Kia Modellen
-
Navigatie update 2021/2022
door Gast Rinus30- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Wie kan me vertellen hoe ik kan zien dat de laatste nieuwe update voor de 2gen navigatie geïnstalleerd is ?
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mijn Proceed heeft een neerklapbare achterbank 60:40. Niet handig voor het vervoer van Ski's (en kinderen). Iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een 40:20:40 bank of maken van een skiluik in de bestaande zitting? Sta open voor suggesties! Vincent
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Navigatie Sportage 11-2016
door Gast Rinus30- 2 antwoorden
- 805 weergaven
Wie kan iets vertellen over de nav. van de sportage van 11-2016 . Misschien weet iemand waar ik de gebruiks handleiding kan halen/downloaden.
-
- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Vandaag is mijn nieuwe Samsung Galaxy S21 binnen gekomen. Na alles geïnstalleerd te hebben de telefoon aangesloten op mijn e-Niro. Allemaal geen probleem, totdat de Kia mijn contactenlijst wil downloaden. Eerst krijg ik een melding dat de contactenlijst is gedownload om vervolgens een pop-up scherm te zien waarin staat dat het mislukt is. Ze verwijzen voor hulp naar een website die niet bestaat. Weet iemand hoe dit op te lossen? (Op mijn telefoon heb ik de auto overal toestemming voor gegeven) Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Laatste antwoord door stanley18, -
- 4 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo, De coronaperiode heeft mijn Kia stonic geen goed gedaan en ondanks dat de auto een krappe 3 jaar oud is is de accu niks meer waard. Na 2 weken stil staan kan die aan de startkabels om de boel weer aan de praat te krijgen, en na een week of 4-5 is de accu zo goed als leeg dat de deur niet eens meer open gaat. Nu lees ik via MijnKia dat een nieuwe accu (ik ga er maar even van uit incl. de service) 300 piek moet gaan kosten. Dat vind ik een beetje aan de prijs. De basisgarantie is sinds begin dit jaar verlopen, de 'basis plus' loopt nog tot begin 2025. Valt een defecte accu onder die garantie? Na amper 3 jaar al een defecte accu met nog geen 30k o…
Laatste antwoord door Granko, -
- 2 antwoorden
- 716 weergaven
De ANWB rijdt als testrit de eerste naar Nederland (uit Duitsland):
Laatste antwoord door Andre078, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi kia rijders, Ik heb de laatste maanden reeds 2 keer waarschuwing van te lage bandenspanning gekregen op het dashboard. Na controle blijkt inderdaad de spanning op alle 4 de banden aan de lage kant te zijn +/- 2 bar. Ik steek normaal 2,4 bar erop. Na goed anderhalve maand heb ik terug een melding. Even langs de kia garage geweest en daar hebben ze niks gevonden. Bij de auto van mijn vrouw kia Venga met tpms sensoren nochtans na enkele maanden is de bandenspanning bijna niet gedaald. Heeft nog iemand dit probleem? De velgen zijn niet beschadigd en de banden zijn nog in goede conditie....
Laatste antwoord door HANSIEBOY1974, -
Graag hoor ik de ervaringen ben van plan om er èèn aan te schaffen
Laatste antwoord door Gsm, -
Raadsel wat de piepjes zijn 1 2
door Gsm- 32 antwoorden
- 5,9k weergaven
Ik hoor al enkele weken als ik net ben weg gereden rechts achterin piepjes maar ik zie niets op het dashboard en ook niet in het navigatiescherm. Bandendruk is constant het zelfde en ik zie verder niets wat verontrustend is of kan zijn Piepjes zijn voor mij zoiets van attentie maar kan ook iets simpels zijn, vandaar dat ik het graag wil weten wat het is. Een paar dagen geleden waren het wel 9 piepjes maar toen ik net weg reed hoorde ik 5 piepjes, later weer maar toen 3 piepjes en even later 2, daarna niets meer gehoord. iemand enig idee waar ik het moet zoeken ?
