Kia Modellen
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, dit is mijn eerst vraag op dit forum. ik heb een Kia sportage uit 2014 en ik heb een andere radio gekocht met Android / apple carplay. Het is een Kenwood. Nu heb ik Plek om mijn stekker van mijn versterker in te pluggen. Wie weet hoe je dit op kunt lossen? Zie foto voor het stekkertje. groet, Michel
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedendag allemaal, Ik heb een Kia sportage uit 2014 en ik wil een after market radio van kenwood installeren. Nu moet ik mijn versterker stekker ergens insteken, maar ik heb daar geen plek voor. Zie foto. hoe is dit op te lossen? alvast bedankt voor jullie antwoorden. groet, Michel
Laatste antwoord door Botje1990, -
- 10 antwoorden
- 4,6k weergaven
Sinds een week heb ik een Kia Niro Hybrid van een jaar oud en heb me vandaag aangemeld bij de Kiaclub Nederland. Nu heb ik een probleem met mijn navigatie dat ik geen verkeersinfo krijg. Wel heb ik de UVO diensten geactiveerd, maar wil ik mijn hotspot aanmelden op mijn navigatiesysteem dan zegt hij als ik wifi selecteer: DE UVO-diensten zijn geactiveerd. De Wi-Fi functies zullen niet meer beschikbaar zijn. Wat doe ik fout en moet ik nog doen? zie ook melden bij bestandje
Laatste antwoord door MvH, -
- 10 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb sinds vorige week een Kia e niro gekocht. Nu viel me op dat de parkeersensoren aan de voorzijde niet werkte, althans dat dacht ik. Bij navraag bij de dealer blijkt dat je hiervoor een knop moet indrukken om de parkeersensoren aan de voorzijde te activeren.....een elektrische auto van bijna €47.000 en je moet een knop indrukken om de parkeersensoren te activeren!!!!?? Als uitleg bij de dealer kreeg ik te horen dat als je in een file rijdt het heel irritant is dat de parkeersensoren steeds worden aangesproken.....huh!!?? Ik begrijp hier werkelijk helemaal niets van Dit is echt de grootste miskeeper van Kia ooit!
Laatste antwoord door Ryrd, -
- 18 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo beste mensen van kia club Nederland . Ik ben nieuw op deze form . En ik ben pas een trotse bezitter van me rijbewijs en van me eerste auto een kia picanto 3 deur uit 2011 . Ik zou graag aan jullie me auto willen laten zien en wat ik er al aan geknutseld hebt . Rgb led strip . Gaat aan als de deur open gaat . Dit was het . In de toekomst ben ik nog misschien verplan om een wiston navigatie er in te laten bouwen , maar daar ben ik nog niet helemaal zekker van , want daar heb ik nog te veel vragen over zoals : Waar koop je zo iets ? Hoe zit het met garantie ? Het updaten van de navigatie ? Werkt de navigatie optimaal en als een tom tom ? Kun …
Laatste antwoord door Kop Koffie, Lekker, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik ben in het bezit van een Kia Picanto 1. Heeft iemand wel eens de lampjes vervangen die achter de km en de toerenteller zitten, bij mij branden er nog maar 2 en zo is het wel erg donker. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Vriendelijke groet Bob Meilof,
Laatste antwoord door Bob Meilof, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hi. Weet iemand welke dakdragers er op een kia rio 2001 passen ? Groet Berry
Laatste antwoord door Ledie416, -
- 4 antwoorden
- 4,1k weergaven
Goedemiddag allemaal, Ik zit met het volgende probleem. De kabel om de motorkap te openen is gebroken of los geraakt. Dit betreft een picanto uit 2007. Heeft iemand een idee en/of ervaring met het openen van de klep als de kabel niet functioneert ? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Wes
Laatste antwoord door Ledie416, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Ik heb enkele maanden geleden een Sorento uit 2005 gekocht, met een 2,4 MPI benzinemotor. Nu blijkt aan de acherzijde van de cilinderkop wat olie te lekken. Ik wil dit graag repareren en heb daarom een Chilton werkplaatshandboek gekocht. Daarin blijkt echter de motor, welke in mijn Sorento zit niet in te staan. Heeft iemand misschien een stukje van een handboek, waar de cilinderkop van de 2,4 MPI uit 2005 in beschreven staat? Het gaat om de samenbouw, eventuele afstellingen en de aanhaalmomenten van de cilinderkop. bij voorbaat hartelijk dank LeenS
Laatste antwoord door LeenS, -
Ik ben net lid geworden, mijn nieuwe niro komt half november (hopelijk) Zijn er mensen, die ervaring hebben met winterbanden. Ik lees, dat TPMS hier invoed op heeft? Met vriendelijke groet, Hempie
Laatste antwoord door setje, -
- 0 antwoorden
- 847 weergaven
Hoewel in het engels en niet altijd voor de opties die op de EU versis van KIA zitten is hier heel veel te leren aan opties en het gebruik daarvan. Abboneer je op het kanaal en kies de kia class Succes bij Kia class.
