Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo beste forum leden. Ik heb een start probleem met mn kia. Toen ik de auto van mn vader georven heb , sloeg de auto nooit bij de 1e poging na het omdraaien van de sleutel aan. Meestal bij de 2e keer contactslot omdraaien sloeg de motor aan . Dit probleem is verergerd na 7 , 8, 9x enz keer starten . Bij een warme motor start hij meteen. Bij koude motor sta ik nu 10 minuten te hannussen voordat hij pruttelebd aan slaat . Nu bij warme motor kan het nog paar keer nodig hebben voordat hij aanslaat. Bij uitlezen viel niks te zien. Heeft iemand enig idee waar ik het moet zoeken? Wilden het zelf oplossen indien mogel…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 7 antwoorden
- 5,4k weergaven
Sinds ik in bezit ben van de Niro Executive ontdek ik steeds meer mogelijkheden in het navigatie systeem, maar een ding kan ik nergens vinden "Hoe kan in gebruikte adressen die ik in de navigatie verwijderen " er zijn adressen die ik maar 1 keer zal gebruiken
Laatste antwoord door Maarten69, -
- 0 antwoorden
- 786 weergaven
Beste Forumleden, Heeft of kent er iemand een persoon met een compleet motorblok,welke te koop is?
Laatste antwoord door Tom Zeldenrust, -
- 16 antwoorden
- 6,2k weergaven
Na een paar weken gebruik ben ik nog steeds erg tevreden over m'n nieuwe Sportage, maar ik merk dat het zachte dashboard-materiaal erg gevoelig is voor vegen. Als je bijvoorbeeld je TomTom van de voorruit haalt, heb je de kans dat je met je hand/vingers over het materiaal veegt, waardoor strepen ontstaan, die niet meer makkelijk weg te krijgen zijn. Ik dacht al aan een vochtige doek, maar ook die creeert weer vegen door de wrijving Heeft iemand anders hier al ervaring mee (misschien door een ander merk auto) en zo ja... hoe krijg je ze weg ????
Laatste antwoord door Sandra DB, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Heeft iemand nieuwe ervaringen met het tunen van de Niro hybride. Laatste keer besproken in 2019.
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 15 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb voor mijn huidige niro een set winterbanden op 16 inch velgen, kan ik die ook onder de e-niro gebruiken, of moet het per se 17 " zijn omdat er anders iets aanloopt? Ik krijg de auto pas begin november maar nu is het makkelijker zoeken naar een leuk setje dan in november als iedereen ze wil hebben.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste mede-KIA rijders, Ik heb sinds kort een Picanto GT-line in Aurora Black Pearl. Nu zoek ik een kleine spoiler, waardoor de achterkant net wat sportiever oogt. Een hele grote wing is niks voor mij. Heeft 1 van jullie toevallig een aanrader? Groetjes!
Laatste antwoord door Machlo, -
- 14 antwoorden
- 3,4k weergaven
Vandaag de nieuwe UVO app op mijn Sony Xperia geïnstalleerd. Versie 2.0.0 (rood startscherm, verder een witte achtergrond). Verfrissende layout, vergeleken met de oude zwarte versie (1.5). Werkt ogenschijnlijk prima. Ik mis alleen het voertuigrapport met de status van diverse systemen. Nu staat er alleen: "alle systemen OK". Verder ook fijn dat de vingersensor gebruikt kan worden om de app te ontgrendelen. Heeft iemand een nieuwe functie kunnen ontdekken?
