Kia Modellen
-
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoi lezers, ik hen mijn google agenda gekoppeld aan mijn UVO account. Leuk dat ik nu mijn agenda items in mijn app zie. Maar als ik mijn e niro de agenda opvraag blijft deze de foutmelding geven dat ik mijn agenda eerst aan de UVO app moet koppelen… heb het al tig keer opnieuw geprobeerd. Heeft iemand dit probleem ook? Heeft iemand de oplossing? het lijkt mij een fijne feature om te hebben dat agenda items naar je navigatie gestuurd kunnen worden.
Laatste antwoord door Michiell, -
- 3 antwoorden
- 3,3k weergaven
Goedemiddag, Onze Kia Ceed SW (facelift) uit 2010 heeft 2 problemen die misschien wel met elkaar te maken hebben: Soms (lijkt heel willekeurig, laten we zeggen 50/50) werkt de afstandbediening van de sleutel niet om de deuren te openen of sluiten. Dit is het geval bij beide sleutels, batterij vervangen helpt niet. Het lampje op de sleutel knippert wel maar de auto reageert niet. Ik weet niet of dit een probleem is of gewoon een onhandige feature: bij het wegrijden gaan de deuren automatisch op slot (tot zover oké). Ik zou verwachten dat als een van de (voor)portieren opengaat, de achterportieren ook worden ontgrendeld - maar dat gebeurt dus niet. Als we n…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo Ervaren er nog bestuurders een probleem met de koplampen. Sinds enige tijd krijg ik steeds flitsende grote lampen van mijn tegenliggers als ik hen tegemoed rijdt op een iets wat hobbelige weg. Wat blijkt : als ik hen tegemeod rijdt lijkt het of ik steeds met mijn lichten (groot licht) knipper. Is dit een slechte afstelling (is nieuwe wagen van mei dit jaar) of is er een algemeen defect. Ik ga proberen een filmpje te maken door mijn voorligger te laten filmen en dit meenemen naar de garage, maar ervaren er nog personen dit probleem? Alvast bedankt voor jullie feedback. Nico
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Heb de Niro nu bijna 2 weken in mijn bezit, ruim 1000 km achter de rug. Ondertussen het hele forumdeel wat over deze auto gaat doorgenomen, veel nuttige informatie gevonden. Wat ik ervaar (en waar volgens mij geen topic over is), is dat de Niro na de koude start de eerste paar keer wat hardhandiger schakelt. Lastig om daar een goed woord voor te vinden, maar de manier van schakelen is niet met de soepelheid zoals wanneer de auto warmgereden is. Eigenlijk gaat het na 2 a 3 keer schakelen al wat beter. Mijn Niro heeft ondertussen 117.000 km achter de rug. Ik vraag me af of anderen dit ook ervaren; is het normaal of alleen bij die van mij?
Laatste antwoord door Sometimes, -
Ik wil graag weten of ik mijn accu zo kan vervangen zonder dat er problemen komen bv auto radio ik heb eerder een Opel gehad en daar kon het niet zomaar
- 1 antwoord
- 875 weergaven
Beste, Naast het achterraam van het kofferdeksel van mijn Kia Sportage 3 vanbinnen zit iets los. Telkens je de koffer open en toe doet hoor je iets rollen aan de linkerzijde. Weet iemand of het plastiek stuk links van het raam er gewoon op geklikt zit of niet? Anders zou ik dat eens willen demonteren. Weet iemand hoe?
Zwarte logo's
door Gast- 4 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hoi, Weet iemand of er zwarte logo's van Kia bestaan? Ik heb alleen het logo op de foto kunnen vinden. Maar helaas geen normale Kia logo's waar het chroom een andere donkere kleur heeft. Zou graag het chroom zoals op de foto in een donkere kleur hebben. En ook kan ik Sportage nergens in het zwart vinden, weet iemand misschien een adresje? Heb een zwarte Sportage en zou het mooier vinden als alles zwart is. Ik heb al een bedrijf gevraagd of het mogelijk is om het te wrappen. Maar die geven aan dat het een lastige klus is. Mogelijkheid was met plastidip, maar dan weet ik niet of dat wel mooi wordt.
