Kia Modellen
-
Down hill assist
door s3racer- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hey hallo Het lampje van de down hill assist blijft rood branden. Heb m al een paar keer gereset maar zodra ik door de wasstraat ga waar ik de bodem laat reinigen gaat het lampje weer aan. Ook als ik een wiel eraf haal gaat het lampje weer aan. Heb m naar de kia gebracht die hebben m weer gereset. Is er ergens een sensor ofzo die ik kan/moet vervangen en zoja waar zit deze? Alvast dank!
Laatste antwoord door s3racer, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Even een vraag....ik zag op AliExpress een cruise control unit voor de Kia Picanto te koop maar weet niet of dit zo functioneert? Iemand die dat wel weet? Moet je met of zonder kabeltje bestellen en is de verlichting dan ook automatisch goed qua kleur? Kun je die zo installeren? Hoor graag. Dank. Mvg.
Laatste antwoord door Machlo, -
Onderhoudsbeurt
door Enriko- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
De Niro moet om de 15:000 km of één keer per jaar een oh-beurt hebben. De laatste beurt is 17-8-2020 geweest bij 14.981 km Ben ik nu (27 sept 2021) te laat of wordt een heel kalenderjaar bedoeld?
Laatste antwoord door Erwin Pixel, -
Motorkap isolatie
door Robbaas- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Goedenavond mede Kia rijders, wij zijn sinds afgelopen zaterdag eigenaar geworden van een mooie Kia ceed 1.6 station uit 2010. Nu merk ik dat het geluid van de motor goed te horen is. Dus heb even gekeken maar er zit onder de motorkap geen isolatie. Heeft iemand een adresje waar ik dit kan vinden? Ik heb al aardig wat zitten zoeken maar kan niks vinden helaas. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik had altijd een indicatie bij regeneratief remmen hoeveel hij opgeladen had in de linker klok. Dat is nu weg . Iemand een idee hoe ik dat terug krijg ??? Ook bleef de regenerative remkracht bij 2 << staan als ik de auto uit en aan zette, doet het ook niet meer . Waarom ?? Tussen haakjes : Zoon had hem even geleend , weet natuurlijk nergens van :-)
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 15 antwoorden
- 6,8k weergaven
Sinds 2 maanden ben ik het bezit van een Kia Niro Executive HEV rijder en helemaal tevreden, alleen het digitale dashboard vind ik niet helemaal prettig, zeker de plek waar de snelheid aangegeven wordt, deze had volgens mij in het midden moeten zitten. Hoe ervaren andere Niro rijders met digitaal dashboard dit ?
Laatste antwoord door Maarten69, -
- 24 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik ben aan het kijken voor een volgende auto omdat een Picanto toch wat klein wordt met straks twee kinderen. 1 van de mogelijke auto's is een Niro en ik ben vsn plan te gaan leasen. Nu ontlopen de prijzen van een HEV, PHEV en EV elkaar niet zo veel merk ik, waardoor ik toch serieus een EV overweeg zoals een e-Niro, maar ook bijv. een e-2008. Echter kan ik thuis niet laden; geen oprit, dus laden met eigen stroom kan niet en is ook niet te maken. Er zijn 3 openbare laadplaatsen in ons dorp, op niet al te veel afstand, dus publiek laden moet kunnen. Op mijn werk staat ook een dubbele paal. Maar nu vraag ik mij af, wat is de gemiddelde laadsnelheid in km/uur eigenlijk? A…
Laatste antwoord door gjcvro, -
Niro startscherm 1 2
door sean1966- 30 antwoorden
- 11,2k weergaven
Hallo iedereen. Nieuw lid hier. Sinds afgelopen maandag de trotse bezitter van een Niro Hybrid. Wat een auto. En wat een verschil van techniek en nerdy tech stuff in vergelijking met m’n vorige auto. Het kost me heel wat tijd om er doorheen te komen wat alles inhoud. Nu heb ik wel een vraag waar ik niet uit kom: Als ik het contact aanzet, en het systeem is opgestart, staat ie iedere keer weer op het donkere beginscherm. En niet op het laatste scherm wat ik aan had staan. Is dit te wijzigen?
