Kia Modellen
-
- 19 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hoi, het lukt mij niet om een adres vanuit UVO app naar de auto te sturen. Hebben meer gebruikers hier last van? gr Rudi
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Kan ik dat ergens aanzetten of staat dat automatisch aan. Ik vraag dat hierom. Vanmiddag van Amsterdam naar Hoorn gereden. Is dan een 100 km weg en dat staat ook op de borden, maar het navigatie scherm gaf 120 km aan. Navigatie zelf was niet in gebruik. Is trouwens al jaren een 100 km weg. Alleen S nachts 130.
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Op Youtube een filmpje van Nextmove (Duitstalig) waarbij een snelheid van 260 op de teller gehaald wordt. (Even na 7:00)
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 0 antwoorden
- 724 weergaven
Heeft de Stonic Urban edition deze mogelijkheid?
Laatste antwoord door Geert M, -
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
Waar in het menu van het scherm kan ik zien of deze aan of uitstaat.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 25 antwoorden
- 10,2k weergaven
Ik heb een e-Niro die ik via het normale stroomdet thuis oplaad met de druppellader. Dat ging altijd goed (duurt lang, maar dat is geen probleem). Sinds een week lukt het niet meer. Hij begint met laden en na een minuut knalt hij er uit. Iemand ervaring hiermee? Hoe op te lossen?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
Waarschuwingsignaal
door R.J.- 15 antwoorden
- 2,1k weergaven
Wellicht bij de verkeerde topic gepost, maar mijn nieuwe Executive geeft een nogal luid signaal als ik wil invoegen als de dodehoek melding nog in mijn spiegel staat. Is het volume van dat signaal aan te passen en zo ja, waar?
Laatste antwoord door HenkM, -
Beste iedereen, Verleden week een GT besteld in Experience Green met panodak. Geschatte levertijd bij de dealer is 31/07 en ten laatste op 30/09. Ben eens benieuwd wat het uiteindelijk zal worden!? Ik had ook een offerte op maat voor de GT-line en dat was slechts €900 minder en dus was de keuze snel gemaakt. Heb ondertussen enkele details via de dealer gekregen ivm MY22, die ik graag wil delen. Let wel: het gaat om een Belgische wagen via de Belgische invoerder!!!, dus dat zal niet allemaal gelijk zijn met de NL-uitvoering! >die praktische rails om eea vast te zetten, heeft de invoerder niet weerhouden en zijn ook in aftermarket niet beschikbaar omd…
Laatste antwoord door PROKIA, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goedenmiddag, Ik heb recent een android headunit besteld, en hier komen wat standaard functies bij als een carkit. Nu wil ik mijn stuur van de rio 3 (zonder functies) vervangen voor een stuur van een kia rio 4 (leder, cc, telefoon opties). Voor zo ver ik kan zien lijkt me het verder hetzelfde stuur? En dus de hamvraag, kan ik een stuur van een rio 4 op een rio 3 zetten? Alvast bedankt voor uw reactie
Laatste antwoord door xtra40, -
- 12 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik heb sinds 5 weken een nieuwe Xceed 1.0 Dynamico line daarvoor een 1.6 Cee’d sw van 2013. Ik heb nu 1100 km op de teller staan. Het brandstof verbruik is erg hoog zo 1 op 11 ongeveer ik ben een rustige rijder. Wat is het brandstof gebruik bij jullie? Met mijn ceed reed ik makkelijk 1 op 16.
Verkeersborden lezen
door R.J.- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoe/waar kan ik controleren/instellen dat de verkeersborden worden "gelezen"? Krijg wel een verkeersbord te zien, maar dat kan ook gewoon in het navigatie systeem zijn opgenomen
Laatste antwoord door R.J., -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Nu het weer lekkerder wordt, probeer ik soms met mijn ramen open te rijden. Toch sluit ik elke keer weer de ramen. Welk raam of combinatie van ramen je ook opent in diverse standen, er blijft een klapperend geluid/druk ontstaan in de auto. Ik merk dat ik dat als dusdanig irritant ervaar, dat ik steeds mijn ramen sluit. Ik heb geen panorama dak in de dynamicplusline. Ik heb nog geen andere vergelijkbare auto's geprobeerd, maar hoe is jullie ervaring? Met welke raam/welke ramen rijden jullie het liefst open? Heeft iemand ervaring met winddeflectors/wind guards/ wind visors/zijwindschermen?