Laatste antwoord door Peter Niro HEV 2020, -
Antennekabel
door Erwtje01- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Sinds een jaar naar alle tevredenheid in een Sportage uit 2007 aan het rijden ander radiootje in gebouwd met DAB+ plak antenne aan de voorraam maar das toch niet echt de geweldigste oplossing ontvangst wil nog al eens wegvallen en zekers hier boven in het noorden dus een een haaievin aangeschaft en dan begint het festijn op zoek hoe de antennekabel vanaf het dak naar voren loopt, natuurlijk niet direct zin om de hemel los te trekken dus de provinciale dealer gebeld die vertelde me heel behulpzaam aan de hand van de tekening "die loopt schuins over de hemel naar de stijl aan de chauffeurs kant achter het dashboard langs" nu even gekeken bekleding los gedraaid en op zoek na…
Laatste antwoord door Erwtje01, -
Weet iemand een goede site voor LED lampen , ben op zoek naar de achterste richtingsaanwijzers , had navraag gedaan bij LedPerf.nl en zij verzekerde me dat deze hetzelfde waren voor de My20 als de My19 , NIET DUS Ik heb de lamp bekeken , zitten 2 gloeidraden in , die van LedPerf is maar één contact dus komt nooit goed.Ben volop aan't horen daar maar ik sta op het punt om ze terug te sturen. Heb het zwaarste model gekozen en vind het bijzonder jammer dat op een wagen van 48000€ de achterste richtingsaanwijzers gewone lampen zijn ipv LED , volgend de dealer zouden enkel deze en het achtuitrijlicht gewone lampen zijn. Ik heb echter het vermoeden dat mijn binne…
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik wil vanuit de meterkast (3 fasen aanwezig) een nieuwe groep aanmaken en een kabel trekken vanuit de meterkast door de kruipruimte (4 meter) naar de buitenmuur en die kabel aan een Mennekes CEE342 wandcontactdoos bevestigen. Voor het opladen van de Kia Niro wil ik een KHONS mobiele lader aanschaffen. Wie heeft met deze manier van opladen ervaring? De offertes die ik kreeg aangeboden voor een laadstation aan de muur varieerden van 1900,00 tot 2400,00. De oplossing die ik voor ogen heb kost qua materiaal 825,00, dan moet een installateur eea nog aansluiten.
- 9 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hey vrienden van de Kia, Ik had zojuist het geniale idee om het oliepijl van mijn Kia Picanto 2011 TA voor het eerst te checken op mijn vakantie locatie. Ik heb hem in april gekocht met een grote beurt. Ik had hiervoor een Citroën C3 met een duidelijke peilstok die volledig gedekt werd door olie. Nu bekeek ik net de stok (met een soort twister wenteling onderin) en zag ik dat die twister goed onder de olie zat, maar het gedeelte er boven maar tot het maximale puntje kwam, alleen dan wel maar half gedekt. Snap je hem nog haha? Dus onderin volledig zwart en dan de meting na de wenteling alleen half (dus links bijvoorbeeld van min tot max en rechts vrijwel gee…
Laatste antwoord door Devin, -
- 3 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo allemaal, vandaag werd ik geconfronteerd met de melding lage Ev spanning in de Uvo app. Weet iemand waar dit mee te maken heeft? Ben hiermee naar de dealer geweest. Die dacht dat het te maken had met de actieradius van 78 km. Monteur heeft laadkabel en aansluiting gecontroleerd, maar zag zo geen problemen. De auto zelf heeft geen enkele foutmelding gegeven. Heb het advies gekregen om vanavond volledig op te laden. Mocht de melding nog voorkomen, dan laten uitlezen bij de dealer.
-
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Weet iemand of de speakers van de Ceed 3 gelijk zijn aan die van de Xceed? Ik wil dit weten omdat ik voor de Ceed geen adapters kan vinden om andere speakers te monteren en ze voor de Xceed wel gevonden heb. Knutselen met b.v. MDF kan ook maar heb toch liever de adapter om een andere speaker te kunnen monteren.
Laatste antwoord door Ronald_S, -
- 1 antwoord
- 994 weergaven
Ben in het bezit van ee Sorento PHEV. Topauto maar sinds een week een raar iets. Er lijkt iets mis te zijn met de gordel op de bestuurdersstoel. Melding blijft dan gordel niet vast is. Iemand daar ook wel eens last van gehad
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Beste mensen wie heeft er ervaring met de Kia E Niro naar zuid Frankrijk. Wij gaan eind augustus met de kids naar het zuiden en zijn erg benieuwd hoe jullie het hebben ervaren.