Laatste antwoord door Gsm, -
- 1 antwoord
- 884 weergaven
Hoi allemaal, Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Sorento 3.3V6 uit 2008. Wat een heerlijke auto!!! Nu heb ik een mooi zwart leren interieur en dat wil ik natuurlijk heel graag zo houden Welke middelen gebruiken andere Sorento eigenaren voor het onderhouden van het leer? Dank alvast voor jullie antwoorden! Groeten Wouter
Laatste antwoord door V3yro, -
Laden telefoon
door Peter V- 1 antwoord
- 962 weergaven
Hallo allemaal ik ben sinds 08-12 trotse bezitter van een kia niro , hiervoor heb ik 3 jaar gereden in een nissan leaf , was ook een fijne auto alleen waren er 280 km gemiddeld beloofd gemiddeld maar haalde de 200 km , daar onze dochter in Groningen woond moesten we 3 x laden onderweg , en met de ruimte is het ook beter . Gr Peter
- 0 antwoorden
- 885 weergaven
Hallo allemaal, Ik ben opzoek naar een miniatuur autootje van de nieuwe Sorento Plug in hybride executive line in het blauw. Heeft iemand tips?
Laatste antwoord door Kayleigh Brouwer, -
- 15 antwoorden
- 28,5k weergaven
De hemel van mijn Kia Picanto uit 2006 laat los. Aan de randen zit het nog vast, maar midden in is hij los boven de zitplaatsen Heeft iemand tips/trucs om dit zo goed mogelijk weer te herstellen?
Laatste antwoord door waardg, -
- 13 antwoorden
- 2,8k weergaven
Bij het afspelen van mp3's vanaf de USB stick wil dit nog wel eens met haperingen gebeuren. Na een aantal ( willekeurig ) nummer is het systeem even de draad kwijt en moet het nummer ingeladen worden. Met als gevolg, de radiostilte....precies . Uiteraard een ander en kleinere USB stick geprobeerd maar hierbij het zelfde resultaat. Zijn er meerdere gebruikers die dit ervaren??
Laatste antwoord door Michel_1970, -
- 17 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo forum, Ik heb begrepen dat je uit het VIN nummer het echte modeljaar kunt halen. Welk deel van de code staat voor het modeljaar? Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Laatste antwoord door stanley18, -
- 1 antwoord
- 732 weergaven
Ik heb een Kia Sportage uit 2011, wanneer ik over een drempel of een klinkerweg rij, lijkt het of de schokbrekers kapot zijn, zo klappert het tijdens rijden, bij mijn garage zeggen ze dat er ruimte op het stuurhuis zit en daarom dat klapperende geluid, iemand ervaring hiermee
Laatste antwoord door Albertoooooo, -
- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
Sinds vanmorgen begon mn centrale deurvergrendeling knopje te knipperen en deuren achter en naast bestuurderskant gingen niet meer open. nu krijg ik met sleutel auto niet meer op alarm. batterij is vol. Sleutel 2 ook vol en beide geprobeerd. kofferbak zit nu dus op slot kan deze niet openen en als ik sleutel handmatig sluit gaay alleen bestuurderskant op slot. anwb heeft het uitgelezen geen storing, volgens anwb waren relais ook goed? iemand een idee wat het kan zijn of hoe ik het kan oplossen of normaa de auto kan afsluiten thanks
Laatste antwoord door Helemaalnieuw, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goedemorgen, ik heb gister de accu van mijn Picanto 1 vervangen. Na het monteren van de bevestigingsklem onderin de accubak blijkt de accu speling te hebben in de accubak; d.w.z. het kan zowel verticaal als horizontaal bewegen/schuiven in de bak en zit niet echt goed klem. Is dit normaal of herkent men dit probleem. Het is namleijk de eerste keer nu dat ik de accu vervang. Mvgr Niels
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Weet iemand wat de spanning van de thuisbrenger van een Kia Niro (2018) moet zijn in de kofferbak, in manual staat 4,5 Bar maar dit is natuurlijk om mee te rijden.