Laatste antwoord door SmurfenB, -
Haperende motor
door Hjk0104- 2 antwoorden
- 994 weergaven
De motor start komt op toeren maar valt gelijk daarna af. Als opnieuw start en even gas blijf bijgeven, een sec of 10, blijft de motor stationair lopen en reageert hij normaal Als de motor wam is en je wilt wegrijden komt de motor bij gasgeven niet op toeren. Dit pas na 5 a 7 seconden, dan verder geen probleem. Gedaan Bobone kabels en bougies vervangen. Betreft 2.7 benzine automaat
Laatste antwoord door Hjk0104, -
Uitrusting Executive
door R.J.- 0 antwoorden
- 995 weergaven
Ik vind wel dat de Executive adaptieve koplampen zou mogen hebben, evenals een electrische achterklep. Wat missen jullie op de Executive?
Laatste antwoord door R.J., -
- 2 antwoorden
- 7,5k weergaven
Sinds jan. van dit jaar ben ik in bezit van een Kia Niro HEV DynamicLine. We wilden graag nog met ons caravannetje weg en dan zou 1300 kg trekgewicht ruim voldoende moeten zijn. Het rijden in de Niro bevalt me prima, de auto is ruim, motorisch geweldig met het schakelen tussen elektro- en benzinemotor en een verbruik van meer dan 1:20 is tegenwoordig ook niet verkeerd. Het is geen snelheidsmonster dus ik ben wel benieuwd of het een beetje lukt met de caravan. Is het allemaal koek en ei dan? Nou nee. Of zoals mijn zoon het zo kernachtig verwoordde na zijn eerste rit: “Wat maakt dat ding een herrie!”. En inderdaad, dat kan niemand ontkennen. Allerlei infantiele jingletjes…
Laatste antwoord door Derksen, -
Wielslotmoer
door Benno- 1 antwoord
- 1k weergaven
Heeft er iemand ervaring met wielslot moeren, welke niet van Kia zijn. Vriendelijke groet, Ben Fenneman
E-Soul vraagjes
door Keith- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Beste E-Soul-rijders, Ik overweeg onze Renault Zoe uit 2013 te vervangen door een auto met net iets meer bereik en net iets meer ruimte op de achterbank. Dus: 1. Waar kan ik op rekenen qua bereik voor een gebruikte Kia e-Soul (het vorige model), is de batterij dan typisch veel gedegradeerd? 2. Weten jullie of drie kinderen (nu twee peuters in zitjes en eentje van 6 ertussen, en later zonder zitjes) passen op de achterbank? Reviews laten zien dat drie volwassenen een beetje krap is, maar dat is voor ons voorlopig toch niet aan de orde. Uiteraard zijn andere suggesties of opmerkingen ook welkom. Groet, Keith
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hi all, vrijdag mijn supermooie rode Kia Niro PHEV uit 2019 opgehaald. Import uit Duitsland en helaas vergeten om even goed te kijken voor ik wegreed of de status nog hetzelfde was als toen ik de proefrit had gemaakt. Ik zie nu dus een losse witte stekker hangen onder het dashboardkastje uit. Bij nader onderzoek lijkt het wel of er een beschermplaat mist. Zie foto's. Natuurlijk heb ik de dealer ook al een berichtje gestuurd maar ik dacht misschien weet iemand op het forum waar de stekker hoort en of daar inderdaad een plaat hoort te zitten. (google is lastig want mensen maken niet vaak trots een foto van de onderkant van het dashboardkastje
Laatste antwoord door Flying_Dutchman, -
- 4 antwoorden
- 698 weergaven
