Kia Modellen
-
DAB+ inbouwen
door BsCremers- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
deze week is in de wasstraat de antennevoet van mijn kia afgebroken. nu dacht ik meschien is het handig om een DAB radio erbij in te bouen als ik toch al bezig ben. ik heb geen zin om antennes op de ramen van mijn auto te gaan plakken dus wik zou graag het antennevoetje vervangen voor een die comatible is met een dab+ radio, ziet er gelijk ook netter uit. ik kan best gemakkijk bij die antenne komen maar mijn vraag is moet ik dan ook alle kabels die er bij zitten gaan vervangen of kan ik de bestaande kabels gewoon blijven gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee en zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden.
Laatste antwoord door Ledie416, -
- 26 antwoorden
- 5,4k weergaven
Vandaag op de A2 van Eindhoven naar Utrecht wel 8 keer flitspalen gemeld (en die irritante gong) maar geen enkele aangetroffen! Wat is hier aan de hand want voorheen was dat niet zo? Probleempje met de TomTom data?
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 12 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hi Allen, Op dit moment is het zo dat wanneer je in een Kia Niro je richtingaanwijzer een tikje naar boven of beneden geeft, dat hij dan 3x het licht knippert naar links of rechts. Is er iemand die weet of dit te veranderen is? Ik zou namelijk van 3x knipperen naar 4x knipperen willen. Ik weet dat dit bij sommige auto's kan via de OBD poort. Ik weet echter niet of dit kan bij de Niro en ik heb hier ook vrijwel niets over gevonden. Iemand die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
gtline Welk model heb ik.
door Gast- 12 antwoorden
- 5k weergaven
Hoi, Ik heb een vraag over welk model ik nu heb. Ik heb dus een Kia Sportage GT-Plusline 1.6T-GDI AWD automaat (benzine) van 2020. Is dit dan model Sportage 4 of is dit de 4 facelift? Kan het op internet namelijk niet vinden.
Laatste antwoord door markblankvoort, -
- 4 antwoorden
- 5,7k weergaven
Ik heb een: Kia Stonic DynamicLine EU6.2 1.0 T-GDi (120pk) * Benzine Handgeschakeld 88kW (119pk) CO2 130 g/km Bouwjaar 2018 Weet iemand of hier standaard spiegelverwarming op geïnstalleerd is? Volgens de beschrijving wel maar kan nergens een schakelaar vinden om dit op of af te zetten.
Laatste antwoord door AdKo, -
- 3 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hallo iedereen, Ik was in het weekend in Duitsland onderweg en moest daar verschillende keren stroom tanken. Op de terugweg stopte ik bij een laadpaal van eon langs de snelweg. Na het aansluiten van de kabel en het starten van de laadprocedure meldde de laadpaal na enkele ogenblikken dat er geen communicatie met het voertuig mogelijk was. Ik brak toen de procedure af om het opnieuw te proberen met telkens hetzelfde resultaat. Gefrustreerd besloot ik een ander laadstation te zoeken. Helaas kon ik de kabel van mij auto niet los koppelen. Auto op slot, auto open niets hielp. Hotline gebeld en die vertelden mij dat zij de opdracht gaven de kabel vrij te geven. Nul result…
Laatste antwoord door MWVinnie, -
- 0 antwoorden
- 891 weergaven
Goedenavond, Ik ben op zoek naar het onderdeelnummer van de linker koplamp behuizing van de Rio 3 uit 2012. Het gaat om de superpack editie, dus met bochtenverlichting en LED dagrijverlichting. Ik kan bij Kia zelf wel een aantal nummers vinden, maar dan kom ik op andere types (voor andere landen?) uit, zoals 92101-1W350 en 92101-1W110. Op mijn koplamp staat echter 92101-1W, maar dit is blijkbaar niet genoeg voor de hele assembly. Wie heeft de gouden tip? Ik heb namelijk flinke schade aan de linker koplamp. Heb ook al een flink aantal slopers geprobeerd maar niks gevonden, dus denk dat het een nieuwe wordt, mits ik het nummer heb.
