Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedemiddag, Ik ben in het bezit van een kia c'eed sw gt-line business edition uit 2021. Nu overweeg ik om een trekhaak te monteren, het liefst een afneembare. -Weten jullie of dit mogelijk is bij dit model? - Welke merk / type haak is dit? - Moet je veel uit de bumper snijden? - Iemand een foto? Met vriendelijke groet, Pieter
Laatste antwoord door René D, -
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Dag allen, Ik wil graag even iets navragen hier. Heb al wat terug gezocht, maar vraag het toch nog even na. Klopt het dat de aux-usb aansluiting in het paneeltje van mijn Picanto 3 (zoals die er standaard in zit) in de basis niet werkt, maar dat je die eerst moet “verbouwen” om hem werkend te krijgen? Heb bv geprobeerd om een dab+ ontvanger aan te sluiten maar die wordt niet herkend.
Laatste antwoord door Machlo, -
- 58 antwoorden
- 31,3k weergaven
Mijn e-Niro heeft een prachtige optie genaamd VESS (Virtual Engine Sound System). Oftwel een geluidje tijdens het rijden op lage snelheid zodat voetgangers je auto toch opmerken (EV maakt normaal geen geluid natuurlijk). Deze optie staat standaard altijd aan maar kan per rit uitgezet worden door de knop in te drukken. Echter bij de volgende rit (auto uit en weer aan) staat VESS weer geactiveerd. Is er een mogelijkheid om dit aan te passen? Ik zou VESS standaard uit willen hebben en per rit aan kunnen zetten.
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 1 antwoord
- 3,3k weergaven
Hey beste mensen, ik heb een vraag over mijn Kia Rio die ik net heb, namelijk ik zou graag apple carplay willen installeren, maar mijn kia heeft al een orginele multifunctioneel scherm ingebouwd. (zie foto) is het mogelijk om met een apple carplay dongle alsnog hetzelfde effect te krijgen? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door xtra40, -
Ik heb na15000 km volgens de garage gecupte banden, gevolg zeer veel herrie en je hoort bij 30 tot 50 km net of er een lager geluid maakt. Heb de achterbanden omgewisseld naar voren maar er veranderd niets. Mag dit bij toch wel een goed merk als michelin. En zijn er meer niro rijders met dit probleem?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 0 antwoorden
- 680 weergaven
Beste Kia fans, Heeft iemand ook last bij het open en sluiten van het kofferdeksel dat de scharnieren een schurend geluid maken? Ik heb reeds meerdere keren wat olie aan de scharnieren gedaan maar dit helpt weinig. Tenzij het de dempers zijn maar die kans lijkt me klein. Het is in het begin en eind als de koffer bijna open en gesloten is dat je dat schurend lawaai hoort... Ik vind het vervelend dat lawaai.
Laatste antwoord door HANSIEBOY1974, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Kan iemand mij adviseren welke dashcam jullie aanraden? Liefst zo onopvallend mogelijk, niet in de wegzittend. Welke ervaringen hebben jullie? Volgens mij staat er op het hemelverlichting constant spanning dus zou ik evt daar kunnen aftappen toch?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 19 antwoorden
- 2,4k weergaven
Weet iemand wat het geluid uit het dashboard is wanneer je de auto start bij koud weer? Betreft een Kia sportage 1.7crdi. Volgens een verkoper van de garage is dit het opstarten van bepaalde sturingen? Dit hoor je enkel als het behoorlijk koud is. Net voor je de auto start en ingestapt bent voor je dit ook al. Ik ben benieuwd...
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste forumleden, Ik heb sinds een maand een tweedehands Kia Sportage 3 gekocht 1.7crdi 115pk. De wagen rijdt prima, alleen gebeurd het regelmatig als ik de auto ontgrendel en instap,je een zoemend geluid vanuit het dashboard hoort. Het lijkt precies de cd van de autoradio die draait maar dit is het niet. Het is ook niet iedere keer als je instapt dat je het hoort. Meestal na lange stilstand. Volgens de garage zijn dat modules die opstarten. Iemand die dit kan bevestigen?
