Kia Modellen
-
kia connect service 1 2
door Hua- 37 antwoorden
- 14k weergaven
Hoi allemaal. Sins een paar weken de eigenaar van een Niro. Ik heb tot op heden problemen met de live service. 9 van de 10 keer maakt hij geen verbinding. de garage heeft al een software update uitgevoerd maar de connexticiteit problemen blijven. iemand hier ervaring mee ?
Laatste antwoord door Rick, -
- 9 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, ik ben de nieuwe eigenaar van een Ceed Sportswagen PHEV..een beetje teleurgesteld dat het niet mogelijk om op afstand te verwarmen, (ook niet als het aan de kabel hangt) is. Ik had mijn thuiswerk beter moeten doen.. Verder een prima auto mvg Simon
Laatste antwoord door V3yro, -
EVNotify ABRP en OBD2
door Gast Peter Boermans- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb sinds vandaag mijn OBD2 dongel geactiveerd en gekoppeld middels EVNotify aan ABRP - werkt volgens mij wel goed - nu even een vraag aan de kenners... kan ik de OBD2 dongel gewoon in de poort laten of vraagt dit veel stroom van de accu als de auto stil staat? Is het dan slimmer om de dongel er iedere keer uit te halen? Maar dan registreert EVNotify mogelijk de laad sessies niet? Hoor graag jullie bevindingen... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 2 antwoorden
- 945 weergaven
hallo ik heb de software versie 220107 erop staan op mijn kia niro model2020 en nu valt mij op dat soms als ik de auto uit zet en dan als ik later weer weg ga dat de tijd in de navigatie stil is blijven staan o pde tijd dat ik de auto heb uitgezet . je kan de tijd handmatig wijzigen , wat ik ook heb geprobeerd is het vinkje gps tijd uitzetten en als je de tijd wijzigt dan staat de tijd weer goed maar zodra je de gpstijd weer aan zet gaat hij naar de tijd van toen ik de auto uit heb gezet . nu heb ik dit al 2 keer gehad en de 3de keer heb ik niks gedaan en alles zo gelaten auto uitgezet en na circa uur weer aangezet en wat blijkt de tijd is dan weer goed . of de gps is …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 3,8k weergaven
Beste, Ik heb momenteel het probleem dat men steeds moet corrigerend rijden. Maw moet men de wagen steeds bijsturen om in een rechte lijn te rijden. Uitlijning is gebeurd nieuwe banden zijn er ook al op voor en achter Herkalibiratie van de stuur inrichting in de wagen is ook gebeurd. Zie onderstande link waarover ik spreek: https://www.youtube.com/watch?v=zKwcnxRJnvA&t=3s
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 21 antwoorden
- 3,8k weergaven
Goede avond, Tijdens het parkeren een ongeluk gehad..... daar zit je dan met je 5 maanden nieuwe niro... Weet iemand of de kia dealer zelf ook schade repareerd of is het verstandiger om een speciaal auto reparatie zaak te zoeken ? Ik heb ook geen idee wat deze grap me gaat kosten... heeft iemand een indicatie ??
Laatste antwoord door xtra40, -
- 35 antwoorden
- 10,3k weergaven
Zou het verstandig zijn en is het mogelijk om de Niro voor te verwarmen met een elektrische kachel op 12v? Zou dit het verbruik verminderen? Omdat de motor minder snel aanspringt voor verwarmen. Hoeveel Watt/ampere vermogen mag de 12v aansluiting in de Niro hebben? iemand ervaringen mee?
Laatste antwoord door Moos, -
Achterlichten Niro
door SINGER- 0 antwoorden
- 860 weergaven
Heeft er iemand interesse om van achterlichten te ruilen,ik heb professionele getinte achterlichten, deze wil ik ruilen tegen de orinele. Dit ivm teruggave aan de lease.
