke versnelling hij moet nemen, ook vind ik dat de diesel veel te snel terug wil schakelen en anderzijds veel te traag is. Op momenten komt e…
Laatste antwoord door Robbels, -
Banden probleem
door Marcel43- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Goedendag,Ik heb onder mijn sorento 1 16 inch velgen zitten met bandenmaat 245/70/R16 banden.Nu heb ik een setje 16 inch zwarte velgen op de kop getikt en daar dezelfde banden op laten leggen.Nu komt het probleem.Banden steken iets buiten de wielkast en ik kan niet volledig meer sturen.Banden lopen aan in de wielkast.Nu is mijn vraag.Wat is er mogelijk kwa bandenmaat?Of is er iemand die een oplossing weet.Groet Marcel
- 24 antwoorden
- 6,1k weergaven
Bij het overschakelen van 1 naar 2 en dan gas geven voel ik een triling lijkt te voelen als onbalance iemand een idee wat dit kan zijn
Laatste antwoord door deerstalker, -
Vandaag een spuitbus removable coating van motip binnen gekregen in hoogglans zwart als de temperatuur iets hoger wordt ga ik zelf proberen de gril zwart te maken. na goed ontvetten en afplakken wil in de garage gaan spuiten, volgens mij moet dit goed te doen zijn als ik dunne lagen opbouw. ik laat weten of het gelukt is, spuitbus was 10 euro dus als het mislukt haal ik het er af en probeer opnieuw
Laatste antwoord door Jeroensw,