Sinds dinsdag in het bezit van een Kia e-niro executiveline 64kw. Na 30 jaar Mazda rijden ( meredeel met mazda 6en) overgestapt naar vol EV. Aangezien mazda daar nog wat mee achter blijft en ik een auto zocht die ver komt op 1 lading en ook nog eens binnen mijn budget paste kwam ik op deze uit. na de eerste 150 km te hebben gereden deze week kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben. Wel gaat er een geheel nieuwe wereld voor mij open, en is ieder vergelijk met mijn vorige auto’s appels met peren vergelijken. vandaag voor het eerst aan de stekker gehangen wat toch een spannende gebeurtenis is. Maar alles werkt. Ik gebruik een thuislader, een zappi 2v. En maak zoveel…
Laatste antwoord door Andre078, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
hallo . ik ben op zoek naar de maten van een 18"thuiskomer voor mijn kia soul uit 2011. graag de maten van de velg en band als mogelijk. of nog mooier als iemand er een over heeft. . mvg igno goossens
Laatste antwoord door Igno Goossens, -
E-Niro, of toch niet.. 1 2
door Spades- 42 antwoorden
- 5,5k weergaven
In mijn voorstel topic en het stamtafel topic al eens genoemd maar het blijft door etteren dus ik open even een eigen topic. Inmiddels 3 weken geleden gaan kijken bij een E-Niro uit 2021 (DynamicPlus:Line) met nog geen 3.000 kilometer op de teller. Daar aangekomen bleek de auto in storing te staan, 12 volt accu was leeg gegaan tijdens transport. Deze hebben ze vervangen waarna de auto een storing had die niet weg ging. Hij wilde ook eerst niet uit zichzelf bewegen, begreep dat dit later wel kon. Een storing in het 12 volt circuit was ik niet perse bang voor dus na een proefrit in een vergelijkbare auto overstag gegaan. Anderhalve week later zou de auto klaar z…
Laatste antwoord door pinguins, -
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb hier al eerder een topic over gepost. Bij het uitschakelen van de auto blijft er een tijdje een hoge piep hoorbaar. Volgens de dealer is dit de gasklep die zijn stand zoekt. Dit schijnt bij alle ceed zo te zijn bij dit model vanaf moment van uitkomen. Ik heb een ceed sw uit eind 2020 met 29000 km op de teller. Ik vind dit erg vreemd en heb dit bij geen andere auto gehad. Zijn er mede ceed-rijders die hetzelfde probleem hebben? Is een super irritant geluid en voor zo'n jonge auto verwacht ik toch beter.
Laatste antwoord door SmurfenB, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb kia ceed uit 2012, nooit geen problemen gehad totdat ik van de week naar me werk wilde gaan en mijn auto starte niet. Accu is niet leeg want alles brand, koppeling in trappen en dan hoort hij te starten maar helaas. Mijn start knop gaat wel op ON en hoort daarna naar Acc tegaan zodat ik starten maar dat gebeurd niet. Anwb langs geweest kon niet vinden, nadat de auto was uitgelezen stond er, remklauw achter geblokkerd, naar de garage geweest kon niets vinden, de KIA dealer kon ook niets vinden.. wat nu..
Laatste antwoord door Wendyram, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Is er een manier om in de Picanto DynamicPlusLine MY22 draadloos Android Auto in te stellen? De usb van mijn smartphone is nl. wat gammel waardoor ik steeds de verbinding ermee kwijt raak. Ik zou dus, voor een stabiele verbinding, graag draadloos instellen. Bvd
Laatste antwoord door Beos, -
- 22 antwoorden
- 6,1k weergaven
Tijdens het rijden blijft de elektro accu altijd tussen ongeveer 25% en 75% lading. Soms wil ik dit zelf aan kunnen passen. a. Hoe kan ik zorgen dat tijdens het rijden de accu tot 100% gevuld wordt? b. Hoe kan ik zorgen dat de accu helemaal leegstromen wordt tot 0% ? Iemand een idee? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Anticky,