Laatste antwoord door HANSIEBOY1974, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo, Ik heb op mijn SP4 LED dimlicht geplaatst, echter de rechterzijde wilde niet branden. Als ik de lampen wisselde bleef het probleem rechts. Mijn conclusie was dat het niet aan de LEDlampen ligt, echte de orginele HB3 halogeenlampen deden het wel aan 2 zijden. Tot ik per ongeluk de connector verkeerd om instak. Het past wel maar de klik om te vergrendelen is er niet, toen werkte het wel perfect ook aan de rechter kant. In de fasbriek heeft men de draden kennelijk gewisseld wat voor een halogeen niets uitmaakt, maar voor de potentiaal gevoelige LED wel. Ik heb geprobeerd de draden te wisselen in de kia stekker, maar als ik het groene borgplaatje weghaal gaan de pe…
Laatste antwoord door Riker, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hier dus:
-
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Goedemorgen, Deze week is mijn nieuwe Kia Ceed SW aangekomen! Echt een mooie auto! Nu heb ik even naar de softwareversie gekeken en het lijkt er op dat het niet de nieuwste versie is: Model: CDAP.S5BLC.AEU Software: CD-P_20.EUR.S5W_L.001.001.200923 Firmware: CD_P_20.EUR.02.200720.MICOM NAV APP: STD5W.EUR.KMC.200730.d7ee51e2_20RU1 Het lijkt er dus op dat het de software van 2020 is. Is er iemand die weet wat de meest recente versie is?
Laatste antwoord door Rightdevil 1977, -
- 2 antwoorden
- 688 weergaven
Hallo allemaal, Vanaf vandaag hoor ik ook bij de club met een sportage 3 en ben er erg blij mee Ik heb alleen een vraag over de verlichting. Ik kan dit namelijk nergens vinden. Is er een mogelijkheid dat de verlichting uit gaat als de auto wordt vergrendeld. Dit gebeurd nu wel in de automatische stand, maar niet in de "gewone" stand. Dan blijven de led lampjes en de achterlampen branden. Is dit wel mogelijk?
Laatste antwoord door Jesse, -
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Kia heeft in de originele accessoires een hoes voor de voor- en zijruiten voor de Niro. Heeft iemand deze hoes al Hoe bevalt deze ? En hoe bevestig je hem? Ik heb gezocht naar een filmpje op Youtube maar kan niets vinden.
Laatste antwoord door Derrek, -
- 0 antwoorden
- 531 weergaven
Te koop: 4 Michelin 4x4 Alpin 245/70 R16 107S winterbanden. Perfecte winterbanden op stalen velg met dik profiel. Alsof je op rails rijdt. 1 winter gebruikt op Kia Sorento. Ze liggen al een tijd (Dot 4805) maar zijn nog prima. Geen uitdrogingsverschijnselen.
Laatste antwoord door Pentcho, -
verlichten
door Richarda- 0 antwoorden
- 873 weergaven
Goede dag ik heb een vraag over verlichting. Graag zou ik wat witter licht willen hebben in de koplampen maar ik zoek me rot op internet maar kom er niet uit. ik heb een Venga uit 2011 daar zit nu gewoon licht in. Er zit H7 in En moet ik dan ook mijn kleinere lichten ook aanpassen? Richard
Laatste antwoord door Richarda, -
Flitspalen
door Joepel- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Weet iemand hoe je flitspalen kan installeren / instellen op de Navi van de nieuwe Sportage 4.
-
stoelverwarming
door kiaatje55- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
nu de winter haar intrede doet. schijnt de stoelverwarming niet te werken. rijderskant ik duw het knopje in en na plm 10 seconden gaat hij weer uit. ik heb wel het idee dat de stoel warm word. weet iemand wat het zou kunnen zijn hartelijk dank voor de moeite
Laatste antwoord door kiaatje55, -
geplande klimaatregeling
door Gast Tomm- 0 antwoorden
- 803 weergaven
Goedenavond allemaal, Ik krijg elke keer een foutmelding ,kan schema niet naar voertuig sturen. Iemand enig idee?
