Kia Modellen
-
Wist je dat als je een beetje handig bent je elektrisch inklapbare spiegels ook automatisch kunt laten in en uit klappen ??? hier onder heb ik een beknopte handleiding gemaakt voor de handige mensen onder ons als je het op deze manier aansluit dan heb en kan je het knopje niet meer gebruiken (behalve om de spiegels ingeklapt te houden de spiegels klappen zodra je je contact aanzet open en als je je contact uitzet duurt het ongeveer 30 seconden voor dat ze weer inklappen tenzij je de deur open doet dan klappen ze meteen in maar ik zou zeggen kijk even naar het bijgevoegde filmpje om het een en ander te verduidenlijke ook gaan ze niet inklappen als je je motor lange…
Laatste antwoord door Maikel.077, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Sinds vanochtend werkt mijn Kia public charging app niet meer. Alle inloggegevens zijn verdwenen, evenals mijn voucher met laadtegoed, laadsessies, enz. Hebben meer gebruikers hier last van?
Laatste antwoord door JWS, -
Waar te kopen
door Derrek- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Vraagje: Weet iemand waar je online de zwarte kunststof wielrandbeschermers en treeplankbeschermer van de Niro (zie de rode pijlen) kunt bestellen?
Laatste antwoord door Derrek, -
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb mijn eerste niro gekocht de dynamicline hybrid uit 2019 maar krijg het niet voor elkaar de uvo app te koppelen. Als ik het vin nummer intyp geeft ie aan dat hij de auto niet kan bereiken. Hoe kan ik dit oplossen? Ik had ook nog een 2e vraag, scheelt een topic. Is het mogelijk de wanneer ik vooruit rijdt de achteruitrijcamera aan te zetten. Groeten, Dennis
Laatste antwoord door unf0rg0tt3n, -
- 85 antwoorden
- 16,4k weergaven
Dit is een mooi overzicht van laadpassen voor EV's: https://laadpastop10.nl/
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo. Ik heb op me picanto 2010 een nieuwe ruitenwissermoter voor geplaatst. De oude was kapot. Alleen nu gaan me wissers niet meer in de goeie stand. Ik moet dit dus opnieuw afstellen. Iemand een idee of ik dit op t motertje zelf moet doen of moet dat via de as waar t mechaniek op bevestigd zit? Ik kom er effe niet meer uit
Laatste antwoord door Alexwinter, -
Kia Niro
door TedKiaPret- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Een aantal technische vragen over de Niro PHEV ExecutiveLine: 1. Bij het instellen van de stoel profielen wil ik de onder rug support ook meenemen, kan dit? 2. Kan ik de sleutel en het gebruikersprofiel automatisch aan elkaar koppelen? 3. Kan ik AUTO HOLD bij het starten van de auto altijd aan laten staan? 4. Hoe kan ik de ICE stationair laten draaien als ik nog stilsta? 5. Kan ik instellen dat het dakraam automatisch dichtgaat als ik de auto uitzet of op slot doe? Als iemand extra vragen heeft, post ze hieronder!
Laatste antwoord door TedKiaPret, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Als bij ons de boardcomputer meld dat we nog 40 km kunnen rijden en de brandstofmeter staat op bijna leeg dan gaan we tanken en dan gaat er 39 liter in. Bij navraag bij de dealer wat de tankinhoud van de Xceed is krijg ik te horen dat dit 53 liter is.Ik heb hem dit verhaal verteld en krijg dan te horen dat dit een veiligheids marge is. Ik vid het nogal wat meer dan 20% zit de computer en brandstofmeter ernaast. Is dit een bekend probleem?? Onze vorige C'eed sw 2013 had dit niet bij deze meldingen ging er 47 liter in de tank.