-
- 15 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoe kan ik de zwarte kap op het raam achter de spiegel losnemen maar ook weer monteren? Niro Hybride 2021 (nog geen maand oud) Ik wil kijken of ik daar een contact geschakelde draad kan oppakken die ik wil gebruiken voor de voeding van mijn dashcam. (met een usb adaptertje) Als mijn contact aangaat gaat het groene lampje in de spiegel branden, dus hij zou er moeten zijn. Ik heb al mijn binnen verlichting plaat eruit gehad, maar daar kom ik niet verder mee helaas. De draden naar de spiegel zie ik wel lopen maar die zijn keurig netjes ingepakt zonder speling en kan daar niet aankomen. Ik heb er al voorzichtig aan getrokken, maar komt geen beweging…
- 12 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hello friends, I have E-Niro 2021 model year with online UVO in the car connection. And the problem with it, unfortunately. So, navigation and all services were working well until last week. Suddenly car UVO services stopped working. Car says something like UVO services are not available. I checked link in the panel, where signal shown and there is no symbol of connection. I tried to Activate UVO from car menu but it said no signal. So all now offline. Also I tried to reset UVO in car with small button, no effect. But, car obviously have connection to the network as far as my mobile app can see the car, showing status connected and I …
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hi allemaal, Ikzelf heb een Ceed SW 2020 GTline, heel tevreden van de wagen maar ik had graag een aantal elementen van de Proceed GT zien terugkomen in mijn wagen. Bijvoorbeeld de grill vooraan tussen de koplampen, bij de GT is deze volledig zwart en bij mijn auto is rond het zwarte een chrome rand. Mijn vraag is de volgende: kunnen we de grill van de Proceed GT 2020 perfect overplaatsen in de Ceed SW GTline 2020? Andere mensen die elementen van de GT hebben teruggebracht in hun ceed sw? Zoals de rode lijn in de voorste bumper bijvoorbeeld? Laat jullie bevinden en opmerkingen maar horen Thanks!
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb nu een tijd de kia procceed en de auto is al naar 2 dealers geweest en volgens hun komt het door het onderstel maar ik geloof het niet. Als ik boven de 100 km/h rijdt en dan rem dan trilt het stuur gigantisch. Zodra ik 100 rijdt is het weer weg. Hierbij het filmpje. je moet goed naar het stuur kijken anders zie je het niet. Hebben andere mensen dit ook? Ik had in het filmpje mijn stuur los maar normaal voel ik het gewoon door heel mijn armen. VID_20211120_124433.mp4
Mooie accessoire
door Wero- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Laatste antwoord door SatJunk, -
airco uitzetten
door john-52- 4 antwoorden
- 5,5k weergaven
wanneer je de airco niet uit kan zetten probeer dan het volgende eens airco lampje brand druk op interne circulatie nu gaat aircolampje uit dan alleen de mode knop aantal keren in drukken totdat het lampje interne circulatietoets uitgaat dit gebeurt bij stand mode raam/voeten en nu blijft bij mij de airco uit. bij opnieuw starten boven genoemde herhalen.het is en blijft vervelend dat je de airco niet uit kan zetten door de aircoknop in te drukken. het werkt bij mij ik hoop dat deze handelingen bij jullie ook werkt. succes
Velgmaat e-Niro
door Aad Paal- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Begin januari 2022 krijg ik mijn e-Niro. Demo, bouwjaar 2021, 7000km. Ik wil extra velgen met winterbanden aanschaffen. In het online instructieboekje kan ik de velgmaat niet vinden. Na wat zoekwerk op internet denk ik dat de velgmaten 7,0j x 17 ET50 5 x 114,3 CB 67.1 zijn. Maar ik ben er niet zeker van. Wie kan mij verder helpen? En wat van die maten mag zeker niet variëren? Alvast dank.
