Kia Modellen
-
Dit is een topic om over de keuze van de laadpaal te discussiëren, Welke laadpaal heb je besteld of heb je al een? 1 fase, 3 fase? Verzwaarde aansluiting thuis?
Laatste antwoord door JohanGM, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, Nieuw hier op het forum, maar ik lees al best een tijdje mee. We hebben net onze Gaskia uit 2015 naar Veenendaal gehaald. Uiteraard willen we die wat opleuken/updaten. Deze post gaat over led lampen. Eigenlijk willen we alle gloeilampen vervangen voor led (kenteken, binnen, achterlicht (incl. achteruit) en de koplampen). Dat hebben we bij onze Benz (canbus) ook gedaan, maar ik lees o.a. in deze post uit 2014 https://www.kiaclub.nl/topic/16375-picanto-led-richtingaanwijzers/ en op andere posts steeds over ‘snel knipperende’ ledlampen vanwege de stroombelasting (weerstanden ertussen). Speelt dat issue nog steeds? Naar mijn weten las ik…
Laatste antwoord door Gaskia, -
- 2 antwoorden
- 866 weergaven
Hallo allen, Ik heb de krukaskeerring en een koppeling vervangen van een picanto 1 SA ('06 BJ). Nadat dit was gelukt kwam er een volgend probleem. Als ik hard rem en naar rechts stuur valt of de motor uit of de abs gaat in werking op de linker voor rem. Heeft iemand hier ervaring mee en/of een eventuele oplossing? MVG Tyler
Laatste antwoord door Ledie416, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Sinds 10 maanden in het bezit van een e-niro 64kWh Executiveline tot de volle tevredenheid. Ik heb een thuislader (Wallbox) en ben gewoon thuis op te laden. De laatste 2 maanden geeft na het volledig opladen van de accu (100%) de display aan dat ik slechts 400 a 405 kilometer kan rijden? Natuurlijk weet ik dat de 454 km die door kia beloofd worden volgens de standaard nooit gehaald kunnen worden. Maar ik vind het vreemd dat mijn auto dus nooit de beloofde kilometrage aangeeft. Degenereert de accu dan zo snel en wat betekend dit voor de toekomst? Hebben meer kia e niro rijders deze ervaring?
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Gisteravond wilde ik tijdens het rijden mijn spiegels verstellen. In het donker kon ik de knopjes niet direct vinden, iets wat mij voor mijn gevoel niet eerder zoveel moeite had gekost. Het viel mij op dat in tegenstelling tot de knoppen voor de raambediening de knoppen voor de spiegelbediening niet verlicht zijn in het donker. Ik heb het gevoel dat dit eerder wel zo was, is het lampje kapot of waren deze knoppen nooit verlicht en beeld ik het me slechts in dat ze we verlicht waren? Is er iemand bereid dit te checken bij zijn Ceed3? Voel me bezwaard om langs de dealer te rijden terwijl blijkt dat er helemaal geen lampje in zit... 😅
Laatste antwoord door Headlong, -
- 9 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ben in bezit van ceed 3 sw uit 2020. Ik stop de auto. Zet hem op de parkeerrem. Stap uit. Doe de auto met smartkey op slot. Er blijft dan iets piepen, en gaat na een minuutje uit. Alles is uit, verlichting is uit, alles vergrendeling en toch dat piepje. Weet ook niet waar het vandaan komt. Iemand een idee wat er eventueel nog aanstaat of hoe ik het signaal uit kan zetten? Alvast bedankt voor jullie reacties
Laatste antwoord door Erwan Geerdink, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Mijn Kia Niro Executive line 2021 moet volgens beschrijving afgeleverd zijn met een AEB/FCA systeem, indien nodig moet de auto uit zich zelf een noodstop kunnen maken, daar ik hier aan twijfel of dit werkt heb ik een groot stuk karton in de parkeergarage neergezet en met een snelheid van 35 km hier naar toe gereden, de Kia stopt echt niet en rijdt het karton zo omver. Zijn er Kia eigenaren die dezelfde ervaring hebben ?
Laatste antwoord door Bernd, -
- 5 antwoorden
- 5,2k weergaven
Gisteravond een kort en snel ritje naar dochterlief voor wat spulletjes, alleen onderweg wilde ik van muziekdrager wisselen (van USB naar Radio) en kreeg toen de melding ......niet mogelijk in camera-modus. Ik dacht, hoe kan dit, ik ben aan het rijden (vooruit). Tijdens de terug rit werd ik gebeld en kon dus ook het gesprek niet opnemen, RRRRRR Eenmaal thuis toch het één en ander geprobeerd waarbij zelfs, na de auto uitgezet te hebben en na een paar minuten weer gestart (aan dus), het scherm helemaal zwart bleef. Ik ga vanavond nog een keertje kijken en testen maar was even nieuwsgierig of hier toevallig iemand dit eerder aan de hand heeft gehad. Wordt vervolgt...…
Laatste antwoord door Jojan265, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ik heb een 1.6 Venga uit 2010 met 95000 op de teller. als ik achteruit rij dan hoor ik een piepend geluid. In de eerste instantie dacht ik dat het om blokken en schijven ging maar deze zijn recent vervangen. Dit geluid komt ook terug maar in mindere mate als ik op de motor afrem. Nu vermoed ik zelf koppeling of versnellingsbak. Heeft iemand hier de zelfde ervaring mee gemaakt of weet wat het zou kunnen zijn?
