Kia Modellen
-
Dashboard speakers
door Wick- 8 antwoorden
- 3,7k weergaven
Kan iemand mij een paar dasboard speakers aanraden voor een Kia Picanto 2013 comfort die je zo kan verwisselen zonder moeilijk gedoe? Ik wil wat beter geluid.
Laatste antwoord door Machlo, -
UVO app
door pdakkerman- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Sinds kort een nieuwe telefoon met Android11 (OnePlus9) Maar krijg geen meldingen meer van de UVO app binnen. Ik zie ze wel als ik in de App kijk. Iemand hier ervaring mee / oplossing Instellingen in de telefoon lijken goed te staan.
Laatste antwoord door pdakkerman, -
Rammel in dashboard.
door B.O.- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Beste leden, bij onze Picanto van 2019 is er een heel vervelende rammel in het dashboard. Het komt bij het paneel van climatecontrole vandaan. Als ik er tijdens het rijden een beetje aan trek is het rammelen minder. wie heeft dit ook, of wie weet wat er aan te doen is?
Laatste antwoord door B.O., -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Hallo, Ik hoop dat jullie kunnen helpen. We hebben een Picanto 3 uit 2017, nu wouden wij de stalen velgen vervangen voor aluminium sport R, zie foto. Ik denk ik koop originele Kia velgen dus dat moet altijd goedkomen. Nu de velgen omgezet en ik kom geen meter voor of achteruit. Ze slijten aan de binnenzijde voor. Bij de remklauw. Op de nieuwe velg lees ik offset 52, dus ET52 lijkt mij. Nu lees ik ergens dat de stalen 45 zou zijn, is dit verschil te groot? Ze komen onder een Kia uit 2014 weg, je zou zeggen dit moet passen maar ik ben maar een leek. Is het verschil te groot? Spoorverbreders? Of andere velgen? Ik hoop dat jullie kunnen helpen. …
Laatste antwoord door Denkia82, -
- 0 antwoorden
- 562 weergaven
Soms als ik schakel hoor ik een bonkend geluid links achter, klinkt alsof er ergens iets lid zit, weet iemand wat dit is?
Laatste antwoord door sonja olsen, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Dag allen, Sinds een paar weken ben ik eigenaar van een Proceed (MY21). De UVO app werkt prima, alleen lukt het mij niet om een bestemming naar de navigatie van de auto te sturen. In de app wordt aangegeven dat de bestemming succesvol verzonden is (en waar ik hem zou moeten kunnen vinden in het navigatiemenu van de auto). Alleen kan ik hem vervolgens dus niet vinden in de auto. Hebben meer mensen hier last van en/of een oplossing of tips?
Laatste antwoord door pdakkerman, -
Nieuw hier
door Stefan1979- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Goedemiddag forum leden, Ik wil me via deze weg even voorstellen. Mijn naam is Stefan Ik kom uit het altijd gezellige Brabant. Ben 42 jaar, getrouwd en heb 2 kids. Twee jongens,één van 8 en één van 11. Ik ben sinds enkele weken in bezit van een Kia Picanto Extreme 1.0 69 pk uit 2015. Vindt het een erg grappig autootje wat er leuk uitziet en lekker rijdt. Mijn vorige auto was een Nissan Pixo, dus kan wel zeggen dat dit een verademing is wat betreft luxe. Als gezins auto rijden we een Ford Focus 3.1 uit 2013. Heb al een upgrade uitgevoerd in de audio, deze is standaard kortgezegd ruk. De standaard radio vervangen door een exemplaar uit China. Een 9 inch android radio …
Laatste antwoord door Stefan1979, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Sinds 2 weken de E-Niro ontvangen. Bevalt prima, alleen blijft “mijn ritten” in de UVO app leeg. heb alles al geprobeerd. UVO opnieuw installeren, account verwijderen, opnieuw aanmelden, reset auto, etc. Hoe krijg ik de ritten te zien in mijn ritten?
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 2 antwoorden
- 16,6k weergaven
Als ik smart cruise control wil activeren dan krijg ik de melding “voorwaarden SCC niet vervuld”. Snelheid is goed en ik heb al een keer de rem gebruikt zoals in de handleiding staat. Kan dus alleen de normale cruise control gebruiken. is er een instelling die ik over het hoofd zie?
