Kia Modellen
-
- 14 antwoorden
- 5,9k weergaven
Ik krijg dinsdag mijn nieuwe Niro 2020 model Dynamic Line. Op mijn auto zitten gewoon stalen velgen met wieldeksels. Echter op de KIA site staat toch echt overal dat de Dynamic Line 16" design velgen heeft. Heb het al bij de dealer aangekaart, maar die geeft niet thuis. Iemand ook een Dynamic Line (NIET de +line) die ook de "verkeerde" velgen er onder heeft zitten?
Laatste antwoord door Gerard Schoonderwoerd, -
Achteruitrijcamera geeft vreemd beeld
door Gast wil51- 13 antwoorden
- 6,9k weergaven
Sinds 2 dagen geeft de achteruitrijcamera een vreemd beeld. Aan de onderzijde van het beeld lijkt het of er 1 cm hoog ander beeld is waar ik mijn nummerbord gedeeltelijk op zie. Toevallig moest de auto vandaag voor een servicebeurt. Wordt ik gebeld dat ze er niets aan kunnen doen. Camera heeft een vaste positie en kun je niet verdraaien voor een ander beeld. Ik denk dat het een andere oorzaak heeft. Het beeld lijkt duidelijk in tweeën gedeeld. Maar de dealer gaat er dus niets aan doen. Kan het zijn dat vocht in de camera zit? Dat was een probleem dat jaren geleden wel gemeld werd.
Laatste antwoord door HANSIEBOY1974, -
- 0 antwoorden
- 513 weergaven
Hallo allemaal, Ik heb kia ceed uit 2012, nooit geen problemen gehad totdat ik van de week naar me werk wilde gaan en mijn auto starte niet. Accu is niet leeg want alles brand, koppeling in trappen en dan hoort hij te starten maar helaas. Mijn start knop gaat wel op ON en hoort daarna naar Acc tegaan zodat ik starten maar dat gebeurd niet. Anwb langs geweest kon niet vinden, naar de garage geweest kon niets vinden, de KIA dealer kon ook niets vinden.. wat nu..
Laatste antwoord door Wendyram, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo allemaal Ik beschik sinds 1 week over de nieuwe Kia Picanto versie 2021. Ik heb de auto full option genomen met het nieuwe infotainmentsysteem. Dit systeem zou Wi-Fi aan boord moeten hebben om mijn android auto draadloos te gebruiken, echter: hier loopt het mis. De functie Wi-Fi is nergens te vinden in de instellingen van het infotainmentsysteem. Ik kan wel bluetooth vinden, en KIA live services + uvo connect. Dat heb ik ook allemaal geactiveerd. Ik heb begin deze week mijn verdeler gecontacteerd die me bevestigde dat het op de nieuwe picanto + nog 2 andere modellen inderdaad ingebouwd zit sinds dit jaar. Hij heeft het bekeken met alle 3 de modellen in zij…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Laatste antwoord door Jacco85, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Goedemiddag allemaal, Sinds vorige week functioneert de centrale deurvergrendeling aan de bestuurderszijde niet meer op mijn Rio III. Als ik de auto vergrendel of ontgrendel via de afstandsbediening gaan alle deuren van het slot behalve de bestuurderskant. Naar mijn inziens een defect slot. Een beetje rondstruinen op autosloopsites leverde me een gebruikt slot voor een 2-deurs Rio III op, maar ik heb een 4-deurs. Weet iemand of dit slot hetzelfde is als van een 2-deurs? Daarnaast reageert mijn kofferbak ook raar, als ik de auto ontgrendel kan ik de kofferbak niet meteen openen. Als ik hem via het middelste knopje op de afstandsbediening probeer…
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb een Soul CRDI uit 2010 met respectabele kilometerstand van 358.000. De 1.6 CRDI loopt nog steeds prachtig en heeft er heel veel zin in, ik ben onder de indruk van de trekkracht van deze motor en hoe mooi ze loopt. De motor heeft echter een vreemd probleem: koud start deze prima. Maar na ongeveer 30-60min stilstand na een rit start de motor heel erg slecht. In bijgaande grafieken zie je de druk in de common rail. In koude toestand schiet deze snel naar de vereiste start druk van 200 bar. Maar in "half warme" toestand moet ik wel 10 seconden starten voordat er voldoende druk is. De accu is gloednieuw. Ik denk niet dat het aan de verstuivers ligt gezien prima koude st…
Laatste antwoord door Soul360K, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
goede dag ik heb een Kia Venga uit 2012 en nu is mijn binnen verlichting/interieurverlichting lampje stuk. graag wil ik deze vervangen maar in de handleiding kom ik niet iets tegen met een goede beschrijving. ik heb ook een binnen verlichting waar een knop in zit voor schuif kantel dak. nu heb ik wel geprobeerd maar de bekleding gaat raar zitten dus ben gestopt. iemand idee waar ik moet beginnen. Richard
Op afstand vergrendelen.