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 20 antwoorden
- 3,8k weergaven
Sinds twee weken maken wij gebruik van een E-Niro en dat bevalt ons zeer goed! Ik heb juist nog een vraagje dat ik precies nergens vond. In de auto is er een optie om het slim regeneratief remsysteem te activeren. In plaats van van 0 - 3 remniveau past de auto dit dan zelf aan. Echter staat dit niet standaard aan wat ik raar vind. Wat doen jullie? Staat dit automatische systeem aan of uit? Alvast bedankt voor de tips!
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Ik ben even nieuwsgierig welke sites jullie gebruiken of gebruikt hebben om de sorento na productie tijdens transport van korea naar rotterdam te volgen. Begreep dan meeste transporten via Eukor gaan. Maar zie zo snel niet op welk schip. Mijn sorento moet naar verwachting eind februari bij de dealer zijn. Als ik dan twee weken in mindering breng van transport van haven naar de dealer, en minus de vaartijd van ongeveer week of 5 a 6, zou hij ergens einde deze maand op transport moeten gaan. ik zou graag willen weten op welk schip... Tips zijn welkom!!
Laatste antwoord door Bert van der meer, -
sd kaart
door Chris Sterkman- 4 antwoorden
- 3,8k weergaven
Sinds kort een Niro hybrid 2016. Navigatie werkte goed. Na een paar dagen geeft Navigatie aan dat sd kaart niet geladen kan worden. Weet iemand een oplossing?
Laatste antwoord door Chris Sterkman, -
- 0 antwoorden
- 446 weergaven
Bij het rijden over drempels hoor ik een kraak/gestommel in mijn rechterachterwiel ophanging. Bij het recht aan/af rijden van de drempel is het minder maar als de vering rechts achter echt doorzakt dan hoor ik dat geluid. Heeft iemand dezelfde ervaring? Heb alles uit de bagageruimte genomen (inc. thuisbrenger) maar heeft niet geholpen. Auto is 1,5 uur in de garage geweest maar daarna is het geluid niet weg. Ik heb een vervolgafspraak maar dit kan niet zonder kosten (€89/uur). Is dit dan geen garantie? Garage zegt van niet! Iemand?? KIA Niro HEV 2020.
Laatste antwoord door rozeb005, -
- 10 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik lease momenteel één van de zeer vroege e-Niro's (maart 2019) waarvan het contract eind maart alweer afloopt. Er zullen tegen die schat ik zo'n 150.000 km op de teller staan (nu 130.000). Ondertussen heb ik al een waardige opvolger, ook weer van Kia, besteld: de EV6 Plus RWD. Hier kijk ik uiteraard zeer naar uit, wat een fantastische auto is dat om te zien en te rijden. Ik hoop dat dat net zo'n probleemloze auto wordt als dat de e-Niro tot nu toe was, behalve de 12V (binnen garantie vervangen) heb ik er nooit wat mee gehad. Nu heb ik de mogelijkheid om deze auto (incl 'trekhaak') over te nemen van de leasemaatschappij en heb daar een offerte voor ontvangen. Voor €28.…
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoi lezers, ik hen mijn google agenda gekoppeld aan mijn UVO account. Leuk dat ik nu mijn agenda items in mijn app zie. Maar als ik mijn e niro de agenda opvraag blijft deze de foutmelding geven dat ik mijn agenda eerst aan de UVO app moet koppelen… heb het al tig keer opnieuw geprobeerd. Heeft iemand dit probleem ook? Heeft iemand de oplossing? het lijkt mij een fijne feature om te hebben dat agenda items naar je navigatie gestuurd kunnen worden.
Laatste antwoord door Michiell,