Laatste antwoord door Terp1234, -
- 11 antwoorden
- 9,4k weergaven
Beste leden, Ik zal me eerst voorstellen, ik ben Hendrik en heb een Kia Picanto 1.0 design edition gisteren gekocht. Echter valt het me op dat de achteruitversnelling vaak moeilijk doet. De dealer gaf aan dat ze er niks aan kunnen doen en dat alle picantos het hebben. Dat het een kwestie is van koppeling loslaten en weer indrukken en enkele secondes wachten. Dit is voor mij geen oplossing. Zijn er echt meerdere die er last van hebben? Ik hoor het graag
Laatste antwoord door Miekeha, -
- 5 antwoorden
- 5,7k weergaven
Beste Kia-rijders, Ik heb een elektrische Kia Soul uit 2015 op het oog om aan te schaffen. Deze heeft nu bijna 5 jaar gereden, de accu is gedegradeerd tot ongeveer 90% van zijn oorspronkelijke vermogen. Vanwege een te kleine actieradius voor het gebruik denk ik erover de accu te vervangen, als dat mogelijk is. Omdat de nieuwste Kia Soul een verbeterde accu heeft van 64 kWh (en volgens mij dezelfde dimensies), wil ik de oude accu hiermee vervangen. Aan jullie de vragen: is het vervangen van de oude accu voor een vernieuwde (betere) versie mogelijk en wat zou daarbij een kostenraming zijn (inclusief aanschaf nieuwe accu & ombouw)? Ik ben benieuwd naar ju…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 9 antwoorden
- 3,4k weergaven
Gister nieuwe telefoon (OnePlus9) in gebruik genomen. Nu al een beetje aan het spelen en net draadloos laden getest. Maar dit werkt nog niet helemaal. Draadloos laden in de instellingen van mijn auto aangezet. Op de telefoon hoeft dit niet. de telefoon op verschillende manieren in zijn bedje gelegd, met en zonder hoesje, rubber matje eruit. Maar gaat niet laden. Ook licht het lampje niet op bij het Qi logo. Iemand ideeën? Of ervaring met draadloos laden. Maar zie ik iets over het hoofd.
Laatste antwoord door Bernd, -
- 4 antwoorden
- 3,7k weergaven
Goedendag, ik ben nieuw op dit forum. En had al heel veel gelezen op dit forum over een trekhaak onder een Kia Niro 1.6 hybride. Nu is mijn vraag wat voor merk trekhaak kan ik het beste nemen voor een fietserdrager en 2 elektrische fiesten? Een afneembare of een vaste trekhaak en wat voor merk? En waar kan ik dat het beste laten doen dealer of een ander bedrijf? Het is een Kia Niro 1.6 hybride april 2020 Met vriendelijke groet Alex
Laatste antwoord door gjcvro, -
DRL Defect
door Paul Piepers- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Proceed van 2015 DRL defect valt dit nog onder de garantie. Heb pas 25000km op de teller dus nog niet zo veel branduren.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, De gasveren van de achterruit zijn op, als ik hem openzet krijg ik de ruit op mijn hoofd. Nu de vraag; Zijn deze gemakkelijk te demonteren en te monteren? Zijn de gasveren van een Hyundai Tucson 2005-2012 hetzelfde? Deze kreeg ik bij het zoeken van google. b.v.d.