Laatste antwoord door SINGER, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Zoals de titel het zegt gaat me achterklep niet meer open. Ik merkte de laatste maanden dat het steeds lastiger werd en ik meerdere keren op de schakelaar (op de achterklep) moest drukken voordat de klep ontgrendeld werd. Ik krijg de klep nog wel open vanuit binnen via de noodontgrendelaar. Nu heb ik snel even onder de afdekplaten gekeken van de achterklep maar via die weg kom ik geloof ik niet bij de schakelaar (elektrisch). Ik kan zo wel bij het mechanisme komen maar ik vermoed dat het daar niet inzit. Ik heb gezocht op internet en ik heb de service manual gevonden. Maar ook hierin kan ik niet vinden hoe ik bij de elektrische schakelaar kan komen. (of ik heb niet …
Laatste antwoord door Riesje, -
Is er iemand met een wel geslaagde ("plug&play") verwisseling naar een aftermarket autoradio/navigatie op een Kia Ceed
door quaro- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo mede Kia autobezitters, Ik lees veel over radio en navi problemen sinds Kia deze navigatie update (gratis) heeft vrij gegeven. Bij oudere modellen (zoals de mijne Kia Ceed september 2012) gaat de nu gratis update in heel veel gevallen niet lukken (te veel data in een (te) klein geheugen). Wil bij mijzelf gaan updaten naar een aftermarket radio/navi, maar lees veel verhalen dat bijvoorbeeld de microfoon voor het bellen of de achteruitrij camera niet meer werken. Verder lees ik over problemen met de bedieningsknoppen op het stuur ... Vraag: Is er iemand op dit forum die wel een geslaagde update naar een aftermarket radio/navi heeft gehad en dit met mij/…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Miniatuur
door Gast Big J- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Zouden er een miniatuur model te verkrijgen zijn van de EV6. is bedoeld als verrassingskado om daarna de auto te gaan Helen bij de dealer.
Laatste antwoord door DZ14, -
- 21 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb een Niro-EV die in april 21 geregistreerd is. De chromen lijst die over de hele breedte van het dashboard loopt reflecteert enorm in de zijspiegels. Ik vind dat nogal irritant. Hebben meer mensen deze ervaring? Is er iets aan te doen?
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 7 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ben voornemens een kia niro uit 2016 aan te schaffen. Tijdens de testrit viel het mij op dat hij rond de 80 kilometer per uur heel erg stotterde. Als ik zachter of harder reed verdween dit gestottter, maar rond de 80 bleef het probleem. Dit bij de garage aangegeven en deze hebben direct verschillende dingen bekeken en aangepakt, maar zonder succes. Nu hebben ze contact opgenomen met een kia dealer en deze gaf aan dat de EGR klep vervangen moest worden. Er zou destijds een terugroepactie voor geweest zijn. De garage laat deze klep nu vervangen en geeft aan dat ik na die tijd weer een testrit kan maken. Mijn twijfel zit hem echter in het feit dat ik…
Laatste antwoord door ss dd, -
- 6 antwoorden
- 15,3k weergaven
Onlangs viel mijn oog op een raadselachtig rijtje controlelampjes in de display van mijn Niro Dynamic Line. Ik heb de handleiding van voor tot achter doorgespit, maar vooralsnog vind ik geen uitleg over deze lampjes. Heeft iemand enig idee?
Laatste antwoord door gjklasens, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, 6 december werd mijn Kia Niro afgeleverd, 7 januari rit van 400 km gemaakt. Kwam doodmoe thuis auto trilde bonkte, kortom een nare ervaring . 7 januari naar de dealer en pas nadat ik weigerde de auto weer mee te nemen kwamen ze in aktie. Twee uur later kreeg ik de auto terug met de mededeling dat alles nu perfect moest zijn. Ba 500 m omgekeerd en terug naar dealer want er was niets veranderd. Nu, bijna 2 maanden later na wielwisseling, andere schokbrekers en nog meer van dat is het tillen minder , maar niet weg en het stoterig rijden is er nog steeds. Gaat weer retour dealer. Heeft er nog iemand anders deze ervaring met zijn Niro?
Laatste antwoord door Jannic, -
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vandaag in mijn Niro HEV MJ2020 de AVN geupdated, geen probleemen:
Laatste antwoord door Fred Von Weyhrother, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Weet iemand waar ik deze Gen5W 8" versie voor mijn ProCeed (MY19) kan downloaden ? Kan dit namelijk niet in de Navigation Updater vinden.. thx, Marcel
Laatste antwoord door HanssieHanssie, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik heb een Procee'd uit 2016. Graag zou ik de navigatie update. Het één en ander over gelezen, maar nog niets geprobeerd. Nu vraag ik me af welke versie navigatie ik heb, ik heb het idee dat het gen1 is, maar weet dat niet zeker. Is dat op onderstaande afbeelding te zien? Mijn navigatie werkt met een SD-kaart. Nu zie ik in alle handleidingen dat je de navigatie moet update vanaf deze SD-kaart. Wat ik niet helemaal begrijp is dat wanneer ik de huidige SD-kaart verwijder, de navigatie het niet meer doet. Draait de navigatie dan vanaf de SD-kaart en is het enkel de bedoeling om hier de nieuwe data op te zetten. Hoop dat iemand me even op weg kan helpen?