Laatste antwoord door gjklasens, -
- 21 antwoorden
- 2,5k weergaven
Nu net voor de 4e keer aan de openbare laadpaal en wederom geeft de infotainment (kleine scherm tussen de grote ronde klokken) aan dat het laden met 7,6kWh gaat. Als het goed zou het model MY21 zijn waarbij toch een hogere laadsnelheid wordt verwacht.? Ik sta nu ook wederom als enige aan de paal welke, volgens info, 11kW paal zou moeten zijn. Wat gaat of doe ik hier fout??? ps. nu wel even een uitdaging om met slechts 9% (48km op te teller over) thuis te komen en wetende dat zo dadelijk iemand (over slechts een uurtje) opgehaald moet worden en dan daarna een rit van 35km v.v. (dus 70km totaal) om de volgende op te halen. Wordt spannend wat geladen wordt in het …
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 4 antwoorden
- 4,4k weergaven
Misschien een hele stomme vraag en sommige zullen me voor gek verklaren maar zijn er opties om het geluid wat zachter te krijgen van de uitlaat... Hartstikke leuk zo sport uitlaat maar soms vind ik hem wel iets ..te als die niet in sport stand staat... Beetje te schel/blikkerig
Laatste antwoord door Ledie416, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Na een fantastisch mooie duik een talud af ( test erg goed doorstaan ) .Een perfecte berger die geen takelschade achterliet ,ben ik eigenaar van deze Kia. 3 Velgen en 2 banden weggegooid en andere eronder , 4 vervangen dus. velgen met winterbanden en wieldoppen !00 Euro, mooie prijs , de niet weggegooide velg is nu reservewiel. Na een poosje zoeken kwam mijn echte probleem tevoorschijn , eerst gesnuffeld boven radiator , Blauwe vloeistof bleef blauw , dus geen lekke koppakking. wel soms een koelvloeistof luchtje via kachel tijdens rijden . na 1000 km 100ml, erg weinig dus. Oorzaak radiateur onderkant. alles heeft normaal en goed zijn werk gedaan , zal onderdeel …
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
GM weet niet of ik nu op het juiste forum zit maar ik heb de volgende vraag ? ik heb een Kia sportage 2.0x-clusive 4wd van bouwjaar 01-2012 gekocht en ik wil daar graag een achteruitrijcamera op hebben kan iemand mij vertellen wat ik daarvoor nodig heb moet doen zit er bijv al van uit de fabriek al bekabeling hiervoor ? Ik hoor het graag gr john
Laatste antwoord door xtra40, -
Droge aandrijfas
door boyac- 1 antwoord
- 597 weergaven
Beste, De versnellingsbak heeft olie waarbij daar de homokineet word aangedreven aan linkervoorwiel.= geolied Echter de homokineet aan de rechter word niet geolied? Of hoe komt die olie erin?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 6 antwoorden
- 9k weergaven
Hoi Kia medeweggebruikers! Het is al vaker voorbijgekomen maar ook mijn achteruitrijcamera staat plotseling op zwart van mijn Kia ceed uit 2013. Ik denk dat dan de camera stuk is. Nieuw zijn ze schreeuwend duur!! En geen garantie meer op deze onderdelen. Weet iemand of er voordeliger camera's-zijn die passen op de ceed? Het is een blokje van 3 x 3 cm maar vraag me af of de aansluiting dan passend is en of je zomaar een andere camera in kan bouwen. Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.
Laatste antwoord door boyac, -
- 9 antwoorden
- 3k weergaven
Hoi allemaal. Sinds gisteren doen mijn remlichten het niet meer, zekering is niet kapot. Wat zou er nog meer mis kunnen zijn? Bedankt alvast. Willem
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste Kia rijders Is er iemand die ervaring heeft met een versleten autosleutel ( rubber voor de afstandbediening is versleten zodat de centrale deur bediening niet meer werkt ) En weet ook iemand hoe je het alarm uit zet als je de deur opent zonder afstand bediening bedankt alvast voor de hulp groeten Ronald
Laatste antwoord door VR46, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo ik heb nu sinds 2 maanden een kia picanto. Na een dag de auto gekocht te hebben bleef die hangen op de autobaan hield gas in meteen de garage gebelt waar ik hem gekocht had zei dat ik het maar uitlezen gedaan gaf die code p1309 aan en als die weer gas in hield moest ik maar weer bellen. Toen reed ik weer een stukje en parkeerde de auto kwam er rook uit bij de rechtse voorwiel schrok me kapot garage gebelt bleek dat de remklauw vervangen moest worden en de remschijven gedaan en nu na een week word die weer warm. Wat kan ik nu doen? En de garage waar ik de auto heb gekocht gaf geen garantie en nu draai ik wel voor de kosten op. De wielklauw kan toch niet n…
Wiring diagram
door Milan070- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goedemiddag, bestaat er zoiets als een afbeelding van een wiring diagram of pinout diagram van de ISO connector van een Kia Rio uit 2015? Ik ben met name op zoek naar de draden van de stuurwielbediening.