Laatste antwoord door David3295, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
afgelopen weken zijn wij op vakantie geweest naar Italie (nabij gardameer). 3 volwassenen en 2 fietsen achterop de trekhaak. Hier wat ervaringen. vooraf goed gebruik gemaakt van verschillende apps zoals: ABRP (kan je veel instellen zoals aantal persone en verbruik, ook wordt rekening gehouden met bergop en berg af ) EVnavigation (geeft iets realistischer aan waaar je kan stoppen) Chargemap (kan niet ontbreken in je telefoon, al is het maar om de fotos te bekijken waar de palen staan) E-tankstellen (voor als je naar duitsland gaat, veel gratis palen en andere...zoals Waze.. met name Chargemap, Waze en ABRP kan je via Andro…
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik werd vanochtend wakker om bij de auto te komen die tot 81% opgeladen bleek te zijn. Er zijn in de auto geen limieten ingesteld en in de zappi app geeft hij aan dat hij gisteren van 17:00 uur tot 20:00uur opgeladen heeft en daarna gewoon gestopt is na 26.3kwh. In de laadpaal staan verder ook geen limieten ofzo ingesteld. Is dit anderen ook overkomen? En moet ik hier iets mee? Of is dit een eenmalige snafu. Nu nog geluk dat hij op ruim 80% gekomen is, daar red ik het wel mee, maar voor hetzelfde geld stopt hij al op 30%. Kan zijn dat dit met de Zappi te maken heeft hoor, maar via deze weg even zien wat de ervaringen zijn
Laatste antwoord door DZ14, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Mijn medepassagier rechtsvoor klaagde over weinig verwarming of verkoeling bij de voeten rechtsvoor. Ik heb de fan op max. gezet en constateer dat inderdaad de lucht aanvoer stukken minder is, hoewel de opening wel groter is. Is dit een bekend probleem? Overigens heb ik ook last van plotseling koude lucht bij verwarmen, naar daar is al een ander topic voor Robbert-Jan
Laatste antwoord door R.J., -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
de motorkap van de Kia picanto valt niet meer in het slot. Wie kan mij helpen met een tip?
Laatste antwoord door Ledie416, -
Asbak verwijderen
door Fase- 1 antwoord
- 995 weergaven
Hallo, Ik ben nieuw en heb de volgende vraag. Ik ben in het bezit van een Kia Ceed 2010. Er is sluiting onstaan bij de lamp van de asbak. Nu wil ik dit graag zelf oplossen, maar dan wil ik de asbak eruit halen. Nu is mijn vraag hoe doe ik dat?? Kan iemand mijn de juiste informatie verstrekken hoe dit moet. Ik zie graag de informatie tegemoet. Met vriendelijke groet, Kees Verhaaf
Laatste antwoord door orlok, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoi allemaal, even voorstellen, mijn naam is Nanda en ik heb 2.5 maand geleden mijn eerste Kia gekocht. Heerlijke auto! Echter nog niet heel veel kilometers mee kunnen maken. Het begon gelijk in het begin dat de auto af en toe uit sloeg tijdens het achteruit de dijk op rijden (wat in mijn ogen vreemd is want tsja... automaat en afslaan?) Goed. Afgelopen maandag viel de auto stil tijdens het wegrijden op een vlakke parkeerplaats bij de winkel. Geen rare weersomstandigheden oid. Heb hem moeten laten afvoeren want starten deed hij niet meer. Hij staat bij vrienden van me die veel aan auto's klussen maar niet per definitie een Kia dus de dealer gebeld. Die wees mij…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
Sinds kort eigenaar geworden van een Sorento 2.4 van 2005 met 145000km op de teller! Super fijne auto maar helaas blijft het gas vaak hangen. Dit is vooral merkbaar wanneer je rustig in de 2e versnelling door de binnenstad probeert te rijden. Hij blijft dan vaak rond de 2000 toeren hangen, ook wanneer je de koppeling intrapt. Vaak zakt het toerental als je een flinke dat gas geeft. Vorige week het gasklephuis schoongemaakt (was niet echt vies) en de veer gesmeerd. Dat heeft even iets geholpen maar het probleem is nu weer helemaal terug. Mijn eerste ingeving was om het gasklephuis te vervangen maar ik kan nergens een nieuw exemplaar vinden... Heeft i…
Laatste antwoord door Lazers, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Heb jij dat ook? Bij het afremmen schakelt de auto steeds naar een lagere versnelling. Dit gaat met schokjes gepaard. En hoe rustiger je afremt, hoe meer dat merkbaar is. En zonder schok tot stilstand komen is echt een uitdaging. Of is dit niet zoals het hoort?