Laatste antwoord door Remco proceed, -
- 5 antwoorden
- 14k weergaven
Dag beste KIA-rijders, Sinds mei ben ik de (trotse) bezitter van een KIA Sportage III - 1.6 GDI - bouwjaar 2011. Nadat ik me verdiept had in wat GDI nu exact betekende (Direct ingespoten benzine motoren) kwam ik er ook achter dat er berichten waren over problemen als gevolg van dat direct inspuiten. In een normale (atmosferische ?) motor, zuigt de cylinderkop het mengsel lucht met benzine naar binnen. Bij een GDI zuigt de cylinderkop alleen lucht naar binnen. De benzine wordt namelijk rechtstreeks ingespoten. Bij de normale motor reinigt de meegezogen benzine de inlaatkleppen. Doordat er na de ook olie en koolstof van de verbranding aanwezig is, krijg j…
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi, weet iemand op dit forum of ik de kleur van de navigatielijn van mijn Kia Niro HEV 2021 kan wijzigen? Ik vind hierover niks terug in het dikke boek. Bedankt alvast voor jullie antwoorden
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi, Ik heb mijn UVO app geïnstalleerd maar krijg mijn account niet gekoppeld. Ik heb mijn gsm nummer verwijderd en opnieuw ingevoerd in de app maar nu zegt UVO dat het geregistreerde nummer niet bekend is bij de UVO app. Ik heb dit nu diverse keren herhaald maar niets lukt. Moet er nu iets geresset worden door KIA? Ook mijn KIA dealer weet het antwoord niet en zegt dat ik maar een mailtje naar KIA moet sturen. Is er iemand op dit forum die dit ook aan de hand heeft gehad, dan wil ik graag weten hoe hij/zij dit opgelost heeft. Alvast bedankt Geert
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Indien dakrails niet standaard in je pak zitten, kan je die dan nog achteraf laten installeren? Dank, Em.
Laatste antwoord door ecrollen, -
- 36 antwoorden
- 8,2k weergaven
Hi! Sinds gisteren (19-11) ben ik ook een trotse eigenaar van een Kia E-Niro (MY20, Blauw, Executive Line). Uiteraard al veel Youtube filmpjes bekeken in afwachting van de levering, daar viel het mij constant op dat de laadkabel en het "scherm" waarmee de kofferbak kan worden afgesloten (weet niet wat de officiele naam van dat ding is) onder de laadvloer bewaard kunnen worden. Nu wil ik dat uiteraard ook proberen maar lijkt het erop dat ik een ander "ondervak" heb dan de meeste Niro's. In die van mij past namelijk met geen mogelijkheid een laadkabel (te stijf om zo klein op te rollen), ook de insparingen voor het opbergen van het "scherm" zitten niet in deze pi…
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 12 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik krijg binnenkort een nieuwe e-Niro met afneembare trekhaak en wil ook graag een fietsendrager waarbij de achterklep nog geopend kan worden. Nu kan ik natuurlijke wachten totdat de auto er is en dan passen, maar we willen al vrij snel daarna met de fietsen op pad. Aangezien er best ook levertijd op de fietsendragers zit (door Corona is heel NL aan het fietsen), zou ik al graag willen weten of iemand ervaring heeft met een opvouwbare kantelbare fietsendrager op de nieuwe e-Niro (2021).
Laatste antwoord door HenryV, -
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Zojuist onderstaande afbeelding voorbij zien komen. Morgen (14-07-2021) wordt deze officieel door KIA gepresenteerd, maar we krijgen alvast een preview. Wat vinden jullie van de facelift?