- 18 antwoorden
- 2,6k weergaven
Denk je, lekker elektrisch rijden, af en toe aan de laadpaal (openbaar) en dan weer verder. Nu ben ik tot twee keer toe met mijn neus op de feiten gedrukt dat de term "lekker" maar voor 50% genomen kan worden. Verleden week (7 okt) en vanavond (15 okt) ben ik erachter gekomen door de servicedienst(en) te bellen na het niet willen laden, dat de laadpalen niet het vermogen leveren als men verteld. In de meeste app's staat doodvrolijk, 2x "beschikbaar" met 11kW, maar zodra EV nummer 1 al aan het laden is en "ik zei de gek" erbij komt dat schakeld het systeem na ongeveer 10 min de toevoer weer af omdat het gevraagd vermogen niet geleverd kan worden. Lekker dan, ja daa…
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste forumleden, Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een Sportage uit 2012 met af fabriek navigatie, welke helaas hopeloos is verouderd. Updaten is een te groot risico volgens de dealer vanwege het gebrek aan geheugen in mijn unit en de grootte van de meest recente kaart pakketten. Er bestaat schijnbaar een serieuze kans dat sommige (of alle) functionaliteiten ermee stoppen of in het ergste geval zelfs kans op een zwart scherm. Omdat dat risico geheel voor mijzelf is besloten om het niet te nemen. Ik ben vervolgens op zoek gegaan naar alternatieven en daarbij loop ik tegen de beperking van de af fabriek navigatie in combinatie met de ingebouwde versterker aan…
Laatste antwoord door Bertus Boeykens, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Hoi Kia liefhebbers , Mijn naam is Ron Westra en ik ben sinds kort in het bezit van een schitterende Kia Niro Hybrid..nu is mijn vraag zou de Halogeen verlichting te vervangen zijn voor Led verlichting....weet een van jullie dit of dat mogelijk is of dat een van jullie kia niro rijders dit al mischien al gedaan heeft via de dealer??? ik hoor het graag ....dank jullie wel alvast
Laatste antwoord door xtra40, -
- 19 antwoorden
- 16,9k weergaven
Hebben jullie ervaring met het verlagen van de bodem van de kofferbak? Onder de mat zitten standaard allemaal schuimrubber blokken met vakjes. Die kunnen er uit en zodoende kan je je vloer verlagen en flink aan bagageruimte winnen. Dat zou ik graag doen, maar wat is wijsheid? Zelf aan de knutsel of iets bestellen, want de originele bodem is te klein om goed te passen als je verlaagt. Op SpeakEV (https://www.speakev.com/threads/want-even-more-boot-space.138274/) staan voorbeelden van doe-het-zelf. Maar ook van een vloer die je in de VS kunt bestellen: https://www.kia.parts/oem-parts/kia-floor-mat-85710g5200wk?c=Zz1ib2R5JnM9aW50ZXJpb3ItdHJpbS1yZWFyLWJvZHkmbD00Jm49QXNzZ…
Laatste antwoord door Rokil, -
- 6 antwoorden
- 9,7k weergaven
Sinds een week heb ik de e-Niro MY2021 in bezit. Ontvangen in de extreme kou en dus maar meteen de 'winter mode' ingeschakeld. Nu wordt het weer warmer en begin ik me af te vragen bij welke temperatuur het zinvol is om de wintermode weer uit te schakelen. De omschrijving van wintermode in de manual zegt daar niet veel over. Iemand hier ervaring mee? "The Winter mode is efficient during the winter time when the high voltage battery temperature is low. This mode is recommended to improve driving and DC charging performances during winter by raising the battery temperature to an adequate level. However, this may reduce the distance to empty significantly as the high…
Laatste antwoord door Nirooo, -
- 4 antwoorden
- 9,5k weergaven
Net op “mijnkia” zitten rondneuzen omdat de Niro vandaag een olie beurtje heeft gehad en tot mijn verbazing kom ik de 2019 versie van de onderhoud en reparatieprijzen tegen. Zoals te verwachten zijn de prijzen tov 2018 weer gestegen. Bijvoorbeeld de kleine beurt was in 2017 €199,50 in 2018 €215,50 en nu €217,00 en verder vielen me op dezelfde pagina nog 2 dingen op. Er staat nu een extra regel in met de inhoud “Volgorde type onderhoudsbeurt: Olie, Kleine beurt, Olie, Grote beurt” en de regel “Remvloeistof koppelingssysteem verversen (elke 2 jaar / 30.000 km)” is verdwenen. Tis maar een weet.....