Laatste antwoord door Herr Flick, -
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
vraag aan jullie ik heb een kia ceed 2021 daar wil ik graag ledverlichting in hebben voor dimlicht ik zie vele setjes te koop maar er zit vrij weinig ruimte tussen de lamp en stofkap wie kan mij zeggen welke setje goed is voor mijn auto??? alvast bedankt gr emiel
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo. gisteren heb ik nieuwe winterbanden onder mijn Kia Niro gelegd. Alleen waren de censoren nog niet in geprogrammeerd op mijn auto. Dus kreeg ik melding dat ik geen banden spanning had. Dag mee gereden en gisteravond wilde ik weg rijden en kwam er te staan remmen controleren en kon ik niet meer rijden of wat dan ook anwb gebeld. Maar na een uur weer proberen was de melding weg de anwb denkt dat het komt omdat mijn censors nog niet geprogrammeerd zijn. Heeft iemand hier ook ervaring mee? groeten Martijn
Laatste antwoord door Martijn25, -
UVO of Kia Connect? 1 2
door Gast ElectricKia- 38 antwoorden
- 10,7k weergaven
Ik vraag me af welke app we nu moeten nemen. Onze dealer heeft UVO app op de telefoon geïnstalleerd maar ik steeds vaker online, ook op de Kia site, de Kia Connect app. Welke moeten we nu gebruiken?
Laatste antwoord door Michel_1970, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Is de koppeling van de Sportage automaat dct7 af te stellen??
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 17 antwoorden
- 12,1k weergaven
Privatelease contract getekend voor een Kia e-Niro 64 kw dynamicplus. Nu blijkt dat hierin standaard geen warmtepomp in zit.. zonder wamtepomp is de auto op voorraad en kan eind februari worden geleverd. Met warmtepomp moet de auto worden besteld en zal naar verwachting ergens in mei juni worden geleverd. met warmte pomp gaat de private lease wel omhoog. Weet nog niet hoeveel per maand. wat is verstanding wel of geen wamtepomp??
Laatste antwoord door yvdhaak, -
Keyless entry
door Bas 1975- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hoi, iemand ervaring mee dat keyless entry niet werkt aan de bestuurders kant, bijrijders kant functioneert wel gewoon goed?
Laatste antwoord door SmurfenB, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Als ik de stoelverwarming aanzet gaan 2 vd 3 lampjes knipperen en krijg ik het ook niet meer uitgeschakeld. De stoel warmt ook niet.. Wat kan dit zijn en hoe verhelp ik dit.
Laatste antwoord door SmurfenB, -
Snel steenslag
door Wutroe- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
Het valt mij op dat mijn Proceed al vrij veel steenslag heeft, en dat na ruim 11k aan kilometers. Ik rijd naar mijn idee normaal, ben geen bumperklever o.i.d.. In vergelijking met mijn vorige nieuwe auto's vind ik het best snel gaan, op zowel de voorbumper als motorkap zitten al meerdere plekjes. Hebben anderen hier ook last van? In mijn geval gaat het om Blue Flame metallic lak, al vraag ik me af of dat verschil maakt.
Laatste antwoord door ProceedJR, -
- 7 antwoorden
- 9k weergaven
Heb mijn Niro nu iets meer dan een week en ben zeer tevreden. Alleen sinds vandaag krijg ik de melding "conditions not met" bij het inschakelen van de cruisecontrol. Ik heb de radar sensor gecontroleerd, maar die is schoon. Iemand een idee?
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb sinds een week een nieuwe Niro. Het valt me op dat de luidsprekers achterin vee zachter klinken dan die voorin de auto. Fluisterzacht. Als ik met de voor- achter instelling alleen het geluid van de achterste boxen laat horen, hoor ik misschien 10 of 20% van het volume van de voorste boxen.
Laatste antwoord door Moos, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste Sportage rijders, ik heb sinds kort een Sportage uit 2013 en kwam erachter dat onder de arm steun een aansluiting voor de smart key zit alleen kan ik nergens terug vinden waar deze precies voor dient weet iemand hier waar deze voor dient? alvast bedankt!!! met vriendelijke groet, Bibi
Laatste antwoord door wimme, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste kia rijders, Heeft iemand ook al gehad dat de handrem van zijn sportage niet voldoende werkt? Bij het aantrekken van de handrem op een helling loopt de auto nog een kleine fractie achteruit. De handrem moet je nochtans niet extreem hoog aantrekken. Nazicht bij de garage vertelden ze me om een nieuwe afspraak te maken wegens tijdsgebrek. Ze vertelden me dat de rechterachterrem later in werking treed. iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Laatste antwoord door HANSIEBOY1974, -
kia niro 2020
door johans67- 17 antwoorden
- 4k weergaven
hallo ik heb een kia niro dynamicplus line 2020 en ik zag dit plaatje zitten ,er zit wat achter maar wat ??? het blijft een vreemd gezicht . mischien iemand die het hier weet
Sensor kofferbak
door Saskiap- 1 antwoord
- 713 weergaven
hallo, De kofferbak geeft aan dat hij nog open is terwijl hij toch goed gesloten is wat als gevolg geeft dat ik steeds het peipend geluid in de auto heb. Weet iemand hoe ik dit tijdelijk kan oplossen? garage heeft momenteel geen tijd en ik wordt gek van dat gepiep Dank je
- 1 antwoord
- 655 weergaven
We hebben onze e-Niro nu ruim twee jaar en ging goed, maar ca 3 maand geleden reden we per ongeluk weg toen hij nog aan de laadstekker hing. Voorheen weigerde hij in zo’n geval te starten en gaf een signaal. Laten nakijken maar niks gevonden. Sindsdien letten we er zelf ook beter op, maar gisteren ging het in alle haast toch weer bijna mis- deze keer op tijd gezien en de stekker verwijderd voor er spanning op de kabel kon komen. Weetje een afspraak gemaakt voor nazien. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Weet iemand of de aircopomp van de Kia Hybrid aangedreven wordt door de motor (mechanisch) of dat deze elektrische wordt aangedreven?
Laatste antwoord door Moos,