door Gast LJe- 1 antwoord
- 812 weergaven
Op afstand vergrendelen EV6 schuifdak is niet beschikbaar.
- 17 antwoorden
- 6,6k weergaven
Tot gisteren altijd gereden met regeneratie op stand 3. Gisteren en vandaag gereden met regeneratie op nul. Het heeft mij verbaasd hoe lang de auto dan nog snelheid behoudt als je de stroom loslaat. Er is slechts de wrijving van de wielen die de auto uiterst langzaam afremt. Zo kan ik al, heel ver voordat ik een kruising, rotonde of wat dan ook bereik, de stroom loslaten. Dat maakt de auto een stuk zuiniger. Ik schat een besparing van ca. 15%. Een ruwe schatting, maar waard om eens nauwkeurig te onderzoeken. Omdat de auto slechts zeer langzaam snelheid verliest, ik dacht eerst dat de stroom bleef hangen, is deze manier van rijden niet hinderlijk voor auto's die achter je …
Laatste antwoord door raantje, -
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Goedemorgen, Na laatste update december 2020 via de KIA update software is het verkeersbordje dat max. snelheid aangeeft van slag. Als ik contactsleutel 1x draai geeft die op de kaart keurig 50 of 30 of 80 aan, maar start ik echt de motor komen er streepjes.... Gaat ook niet meer weg... tot ik een volgende keer weer start tijdens de rit.... Iemand een idee, hartelijke groet, Fred von Weyhrother
Laatste antwoord door Fred Von Weyhrother, -
Nieuwe Picanto.
door B.O.- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Goedemorgen Leden. Weet iemand of er komend jaar een nieuw model van de Picanto ( 4 ) op de markt komt? Volgend jaar wil ik nl. een nieuwe leasen. zou het leuk vinden als er dan een nieuw model zou zijn.
Laatste antwoord door SMITHEN69, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi allemaal, Onlangs heb ik te taak om de 2003 Kia Rio 1.3 van m'n wijlen schoonvader op te knappen en te verkopen op me genomen. Met de auto is sinds 2011 slechts incidenteel gereden. Inmiddels is de auto weer helemaal netjes op orde. Alleen de distributieriem zou nog vervangen moeten worden (73.000km op de teller, maar riem minstens 11 jaar oud) om hem met een gerust hart te kunnen verkopen. Heeft iemand deze klus al eens zelf gedaan, of weet van instructies, youtube filmpje oid om goed beslagen ten ijs te komen? Alvast bedankt! Marc
Laatste antwoord door tminus3, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Kan iemand mij helpen aan de handleiding van een Picanto van juli 2015? Vriendelijk dank!