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Ik heb het voornemen om van mijn Hyundai Ioniq 28kWh over te stappen naar een Kia E-Niro 64kWh maar vraag mij af of ik voor de 1 fase of de 3 fase lader moet gaan? Ik heb hier thuis een Lolo Smart 7,4KW lader en dat werkt uiteraard prima op de Ioniq met max zo'n 4 uur laad tijd tot vol, maar hoe pakt dat uit met de E-Niro als dat een 3 fase lader zou zijn? nu snap ik wel dat zo'n 3 fase lader hier thuis geen voordeel heeft (geen 3 fase mogelijkheden) maar wil thuis ook geen nadelen ondervinden. Bvd, Mario
Laatste antwoord door Mario de Roos, -
- 11 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hai, heeft iemand enig of de stoelverwarm knop bij de achterbank uitgeschakeld kan worden? Mijn peuter kan er vanuit autostoeltje gewoon bij en vind het maar niks dat die stoel dus gewoon kan opwarmen. gaat om de kia e-niro 2021
Laatste antwoord door HenkM, -
- 35 antwoorden
- 20,4k weergaven
Als de koppeling versleten is, zou dit onder de 7 jaar garantie vallen? Laatst liet ik hem een beetje slippen en toen stonk hij wel erg. Dus ik denk dat mijn koppeling er eerdaags uit ligt. Ook vind ik dat vanaf het begin al de koppeling niet lekker loopt. Ik moet ermee spelen om fatsoenlijk weg te rijden. Je kent het wel, veel gas geven om niet de motor af te laten slaan. Ik heb met meerder merken auto's gereden maar nog nooit was het zo moeilijk om weg te rijden. Inmiddels heb ik ermee leren leven maar goed vind ik het niet. Ik had het al eens bij de dealer aangegeven maar die zei dat vanwege de strenge mileu normen de motor zo zuinig staat afgesteld dat hij da…
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hebben jullie ook dat alleen bij NPO zenders de radio icons wazig zijn? Andere commerciële, belgische en duitse radiostations zijn wel scherp. Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Laatste antwoord door Robke BoZ, -
Oli verbruik Sportage Gt Plusline 4wd 1.6tgd van nov.2016.i
door Gast Rinus30- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Kan iemand iets over het olie verbruik zeggen van de Sportage GT Plus Line 4wd automaat 1.6 TGDI motor 177pk.
-
Kia ceed 2021 vraag
door evdk- 9 antwoorden
- 2,5k weergaven
Vraag aan jullie Wij hebben sinds april een gloednieuwe ceed van bouwjaar 2021 Met 1.0 liter motor. De auto rijdt lekker Maar aan 1ding stoor ik mij gruwelijk aan. De auto schakelt stug en hakerig Vooral van de 1 naar de 2 Maakt niet uit of de motor warm is of koud. Zijn er nog meer mis ceed rijders dit dit ook ervaren??? Mvg emiel
Laatste antwoord door SmurfenB, -
- 9 antwoorden
- 4,9k weergaven
Zijn er inmiddels Niro rijders die ervaring hebben met een aftermarket DAB+ oplossing? Mijn design edition heeft standaard geen DAB en dat vind ik wel een gemis. Hoor graag ervaringen.
Laatste antwoord door jschuurkes, -
- 6 antwoorden
- 6,4k weergaven
Hallo, Weet iemand of er een trucje is om de houd handen aan het stuur melding minder vaak voor te laten komen? de auto kan heus wel zelf langer rijden dan 15 seconden en het is erg vervelend om elke 15 seconden net even dat tikje aan het stuur te geven.
Laatste antwoord door SmurfenB, -
- 9 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo. Voor diegene die het nog niet weten, ik ben nieuw hier. Ik ben Thijs, 32 jaar en kom uit Gelderland. Ik heb sinds een aantal dagen een Kia Sportage, ingevoerd uit Belgie. Ik merk dat de motor na een nacht lang stil staan een beetje vreemd doet. Dit doet de motor overdag niet na een uur of 4/5 staan. Als de auto ook een klein beetje warm is is het weg en loopt de motor keurig. Weet iemand misschien wat er aan de hand is? De bougies zijn al vervangen. 20200923_092212.mp4
Laatste antwoord door KIASP, -
2 Software bugs
door Derksen- 4 antwoorden
- 904 weergaven
Ik had uit mijn vorige Niro de navigatie adressen geëxporteerd en wou die in de nieuwe auto importeren. Ik kan het kiezen in het menu, maar als de actie gereed is krijg ik allemaal koreaanse tekens en kan ik er niets mee. Tegen mijn dealer gezegd, reactie Tja software is niet het sterkte dingetje van Kia. Je zal ze zelf opnieuw moeten invoeren. Zijn er niet super veel, dus maar gewoon gedaan. ----------------------------------------------------------------- Maar nu loop ik tegen een ander eigenaardigheidje aan. Mijn mp3 muziek is voorzien van Cover tags. En die laat die soms wel soms niet zien. (zie foto) Ik denk dat ik maar 10% van…
Laatste antwoord door Derksen, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb inmiddels al bij 2 verschillende bedrijven geprobeerd om mijn kia ceed uit 07-2017 gechipt te krijgen. De eerste keer was de software na uitlezen weg en was ik de auto een week kwijt en bij de 2e durfden ze het niet aan na de helft van de software uitgelezen te hebben om op datzelfde probleem uit te komen. Weet iemand of er een soort beveiliging op de ecu zit of dat er gewoon een probleem met de ecu zelf is. Alvast bedankt
Laatste antwoord door E. Yari,