Laatste antwoord door chippie777, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
zojuist mijn 2018 Kia Picanto 1.0 CVVT EconomyPlusLine opgehaald, maar nu heb ik een vraagje over de Bluetooth telefoon bediening... Hoe kan ik door mijn contacten bladeren? of is dit niet mogelijk.. het lijkt er op dat in de handleiding staat dat alleen het laatst gebelde nummer gekozen kan worden !? lijkt mij raar maar hopelijk kan iemand hier mij daar iets meer over vertellen.
Laatste antwoord door Machlo, -
- 28 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo, we zijn op zoek naar 16 inch wieldoppen voor de kia niro, bouwjaar 2019. Deze kunnen alleen via de kia dealer verkregen worden. Het gaat om aerodynamische wieldoppen. Zijn er alternatieven? En heeft iemand er ervaring mee? We horen het graag. Groeten, Cor.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Nu wil het voorval zo zijn dat ik af en toe met meerdere mobieltjes (prive en werk) aan het rijden ben. Is hier iemand die daar ervaring mee heb. Ik weet bijvoorbeeld dat het infotainment systeem maar met slechts 1 mobiel tegelijk verbinding kan maken.
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 33 antwoorden
- 5,1k weergaven
Vandaag de 10.000 km aangetikt. Slechts 2x niet aan de thuislader gehangen voor totaal circa 20 kwh, dus dat is verwaarloosbaar. De meter in de meterkast staat op 1660 kwh totaal geleverd aan de Kia. Heeft iemand vergelijkbare getallen? Ik heb een DC lader thuis dus ben even nieuwsgierig hoe dat bij andere laders uitpakt. De Kia zelf heeft geen idee hoeveel kwh er binnen gekomen is, of staat dat ergens in de app? misschien ga ik die dan toch een keer bekijken
Laatste antwoord door Elhovo, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Misschien is deze youtube reeds bekend maar bevat een aantal opties die ik in ieder geval niet kende.
Hoe krijg ik de UVO app werkend?
Laatste antwoord door Beos, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Tot nu toe 2 maal binnen enkele dagen weigert de cee'd om te starten, wel gaat de hele kerstboom in het dashboard aan. Na de 2e maal Anwb gebeld en nog eens geprobeerd te starten, nu startte de auto weer probleemloos. Anwb weer maar afbesteld. Ben vanaf nu de reservesleutel maar gaan gebruiken (in beiden zit een vrij nieuwe batterij) probleem heeft zich tot op nu niet herhaald. Toch wil ik wel graag 2 bruikbare sleutels in mijn bezit hebben! Graag een oplossing ?? Bvb. dank.
Laatste antwoord door Adri22, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben sinds kort een zeer tevreden berijder van een Ceed SW GT-line. Inmiddels is alles wel ingesteld zoals ik wil, ik blijf alleen zitten met een opvallend ding: ik lijk geen favoriete (telefoon)contacten te kunnen instellen. Dat lijkt me nou niet echt een premium functie, dus waarom zou dat ontbreken? Iemand een idee?
Laatste antwoord door David Bernard,