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 1 antwoord
- 835 weergaven
Kan iemand mij vertellen hoe ik van dubbele contacten af kom?
Laatste antwoord door meeder, -
LM en MY22
door KvdH- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Ik heb 2 offertes van 2 verschillende dealers. De ene schrijft Kia Niro ExecutiveLine 16 LM 1.6 GDi Hybrid (A) en de andere schrijft Kia Niro ExecutiveLine MY22 1.6 GDi Hybrid (A), deze wordt ook geleverd met 16 inch lichtmetalen velgen. Waarom schrijft de ene 16 LM en de andere MY22 ?
Laatste antwoord door Moo, -
Rijden met aanhanger
door MvH- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Binnenkort op vakantie met een aanhanger; voor het eerst met mijn Niro. Worden hierbij automatisch de achter sensoren uitgeschakeld bij het aankoppelen, of moet ik dat ergens handmatig instellen? Dan lees ik verschillende dingen over het rijden in bergachtig gebied, overschakelen naar de sportstand of niet? Bergaf rijden, accu wordt flink opgeladen, geen probleem. Bergop zal de accu "leeglopen". Stel nu dat je bergetappe/ route dusdanig lang is en de accu is leeg, dan mis ik volgens mij een kleine 40pk die normaal geleverd wordt vanuit de regeneratie-accu? Of heb ik het hier mis? Mario
Laatste antwoord door MvH, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Iemand een goed plekje in de auto gevonden voor de afneembare trekhaak? Ivm reservewiel en krik is er onder de plaat geen ruimte en de vakken in de polystyreen box zijn te ondiep. Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
Laatste antwoord door SMITHEN69, -
Hulp gezocht bij uitvoeren audio upgrade
door Gast- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Eindelijk ben ik toe aan een audio upgrade voor mijn Picanto. Nu staan er genoeg tips over de aan te schaffen apparatuur, en genoeg foto's hoe het een en ander uit te voeren. Ben zelf best wel handig, alleen bang dat er hier en daar wat afbreekt als ik de diverse covers demonteer. Ik kom graag in contact met iemand die voor/met mij een audio upgrade uitvoeren. Uiteraard tegen vergoeding. Bedankt alvast.
-
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb sinds een week een Apple Ihone 12 nu probeer ik hem draadloos op te laden, maar dat lukt niet De De volgende info geeft Appl op Google " Vanaf de iPhone 12-serie kun je gebruik maken van MagSafe. Dit is een eigen draadloze oplaadmethode van Apple, die met magneten werkt. Omdat de iPhone altijd juist op de lader is gepositioneerd is het mogelijk om op te laden op een hoger vermogen, namelijk 15 Watt. " Heeft iemand dezelfde ervaring ?
-
- 0 antwoorden
- 726 weergaven
Goedemiddag, Aankomende vrijdag ga ik mijn Kia Picanto Comfortplusline ophalen. Ik ga er gelijk de GT velgen zelf onder leggen. Daarnaast wil ik het interieur vervangen voor de GT line met leer. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Airbags overzetten en dergelijke? alvast bedankt gr Jerry
Laatste antwoord door JerryF, -
Is er een voorkeurspositie voor het plakken van de tolbadge op de voorruit van de Niro? Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, De eerste E-Niro's in 2018 zijn uitgeleverd met connected services, maar niet met de UVO module en kunnen dus niet op afstand de voorverwarming aanzetten via de app. Heeft iemand daar inmiddels een oplossing voor? Is het mogelijk de UVO module achteraf in te bouwen? Of heeft iemand dit op een andere manier gerealiseerd. Ben benieuwd.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo allemaal, Het laatste stukje accu wil niet vol raken om een of andere reden. De auto gebruikt het namelijk voordat deze daar aan toe is. kun je simpelweg de batterij niet vol krijgen of is mijn accupack defect? alvast bedankt!
Laatste antwoord door SatJunk,