Laatste antwoord door Peter-036, -
Sportage 5 (HEV)
door Rick- 1 antwoord
- 941 weergaven
Hallo, Zou diegene die het kan een apart topic/model kunnen toevoegen voor de nieuwe 2022 Sportage?
- 13 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hoi allemaal, Ik hoop echt dat iemand een idee heeft wat hier gaande is. Een tijd geleden had ik bij de Kia dealer een underseat subwoofer laten installeren. Deze was aangesloten door hen d.m.v. de voeding en speaker aansluiten van de radio af te tappen met krimpkousjes. Een JBL BassPro 2 trouwens. Vandaag heb ik de subwoofer uit te auto gehaald, dus de accu is los geweest. We hebben alle kabeltjes die afgetapt waren ook weer goed vast gezet, ook tig keer opnieuw gedaan omdat het niet werkte. Probleem is dus dat de radio helaas niet meer aan gaat! de dashboard lampjes in de radio werken wel dus het lijkt mij aannemelijk dat hij wel voeding krijg va…
Laatste antwoord door QuagmireNL, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Advies gevraagd. Ik was vandaag bij de automonteur. Hij geeft aan dat een geluid van de ABS pomp kan zijn dat deze gevoelig kan zijn. Als ik met mijn auto ´hard´rem hoor ik een vast soort schurend geluid. Wie herkent dit probleem, het is vooral bij koud, vochtig en vies weer. Rem hard intrappen en je hoort Grrrrr. Jullie advies wat het nog kan zijn of klinkt het iemand bekend.
Laatste antwoord door Ledie416, -
- 10 antwoorden
- 9,2k weergaven
Maand geleden mijn Niro uit 2017 gekocht bij een Kia dealer op flinke afstand van mijn woonplaats. Auto is in 2019 geïmporteerd vanuit België waar deze bij de Kia dealer onderhoud heeft gehad. De Nederlandse eigenaar heeft na de import de eerste beurt bij een Nederlandse Kia dealer laten doen (ivm registratie in het Nederlandse systeem) en alle volgende beurten bij een Kia dealer in Duitsland, net over de grens. Bij de aflevering aan mij heeft de auto in Nederland een (grote) beurt gehad, bij 116K kilometer. Voor de beeldvorming; in MijnKia zie ik dus alleen de beurt uit 2019 bij 45K en die van vorige maand bij 116K. Afgelopen week ontstond er ineens een probleem met…
Laatste antwoord door Sometimes, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo Niro rijders, In december 2020 heb ik onze Niro uit 2017 ingeruild voor een nieuwe. Nog steeds zeer tevreden, maar ik heb een ergernissen die de Kia niet wil/kan oplossen. Ik wil graag de flitsmeldingen aan hebben. Dit had ik ook op de vorige Niro. Die moest via hotspot van je telefoon. Bij deze Niro zou het er standaard in zitten, omdat De Niro al een eigen Simkaart via het UVO systeem. Deze Niro kijkt ook naar de verkeersborden. De maximumsnelheid staat in je Dashboard. Alleen mist deze wel eens een bord. Hierdoor geeft hij soms mas 30km/h aan op een weg waar je 100 mag. Dit is dus het probleem, want ook de flitsmeldingen gebruikt deze borden. Ik woo…
Laatste antwoord door Kirebo, -
- 1 antwoord
- 665 weergaven
Hallo, Misschien een stomme vraag, maar kan ik een originele Kia Rio achteruitrijcamera installeren op mijn auto die dat niet heeft? Je hebt van die camera’s in het handvat van de achterklep zitten. Als ik die 2ehands koop. Kan ik die dan installeren en inpluggen op een Pioneer radio?
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Iemand advies mbt laadpunten onderweg
Laatste antwoord door Elhovo,