Laatste antwoord door Milan070, -
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo allemaal, ik heb een vraag m.b.t. de Picanto 1.0 '2008 Sinds kort zit er een zingend geluid in de aandrijving, ik twijfel aan de bak of een voorwiellager. Als ik de koppeling in trap dan veranderd het geluid niet, het is snelheid afhankelijk. Waar kan ik het niveau van de bakolie controleren en hoe kom ik daar bij, moet er nog iets uitgebouwd worden of kan ik daar zo bij. Ik heb al even onder de auto gekeken, maar zag zo geen stop zitten. Ik hoop dat ik hier een antwoord krijg op mijn vraag.
Laatste antwoord door ArnoldB, -
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
KIa kan mij niet helpen met de gebrekkige navigatie, hebben meer mensen hier problemen mee? KIA kent geen keuze opties snelste of kortste routes. Er is alleen de keus snelwegen mijden wel/ niet. Hierdoor krijg je vaak een omweg aangeboden via snelwegen of toeristische routes via binnenwegen. Combinatie snelweg binnenweg wordt vaak niet gegeven. KIa zegt dat de navigatie is zoal die is, verbeterde software zou Kia moeten kopen. Ik hoop dst meer mensen hun ongenoegen laten weten bij KIa. TomTom nu op het voorraam, werkt perfect en GoogleMaps kan via Airplay masr ik vind dat de Kia software moet werken.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik rijd mijn proceed nu iets meer dan 1 maand. Er zijn toch wel wat opties die waarbij kia toch wel even verder over na had kunnen denken. Ik wist dit van te voren wel voor dat ik hem bestelde maar zeker op de gt-plus line mogen de volgende opties toch niet onderbreken vind ik. Hud Parkeersensoren voor(origineel af fabriek) Stroom voorzieningen achterbank(zelf nooit nodig) en kofferbak. Het zakken van de spiegels wanneer je hem in zun achteruit zet. Verwarmde voorruit. Jullie nog ideeën(die voor deze prijsklasse zouden passen)
Laatste antwoord door pdakkerman, -
- 12 antwoorden
- 7k weergaven
zijn er sportagebezitters die ook water in de kofferruimte hebben.
Laatste antwoord door Martijn1982, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hoihoi, Mijn auto start een tijdje wat slechter. De ene keer start hij dagen gewoon goed, en de andere keer start hij niet in 1x. Dan moet ik de sleutel 2 a 3x draaien voordat hij het doet. Als hij dan niet start hoor je 1x een tik geluid. Wat zou dit kunnen zijn? Wij dachten zelf aan de startmotor maar ik lees zoveel verschillende dingen.
- 1 antwoord
- 924 weergaven
Zou iemand mij kunnen helpen,zoek fietsendrager voor achterklep op een Picanto uit 2015. Kan er 1 van Thule vonden maar hangt dan voor de achterlichten,Kia helpt mij niet echt verder.
- 2 antwoorden
- 884 weergaven
Hoi, M'n vriendin heeft de airco pomp kapot. Nu wil ik die vervangen, maar door alle verschillende soorten zie ik niet welke het moet zijn. Bij autodoc staan er ook maarliefst 20. Kan iemand mij aangeven welke of hoe ik achter het oem nummer kan komen? Adhv die kan ik de juiste wel bestellen lijkt me. Kenteken is TT-141-B Thanks!
Laatste antwoord door Ledie416,