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 28 antwoorden
- 12,9k weergaven
Goedemiddag, Ik heb een Kia Ceed Sportswagon GT-line besteld en daar wil ik een trekhaak op laten monteren. Deze heb ik ook mee besteld via de leasemaatschappij (Leaseplan) van mijn werk. Nu heb ik een vaste trekhaak geselecteerd, maar werd ik gebeld door de VDNS KIA Helmond. Volgens hun is de montage van een vaste trekhaak niet mogelijk aangezien dan de parkeersensoren continu afgaan. Zij gaan het nu omzetten naar een demontabele trekhaak. Heeft iemand hier ervaring mee aangezien ik liever een vaste trekhaak heb. Ik gebruik hem toch nog regelmatig en zit er nou niet echt op te wachten dat ik hem elke keer moet demonteren en weer monteren. Om nu continu mijn parkeer…
Laatste antwoord door Roos83, -
Storing hybride systeem 1 2 3
door Niro marc- 69 antwoorden
- 36,4k weergaven
En daar zit je dan midden in Zwitserland. Na een rit van 800 km spontaan een “storing hybride systeem” waarschuwing in dashboard. Snel stil gezet op een P-plaats en daarna ook niet meer aan te krijgen. Auto is nieuw, 4000km op de teller. Auto wordt afgesleept naar Kia dealer in Belinzonna en nu maar afwachten wat Kia nl gaat doen iemand zoiets vaker meegemaakt?
Laatste antwoord door MGBurger, -
- 10 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Ben sinds deze week in het bezit van mijn e-Niro. Uiteraard in de settings gedoken maar de handleiding op de site lijkt een beetje achterhaard... Via het grote display tracht ik bij de Bestuurdershulp te komen, zoals in de online-manual staat vermeld, maar bij de Voertuiginstellingen kan ik alleen de Rijmodus en de Eco-voertuis instellingen inzien/aanpassen. De rest is domweg niet zichtbaar. Hoe krijg ik deze instellingen weer op het grote scherm?
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
Hoi Ik heb dus een cee'd 2013 met standaard ingebouwde led verlichting. Nu heb ik vanavond gemerkt dat deze rechts vooraan knippert als mijn dimlichten aanstaan (deze gaan automatisch aan als het donkerder wordt) . (Het knipperen: deze gaat voluit branden alsof er geen dimlicht brand en dan weer wel, soms sneller & soms trager. Dit terwijl dimlicht aanstaat) als dimlichten uit zijn Gaan ze links en rechts Volop branden zoals het hoort en is er geen geknipper. Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn / veroorzaken & hoe dit ineens kan ontstaan? Mvg Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatste antwoord door axcellent, -
- 14 antwoorden
- 8,7k weergaven
Gisteren kreeg ik deze foutmelding bij het starten. De auto begon te piepen en je kunt er niet mee rijden. Kent iemand dit?
Immobilizer Kia cee'd
door Lux- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Beste forum leden, Na heel wat zoek werk heb ik helaas de immobilizer niet kunnen vinden. Heeft iemand de gouden tip?
Laatste antwoord door Lux, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Waarom elke keer als kia een update doorvoert van hun multimediasysteem wordt het een stukje slechter. Nu is de achteruitrijcamera weer kleiner geworden.... Dit was zeker weten eerst groter. Ik heb ook nog 2 andere dingen waar misschien iemand mee kan helpen. Ik heb dempen van volume aanstaan bij navigatiestemgeluid. Maar als ik de muziek hard heb staan dempt het niet genoeg waardoor ik niks hoor wat de navigatie zegt.... De kruisend verkeerdetectie achter hoor ik ook bijna niet zelfs als het geluid zacht staat. Hebben jullie ook dat er een vertraging is van ong 1 seconden als je op een knop drukt(de touch knoppen onder het scherm) en dat he…
Laatste antwoord door tijdjes123, -
Schakelindicator
door Machlo- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi, weet er iemand hier of de schakelindicator in een Picanto 3 is uit te zetten? De 2 had wél die optie, maar ben hem op de 3 niet tegen gekomen……
Laatste antwoord door Machlo, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Het is me aantal keren overkomen dat de auto begint te piepen als ik deze probeer af te sluiten met de drukknop op de deurhandgreep. Ondanks dat de auto in de P staat, het contact uit en de sleutel bij me heb. Na het aan en uit zetten van de auto lukt het wel. Het display geeft geen hint. Doe ik een bepaalde handeling in een verkeerde volgorde?
Laatste antwoord door arjens,