Laatste antwoord door Peter-036, -
Koelvloeistof
door NIRO+- 1 antwoord
- 2,9k weergaven
Bij de Niro Hybrid zijn er twee koelvloeistofreservoirs, wat voor koelvloeistof mag er in de koeling voor het elektrische systeem?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik krijg binnenkort mijn nieuwe Picanto DynamicPlusLine modeljaar 2022 en ben nieuwsgierig welk type navigatie daarin zit: type 1 of 2. Wie weet dat? Bvd Mvg, Nico
Laatste antwoord door nwschreuder, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedemiddag, Ik zoek informatie over de Kia Sportage V6 EX automaat uit december 2009. Ik heb een optie tot koop maar wil graag wat informatie over de sterke en de aandachts punten waar ik op moet letten. Waar kan ik de beste informatie krijgen is op dit forum van de kiaclub. Wie zou mij informatie kunnen en willen geven. Vriendelijke groet Mart
Laatste antwoord door mart65, -
- 20 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik ben sinds juli van dit jaar in het bezit van een Niro en ben over het algemeen zeer tevreden. Wat mij stoort is dat er een simpel toetertje is gemonteerd en niet een fatsoenlijk klinkende tweetonige claxon. Tijdens een beurt kreeg ik een Kia Ceed mee, die nota bene wel een fatsoenlijke claxon had. Kan de dealer zonder problemen een andere claxon monteren? En heeft iemand ervaring met de kosten die hiervoor in rekening worden gebracht?
Laatste antwoord door yvdhaak, -
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
ik weet niet of ik de vraag op het juiste forum stel , maar ik zou graag weten hoe ik met een Niro PHEV kan rijden zonder dat er benzin gebruikt wordt. ik heb het idee dat de benzine motor regelmatig bijspringt ondanks dat ik zeer rustig rijdt. op een rit van op en neer 38 km naar en van werk zou ik toch geen benzine moeten gebruiken
Laatste antwoord door Rick, -
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
Heeft iemand ervaring met een legen accu na het leeg gereden. Nu aan de paal krijg hem niet in de park. Melding zet auto in p om te laden ??
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Zoals de titel het al zegt wordt mijn motor (koelvloeistof) niet hoger dan 80 graden, althans dat wijst de temp sensor aan op het display. Mijn Kia garage heeft al vervangen: temp sensor en thermostaat maar dit had geen effect. Vervolgens op advies van Kia nl is het console vervangen, ook had dit geen effect. De garage weet het niet meer, ze zeggen dat alles werkt zoals het moet. wellicht heeft iemand hier nog suggesties?
Laatste antwoord door Ledie416, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo, ik heb m'n eerste auto gekocht een klein half jaartje geleden, namelijk een kia picanto uit 2008. Nu houdt mijn vader wel van sleutelen in auto's dus het leek ons leuk een draadloze afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling te installeren. Nu hebben wij de deur open gemaakt en onder het dashboard onder het stuur gekeken. In de deur vonden we 4 kabels die uit mijn slot komen: groen, zwart, bruin en oranje. Alleen na de connector van de deur de auto in (?) zien we meerdere kabels met deze kleuren en is er geen bruin in dezelfde tint, wel een lichtere bruin, waar ook weer meerdere van zijn. Daarnaast weten we ook niet welke kleur wat is. …
Laatste antwoord door Ledie416, -
Kofferbak handgreep
door Moo- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik zag vanochtend dat mijn kofferbak handgreep (of hoe je het ook noemt) verdwenen is. Waarschijnlijk losgekomen en ergens gevallen. Weet iemand de officiële benaming hiervan of partnumber? Dan kan ik die online bestellen. Dank u!
Laatste antwoord door Sometimes, -
Laag volume speakers achterdeur 1 2
door Gast LSNN86- 34 antwoorden
- 11,9k weergaven
Nu een week in het bezit van een Ceed SW GT Line 1.4 benzine met standaard audio systeem. Het viel me op dat de achterspeakers heel weinig geluid produceren tov voor. De fader bevestigd dit. Volume op 20 vooraan is veel harder dan volume 20 achter. Dat is bijna niet hoorbaar. Dealer was het niet opgevallen. Showroom auto gecheckt, zelfde resultaat. Dat is toch raar...?? Moet ik hier genoegen mee nemen of niet?
Laatste antwoord door SmurfenB, -
Head up Display
door DZ14- 16 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo allemaal, is er hier iemand die ervaring heeft met een head up display zoals deze bijvoorbeeld? Ik krijg binnenkort mijn Niro en kijk er erg naar uit, maar vind het erg jammer dat er geen HUD in deze auto zit. Heb nu een tijdje daar wel mee gereden en vind het erg prettig rijden. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die dit in hun e-niro hebben toegepast.
Laatste antwoord door Peter-036,