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste kiarijders, kunnen jullie mij vertellen hoe de rubbers die links en rechts op de paravan heten. Zie foto 2! Deze zijn aardig verweerd. De rubbers dienen om de motorkap op te vangen bij het sluiten van die kap! gr Rob
Laatste antwoord door xtra40, -
Sportstand
door Joepie- 13 antwoorden
- 7,7k weergaven
Hallo Niro rijders, Ik heb eerder al aangegeven, dat ik eind januari mijn nieuwe Niro krijg. Volgens de verkoper indertijd zou er ook een sportstand op zitten en daardoor de auto dus sneller zijn. Hier ben ik erg benieuwd naar en dus is mijn vraag, zijn er Niro rijders die de "versn. handle" ooit in de sportstand gebruiken ?? En wat is dan de ervaring ?? n.vr.gr. Joep
Laatste antwoord door Hen E, -
- 12 antwoorden
- 30k weergaven
Hallo Ik weet dat het ergens in het handboek moet staan, maar weet iemand bij hoeveel km.de distributieriem vervangen moet worden. Heb nu 66.000km gereden Sportage van 2005
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik rijd nu bijna 3 maanden in de Niro PHEV modeljaar 2020. In het midden van het dashboard zit daar een groot display (schijnt nieuw te zijn voor dit bouwjaar?). Dit display is "in rust" verdeeld in 3 vakjes welke je zelf van een functie kan voorzien (zgn widgets). Het display in mijn auto werkt zeer slecht. Dit is door de dealer erkend en er wordt een nieuwe gemonteerd zo gauw deze binnen is (bestelling loopt al vele weken, blijkbaar niet op voorraad in Nederland en Korea). Mijn vraag is: hebben meerdere eigenaren van een nieuwe PHEV last van een display die meer niet dan wel functioneert? Of ben ik de enige met domme pech ..... Klachten (niet allemaal): …
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
Parkeersensoren voor 1 2 3
door Hannus1986- 63 antwoorden
- 20,4k weergaven
Beste allen, Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe wagen en ik vind de KIA Niro echt een schitterende wagen. Inmiddels ook al proef gereden in de Sportsline en wat bevalt hij super. Heerlijk relax cruisen! Nu heb ik tijdens de proefrit niet helemaal goed opgelet, maar welke 'line's' van de Niro hebben nu standaard parkeersensoren voor? Of is dit bij alle een accessoire? Dankjewel. Groet, Han
Laatste antwoord door Niro2, -
- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo. Ik heb een vreemd probleem met de elektrische raambediening. Ik was de buitenspiegel aan het demonteren (3 bouten en een stekker) en plots gingen de beide ramen rechts (zowel voor als achter) vanzelf dicht. Sindsdien werkt de elektrische raambediening van beide rechter portierramen niet meer. Ze gaan dus niet meer open maar blijven gesloten. Links werkt alles wel gewoon normaal. Heb gezien dat de raambedieningen links en rechts afzonderlijk gezekerd zijn in het zekering kastje (links onder het stuur) maar beide zekeringen zijn goed. Heb ze zelfs omgewisseld, maar de rechterkant blijft weigeren en links doet het prima. Iemand enig idee?
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 4 antwoorden
- 6,9k weergaven
Mijn Sportage 2.0 benzine (handgeschakeld) uit 2011 heeft toch wel érg weinig trekkracht onderin. Het is geen turbomotor, OK, maar iets meer 'Durchzugskraft' had ik wel verwacht. Ben ik de enige met dat probleem of is dit 'normaal' voor dit type motor? En is er nog iets aan te doen? verder maakt de motor of de versnellingsbak een soort van ratelend geluid bij het wegrijden uit stilstand of bij het flink gasgeven bij lage toerentallen. Herkennen jullie dat ?
Laatste antwoord door Gerbrand, -
- 4 antwoorden
- 4,4k weergaven
Mede Venga rijders, Enige tijd geleden zag ik een Venga rijden waarvan het rode kunstsof kapje van het 3e remlicht weg was. Kon helaas de bestuurder niet aanspreken. Vorige week was er een lampje van mijn 3e remlicht stuk en heb ik deze vervangen. Daarbij de lichtunit gedemonteerd (2 boutjes aan de binnenzijde van de achterklep) en weer teruggeplaatst. Tot hier alles goed. Echter vanmorgen bij het sproeien van m'n achterruit viel opdat de straal niet meer op het raam kwam, maar min of meer recht naar achteren spoot. Vanavond het 3e remlicht bekeken en weer gedemonteerd en wat bleek? Het rode kunststof kapje was grotendeels losgebroken van het deel waar de lampjes in z…
Laatste antwoord door Rob Hendriks, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Bij mij is deze week de nieuwste software en navigatie update uit gevoerd. Update is 11 april uitgekomen. Wie heeft hem al en weet wat de verschillen zijn?
Laatste antwoord door Jeroen Hermes, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een Kia Cerato (2007) 2.0 16v. Na problemen met de koppelingspedaal/koppeling is de auto terug geweest bij de garage. Na deze reparatie viel het me op dat de cruise control niet meer werkt. Wat is het probleem, als ik de toets Cruise on/of op het stuurwiel indruk, gaat het lampje branden op dashboard. Als ik dan de Set knop gebruik brandt het lampje (voor korte tijd) op dashboard, maar werkt CC niet. Het lampje Set gaat na korte tijd (enkele seconden), van zelf weer uit. Het lampje van Cruise Control blijft wel branden. Wat zou er aan de hand zijn? (april 2021)
Laatste antwoord door Leende,