-
- 10 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ben al op internet aan het zoeken geweest, maar kan geen werkplaats/service handleiding vinden van de Kia Sportage 2011/2012 .. Is er iemand die deze toevallig digitaal heeft of hier een linkje naar heeft?
Laatste antwoord door André van, -
"zagend¨ rijden
door Gast Boanvdv- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Al enige tijd ondervond ik problemen met het rijden op constante snelheid. De auto hield in en gaf gas bij, zogenaamd zagend rijden. Heel extreem in de sportstand, maar ook in de normale rijmodus. Afgelopen vrijdag 9 oktober, is de auto naar de dealer geweest. Mijn ervaring bleek een bekend probleem te zijn, waar inmiddels ook een software-update voor beschikbaar is en geïnstalleerd werd. Mijn eerste, voorlopige, ervaring is positief. Hij rijdt een stuk vloeiender. Dus mocht het een herkenbaar probleem zijn, afspraak maken!
-
- 9 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo, Wellicht is hier al een topic over, dan excuses. Maar bij het doorzoeken van het forum kon ik hier in ieder geval niet iets over vinden. Op dit moment ben ik in het bezit van een Kia Rio uit 2015. Nu hebben mijn vriendin en ik kortgeleden ons eerste kindje gekregen en merk ik dat de Rio niet heel ruim is. De kinderwagen moet grotendeels uit elkaar gehaald worden wil deze in de bagageruimte passen en dan moet de rest van de spullen op de achterbank. Dit is prima voor nu, maar toch ben ik mij aan het oriënteren op een wat ruimere auto. Kia bevalt mij goed en een van de overige Kia modellen ben ik best te spreken over de Niro. Ik rij 30.000 kilometer pe…
Laatste antwoord door Harald Kia, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
De achtergordel in mijn Picanto (2011) is beschadigd en moet ivm APK vervangen worden. Ik heb al een andere gordel, maar moet die er nog inzetten. Daarvoor moet de kap / bekleding eraf. Ik las dat dat een kwestie is van eraf wippen, klopt dat idd? Of gaan er dan dingen stuk...?? Alle tips zijn welkom om dit klusje te klaren Dank alvast!
Laatste antwoord door Adriaan101, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hi, Een tijdje geleden heb ik een software update ontvangen op mijn Ceed. Het infotainment scherm heeft een totaal nieuw uiterlijk gekregen met de paarse accenten. Het instrumentencluster is echter nog volledige in de 'oude stijl'. Als ik op de Kia website kijk bij de Ceed, dan heeft ook het instrumentencluster de nieuwe look. Zie de foto, weet iemand of deze look wordt uitgerold over alle ceeds?
Laatste antwoord door Thom Lageveen, -
Brandstof verbruik
door Gast- 21 antwoorden
- 8,6k weergaven
Hoi leden, Nu heb ik een nieuwe Sportage en tot nu toe 3x getankt. Maar het verbruik komt nog niet in de buurt van de fabrieksopgave. (7,6l/100km) (1:13,16) Nu weet ik dat de fabrieksopgave een heel positief getal is, maar dan nog kom ik daar niet bij in de buurt. 1e tankbeurt 1:8,4 2e tankbeurt 1:10,41 3e tankbeurt 1:9,96 Heb nu een goeie 2100 kilometer op de teller staan en moet dus nog verder inrijden. (Auto is geleverd met ongeveer 520 km op de teller). Ik tank alleen Shell V-Power, ondanks dat de dealer aangaf E5 en E10 ron91 te kunnen tanken. Gaat het verbruik nog verbeteren of moet ik rekening houden met gemiddeld 1:10??