Laatste antwoord door Ronald_S, -
- 39 antwoorden
- 7,9k weergaven
Is er al informatie over de Kia ceed3 navigatie software 2020? Na de onderhoudsbeurt ziet het er ineens heel anders uit. Geen bos atlas opmaak meer maar grijzer en het werk ook best wel anders? Op mijnkia vind ik alleen de 2019 handleiding die is oud
Laatste antwoord door loner1975, -
Foldable tables
door Moo- 0 antwoorden
- 640 weergaven
Opzoek naar een vervanging voor mijn Kia Stonic, heb ik ook een kijkje genomen bij Skoda. Hier viel mij op dat aantal modellen geleverd kunnen worden met opvouwbare tafels. Nu is mijn vraag of dit ook mogelijk is bij Kia en met name de Niro (gezien ik weer voor een Kia gekozen heb, never change a winning team). Mag originele zijn maar ook aftermarket. Met aftermarket graag wel eentje waar jullie ervaring mee hebben. Via Ebay en Aliexpress is er voldoende te zien/vinden. Zal voornamelijk gebruikt worden voor tablet, laptop en waarschijnlijk hier en daar wat eten. Dank jullie wel.
Laatste antwoord door Moo, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Vandaag Kia proceed gehad. Hele fijne auto. Alleen ik mis een scherm voor bandenspanning in de proceed waar ik in proef gereden heb stond dat er wel volgens mij of in ieder geval waardes. Weet iemand of het ook mogelijk is in het digitale dashboard die menuschermen te laten verdwijnen tenzij je op die knop drukt(dus het scherm voor rijassitentie etc) Als ik met spotify mijn muziek via bluetooth afspeel dan is op het stuur het pijltje naar boven om een nummer terug te gaan en het pijltje naar beneden om het volgende nummer af te spelen. Dit is best irritant. Hebben meer mensen dit probleem? Op mijn andere Ceed 3 uit 2019 was het precies andersom en veel logische…
Laatste antwoord door pdakkerman, -
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Als mijn E Soul thuis in de garage staat, alles uit, deuren dicht, dan hoor ik een lichte bromtoon bij de linker voorstijl, heeft iemand hier ervaring mee
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 831 weergaven
Navigatie is geupdatet en nieuwe app versie van UVO geinstalleerd. De status informatie is in de app te zien en de remote werkt ook. Adres zoeken in de app werkt prima . verzenden van de bestemming ook . Echter , de bestemming word niet ontvangen door de auto Wie heeft hiervoor de oplossing?
Laatste antwoord door Leo H, -
- 0 antwoorden
- 809 weergaven
Is het mogelijk om de achterlichten van een Kia Sportage van 2019 op een Kia Sportage van 2016 te monteren ?
Laatste antwoord door Loek05, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Goedenavond, Iemand heeft tegen de linker spiegel (bestuurderskant) van onze Picanto uit 2018 gezeten waardoor er een stukje plastic van het knipperlicht is afgebroken. Een belletje met de dealer leert dat dit onderdeel € 106,- kost en nog eens € 75,- voor het monteren. Dat is best serieus geld. Het hele weekend heb ik op internet gezocht naar alternatieven maar niets gevonden. Weet iemand of dit onderdeel elders te krijgen is tegen een mooiere prijs en heeft iemand dan ook een stappenplannetje van hoe je deze kan vervangen? Ik hoor het graag, alvast bedankt, Paul
Laatste antwoord door Paulie, -
- 17 antwoorden
- 3,3k weergaven
Eind februari, dit jaar, is voor mij een Niro Phev besteld. Deze zou medio juni geleverd worden. Krijg zojuist bericht dat het pas in oktober dit jaar wordt. Zijn er meerder die dit is overkomen? De dealer kon niet een duidelijke reden hiervoor geven.
Laatste antwoord door TedKiaPret, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, ik ga een Android radio inbouwen en ik ben opzoek naar de aansluitingen van de microfoon en usb poort achter op mijn blue tooth radio van mijn Ceed 2013 kan iemand mij helpen? gr. Marco
Laatste antwoord door Kia familie Roosendaal, -
kofferbakaccu 1 2
door Bernhard007- 25 antwoorden
- 10,4k weergaven
ik heb een kia niro van 2017 en heb ontdekt dat er in de kofferruimte een luikje zit met daarachter een accu. Waarvoor dient deze (kleine) accu ?
Laatste antwoord door Gerd_NL,